Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Hoppas det går bra nu på Pokerstars DontTilt. Jag är ingen van NL spelare och bara spelat det en månad, förr limit spelare så jag spelar nog väldigt passivt och anpassar mig till postflop. Jag vill gärna spela många händer som passar i multipotter 40-50 %. Jag höjer inte särskilt ofta då jag ofta vill ha många spelare i potten. Detta fungerar ju på lowlimit men rent åt skogen på högre nivåer. Jag är en vinnande spelare men självklart vill jag vinna mer.

Tina, dina händer på mig, vad har jag i seen flops! Jag tror att jag ligger på 30 % och skulle gärna vilja ligga där. DontTilts underlag var för litet? Blir ju lite orolig med 14 %, det är ju alldeles för lågt! Usch det var inte roligt att läsa, ser inte bra ut alls.

Jag försökte kolla på PT installation men fattar nada. Det är inte ens nära för mig att fatta sådant. Det är som jag skulle översätta grekiska till svenska. Jag får ta hjälp av en kompis så småningom.

Andra siter tar ju dubbelt så mycket i rake. Då måste man ha en bonus men de är sega på låg NL, men ändå får man tillbaka lite. Jag vet att Ongame tredje störst har en del ok bonusar och fullt med tomtar och actionsboys, som svenska spel ungefär. Crypto är jättetight vet jag. Pokerstars och Partypoker har ju dåliga bonusar. Men du kanske kan ta lite sign-up bonusar om du inte tagit den på Party.

Om jag ska spela på annan site så hade jag gått till Ongame då jag hört av andra att där är väldigt lösa spelare som inte har koll. Andra lösa siter är väl Pacific och Paradise. Men Ongame är ju numera ganska stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas det går bra nu på Pokerstars DontTilt. Jag är ingen van NL spelare och bara spelat det en månad, förr limit spelare så jag spelar nog väldigt passivt och anpassar mig till postflop. Jag vill gärna spela många händer som passar i multipotter 40-50 %. Jag höjer inte särskilt ofta då jag ofta vill ha många spelare i potten. Detta fungerar ju på lowlimit men rent åt skogen på högre nivåer. Jag är en vinnande spelare men självklart vill jag vinna mer.

Tina, dina händer på mig, vad har jag i seen flops! Jag tror att jag ligger på 30 % och skulle gärna vilja ligga där. DontTilts underlag var för litet? Blir ju lite orolig med 14 %, det är ju alldeles för lågt! Usch det var inte roligt att läsa, ser inte bra ut alls.

Jag försökte kolla på PT installation men fattar nada. Det är inte ens nära för mig att fatta sådant. Det är som jag skulle översätta grekiska till svenska. Jag får ta hjälp av en kompis så småningom.

Andra siter tar ju dubbelt så mycket i rake. Då måste man ha en bonus men de är sega på låg NL, men ändå får man tillbaka lite. Jag vet att Ongame tredje störst har en del ok bonusar och fullt med tomtar och actionsboys, som svenska spel ungefär. Crypto är jättetight vet jag. Pokerstars och Partypoker har ju dåliga bonusar. Men du kanske kan ta lite sign-up bonusar om du inte tagit den på Party.

Om jag ska spela på annan site så hade jag gått till Ongame då jag hört av andra att där är väldigt lösa spelare som inte har koll. Andra lösa siter är väl Pacific och Paradise. Men Ongame är ju numera ganska stort.

Blev pokerstars , 50 dollars bonus sign up efter 50 vip poäng, har tjänat in 19 hitills. ska ge denna sidan en chans, men kommer spela på svs ibland variera mig lite. sen har jag bytt nick på pokerstars hihi.

ligger 12 dollar plus efter lite spel, men det jag märkt är att de lägger sig mycket enklare vid höga höjningar o typ med aa så lägger de sig direkt med för hög höjning blir o betta lite mindre på dem.

