Gå till innehåll

NL2000 bottenset för 3 inköp, bred analys


Recommended Posts

Har själv inte regularstatus på siten för jag spelar mest på två andra siter vanligtvis. Nu iaf antar jag/vi att fi är regular då jag sett honom flera gånger de få gångerna jag spelat på denna site. Jag har 700 händer mot honom och på alla mina 4 bord sitter även han på.

FI har 30/24/3,3, jag borde ligga på kring 30/20/2 som vanligt. OBS! Han kanske inte ser mig som regular då jag inte spelar alltför ofta här. Dock vet han ju att jag sitter med fulla buy ins 4-tablandes.

 

Seat 1: struntfi ( $ 3,461 USD )

Seat 3: FI ( $ 6,166 USD )

Seat 4: struntfi ( $ 2,678 USD )

Seat 6: HERO ( $ 6,797 USD )

Seat 5: struntfi ( $ 1,940 USD )

Seat 2: struntfi ( $ 353 USD )

FI posts small blind [$ 10 USD].

struntfi posts big blind [$ 20 USD].

 

 

HERO :4d::4h:

UTG folds

HERO raises [$ 70 USD]

struntfi folds

struntfi folds.

FI raises [$ 240 USD]

struntfi på BB folds

HERO calls [$ 180 USD]

 

Flop :4s::Kh::Jh: pott 520

 

FI bets [$ 325 USD]

HERO calls [$ 325 USD]

 

Turn :8s: pott 1170

 

FI checks.

HERO bets [$ 720 USD]

FI calls [$ 720 USD]

 

River :Qs: pott 2610 han har 4781 och jag täcker

FI checks.

HERO bets [$ 2,000 USD]

FI is all-In. 2781

 

 

Eftersom jag dels har dåligt med händer och erfarenhet av honom och siten får folk göra lite egna antaganden i denna hand. Friare spelrum. Min spelstil får väl ses som i de andra händerna, bara att jag inte vet om FI har uppfattat den korrekt, eller detaljer som balansspel, kvalitet etc i mitt spel.

 

I denna hand ger jag fria spelrum för preflop-river. Hur spela, hur spelad?

 

Det främsta jag vill veta är om bör ska syna river, vilka värdeallins slår jag och hur ofta orkar han bluffa här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte riverbetet spontant. Känns som det är check eller mindre betsize som gäller.

 

varför synar du på flopp? ligger ju trotts allt både färg och stegdrags chanser ute, känns som en farlig flop att ge frikort på.
Motståndaren har ju 3-betat ur position med 200bb-stack. Han sitter knappast på tokmånga suited connectors och liknande då. Samtidigt som han kan få för sig att ducka rätt många händer mot en höjning. Så det är inte så farligt som det ser ut, och ökar värdet rätt hyfsat mot parhänder.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte riverbetet spontant. Känns som det är check eller mindre betsize som gäller.

 

Motståndaren har ju 3-betat ur position med 200bb-stack. Han sitter knappast på tokmånga suited connectors och liknande då. Samtidigt som han kan få för sig att ducka rätt många händer mot en höjning. Så det är inte så farligt som det ser ut, och ökar värdet rätt hyfsat mot parhänder.

 

jo.. man kan ju se det så också:)

 

men vad har han för hand då? QQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar mycket lägre men skulle spela precis som dig fram till rivern där jag skulle checka alternativt göra ett mindre värdebet. Dock är det säkert att föredra att göra ett större riverbet då risken att bli utbluffad minimeras. Som spelat tycker jag rivervik är ett måste även om det svider att inte få till en showdown i en jättepott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar ditt spel fram till rivern, där hade jag checkat.

Tycker heller inte att du kan syna hans C/R även om oddsen är jätte bra. Har jätte svårt att se att detta skulle vara en value höjning med t.ex. AA/AK/KQ då borde du ha märkt att detta är ett rikssåll utan dess like tidigare.

 

Tycker de är alldeles för tunt att value betta rivern här. Du kan ju knappast få värde från en enda hand som du slår. Han bör ju vika AA och AK en bra procent av ggrna och resten av ggrna blir du antingen C/R av nötterna eller synad av ett bättre set.

Så jag tror din value bet är -EV, rakt igenom, tyvärr.

