Franco_Baresi Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Det handlar inte om bra eller dålig, det kan vara olika skeden i etableringsfasen osv som gör att man går plus/minus. Jag bara larvade mig... Finns tusentals sajter... klart ett gäng blöder tack vare att de är i startskedey, har urdåligt management m.m. Citera
Pedroboy Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Betalar man $10k i rake i månaden och har ett slutresultat där månadens bokslut visar på $5k back så är man vinnande pokerspelare. Absurt dyr avgift. Sjukt att man betalar runt 70 000 SKR för att få spela på en pokersida i en månad. Citera
DrRoland Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Där tror du jävligt fel. De flesta sajter är knappast så rika som jättarna Stars, Full Tilt och Party. Marknadsföring kostar ofantliga summor pengar. Jag kan (men kommer inte att) med 100% säkerhet namnge minst fem sajter som för tillfället går med beräknat minus pga omkostnader. Gissningsvis ligger de flesta av de där 5 inom B2B nätverket Mycket konstigt... Citera
goosty Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Postad 17 April , 2007 http://www.worldpx.com Dem tar 0% rake eller att du får 100% i rakeback. Beror på hur man ser på saken. Men det kostar iaf inte för dig att spela där. Kanske finns andra sajter också men worldpx är den enda med 0% i rake som jag känner till. Sa varfor spelar vi inte alla dar?? Citera
dlinder Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Köper sig en Top Hat och funderar över varför man egentligen saknat den... Vilket tokroligt sätt att undvika frågan. Men om du funderar på saken ett tag så tror jag du ser att den här marknaden är så dåligt fungerande att det inte räcker med att "inse att raken är för hög" för att driva fram en förändring. Det är fortfarande ekonomiskt rationellt att spela på sajter med mkt fisk (och därmed stor reklambudget och hög rake), därför kommer det inte bli någon förändring. Citera
dlinder Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Sa varfor spelar vi inte alla dar?? För att bara bra spelare bryr sig om rake. Alltså är WorldPX en sajt för bara bra spelare. Eller åtminstone en sajt utan de riktiga fiskarna. Citera
goosty Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Postad 17 April , 2007 För att bara bra spelare bryr sig om rake. Alltså är WorldPX en sajt för bara bra spelare. Eller åtminstone en sajt utan de riktiga fiskarna. Tusan ocksa. Citera
Franco_Baresi Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Vilket tokroligt sätt att undvika frågan. Men om du funderar på saken ett tag så tror jag du ser att den här marknaden är så dåligt fungerande att det inte räcker med att "inse att raken är för hög" för att driva fram en förändring. Det är fortfarande ekonomiskt rationellt att spela på sajter med mkt fisk (och därmed stor reklambudget och hög rake), därför kommer det inte bli någon förändring. Du hade verkligen laddat så innerligt för att få till ett: Boom Headshot! Men sen svarade jag som jag gjorde och då blev det inget kul Om nu medvetenheten hos alla spelare, såväl fisk som haj, ökade skulle ju låga avgifter bli ett konkurrensvapen på allvar. Som det är idag är fisken inte så smart/upplyst och lockas därför i hög grad av kosmetika och således måste även hajarna i viss mån följa efter för att få värde i spelen... Därför önskar jag att det börjar nötas mer och mer om hur dyr tjänsten faktiskt är, men eftersom nästan alla överallt i pokerbranschen har minst ett finger i syltburken och drar nytta av rejknivån direkt eller indirekt får ju knappast detta något större utrymme eller gehör. Citera
Bobby_Chacon Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Sa varfor spelar vi inte alla dar?? Det är en bra fråga. Jag ska sätta in en slant där till helgen och testa tänkte jag. Det är ju inte speciellt många spelare där än så länge tyvärr. Jag tror problemet ligger i att många inte förstår hur jävla mycket de betalar i rake. Jag själv spelar inte högt. 0.5/1 och 1/2 men det blir ändå cirka 2K i rake i månaden. Är ju rätt mycket pengar för de flesta. Citera
Franco_Baresi Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Det är en bra fråga. Jag ska sätta in en slant där till helgen och testa tänkte jag. Det är ju inte speciellt många spelare där än så länge tyvärr. Jag tror problemet ligger i att många inte förstår hur jävla mycket de betalar i rake. Jag själv spelar inte högt. 0.5/1 och 1/2 men det blir ändå cirka 2K i rake i månaden. Är ju rätt mycket pengar för de flesta. Du betalar en normal arbetarlön varje månad för ynnesten att få använda pokerklienten... och då spelar du inte ens särskilt högt. Är nästan så dumt att man inte orkar bli förbannad. Citera
goosty Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Postad 17 April , 2007 Du betalar en normal arbetarlön varje månad för ynnesten att få använda pokerklienten... och då spelar du inte ens särskilt högt. Är nästan så dumt att man inte orkar bli förbannad. Sickt..ar det inte dags att vi enas och gora nagot at detta? haha btw sa har jag ocksa laddat ner klienten och ska testa den snart Citera
Recommended Posts