Gå till innehåll

Appel och Gdaily kartlägger läsk, och annat onödigt.


Appel

Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså hur kan ni höjja Pepsi-max till skyarna fast dissa Colalight? Obegribligt då Max är den sämsta lightläsken, den bästa av alla är Pepsilight faktiskt, mycket bättre än allt annat, särskilt 1.5L flaskorna är domienrande gentemot de andra 1.5L flaskorna.

 

Vart tog 1L flaskorna vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående det här med must under jul och påsk. Har hört någonstans (lite "jag mötte Lassie" över det hela...) att just Sverige är det enda landet där coca-cola har en nergång av läskförsäljning runt jul. Och att det då beror på att svenskarna under den tiden går över till must. Vet inte hur det är nu förtiden, men nog är det lite kul att man kan få ett stort bolag att, om inte tippa över, så iaf gunga till lite genom gamla traditioner :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hur kan ni höjja Pepsi-max till skyarna fast dissa Colalight? Obegribligt då Max är den sämsta lightläsken, den bästa av alla är Pepsilight faktiskt, mycket bättre än allt annat, särskilt 1.5L flaskorna är domienrande gentemot de andra 1.5L flaskorna.

 

Vart tog 1L flaskorna vägen?

 

Du har fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket gör iaf att även Bein´s inlägg är fel. Eftersom han utgår från att även han har helt kosmiskt rätt igentligen..

 

Men å andra sidan så kan det ju även vara jag som har fel i mina tankebanor om att alla har rätt till egna tankar...

 

Hmm... Tror det här huvudet behöver lite mera syre och mindre flumskrivande just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av MacDaddy

Påskmust förvaras då alltså lite drygt 4 mån längre än julmusten och det kan va skillnaden.

'

Eller 8 månader kortare?

 

Vad gäller lagring så kan tilläggas att den riktige jul(påsk)mustkonnesören inhandlar sin must direkt när den levereras från bryggeriet, givetvis på glasflaska. Man kan inte lagra på plast. Sen kutar han hem och ställer den i källaren till julen året därpå. Dessa finsmakare hävdar med bestämdehet att lagring gör musten godare och ändrar sin smak. Om detta stämmer får de som orkar förköpa julmust svara på, men säger de det så e det så.

 

Däremot vet jag själv att blandade kryddor som lagras över tid kommer att förändras i smak. Detta beror på spontana reaktioner mellan substituenter på aromater...bla, bla, bla lång forskning och pilleri i labb osv....................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som dricker Jolt Cola? Den är ju väldigt populär inom LAN-kretsar. Det borde väl finnas pokerspelare som dricker det med tycker man då den är god och man blir pigg som fan av att dricka det. :D

 

WH6Bvz.jpg

 

Det bryggs av Åbro i Sverige, men det ska tydlilgen finnas fler smaker i Tyskland. Nån som har provat dem?

 

Finns även i 50cl flaska. Men jag föredrar burk!

 

Tack sorkenkk. hade glömt att den fanns. Nöten bland "coka-coladrivat" Måste genast köpa, Reklam funkar uppenbarligen:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hur kan ni höjja Pepsi-max till skyarna fast dissa Colalight? Obegribligt då Max är den sämsta lightläsken, den bästa av alla är Pepsilight faktiskt, mycket bättre än allt annat, särskilt 1.5L flaskorna är domienrande gentemot de andra 1.5L flaskorna.

 

Vart tog 1L flaskorna vägen?

För att den smakar mycket bättre helt enkelt. Lite dåligt med det i Pepsi Light imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den inte alls. Föredrar Power King som dom har på Willys om det bestämt ska vara någon av de billigare energidryckerna.

 

Jag var också väldigt skeptisk i början, men dum som jag var så köpte jag ett flak bara för att det var så billigt.

När jag sedan hade druckit ca 10 st så började jag tycka att det var helt okej.

Nu kan jag inte dricka någon annan energidryck och av någon anledning så älskar jag denna billiga Lidl-skiten :(:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Red Bull light, vad är det för något då? Man dricker ju RB för att vakna, dvs man behöver socker och coffein.

