Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi har samma timlön Tinusen och jag tycker det är helt ok att tjäna 40 kr skattefritt på en hobby som är avkopplande och kul. Kör du på så kanske ni kan resa för pengarna hela familjen.

Jag undrar om timlönen blir större på 1/2 kr, då får man nog gå upp till 2,5/5 men det kanske går åt helvete där men jag beredd att prova. Jag tror man måste gå in på fulla inköp så man får respekt. Men då måste man nog ha 30 tkr i rullen så det blir att kämpa med 40 kr timmen tills vidare.

ja du den blir säkert större men förlusterna blir oxå stora, men samma typ av spel vad jag fattat som av vad folk säger.

Tyckte synd om dig igår när du hade 2-par o stollen går all in o chansar på sin hålstege o får in den. Man blir riktigt förbannad, men egentligen så kanske man skulle berömma dem så de tror att de är jätteduktiga så vi tjänar mer på dem hihi.

på 2,5-5 kr måste man nog ha som du säger riktigt stor bankrulle då den kan svänga riktigt mycket o man måste vara beredd o gå in med hela insatsen vissa rundor, men fina potter blir det nog.

använder du poker tracker???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt oki o vara nyfiken då det är många händer vi spelat.

Jo då 40 kr är bra för mig då jag inte är så kräsen hihi.

Försökte fixa en elektriker somville göra jobbet mycket billigare dvs momsfritt o skattefritt *lol* men han passade ju på o köpa ett eget hus med massvis av jobb tråkisen. Och gubben han vågade jag inte släppa på ledningarna, hade nog brännt ner hela kåken tror jag. Näe då nu är jag elak mot min gubbe han är världens goaste o världens bästa pappa, så jag är nöjd o vi har det bra, men som kärring måste man ju få gnälla lite oxå o tycka synd om sig själv :lol:

Kan vara glad att man har en snickare till pappa istället så man får gratis byggjobb istället, hmm bastu nästa beställt pappa :-)

Nu efter denna månaden är alla såna tråkiga räkningar slut o vi kan börja spara lite pengar istället till o göra ngt kul tex en drömresa dvs australien eller mexiko eller börja unna oss roliga saker och kunna ge vår dotter en bra start i livet då vi sparar en del till henne varje månad.

Haha, du skulle lika väl kunnat beskriva mig o min sambos liv =) Hennes Farsa är oxå snickare och jag har tummen mitt i handen :-D .... lite komiskt.... säger du att eran dotter är 8 månader med, så blir jag rädd :shock:

Länk till kommentar

Haha, du skulle lika väl kunnat beskriva mig o min sambos liv =) Hennes Farsa är oxå snickare och jag har tummen mitt i handen :-D .... lite komiskt.... säger du att eran dotter är 8 månader med, så blir jag rädd :shock:

Hmm hon är född i slutet av augusti så snart 8 månader. ni har inte oxå ett rött hus o bor vid en sjö :)

Länk till kommentar

Hmm hon är född i slutet av augusti så snart 8 månader. ni har inte oxå ett rött hus o bor vid en sjö :)

Omg.... verkligt... vi har en tvillingfamilj någonstans i krokarna :-D Bor iofs inne i "stan", men mina föräldrar har ett rött hus vid en sjö...... 19 augusti är våran lilla älskling född, så jag är hemma med henne nu i 2 månader, funkar kanon :-D

Länk till kommentar

Jag använder inte pokertracker. Det hade varit roligt att använda statistik men jag har inte fattat mig på programmet.

Ja, stollen med hålstegen försökte nog bluffa mig men fick in den. Man blir lite tiltad men fisken måste få vinna lite potter så de kommer tillbaka. Jag försöker sätta folk på händer och jag satte stollen på AK-A10 men jag hade tvåparet med A9 så jag synade. Så härefter skulle jag reraisat honom så hade han lagt sig så jag har mig själv att skylla. Jag brukar ibland skriva "bra spelat" när de gör sina stollesynar och då skriver de tack så mycket. Det blir lite komiskt. Man kan inte räkna med att vinna var gång.

