Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Ok, jag kom inte ihåg brädan men visste att du hade en färdig hand. jag tror dig om färgen för du frågade om vilken hög färg i så fall jag hade fått.

Jag säger att du är en duktig spelare och fortsätt så bara så vinner du massor. I Handen mot dig så spelade jag dåligt men var beredd att syna där för jag ville så gärna slå dig. Det hade varit roligt men nu blev det inte så! Du var värd att vinna den handen.

Du spelar bra som bettar hårt men samtidigt vet man när grinders bettar så hårt så vill de ha betalt och så gott som alltid har de en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Djupare stackar ger mer betalt när man lyckas få en fisk all in med en marginell hand. Varför SvS har "dubbla stackar" har jag ingen aning om, är ju lite udda.

SvS har så låg rake på microborden att den slår ut praktiskt taget alla bonusar och rakeback som du kan få, det är en sorts inbyggd rakeback antar jag.

ja, men det är ju samma sak som att spela en högre nivå i vanliga fall, fast med mindre action eftersom det är häflten så stora blinds.

Länk till kommentar

Dagens finaste, och sista hand!

**** Hand 312583692 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 maj 2007 01:53:39

Adam 20 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Roman (138.57)

Plats 2: SunTzu (350.40)

Plats 3: snusproffs (295.65)

Plats 4: olijara (54.37)

Plats 5: vif (72.00)

Plats 6: ASEV (123.55)

Plats 7: Yxel (196.00)

Plats 8: teebe (119.80)

Plats 9: hickock (44.90)

Plats 10: Valleballe (166.05)

hickock lägg LM 0.50

Valleballe lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Kh, Dr]

*** Bet Runda 1 ***

Roman Syna 1.00

SunTzu Syna 1.00

snusproffs Lägg

olijara Lägg

vif Syna 1.00

ASEV Syna 1.00

Yxel Lägg

teebe Syna 1.00

hickock Syna 1.00

Valleballe Passa

*** Flop(Board): *** : [Ds, Dh, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

hickock Passa

Valleballe Passa

Roman Passa

SunTzu Passa

vif Passa

ASEV Passa

teebe Satsa 3.00

hickock Lägg

Valleballe Syna 3.00

Roman Lägg

SunTzu Höj till 10.00

vif Lägg

ASEV Lägg

teebe Syna 10.00

Valleballe Höj till 25.00

SunTzu Syna 25.00

teebe Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [Ds, Dh, 9h, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

Valleballe Satsa 41.00

SunTzu Höj till 82.00

teebe Syna 82.00

Valleballe All-in 140.05

SunTzu Höj till 198.10

teebe All-in 93.80

*** River(Board): *** : [Ds, Dh, 9h, 3r, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 11.35 Totalpott: 444.55

SunTzu [Kh, Dr] Triss i damer, kung sidokort Vinst:444.55

teebe [Eh, 4h] Par i damer Vinst:0.00

Valleballe [2s, Dk] Triss i damer Vinst:0.00

Sådana händer får jag aldrig, blivit utrivrad av färgen eller en 2a för kåk. Lite skeptisk till att du bara synar med på floppen med 25kr, ger ju faktiskt färgen rätt hyfsade odds. Resten bettar du mycket bra.

/Patfor

Länk till kommentar

jo, det vet jag också :) det som jag ser som underligt är dock VARFÖR svs kör 200BB. aldrig spelat på nån annan sajt som gör det

He he

Pga att komik?

Slowspelat AA blir stackat av rr 2-par på river. Potten går från 2BB till 400 i det här läget.

Länk till kommentar

jo, det blir ju lätt en del överbet som noterat :P

Mjo, det blir ju mindre action än på andra sajter med mer normala stackar, men jag är en sån weak/tight spelare som tar in det mesta av sina pengar på monster ;) Inte så mycket blindsteals eller resteals, utan jag får paydirt när jag klonkar hårt, då gillar jag att ha dubbla stackar för att kunna maximera.

Blir lite större svingar tyvärr dock, speciellt eftersom man blir fisk-utdragen så jävla ofta på SvS. Flush som blir kåkad när man pottbetat och liknande :P

Länk till kommentar

Sådana händer får jag aldrig, blivit utrivrad av färgen eller en 2a för kåk. Lite skeptisk till att du bara synar med på floppen med 25kr, ger ju faktiskt färgen rätt hyfsade odds. Resten bettar du mycket bra.

