Hume Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Stör mig något fruktansvärt på att kommentatorn inte vet skillnaden mellan en bet och en raise. Citera
manshora Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 jo, stör min förövrigt på det mesta med programmet. -raise med 23off, en bluff.. eller kanske inte, dom är ju connected! Citera
papiPope Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Gå tillbaka till upplägget som var dom första säsongerna, då var det ju bara proffs på finalbordet! Citera
gazzaflush Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Håller med tidigare nämnda kommentarer om programmet. Skippa tomte-kändisarna och utöka med proffsen. Vill minnas en säsong då semifinalborden bestod bland annat av Lennard, Sonnert, Rahm och Henriksson. Jag menar, får vi någonsin se dessa monsterspelare tillsammans igen i tv? Plus det faktum att S Nilsson och hans sidekick är så fruktansvärt dåliga att jag mår dåligt. Om den här andra killen nu grindar hyggligt högt så är väl det ett tecken på alla kan lyckas i poker. Cheers! Citera
becknish Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Håller med tidigare nämnda kommentarer om programmet.Skippa tomte-kändisarna och utöka med proffsen. Vill minnas en säsong då semifinalborden bestod bland annat av Lennard, Sonnert, Rahm och Henriksson. Jag menar, får vi någonsin se dessa monsterspelare tillsammans igen i tv? Plus det faktum att S Nilsson och hans sidekick är så fruktansvärt dåliga att jag mår dåligt. Om den här andra killen nu grindar hyggligt högt så är väl det ett tecken på alla kan lyckas i poker. Chears! du tänker på säsong två och den var helt klart bäst. du blandar ihop det lite. lennard sonnert, selstedt och nordenstam var med i samma semifinal. henriksson var med i den andra och rahm var med i ett lucky loserbord Citera
Colderose Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 du tänker på säsong två och den var helt klart bäst. du blandar ihop det lite. lennard sonnert, selstedt och nordenstam var med i samma semifinal. henriksson var med i den andra och rahm var med i ett lucky loserbord Ett sådant startfält vore ju en dröm förstås för oss pokerälskare, men med den målsättningen programmet har kommer vi inte få se det. Medelsvensson är mer intresserad av att se kändisar spela mot varann än att se, för dem, okända proffsspelare. Glöm inte heller att huvudsponsor är Unibet och de vill primärt locka fler spelare till sin sajt. Citera
gazzaflush Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Precis, eftersom Unibet sponsrar så vill dom synas och locka med idén att alla kan vinna, " du kan faktiskt kvala via oss och vinna en miljon, kolla vad enkelt?" Satt och spånade lite med en kompis förut och idéen att samla ihop sveriges pokerelit och köra cashgame vore kanon, men vad jag förstår så skulle inte detta gå att genomföra enligt lagarna? Hur som helst så tycker jag att dom borde skrota pokermiljonen för till vilken publik söker dom sig till egentligen? Dom sänder programmet på helt värdelös tid på kvällen, dom castar bordet helt åt helvete, programledarna är okunniga och spontant dåliga. Geigert och Glimne for life. Perfekt mix av smart snack och impulsiva och spännande analyser av glimne. Man kan säga vad man vill om Dan Glimne men sevärd är han med sina berättelser oavsett om dom "korrekta" eller inte. Citera
Verbal__Kint Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Håller med tidigare nämnda kommentarer om programmet.Skippa tomte-kändisarna och utöka med proffsen. Vill minnas en säsong då semifinalborden bestod bland annat av Lennard, Sonnert, Rahm och Henriksson. Jag menar, får vi någonsin se dessa monsterspelare tillsammans igen i tv? Plus det faktum att S Nilsson och hans sidekick är så fruktansvärt dåliga att jag mår dåligt. Om den här andra killen nu grindar hyggligt högt så är väl det ett tecken på alla kan lyckas i poker. Chears! Chairs to u 2! Citera
Rocksven Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Ken kan ju inte ens spela poker. Ugår slängde han alla händer utom de riktigt bra och då var det all in som gällde. Herregud vad kass människan är. Inte nog med det. Han tar upp en anka och stör spelarna med i ett kritiskt läge, narutligtvis för att han är rädd för de andra spelarna, vilket är otroligt dålig stil. Kommentatorerna kan förstås inte kritisera Ken eftersom de avgudar honom, men herregud vilken patetiskt människa. I Heads up hade Ken inte skuggan av en chans. Blev fullständigt överkörd. HAHAHAHA. Fusk-Ken åkte ut med all rätt. Jävla sopan. Citera
iraiseyoufold Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Ken kan ju inte ens spela poker. Ugår slängde han alla händer utom de riktigt bra och då var det all in som gällde. Herregud vad kass människan är. Inte nog med det. Han tar upp en anka och stör spelarna med i ett kritiskt läge, narutligtvis för att han är rädd för de andra spelarna, vilket är otroligt dålig stil. Kommentatorerna kan förstås inte kritisera Ken eftersom de avgudar honom, men herregud vilken patetiskt människa. I Heads up hade Ken inte skuggan av en chans. Blev fullständigt överkörd. HAHAHAHA. Fusk-Ken åkte ut med all rätt. Jävla sopan. Det där med ankan var juh bara patetiskt . Men om han kan spela poker eller inte vill ja inte fördjupa mig mer i Citera
Othello Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Jag råkade se det och han betedde sig som en jäkla idiot, det är ett som är säkert. - Från MSN - Ola säger: lol duckaments Citera
Peder.A Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Jag kunde inte låta bli att titta på pokermiljonen igår eftersom Ken skulle vara med då han ofta är väldigt underhållande, både som spelare och kommentator. Tyckte dock att han var otroligt pinsam mest hela tiden. Det värsta var det löjliga överdrivna fejkskrattet han fick till när en annan spelare råkade slänga sin stora blind trots att ingen hade höjt... Citera