Jag ska in i smeten nu och se om det går bra. Såg att du låg back så hoppas det vänder!!!

Länk till kommentar

Omg.... verkligt... vi har en tvillingfamilj någonstans i krokarna :-D Bor iofs inne i "stan", men mina föräldrar har ett rött hus vid en sjö...... 19 augusti är våran lilla älskling född, så jag är hemma med henne nu i 2 månader, funkar kanon :-D

Märkligt att ens liv kan stämma ganska bra

Erkänn att ett barn är det bästa som kunde hända en. Ångrar inte en sekund :) jag ska vara hemma till sep okt sen så ska gubben vara hemma 3 mån o sen blir det dagis för henne.

Då kryper din runt för fullt kanske?? Min är lat, ligger o bara tittar, försöker göra ngn kryprörelser, sen efter en stund låter det buaähhhhhh, fast försöker ha henne på golvet så mycket som möjligt så snart kommer det nog. Det roligaste som finns nu är när vi jagar henne i gåstolen eller hon jagar oss då skrattar hon glatt

Länk till kommentar

Jag använder inte pokertracker. Det hade varit roligt att använda statistik men jag har inte fattat mig på programmet.

Ja, stollen med hålstegen försökte nog bluffa mig men fick in den. Man blir lite tiltad men fisken måste få vinna lite potter så de kommer tillbaka. Jag försöker sätta folk på händer och jag satte stollen på AK-A10 men jag hade tvåparet med A9 så jag synade. Så härefter skulle jag reraisat honom så hade han lagt sig så jag har mig själv att skylla. Jag brukar ibland skriva "bra spelat" när de gör sina stollesynar och då skriver de tack så mycket. Det blir lite komiskt. Man kan inte räkna med att vinna var gång.

Jag ska in i smeten nu och se om det går bra. Såg att du låg back så hoppas det vänder!!!

Jo men lätt o vara efterklok med vissa händer. hade nästan gett upp hoppet innan men så plötsligt satt 3 fina händer o hade vänt till min fördel nästa 1 hel insats plus. Im back again. Finns en sida här på forumet där de förklarar pokertracker.

vi har spelat över 1000 händer ihop iaf.

Länk till kommentar

Äsch hittade den :-D

Här kommer dagens hand

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: kaj76 ( $285.9 )

Seat 2: dosan ( $92.25 )

Seat 3: J DAMON ( $344.45 )

Seat 4: Toranaga ( $107.4 )

Seat 5: no1fish ( $36.1 )

Seat 6: jacob666 ( $240.25 )

Seat 7: DJ74 ( $140.15 )

Seat 8: David ( $82.92 )

Seat 9: Tinusen ( $182.55 )

Seat 10: dompe1 ( $134 )

Tinusen posts small blind [$0.5].

dompe1 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ad Ac ]

kaj76 folds.

dosan calls [$1].

J DAMON raises [$3].

Toranaga folds.

no1fish folds.

jacob666 folds.

DJ74 folds.

David calls [$3].

Tinusen raises [$11.5].

dompe1 folds.

dosan folds.

J DAMON calls [$9].

David folds.

** Dealing Flop ** [ Th, Ah, 3d ]

Tinusen bets [$34].

J DAMON calls [$34].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Tinusen bets [$66].

J DAMON calls [$66].

** Dealing River ** [ Jd ]

Tinusen is all-In.

J DAMON calls [$70.55].

Tinusen shows [ Ad, Ac ] three of a kind, aces.

Tinusen wins $360.85 from the main pot with three of a kind, aces.

Game#304648134 starts.