/Patfor

Mmm, blev lite spooked av hans reraise, trodde han kunde sitta på 99 el Q9, men sen tog jag mig i kragen på turn ;)

Länk till kommentar

Spelarna på Ongame är inte heller bra men på Sv Spel finns spelare som aldrig skulle sätta sin fot på annan site. Spelare med noll koll så det är viss edge att spela där. Aspelin eller Kungen drar in på denna nivå in 20 tkr i månaden.

sjukt om dom gör det, säg att vi håller 10PTBB/100. viket är det som dom bättre brukar hålla. då tjänar vi alltså 20kr på 100 händer på 0,5/1 nivån. vilket betyder att man måsste spela 100 000 händer i månaden för att få in 20k kr

Länk till kommentar

Tina, tänkte annonsera här efter lite hjälp. Hoppas du inte misstycker.

Jag satt vid ett bord och hade dålig position på en spelare. Så fort en plats blev ledig efter honom gick jag ur rummet och gick in igen och satte mig på den andra stolen. Köpte in med den summan som jag gick ur med enligt SS regler. Nu verkar det som om handhistoriken från den stunden jag gick in igen inte har kommit med. Kör med autokonvertering med HH Converter och därefter manuellt importerar händerna till PT. Hur får jag tag i historiken nu då? Gick igenom de konverterade filer på min burk men det verkar inte ha kommit med. Hela sessionen verkar vara borta, även då man tittar på SS hemsida i handhistoriken... :?

Länk till kommentar

sjukt om dom gör det, säg att vi håller 10PTBB/100. viket är det som dom bättre brukar hålla. då tjänar vi alltså 20kr på 100 händer på 0,5/1 nivån. vilket betyder att man måsste spela 100 000 händer i månaden för att få in 20k kr

Vilket ger (om jag inte räknat fel):

ca 13 timmars spel/dygn om man spelar 30 dagar/månad? :? Låter lite übermycket i mina öron... Men de kanske snittar mer PTBB/100 händer med på SS fiskevatten...

Länk till kommentar

Har sagt det förr och säger det igen... innan nån visar upp stats eller grafer på påstådda 60-65BB/100 över 500K händer är de där siffrorna luftslott.

Länk till kommentar

Jag kör nog runt 12 timmar per dag, räknar med att jag drar in nånstans runt 10-15 den här månaden, fast jag är lite väl tajt för att maximera min vinst.

OJ!!! Ja då är det givetvis möjligt att tjäna de pengarna... Imponerande att du orkar, fast i längden mår du nog bättre av att gå upp i nivå och spela lite mindre för samma pengar. Vad har du för mål?

Länk till kommentar

Jag tror nog de bästa spelarna kan dra in 20 PTBB på 100 händer om de maximerar att spela på kvällar och helger speciellt fredagar och lördagar. Efter att ha sett Kungen och några till så ligger det nog där. Mer är nog svårt. Det verkar som flera stycken sitter där 250 timmar i månaden och ha en timlön på 60 kr är absolut inget svårt om man är duktig. Då blir det 15 tkr i månaden.

Spelarna på Sv Spel är sämre än på andra siter. Sitter man bara tillräckligt länge så kommer en hand man kan dubbla upp på. Felet fiskarna gör att de klarar inte av att folda, de kan calla med en stege när det ligger färg eller ensamt par mot triss.

Länk till kommentar

Vilket ger (om jag inte räknat fel):

ca 13 timmars spel/dygn om man spelar 30 dagar/månad? :? Låter lite übermycket i mina öron... Men de kanske snittar mer PTBB/100 händer med på SS fiskevatten...

ja, med 80händer/h per bord, och du spelar 4 bord i 12 timmar om dagen, får man in 4 000 händer om dagen. vilket betyder att man får spela oavbrutet 12timmar om dagen i 25 dagar för att få in det.

Har sagt det förr och säger det igen... innan nån visar upp stats eller grafer på påstådda 60-65BB/100 över 500K händer är de där siffrorna luftslott.

jo, det är jag mycket medveten om.. vet inte varför du tror att jag motsätter mig detta? jag sa ju faktikst 10PTBB/100

Jag kör nog runt 12 timmar per dag, räknar med att jag drar in nånstans runt 10-15 den här månaden, fast jag är lite väl tajt för att maximera min vinst.

vansinne, gå upp i nivå! finns ingen anledning att spela så långt om du sattsar så hårt.

Länk till kommentar

Jag tror nog de bästa spelarna kan dra in 20 PTBB på 100 händer om de maximerar att spela på kvällar och helger speciellt fredagar och lördagar. Efter att ha sett Kungen och några till så ligger det nog där. Mer är nog svårt. Det verkar som flera stycken sitter där 250 timmar i månaden och ha en timlön på 60 kr är absolut inget svårt om man är duktig. Då blir det 15 tkr i månaden.