Länk till kommentar

Jag byter också site nu. SS: s service är på typ sovjetisk nivå med ensidig kommunikation från enbart min sida. Så nu vägrar jag spela en enda hand tills de hjälper mig. Har tittat på de där mapparna som du sa Tina, men det verkar som om konverteringen av xml inte fungerar hos mig.

Jag har konton hos PP, Paradise och ska nu uttnyttja Heypokers något fattiga flyttbonus. Men de flyttar till Ongame och det är andra största nätverket just nu om jag inte minns fel. Gillar både Heypoker och Ongame, så det blir klockrent det här!

(Om nån ser mig på SS be mig att omedelbart logga ut om HH: s fortfarande inte är i sin ordning!)

Syns i rummen! 8-)

Länk till kommentar

Jag byter också site nu. SS: s service är på typ sovjetisk nivå med ensidig kommunikation från enbart min sida. Så nu vägrar jag spela en enda hand tills de hjälper mig. Har tittat på de där mapparna som du sa Tina, men det verkar som om konverteringen av xml inte fungerar hos mig.

Jag har konton hos PP, Paradise och ska nu uttnyttja Heypokers något fattiga flyttbonus. Men de flyttar till Ongame och det är andra största nätverket just nu om jag inte minns fel. Gillar både Heypoker och Ongame, så det blir klockrent det här!

(Om nån ser mig på SS be mig att omedelbart logga ut om HH: s fortfarande inte är i sin ordning!)

Syns i rummen! 8-)

hihi jag kommer o spela på svs ibland, men vilka nissar det finns på partypoker, lägger sig hur enkelt som helst, synar på mycket märkliga kort, har du hh coverter som konverterar om dina kort?????

sen får man nästan se flopparna gratis då de knappt höjer ngt, är ju van vid 7 kr höjning här höjer de hälften kanske

gosh vad det finns pokersakter egentligen, snart jobbat ihop min bonus på 50 dollar tjihoooo

Länk till kommentar

Jag tror på Ongame, Carlsberg. Jag ska spela där oxå snart. Jag spelade limit där och det var ofta 50 % i floppen, även på 2-4 dollars. Helt vilda. Jag tror och jag hört av flera att det är hellöst på nolimit där så Carlsberg kör på Ongame. Men raken är dubbelt så hög på siterna så undrar om man kan vinna lika mycket pengar där? Lite bonus får man dock.

Tina kör runt på en del siter och prova lite sign-ups. Har du inget på Party har de en bra sign-up. Lycka till, det verkar som man blir ensam med fiskarna på Sv Spel.

Länk till kommentar

Jag tror på Ongame, Carlsberg. Jag ska spela där oxå snart. Jag spelade limit där och det var ofta 50 % i floppen, även på 2-4 dollars. Helt vilda. Jag tror och jag hört av flera att det är hellöst på nolimit där så Carlsberg kör på Ongame. Men raken är dubbelt så hög på siterna så undrar om man kan vinna lika mycket pengar där? Lite bonus får man dock.

Tina kör runt på en del siter och prova lite sign-ups. Har du inget på Party har de en bra sign-up. Lycka till, det verkar som man blir ensam med fiskarna på Sv Spel.

jag kommer att spela på svs oxå kommer med all säkerhet dit ikväll vill variera mig lite o få bonus, har de ngn mer bonus pokerstar????

Länk till kommentar

Blev pokerstars , 50 dollars bonus sign up efter 50 vip poäng, har tjänat in 19 hitills. ska ge denna sidan en chans, men kommer spela på svs ibland variera mig lite. sen har jag bytt nick på pokerstars hihi.

Jag är ganska säker på att det är 500 poäng. Jag har provat en mängd sidor men trivs bäst på SvS. Raken är ju mycket lägre där samt för SnG passar den strukturen mig bra. Nackdel med Svs är ju raken på SnG samt att det aldrig erbjuds bonus eller någon VIPpoänsshop.

GL anyway.