#Game No : 304648134

Länk till kommentar

Genom att läsa din dagbok, Tina, har jag själv skärpt till mitt spel rejält. Jag blödde marker tidigare då jag gillade att slaska bort en del på tvivelaktiga händer i dåliga positioner samt att syna billiga floppar för att se om turn skulle hjälpa mig på traven... inte bra... Tror att det var min största svaghet. Alltså det är ju bra att spela skithänder ibland så att ingen känner sig säker, men det är skillnad på att göra det för att man kan det och göra det för att man vill det! :mrgreen: Sen är ju position bra att ha.

Läser här varje dag och reflekterar själv. Men jag blir så frustrerad samtidigt för att jag också vill ha PT och det är ju ingen idé nu när jag inte kan se mina handhistories. Har haft mailkonversation (eller ja hmmm, min man har haft det ;)) med SS och frågan har först bollats från kundtjänst till teknikavdelningen och då de inte heller kunnat hjälpa mig, så har nån annan avdelningen tagit över nu... suck... spelat nu i en månad utan att kunna se några som helst HH: s... dubbelsuck... På det sättet gillar jag inte SS. Har en känsla av att om det hade varit någon annan klient så hade det inte tagit en månad för dem att fixa en fungerande HH: s för mig!

Sen har jag följt med ordentligt i diskussionen gällande värdebettande här. Jag har tagit åt mig och har nu börjat fullfölja att beta ordentligt ut och det ger ännu mer i kassan! :mrgreen: Men en fråga: om man satsar och satsar, håååårt, så sitter nån och kallsynar. Om jag talar sist så kan jag inte låta bli och bli osäker när river kommer. Därför att man har varit aggressorn hela tiden och om nu människan träffade något på river så ställer de väl en all-in om man satsar och vid det här laget är man oftast pott-comittad efter ett river bet. Så om jag inte har de absoluta nötterna eller nästintill vill jag inte satsa på river. Är det fel tänkt?

Länk till kommentar

Och här ä'r dagens flopp

***** Hand History for Game 304683145 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, Apr 25, 18:50:40 ET 2007

Table Adam 20 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: stefan76 ( $40.85 )

Seat 2: Mr.Foster ( $156.5 )

Seat 3: Bullweiser ( $33.16 )

Seat 4: Frykaz ( $40 )

Seat 5: Tinusen ( $229.4 )

Seat 6: poker509 ( $59.25 )

Seat 7: FLYH ( $187.5 )

Seat 8: quintin ( $50.05 )

Seat 9: Gurra X ( $83.1 )

Seat 10: snusproffs ( $198 )

snusproffs posts small blind [$0.5].

stefan76 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 8c 9c ]

Mr.Foster folds.

Bullweiser folds.

Frykaz folds.

Tinusen calls [$1]. vet faktiskt inte varför jag synade fick en känsla :)

poker509 folds.

FLYH calls [$1].

quintin calls [$1].

Gurra X calls [$1].

snusproffs folds.

stefan76 checks.

** Dealing Flop ** [ 4c, Tc, 5c ] ah färgen satt vad gott

stefan76 bets [$3].

Tinusen calls [$3]. skulle kanske mothöjt men han kan ju sitta på högre färg

FLYH folds.

quintin folds.

Gurra X raises [$6]. hmm han kanske har färgen, undra hur hög

stefan76 calls [$3].

Tinusen calls [$3].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

stefan76 checks.

Tinusen checks.

Gurra X bets [$19]. aj du ska jag syna men han kanske bluffar men ngt säger mig att han inte gör det o tina trycker ändå på syna:lol:

stefan76 folds.

Tinusen calls [$19].

** Dealing River ** [ 4h ]

Tinusen checks.

Gurra X checks.

Tinusen shows [ 8c, 9c ] a flush, ten high.

Gurra X shows [ Qc, Kc ] a flush, king high.

Gurra X wins $60 from the main pot with a flush, king high.