 

Tycker hans spel är väldigt konsistent med AsKs eller någon annan kombination av suitade broadways och om du synade så tror jag de va de han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kollar på handen igen ändrar jag mig angående vad som är väsentligt i handen. Flop- och turnspel skulle ju gärna kunnat ha spelats på hur många sätt som helst. Hur vill man gå tillväga? Att tänka på är att hans 3-betrange är bred som en leråker så att förvänta sig stål preflop är inte rätt.

 

Kan jag få till andra utgångar av turn om jag betar annorlunda? Mindre, vad är positivt med det? Mer, positivt med det?

 

Att raisa flop var något som jag valde att inte göra, jag tyckte helt enkelt att bästa spelet var att syna bara, kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag få till andra utgångar av turn om jag betar annorlunda? Mindre, vad är positivt med det? Mer, positivt med det?
Vad som är bra med att beta mindre är att du bör få betydligt fler syner. Och vad som är bra med att beta mer, dvs push, är att han får 0 värde i form av bluffar ur dig och bara får synvärde.

 

Angående att beta beloppet som du gör så är ju problemet att det är väldigt svårt att dra gränsen för var vi ska lägga våran syn. Vidare så begränsar det ju antalet händer du kan värdebeta rätt mycket. Ju mindre du betar, ju fler händer kan du ju värdebeta.

 

Är lite svårt att säga om man bör vikta åt något särskilt håll. Beror ju på om du tror att han bluffar för lite/mycket, och samma sak för syn. Standardresonemanget med betsizen du gjorde är ju oftast att det leder till att motståndaren nästan aldrig bluffar och att vik därför är safe. Problemet med det är att man tar rätt mycket spö om det visar sig att han faktiskt bluffar så ofta som han ska.

 

Jag har inte direkt någon klar lösning här, och ovan är ju väldigt uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som är bra med att beta mindre är att du bör få betydligt fler syner. Och vad som är bra med att beta mer, dvs push, är att han får 0 värde i form av bluffar ur dig och bara får synvärde.

 

Angående att beta beloppet som du gör så är ju problemet att det är väldigt svårt att dra gränsen för var vi ska lägga våran syn. Vidare så begränsar det ju antalet händer du kan värdebeta rätt mycket. Ju mindre du betar, ju fler händer kan du ju värdebeta.

1a stycket

Jag syftade på turn, eller menade du att jag skulle ha som alternativ då och då att överbeta med push på rivern?

 

2a

Jag tycker inte att jag får så mycket lättare beslut om jag hade betat mindre river faktiskt. Men å andra sidan är jag viktad åt att lägga mig river, säg 60% fold. Vet inte heller hur intressant det är att balansera upp ett värdebet med AA i detta läge då jag tror jag hellre checkar ner AA/AK mycket hellre än att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelade handen bra, och har inget alls emot betsizen på river. Huruvida du ska syna river är ju ett annat problem, normalt hade jag sagt pass här tror jag, svårt se hur det kan vara mycket annat än QQ och AKs, men mja då jag känner motspelaren i fråga väldigt väl vet jag ju resultat också :P

 

 

Kul att du tog dig tid att svara! Undantaget att inte lägga mycket ofta här beror snarare på att du vet EXAKT vem spelaren är? Eller har det lite med FIs stats att göra iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi måste folda hans omslag på river, trots det sjuka priset vi får. Att han skulle värdecheckraisa nåt sämre här är ju bara löjligt att påstå, om han inte är helt jävla jättemongo.

 

Floppen och turn känns jättebra.

 

På river kan jag se fördelar med ett mindre bet BARA om vi är helt på det klara hur vi hanterar en shove. Anledningen är förstås att vi då kan få lättare värde av enparshänder, samt att vi faktiskt ger honom utrymme att bluffpusha ett bustat färgdrag.

 

Det jag å andra sidan har EMOT det, är att jag inte tror att hans bluffbenägenhet är så jättehög på river ens om vi bettar smallish (med intentionen att syna en shove). Anledningen till det i sin tur är att det är så få av hans kombos som missat helt här, och majoriteten av hans holdings består av bluffcatchers (som han bara synar) eller stål, som han lätt kommer checkjamma på river här, eftersom du så troligt kommer betta.

 

Slutsatsen är att jag föredrar ett bet nånstans i trakterna av det du gjorde, och sen får vi väl hämta näsdukar för de fåtal gånger han faktiskt tomtade sig med en "omöjlig" bluff och vi gjorde storviket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...