Länk till kommentar

Ja givetvis är det ett litet underlag, men reagerade på det igår när jag satt på ngt av dinabord.... Så jag tänkte att jag var tvungen o berätta det för dig :-) All kritik är bra kritik :-)

Bara bra om man ger varandra åsikter om ens spel då man kan förbättra det då man kanske inte tänker på det själv. därför tycker jag denna dagboken är super då jag lärt mig mycket om mitt eget spel m.m

Länk till kommentar

Jag är ganska säker på att det är 500 poäng. Jag har provat en mängd sidor men trivs bäst på SvS. Raken är ju mycket lägre där samt för SnG passar den strukturen mig bra. Nackdel med Svs är ju raken på SnG samt att det aldrig erbjuds bonus eller någon VIPpoänsshop.

GL anyway.

stämmer var 500 poäng men tycker det är bra att det erbjuds bonus. har iaf fått ihop 40 poäng nu efter en stunds spel. gick ut med öveer 3 insatser. Stor skillnad på spelarna där då det inte är så många med om potterna samtidigt är det ju inte bautapotter ibland men visst blev det ngn 10 dollars pott ibland

skulle gärna se att svs hade 10 kr turneringar

Länk till kommentar

Pokerstars är den proffsigaste siten men de har inga bra reloadbonusar. Ta lite sign-ups här och var så får du variation. Rikta in dig på de större siterna och nätverken så det finns spelare. Jag kolla runt lite på siterna och det är cirka 30-35 % som kollar floppen. Lite lösare på Sv Spel och framför allt så så synar de när man har bra händer. Jag tror nog det är den bästa siten och det är bara halva raken.

Hmm, 10 kr turneringar, Tina, det är inte att sikta på stjärnorna precis:)

Länk till kommentar

Dagens firre hand gjord av min sambo :)

Table Adam Turbo 3 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: cabino ( $174 )

Seat 2: Fysikern ( $231.7 )

Seat 3: Gamble Inc ( $168.93 )

Seat 4: Goran_Raja ( $19.35 )

Seat 5: Brittis ( $36.25 )

Seat 6: Zera83 ( $69.2 )

Seat 7: FillAivi ( $95 )

Seat 8: Tinusen ( $206.48 )

Seat 9: aike21 ( $224.58 )

Seat 10: Munchie ( $228.65 )

Tinusen posts small blind [$0.5].

aike21 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 4c 3c ]

Munchie folds.

cabino folds.

Fysikern calls [$1].

Gamble Inc folds.

Goran_Raja folds.

Brittis calls [$1].

Zera83 folds.

Tinusen calls [$0.5].

aike21 checks.

** Dealing Flop ** [ Kc, 2c, 3d ]

Tinusen checks.

aike21 checks.

Fysikern checks.

Brittis bets [$4].

Tinusen calls [$4].

aike21 folds.

Fysikern calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 3h ]

Tinusen bets [$5].

Fysikern calls [$5].

Brittis calls [$5].

** Dealing River ** [ Qc ]

Tinusen bets [$9].

Fysikern calls [$9].

Brittis calls [$9].

Tinusen shows [ 4c, 3c ] a flush, king high.

Tinusen wins $56.55 from the main pot with a flush, king high.

kul o vinna med sån skit färg ibland

Länk till kommentar

Pokerstars är den proffsigaste siten men de har inga bra reloadbonusar. Ta lite sign-ups här och var så får du variation. Rikta in dig på de större siterna och nätverken så det finns spelare. Jag kolla runt lite på siterna och det är cirka 30-35 % som kollar floppen. Lite lösare på Sv Spel och framför allt så så synar de när man har bra händer. Jag tror nog det är den bästa siten och det är bara halva raken.

