Gå till innehåll

Raken


goosty

Recommended Posts

På vissa sajter kan det säkert vara lite väl hög men finns ju en del sajter med väldig låg rake. Tex har dom flesta en cap på $.50 när man spelar headsup. Lägre rake i shorthanded sit'n'goes och allmänt låg procentsats i cashgames.

 

Svenska spel t.e.x har väll ganska erkänt låg rake, fulltilt tycker jag också har en väldigt bekväm rake... Är väll typ partypoker som har ganska hög rake då.

 

Jämför man dessutom med att spela bricks and mortar så kommer man billigt undan. Som sista utväg så kan man ju alltid köra med bananer så minskar ju raken med snitt 30%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vissa sajter kan det säkert vara lite väl hög men finns ju en del sajter med väldig låg rake. Tex har dom flesta en cap på $.50 när man spelar headsup. Lägre rake i shorthanded sit'n'goes och allmänt låg procentsats i cashgames.

 

Svenska spel t.e.x har väll ganska erkänt låg rake, fulltilt tycker jag också har en väldigt bekväm rake... Är väll typ partypoker som har ganska hög rake då.

 

Jämför man dessutom med att spela bricks and mortar så kommer man billigt undan. Som sista utväg så kan man ju alltid köra med bananer så minskar ju raken med snitt 30%

 

Hur kan man lyckas felstava ett så enkelt och vanligt förekommande ord på tre bokstäver som "väl" fel?

 

Ja, Svenska Spel har låg rejk relativt andra sajter men den är ju lik förbannat åt helvete för hög den med. Det är ju just idioter som du som håller kvar rejken på dessa höga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man lyckas felstava ett så enkelt och vanligt förekommande ord på tre bokstäver som "väl" fel?

 

Ja, Svenska Spel har låg rejk relativt andra sajter men den är ju lik förbannat åt helvete för hög den med. Det är ju just idioter som du som håller kvar rejken på dessa höga nivåer.

Nog för att raken är hög, men det är väl knappast Emils fel :D Om han ändrar uppfattning och håller med om att raken är hög kommer den väl inte ändras för det? Du kanske menar att om "alla" gick ihop och kom överens om att bojkotta siter med hög rake så skulle den bli lägre. Det är fritt fram för dig att organisera det, låt inte Emil stå i vägen.

 

Ja, raken är hög och siterna tjänar enorma summor på den. Deras intäkter kan knappast stå i proportion till deras kostnader för att driva pokersiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att raken är hög, men det är väl knappast Emils fel :D Om han ändrar uppfattning och håller med om att raken är hög kommer den väl inte ändras för det?

 

Nej precis. Om pokerkonsumenterna skulle inse det orimliga i att betala rejk på dagens nivåer så skulle ju det inte alls driva fram en förändring i pokerbranschen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker i alla fall att den ar som jag tidigare namnt, hog.

Jag kan inte forsta hur dem kan motivera en sadan hog rake per hand. Jag spelar pa prima forovrigt. Men vi accepterar den och spelar pa.

Finns kanske inte sa mycket att gora at saken? vilken sajt erbjuder den lagsta raken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras intäkter kan knappast stå i proportion till deras kostnader för att driva pokersiten.

 

Där tror du jävligt fel. De flesta sajter är knappast så rika som jättarna Stars, Full Tilt och Party. Marknadsföring kostar ofantliga summor pengar.

 

Jag kan (men kommer inte att) med 100% säkerhet namnge minst fem sajter som för tillfället går med beräknat minus pga omkostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där tror du jävligt fel. De flesta sajter är knappast så rika som jättarna Stars, Full Tilt och Party. Marknadsföring kostar ofantliga summor pengar.

 

Jag kan (men kommer inte att) med 100% säkerhet namnge minst fem sajter som för tillfället går med beräknat minus pga omkostnader.

 

Shit.. det finns typ 10 sajter och 5 av dom blöder... det blir ju 50% :shock: . Ok att typ de 5% sämsta företagen kanske blöder men hela 5 sajter... jo, jag tackar jag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit.. det finns typ 10 sajter och 5 av dom blöder... det blir ju 50% :shock: . Ok att typ de 5% sämsta företagen kanske blöder men hela 5 sajter... jo, jag tackar jag :(

Det handlar inte om bra eller dålig, det kan vara olika skeden i etableringsfasen osv som gör att man går plus/minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar World of Warcraft (ja jag är en nörd) det kostar typ en hundring i månaden. Pokern brukar kosta typ 10k i månaden i rake så visst är det dyrt. Tekniken som driver WoW är dessutom säkert dyrare jämfört med att ha en pokerklient.

 

Men så är det ju det här med reklamen, det måste ju hela tiden komma in nya pengar annars skulle det ju inte finnas några att vinna. Jag hoppas att åtminstone en del av mina rakepengar används till att locka nya spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...