Varenda gång av de få ggr jag går med på en skitfärg självklart har ngn högre färg, men thats life, dum syn helt enkelt

Länk till kommentar

Genom att läsa din dagbok, Tina, har jag själv skärpt till mitt spel rejält. Jag blödde marker tidigare då jag gillade att slaska bort en del på tvivelaktiga händer i dåliga positioner samt att syna billiga floppar för att se om turn skulle hjälpa mig på traven... inte bra... Tror att det var min största svaghet. Alltså det är ju bra att spela skithänder ibland så att ingen känner sig säker, men det är skillnad på att göra det för att man kan det och göra det för att man vill det! :mrgreen: Sen är ju position bra att ha.

Läser här varje dag och reflekterar själv. Men jag blir så frustrerad samtidigt för att jag också vill ha PT och det är ju ingen idé nu när jag inte kan se mina handhistories. Har haft mailkonversation (eller ja hmmm, min man har haft det ;)) med SS och frågan har först bollats från kundtjänst till teknikavdelningen och då de inte heller kunnat hjälpa mig, så har nån annan avdelningen tagit över nu... suck... spelat nu i en månad utan att kunna se några som helst HH: s... dubbelsuck... På det sättet gillar jag inte SS. Har en känsla av att om det hade varit någon annan klient så hade det inte tagit en månad för dem att fixa en fungerande HH: s för mig!

Sen har jag följt med ordentligt i diskussionen gällande värdebettande här. Jag har tagit åt mig och har nu börjat fullfölja att beta ordentligt ut och det ger ännu mer i kassan! :mrgreen: Men en fråga: om man satsar och satsar, håååårt, så sitter nån och kallsynar. Om jag talar sist så kan jag inte låta bli och bli osäker när river kommer. Därför att man har varit aggressorn hela tiden och om nu människan träffade något på river så ställer de väl en all-in om man satsar och vid det här laget är man oftast pott-comittad efter ett river bet. Så om jag inte har de absoluta nötterna eller nästintill vill jag inte satsa på river. Är det fel tänkt?

Jag fick iordning på pokertracker då det är roligt o se hur de andra spelar o se hur aggressiva o hur många bb/100 de tar etc. Varför kan du inte se dina hand history??

Angående värdebett, tänkte som dig innan, men har tagit åt mig angående värdebett. menar vill de ha färgen ja då får du en mothöjning men det är inte säkert att de vill ha den o då gör de en jättebett vilket du med all säkerhet inte synar om du bara har checkat. Har fått många händer pga mina värdebettningar, ingen ide o fega ur, innan såg folk svaghetstecken direkt o bettade o jag förlorade potten. Visst med värdebett så får man mothöjning ibland men oftast lägger de sig, var ngn som skrev om du inte bettar där så förlorar du tex 20 kr genom o inte betta.

hehe visst är det kul o vara en firre ibland,

Länk till kommentar

Tänkte skriva kvällens tankar.

Pokerspelandet har varit värsta jojo spelet upp o ner i kassan. Haft otur med 2-par då ngn fått in triss,, stege etc. sen lite illa spela kanske på vissa givar. Eller egentligen inte folk bettar lågt på sitt triss o då tror man inte de sitter på ngt jättebra så mothöjer man o så visar de sig att de sitter på 2 -par. Tex de gör 1kr bet o bjuder in färgdrag stegdrag o allt vad det heter nästan gratis.

Har gått ner till 2 bord nu för tillfället, då jag tänkte skulle surfa runt lite o kika till dottern när hon sover så gott så.

Poker tracker var ett bra inköp. Ser vilka händer som jag förlorar mycket på o vilka jag vinner mycket. Tog bara hundra år o lägga in alla händer surt men sen var det gjort, var ju bara typ 35 000 händer , sorterade bort en del där jag spelat omaha o sådant o likadant från tidigare spel där jag inte spelat som jag gjort nu, de händerna var inget av intresse för mig då jag i stort sett gick med på alla färgdrag o sådant men det var länge sen nu, den gamla goda tiden då tina var en firre innan hon insåg att man faktiskt tjänar på o spela seriöst. Där ser ni vad barn gör en mycket mognare :lol: förra sommaren tina fisk, Nu tina hmm ja fisk ytterst sällan. Och så pratar man om sig själv som 3;e person. Fast egentligen var jag dum o gjorde det hade varit kul o se hur BB/100 såg ut då, men jaja skitsamma det är nu som räknas inte gårdagen

Mina BB/100 var typ nere på -15,86 innan o jag höll på o ge upp men så vände det o jag var uppe på +14,67 men nu sniffar jag lite på plus sidan. Som sagt var värsta jojo spelet så idag är första dagen det gått dåligt iaf jämfört med de andra dagarna.