 

Sen är ju det på nåt sätt höjden av läsk-nördighet. Dricka RB istället för kaffe på morgonon, även om jag kanske ger "vakna" en för snäv innebörd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir man inte senil av light-läsk? Fet>senil IMO.
Njae, i så fall tenderar väl stort överintag av kalorier att göra en död samtidigt som smalisarna blir senila. Så jämförelsen är typ fet & död mot smal & senil.

 

Märkligt nog så verkar lågt kaloriíntag som en av de starkaste faktorerna för lång livslängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är ju det på nåt sätt höjden av läsk-nördighet. Dricka RB istället för kaffe på morgonon, även om jag kanske ger "vakna" en för snäv innebörd.

 

Jag är inte tillräckligt gammal än för att dricka kaffe. Jag har druckit en kopp i mitt liv (anställningsintervju, hann inte tacka nej... satt och pratade och pratade tills kaffet svalnat, sedan var det bara att öppna strupen á la ölhävning och låta den hemska vätskan rinna ner i svalget. Jag fick jobbet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, i så fall tenderar väl stort överintag av kalorier att göra en död samtidigt som smalisarna blir senila. Så jämförelsen är typ fet & död mot smal & senil.

 

My bad, trodde man kunde dricka så pass lite läsk att man bara hade ett litet överintag, och ens fetmagrad ligger nånstans i de övre regionerna av lönnfet och utan överhängande risk för liv och hälsa.

 

Sen är ju frågan hur mkt senila år är värt jämfört med icke-senila år. Plus att du får dricka en godare läsk. Blir en rätt komplicerad nyttofunktion.

 

Märkligt nog så verkar lågt kaloriíntag som en av de starkaste faktorerna för lång livslängd.

 

Fort, leta upp ORLY-ugglan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte tillräckligt gammal än för att dricka kaffe. Jag har druckit en kopp i mitt liv (anställningsintervju, hann inte tacka nej... satt och pratade och pratade tills kaffet svalnat, sedan var det bara att öppna strupen á la ölhävning och låta den hemska vätskan rinna ner i svalget. Jag fick jobbet).

 

- Nej tack, inget kaffe, men jag tar gärna en välkyld Coca Cola 25cl i kort och tjock glasflaska med sugrör om du har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Nej tack, inget kaffe, men jag tar gärna en välkyld Coca Cola 25cl i kort och tjock glasflaska med sugrör om du har det.

 

men HALLÅ!!! Här sitter jag hemma och orkar knappt trycka ner tangenterna på datorn. Än mindre få på mig mer än morgonrock. Så börjar du sukta med välkyld 25cl... Nästan värre än att se polaren glida iväg med snyggaste puman på haket för att tokhångla upp henne i brygga.

Dags för den här mannen/tomten/killen/slöisen att tvätta näsan och börja dagen antar jag. Måste ju få i mig lite mat och en läsk även denna dag.

 

Kanske inte så fel att bli suktad sådär ändå. Då kanske jag kommer igång före klockan 16idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men HALLÅ!!! Här sitter jag hemma och orkar knappt trycka ner tangenterna på datorn. Än mindre få på mig mer än morgonrock. Så börjar du sukta med välkyld 25cl... Nästan värre än att se polaren glida iväg med snyggaste puman på haket för att tokhångla upp henne i brygga.

Dags för den här mannen/tomten/killen/slöisen att tvätta näsan och börja dagen antar jag. Måste ju få i mig lite mat och en läsk även denna dag.

 

Kanske inte så fel att bli suktad sådär ändå. Då kanske jag kommer igång före klockan 16idag...

 

Hmm. Har din post nåt med min att göra? Vad isf?

 

kthxbye.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dizza 25Cl? Helgerån!!! :D

 

Nu har man lyckats få i sig en bit mat även idag. Mötte upp Gdaily för en brunch vid 14tiden. Fattar inte att det ska vara så svårt att hålla kontorstider även på helgerna....

Efter att nu iaf ha fyllt magen och inte längre är i matkoma skall det spelas satellit. Klonktime!! Vegas - here I come (or more likely not...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...