Luca Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Sitter med min nya fina laptop och upptäcker efter ett tag att player notes inte sparas. Stöter på spelare som jag VET att jag har notes på, men inga uppgifter syns. Det går bra att skriva notes, men nästa gång man stöter på samma snubbe är de borta igen. (Notes ska väl ligga i DAT-filen? Den är hur som helst tom hur mycket notes jag än skriver.) Andra siter kör jag utan problem men Full Tilt nyistallerad (ominstallering hjälpte inte) klient på ny dator bråkar. För inte är det väl Vista som inte gillar Full Tilt? Tacksam för tips eller råd. Citera
dekutree Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Jag har samma problem. Kör XP så det är inte det.. Tycker deras klient har strulat en del sen uppdateringen. Citera
Fnii! Grrp! Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Jag känner inte igen det exakt, men om man inte kör programmet som windowsadmin går det inte att spara för mig. "Save and exit" stänger inte rutan. Citera
Full Tilt Poker Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Jag bollade din fråga vidare internt till våra teknisker. Deras svar är som följer: We find that Full Tilt Poker will work fine with Windows Vista for mostplayers. However, as Vista is a new Operating System, we are still receiving feedback and refining our software for this platform. To ensure a stable experience while playing at Full Tilt Poker it is recommended that you play from a PC running Windows XP Service Pack 2. With that being said, I would like to provide a possible solution to your problem. Please remember to login as an administrator on your Windows Vista computer. Once you have logged in as an administrator, please do not forget to run the software as an administrator too. Windows Vista has the ability to run programs in compatibility mode. To configure the compatibility mode for Full Tilt Poker: - Locate the file "FullTiltPoker.exe" and right click on it. - Select Properties from the menu. - Select the Compatibility tab. - Choose to run the program in Windows XP compatibility mode. You may also want to disable the Visual Themes and Desktop Composition settings in the Compatibility tab if you are still encountering any issues. Hoppas detta är lösning på ditt problem. Vi jobbar på att klienten skall vara helt iordning för Vista inom kort. Jag är väldigt tacksam för all feedback vi kan få om denna. mvh Full Tilt Poker Citera
Luca Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Postad 17 April , 2007 Tack för svaret Full Tilt. Att köra i XP på nya vistabestyckade datorn är liksom ingen lösning, men jag ska prova att köra i XP compatibility mode (när det går att köra SnG igen överhuvudtaget på FT vill säga...). *edit* Körde programmet som "administrator" efter senaste uppdateringen. Funkar bra nu. Tack för hjälpen. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.