Så vad har pokern lärt mig idag då. Hmm gå inte med på skitfärger, men iofs var ju stegkort med, men nja bättre o satsa på position då jag var i mittenposition om jag inte minns fel eller rent av tidig position, orkar inte gå o kolla o sen ja var det väl kanske osis att han satt på högre färg när vi bara var 4 personer. sen dumt o syna preflop där för jag hade förmodligen inte gått med på en höjning med dem korten, iaf inte en hög höjning

Länk till kommentar

Jag fick iordning på pokertracker då det är roligt o se hur de andra spelar o se hur aggressiva o hur många bb/100 de tar etc. Varför kan du inte se dina hand history??

Angående värdebett, tänkte som dig innan, men har tagit åt mig angående värdebett. menar vill de ha färgen ja då får du en mothöjning men det är inte säkert att de vill ha den o då gör de en jättebett vilket du med all säkerhet inte synar om du bara har checkat. Har fått många händer pga mina värdebettningar, ingen ide o fega ur, innan såg folk svaghetstecken direkt o bettade o jag förlorade potten. Visst med värdebett så får man mothöjning ibland men oftast lägger de sig, var ngn som skrev om du inte bettar där så förlorar du tex 20 kr genom o inte betta.

hehe visst är det kul o vara en firre ibland,

Jag vet inte. När jag klickar på ikonerna bredvid för att kunna se handen så dyker bara ett litet fönster upp som det står "undefined" på... frustrerande och trist... :(

Jag tänker så här: om de träffar blir man bara re-raisad, om de missar, foldar de bara. Om de däremot har träffat något men som är sämre, ja då... då ska jag värdebeta för att få betalt för en bättre hand... En bra pokerspelare vet när han/hon ska värdebeta och när låta bli... Jag antar att det kommer när man är mogen för det. Ska fortsätta vara medveten om detta i alla fall.

Länk till kommentar

Jag vet inte. När jag klickar på ikonerna bredvid för att kunna se handen så dyker bara ett litet fönster upp som det står "undefined" på... frustrerande och trist... :(

Jag tänker så här: om de träffar blir man bara re-raisad, om de missar, foldar de bara. Om de däremot har träffat något men som är sämre, ja då... då ska jag värdebeta för att få betalt för en bättre hand... En bra pokerspelare vet när han/hon ska värdebeta och när låta bli... Jag antar att det kommer när man är mogen för det. Ska fortsätta vara medveten om detta i alla fall.

Hmm du måste nog ha ett annat program jag använder hh converter till pokertracker som konverterar om mina händer, eller det kanske du redan har???

Länk till kommentar

Vad nickar du Blattefejan?? Vi får stötta dig så att du plussar.

Jaså 1000 händer ihop, det är väldigt roligt att sitta vid samma bord som dig. Du spelar stabilt och är aggro när du har något. Jag passar mig när du går igång. Imponerad av ditt spel, du verkar inte tilta alls. Någon gång smäller det säkert mellan oss då jag inte ska vika ner mig.

Jag fick ett katastrofbord där gick back 450 kr och greps av panik. Efter ett tag tänkte jag att jag ska fasen sitta här på Sv spel tills jag är breakeven och det lyckades jag med just precis så det känns skönt.