SFN Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Ken skröt,hånflinade och var odrägligare än vanligt.. Citera
Kape Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Tänkte ni på att han (i TV i alla fall) aldrig gav sig på och psykade han som till slut vann? I HU tyckte jag mig dessutom se Ken ha riktigt mycket respekt för honom. Att Ken sen klagade på sitt kortsnitt var ju väntat, han kan ju inte i TV erkänna att vinnaren körde över honom totalt. Sanna Ekman var lite tråkig, jag trodde att hon skulle möta upp Ken när han satte igång men hon blev mest skärrad av hans anka... Citera
Peder.A Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Tänkte ni på att han (i TV i alla fall) aldrig gav sig på och psykade han som till slut vann? Han försökte ju vid ett tillfälle. kvalaren sa raise när han skulle beta floppen varpå Ken säger: Vad raisar du? (Man kan ju inte raisa på floppen som första gubbe. Märkligt att kommentatorerna då trodde att han försökte fiska reda på kvalaren hålkort... Citera
Rocksven Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Han försökte ju vid ett tillfälle.kvalaren sa raise när han skulle beta floppen varpå Ken säger: Vad raisar du? (Man kan ju inte raisa på floppen som första gubbe. Märkligt att kommentatorerna då trodde att han försökte fiska reda på kvalaren hålkort... Inte så märkligt om man betänker att kommentatorerna suger. I princip lika kassa som tomte-Glimne. Citera
THJ_Nasan Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Kan bara instämma med alla andra här på forumet att Pokermiljonen är ett skit kasst poker program. Men säkert 90% av deras publik är ju människor som inte vet vad poker är (precis som kändisarna i programet). Tidigare år så har ju kommentatorena fått kritik för att publiken inte har förstått alla pokerslang och har då inte förstått så mycket av programmet. Därför så låter årets kommentatorer som riktiga retards. Sen så blir det ju inte bättre när man vet att dom har lagt in kommentarerna efter inspelningen av Pokermiljonen. Så därför visas det inte bara "poker" utan även intervjuer och massa annat skit som den vanliga svensson vill se som egentligen inte är ett dugg intresserad av poker. Sen så vad är det för turnering, knappt så det kan kallas för poker!! 20minuters perioder, blindsen börjar på 100/200 i för sig startar man med 20k. Det spelades 7-8 händer på varje period sen va det höjning. Anledningen för att det spelades så lite händer på varje period va för att folk missade att visa upp korten för kameran och då fick man skäll för det. (kändisarna missade det varje hand typ). Man kunde bli sminkad mitt under spelet, dom skulle filma från olika vinklar, va typ 30 sekunders paus mellan varje gata av någon anledning!? Turnerings klockan stannades aldrig under den här tiden, därför så spelades det så lite händer varje period och därför så visas det så lite händer på tv. Ett heat innehöll ca 130-150 händer innan det va över. Jag har livnärt mig på poker i snart 2 år och anser mig själv som en bättre turneringsspelare än cashgamespelare. Har aldrig spelat en turnering med sämre struktur en denna!! Förstå själva...det är all-in poker efter 30 spelade händer för då är alla shorta på bordet. Men fortfarande är det sjukt bra värde i turneringen, 36 spelare, hälften har aldrig spelat poker tidigare och det är 1 miljon till vinnaren. Det är sjukt bra tycker jag iaf. Citera
glennviking Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 magdalena e gryym, hoppas hon tar allt, då kommer pokerboomen tbx å fisk blir det till middag, hoppas hoppas hoppas:-D Citera
seeho Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Kan nån kasta bort Pascalidou ur programmet NU!!! Om man inte kan ett skit kan man inte sitta och gapa emot när man blir tillsagd. J*vla skada Citera
kungbohman Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Pascalidou är ju tappad bakom en vagn Roligt var det i alla fall. Citera
Kape Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 LOL, vilka nollor! Gårdinger sitter nog och räknar kort och tror att det är Black Jack, Pascalidou är störande som få och Swartling kommer att börja gråta om Pascalidou slår ut honom... Håller med Gdaily, det finns inget hopp för Pokermiljonen. Nästa säsong ser jag fram emot rubrikerna då Baren-Meral möter Björne och Runar medan Storåkers fortfarande stöter på Dilba. Citera
maxinhoe Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Fyfan, Pascalidou är så jävla irriterande. Bort med patrasket. Heja Pontus av dom som är kvar. Citera
Bubbla Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Finns fan inte nåt som är bra med programet faktiskt. Skönt att dom började med 200000 i stället för 20000 nu i finalen. Otur bara att mörkarna verkade ha höjts motsvarande. Citera
Torsus Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Jaha, så det är alltså 20-minutersperioder, dessutom med en massa delay...? Jag visste inte att det var SÅ brant. Alla som har spelat turbo vet att det är mer lotteri än poker...... Jag ser en fördel och en nackdel med det....: Fördel: en kändis kan vinna lotteriet och tror att han/hon är proffs, kanske drar med sig nollor till pokerbordet och blir rena hajmaten...bra för yrkesspelarna. Nackdel: för dessa amatörer kan hela ekonomin ödeläggas...det är ju deras problem i och för sig....... Citera
pokersigge Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Vem vinner ikväll ? idag avgörs det. Själv tror jag på svartling han är en av få som koncentrerar sig rejelt på spelet. Håller med om att programmet inte håller allt för hög klass. Men ganska kul och kolla på ändå. Citera
Recommended Posts