Spelarna på Sv Spel är sämre än på andra siter. Sitter man bara tillräckligt länge så kommer en hand man kan dubbla upp på. Felet fiskarna gör att de klarar inte av att folda, de kan calla med en stege när det ligger färg eller ensamt par mot triss.

ja, om man verkligen väljer tidpunkter då det är som sämst spel, kanske man kan hålla 20PTBB/100 på den nivån, dock tvivlar jag på det. MEN nu pratade vi om att spela 12 timmar om dagen, det är knappast att välja tidpunkten

åter igen, har svårt att tro att spelarna är sämre på svs än på någon annan site och motsvarande nivå, faktum är ju att svenskar har ryktet om sig att vara över snittet på poker.

nu är ju iofs tiden över då borden va fulla av americanare, men tror fortfarande att det faktisk finns sämre spelare på ett antal utländska siter.

Länk till kommentar

Jag har spelat på alla siter och bonushorat till max, i och för sig limit 0,5-1 till 2-4 dollars men spelat lite NL på Ongame och Crypto och skillnaden är där.

Det är spelare som aldrig vågar gå in på en annan site och Sv Spel marknadsför sig till vanliga svenssons som att här är ni säkra mm. Sv Spel är ju ganska stora med 6 000 st på kvällarna och det är jämförbart med medelstor världssite.

Jerico har en dagbok här och en duktig grindare på 2,5/5. Han skrev att Sv Spel har sämre spelare än andra siter.

Prova gärna någon gång men inte på mina bord:)

Länk till kommentar

jo, det är jag mycket medveten om.. vet inte varför du tror att jag motsätter mig detta? jag sa ju faktikst 10PTBB/100

Sorry, det var absolut inte menat mot dig, vi är helt överens! Skulle använt samma citat som du svarade på...

Edit: Mitt svar handlar om en tidigare diskussion i tråden.

Länk till kommentar

ja, om man verkligen väljer tidpunkter då det är som sämst spel, kanske man kan hålla 20PTBB/100 på den nivån, dock tvivlar jag på det. MEN nu pratade vi om att spela 12 timmar om dagen, det är knappast att välja tidpunkten

åter igen, har svårt att tro att spelarna är sämre på svs än på någon annan site och motsvarande nivå, faktum är ju att svenskar har ryktet om sig att vara över snittet på poker.

nu är ju iofs tiden över då borden va fulla av americanare, men tror fortfarande att det faktisk finns sämre spelare på ett antal utländska siter.

Du måste förstå att vi inte snackar om random pokersite, vi snackar om Svenska Spel ;) Alltså, den stora kundbasen är folk som aldrig spelat på någon annan site, och antagligen aldrig skulle göra det heller. Det är folk som spelat triss innan, och nu hoppar på pokerflugan. När staten startar spelsite, så tänker dom sig att det är som vilket annat tur-spel, och spelar därefter. Och om man jämför med att spela triss, är oddsen inte så dåliga om man går all in med 27 gång på gång ;)

Länk till kommentar

Jag har spelat på alla siter och bonushorat till max, i och för sig limit 0,5-1 till 2-4 dollars men spelat lite NL på Ongame och Crypto och skillnaden är där.

Det är spelare som aldrig vågar gå in på en annan site och Sv Spel marknadsför sig till vanliga svenssons som att här är ni säkra mm. Sv Spel är ju ganska stora med 6 000 st på kvällarna och det är jämförbart med medelstor världssite.

Jerico har en dagbok här och en duktig grindare på 2,5/5. Han skrev att Sv Spel har sämre spelare än andra siter.

Prova gärna någon gång men inte på mina bord:)

ja.. den är nästan så jag funderar på det helt ärligt. dock inte 0,5/1 :P men kan ju prova 5/10 lite o se vart nivån ligger.

har dom någon bonus eller rakeback överhuvudtaget?

EDIT: fast gillar inte att det är i SEK :P dollarn har man ju förlorat all respekt för, o det är ju så det måsste vara, går ju inte att tänka att det är riktiga pengar

EDIT 2: behöver man skatta?

Länk till kommentar

ja.. den är nästan så jag funderar på det helt ärligt. dock inte 0,5/1 :P men kan ju prova 5/10 lite o se vart nivån ligger.

har dom någon bonus eller rakeback överhuvudtaget?

EDIT: fast gillar inte att det är i SEK :P dollarn har man ju förlorat all respekt för, o det är ju så det måsste vara, går ju inte att tänka att det är riktiga pengar

EDIT 2: behöver man skatta?

Rakeback är "inbyggd" på dom låga nivåerna, raken är lägsta jag sett, tror den är uppskattad tills runt 60% av standard.

Nej, det är skattefria vinster.

Länk till kommentar

Rakeback är "inbyggd" på dom låga nivåerna, raken är lägsta jag sett, tror den är uppskattad tills runt 60% av standard.

Nej, det är skattefria vinster.

okej, dom borde ju ha 100% rake, och sen säga att det är 40% rakeback istället som man får i slutet på varge månad. känns bättre så :D

Länk till kommentar