Hmm, 10 kr turneringar, Tina, det är inte att sikta på stjärnorna precis:)

gillar ju billiga turrar ju jag är smålänning. på pokerstars spelar de riktigt tight o sällan många med på givarna, lägger sig lätt på höjningar. tänkte på ditt spel oxå som dont tilt sa, höj lite mer ta mer betalt för dina kort, vet att det är skillnad på fixed o nl. men om du höjer lite mer så kommer du bli en grym spelare tror jag :) misstolka mig inte nu då jag tycker du spelar bra annars

idag har jag ändrat strategi o börjat spela ännu aggressivare o det har gått super, kanske för att man fått kort oxå men om de vill ha syn så får de betala mig

ps sambon undrar om du tagit namnet från en tennisspelare

Länk till kommentar

Jag vill inte höja så mycket preflop utan spela händer som är bra i multipotter. Sedan bör jag bli bättre på att ta betalt på mina träffar och har mycket att lära där. Jag har tagit alldeles för litet betalt för dem denna månaden och det ska bli ändring på det. Nej det är bra du säger till men jag tror man har en viss personlighet och det är svårt att komma ifrån men jag ska bli starkare att betta.

Gerulatis ja det är Borgs festpolare som dog i överdos kokain. Borg sade att ingen kunde festa som honom så det var en kul grej bara. Ovanligt namn.

Snygg pott och denna Fysiker som var med i potten. Jag vet ingen jag har svårare att möta på hela Sv spel. Han är svår.

Du Tina vad har du på mig i PT på seen flops. 14 % är ju för lite, jag måste ha mer väl????

Länk till kommentar

Jag vill inte höja så mycket preflop utan spela händer som är bra i multipotter. Sedan bör jag bli bättre på att ta betalt på mina träffar och har mycket att lära där. Jag har tagit alldeles för litet betalt för dem denna månaden och det ska bli ändring på det. Nej det är bra du säger till men jag tror man har en viss personlighet och det är svårt att komma ifrån men jag ska bli starkare att betta.

Gerulatis ja det är Borgs festpolare som dog i överdos kokain. Borg sade att ingen kunde festa som honom så det var en kul grej bara. Ovanligt namn.

Snygg pott och denna Fysiker som var med i potten. Jag vet ingen jag har svårare att möta på hela Sv spel. Han är svår.

Du Tina vad har du på mig i PT på seen flops. 14 % är ju för lite, jag måste ha mer väl????

jo visst vill man ha många i potten o bygga upp stora potter, men vi säger tex med AK. Du höjer inte pre flop får med dig en med ja tex A3 , rent av K3.

På floppen kommer det sig tex A, 3, 9. Då du tror dig ha den bästa handen o kanske bettar eller låter de bettar, du lägger dig inte direkt. om du hade höjt hade dessa 2 kanske lagt sig, fiskarna går visserligen aldrig förutspå, men det kanske är bara du o 2 till om potten o då har du större chans o ta potten plus att om du höjer preflop kanske du får bort folk som vill ha stege, färg. Du vill ju inte låta folk med skitkort få nästan gratis syn.

sen självklart ska du ju spela med den stil du känner dig bekväm på.

Jo vissa gillar jag defenitivt inte o spela med men de brukar jag undvika o sitta på samma bord med, tar ibland ett tag innan man hittar rätt bord

av 1458 händer så har du höjt pre flop 1.28%, sen vet jag inte hur jag kollar de andra procenten på flopp, turn o river. jag tycker jag höjer lite o jag har 3.68% pre flop jag har börjat jobba på den procenten o har börjar höja på lite andra kort oxå beroende på position, antal som lagt mörkar etc etc.

Länk till kommentar

Menar du att löst på Party? Många nya spelare där kanske. Jag heter samma där men olika på flera olika Ongame siter jag är reggad på. Ska försöka lite på Ongame så vi ses säkert där, ska nämna mitt nick senare. Ska ta en liten bonus på 100 dollar på Red King som en 7x tror jag!

Lycka till med spelet Carlsberg!!

Länk till kommentar

Jo jag höjer väldigt sällan. Får se hur jag gör med det men jag föredrar kanske andra händer än AK som lämpar sig dåligt på Sv Spel. Jag menade nog om du kunde se hur många händer jag spelar och där tror jag att jag har 25 % men Dont tilt sade 14 % så det är för lite.

Jag vinner 41 kr i timmen men jag vill gärna upp till 50-60 kr så det blir att utveckla sitt spel!

Länk till kommentar