Länk till kommentar

Kul att sitta vid samma bord som dig och gerulatis:-)

Synd att man var så j-vla kass bara :-(

Kvällen sluatde i ekonomisk katastrof:cry:

aj du gjorde du ngr misstag eller hade du bara osis?? Ibland undrar man hur illa man egentligen spelar o det värsta det fortsätter ju när man väl börjat som i en ond cirkel o till slut går man med på riktiga skitkort o betta hårt o aggro på sina par med skitkicker hihi, tur det inte händer så ofta

Länk till kommentar

Vad nickar du Blattefejan?? Vi får stötta dig så att du plussar.

Jaså 1000 händer ihop, det är väldigt roligt att sitta vid samma bord som dig. Du spelar stabilt och är aggro när du har något. Jag passar mig när du går igång. Imponerad av ditt spel, du verkar inte tilta alls. Någon gång smäller det säkert mellan oss då jag inte ska vika ner mig.

Jag fick ett katastrofbord där gick back 450 kr och greps av panik. Efter ett tag tänkte jag att jag ska fasen sitta här på Sv spel tills jag är breakeven och det lyckades jag med just precis så det känns skönt.

hehe häromdagen så la jag mig väldans fort när jag fick mothöjning, ingen ide o syn då du hade ngt. sen hade jag ju inget o hurra för. mÄrks rätt fort ibland när folk har ngt, fast ibland har man ju osis o få trisset o ngn sätter sin färg stege eller ngt sådant.

jo då jag tiltar ibland gör riktiga misstag men just nu har det gått bra. peppar peppar hoppas det fortsätter.

Usch 450 kr mycket pengar redde det upp sig under kvällen?? du fick en del fina kort ngr ggr

Länk till kommentar

När jag slutade var jag 20kr back så det var ok men jag var 450 back efter en timmas spel. Det var inget roligt. Jag åkte på några set när jag hade lägre set och tvåpar. Sedan gick en stor stack allin och jag hade KK så jag synade för jag ville vinna tillbaka så hade han QQ och träffade setet. Det var nog till hälften dåligt spel för jag ville vinna tillbaka, blev lite syntorsk.

Jag har 4,9 tkr i totalvinst under april och vill gärna upp till 6 tkr så jag spelar nog rätt mycket i helgen. Du går ju som tåget Tina! Man vill inte bli överkörd av dig. Man kan ofta se om någon har något bra men t ex en 60 stack vet man aldrig med. Det kan tycka ett par är bra.

Länk till kommentar

När jag slutade var jag 20kr back så det var ok men jag var 450 back efter en timmas spel. Det var inget roligt. Jag åkte på några set när jag hade lägre set och tvåpar. Sedan gick en stor stack allin och jag hade KK så jag synade för jag ville vinna tillbaka så hade han QQ och träffade setet. Det var nog till hälften dåligt spel för jag ville vinna tillbaka, blev lite syntorsk.

Jag har 4,9 tkr i totalvinst under april och vill gärna upp till 6 tkr så jag spelar nog rätt mycket i helgen. Du går ju som tåget Tina! Man vill inte bli överkörd av dig. Man kan ofta se om någon har något bra men t ex en 60 stack vet man aldrig med. Det kan tycka ett par är bra.

Ah vill du upp en insats??? Tycker en del med stora stackar kan vara lömska då de kan gå med på fiskkort. Den största fisken av alla ska inte nämna namn. eller iofs finns 1 till som jag alltid tar pengar från o tvingar all in. Men jag tycker han är den största iaf, han gick riktigt med plus igår hade sån tur o träffade fina träffar med triss o sådant o gick ut 300 kr rikare, men det tråkiga är att nästa dag så spelar han upp dem igen. Jojospel om ngt det måste ju fiskarna ha.

Blir väl spel på morgon o kväll lite i helgen, vi ska åka o hjälpa mamma med hennes trädgård hela lördagen så då tycker jag nog att jag förtjänar en stunds avkoppling på pokern

KK är en svår hand hade nog säkert spelat den som dig tror jag lite svårt o släppa sin KK ibland iaf preflop, hade inte släppt den där oavsett höjning tror jag.

Länk till kommentar