two_aces Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Fan helvetes jävla skit. Önskar jag var bättre på fula ord. Har just fått veta att en av mina bästa vänner har fått cancer med 70% säkerhet. Plötsligt är ingenting lika viktigt längre. Helvete. Vad menas med 70% säkerhet? Betyder det att de måste ta fler tester, att de inte är säkra på att det är cancer än? Trodde inte de skulle säga nått innan de visste säkert? Hoppas det går bra för din kompis. Citera
Klyka Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Vad menas med 70% säkerhet? Betyder det att de måste ta fler tester, att de inte är säkra på att det är cancer än? Trodde inte de skulle säga nått innan de visste säkert? Hoppas det går bra för din kompis. Japps, han väntar på ett testresultat. 70% var vad han sa, jag vet inget om sånt här. Sjuk man är. Jag tänkte att som 70/30 underdog har man ju vunnit förr... Citera
Klyka Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Vännen min har äntligen fått lite glada nyheter. Inte angående hälsan, men familjen. Hans fru har fått uppehållstillstånd och får komma till Sverige (de är båda irakier). Skönt, och det gjorde mig verkligen sjukt glad, för att inte tala om hur bra det ska kännas för honom. Citera
Klyka Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Och en liten uppdatering: Spelar just nu ett NL200 HU CG på SvS. Går helt ok. Men så jävla många shortisar. Citera
Klyka Postad 29 September , 2007 Författare Rapport Postad 29 September , 2007 Ok, denna dagbok har legat i träda ett tag, och framtiden får utvisa om så kommer att förbli fallet. Känner ändå inte att jag skriver särskilt mkt intressant. Min andra dagbok (Studiedagboken) är desto mer intressant men också lite inaktiv för tillfället. Nåja, en liten uppdatering: Det har gått upp och ned utav bara tusan. Ovan nämnda HU CG på SvS (0.5/1 med 200kr maxupptag) gick som tåget. Plussade väl si sådär knappa 1k på det. Men nästa session med HU CG var ett riktigt antiklimax. Backade 780 BB på 20 minuter... Mot en lösaggromegafisk som trebettade alla mina preflopraises och nästan synade allt. Tog för lång tid för mig att inse att jag hade väldigt knapphändig FE, vilket gjorde att jag förlorade stora summor på ett par CRAI-semibluffar, och jag antar att tilt hade en del med saken att göra mot slutet. Jag insåg dock snart vart det barkade hän, så jag stängde snabbt av klienten och gömde datorn under en sten. En veckas paus från pokern blev det. Efter en vecka var det så dags för pokerkryssningen. Stora delar av mod-gänget träffades dagen innan på sviten för att spela 500+100, men jag höll mig utanför spelet (KF, är det läge att dra mitt roliga skämt nu? ). Fiskade till mig en öl av Eurythmech på backgammon och sten sax påse, samt såg till att för egen del hålla barpersonalen sysselsatt. Mkt trevligt att träffa moddar som jag inte fått ett ansikte på innan. Nåja, sen bar det iväg med båten. Klädda i poker.se-tröjor skämde vi moddar ut oss en efter en. Endast Freddo80 höll fanan högt och cashade. Själv var jag dock nöjd med mitt spel. Spelade lite väl timid poker innan första pausen, men peppade mig själv till att spela aggressiv vacker poker därefter. "Vad tog du i pausen" uttalades till min stora glädje. Förvandlade min krympande stack till CL eller möjligen CL2 vid bordet. Även om jag aldrig hade nån jättestack så kände jag att jag låg hyffsat till. Dock förlorade jag stora delar av stacken när en blindstöld gick åt skogen, och snart satt jag där med 1.7 BB och synade mörkt all in från BB för första gången i mitt liv. MP pushade och BTN synade, jag bedömde att jag måste syna med ATC, vände upp 94o med bara 4:an live... Klonkade färgen på river, men vad hjälpte det när MP träffade nötfärgen på floppen? Jag och en mkt trevlig BTN fick således gemensamt tåga ut mot baren, vartefter dekadensen började på allvar. Men först en liten episod från en av pauserna. Jag skulle efter pausen ha SB med en stack om bara 5*BB. Ställde in mig på att absolut inte missa den handen, iom att jag så klart ville försvara min blind. Kommer in i lokalen med 30 sek till godo innan första handen ska delas. Hittar mitt bord, slår mig ned, tar en titt på motspelarna vid bordet och känner inte igen en nuna. Frågar dealern (som jag känner igen mkt väl) om jag verkligen kommit till rätt bord, och hon säger att ja, det har jag. Jag tvivlar, tävlingsledare Niclas säger "Dealers, shuffle up and deal" i högtalarna, jag inser att nej, detta är inte rätt bord. Ser mig panikslaget omkring, hittar ett bord med iaf ett bekant ansikte, sätter mig på "min" plats, bara för att upptäcka att där ligger det på tok för mkt marker. Nähä, inte min plats heller. När jag reser mig upp kommer den rättmätige innehavaren av den stolen och undrar säkert vad det är för tomte som snott hans plats. Jag hinner dock inte förklara mig, utan rusar vidare i jakt på min plats. När jag äntligen hittar rätt så har min hand naturligtvis foldats. Jag slår mig resignerat ned och får höra "du missade SB". Tell me about it... Nåja. Efter turneringen var det så dags att supa bort sina sorger. Fy fan vad dekadant en finlandsfärja kan vara. Den centrala trapphallen, där större delen av kvällen utspelade sig, är en spegelhall med guld och porrött sammet i 8 våningar, baren är en enda dekadent karaokebar med inredning a la Grand Garbo. Mörk tjekisk öl fanns i överflöd fram tills barernas äntliga stängning. Därefter var hela kvällen en jakt på mer öl och partyglada dekadenta människor. Egentligen åstadkom jag inte mkt annat än att springa runt och göra bort mig inför kända och okända människor, inklusive Glimne. Men jag tror att jag var trevlig mot alla iaf. Som en Klyka bör. En lång diskussion mellan en mig och en ryss på däck gav fördjupade insikter i det ryska utbildningssystemet, ett långt samtal på samma plats med en finne resulterade i förbrödring mellan de finska och svenska folken. Jag har nu stående inbjudningar till både Finland och Ryssland. Kan ju vara bra. "Morgonen" efter är allt pokerspel över. Ett par öl och en mkt god irish coffee går ned under diskussion med barpersonalen om hur den perfekta kaffedrinken görs. En 3-manna SnG i DC spelas, KF får som väntat storstryk (). Väl i hamn är allt glömt men inget förlåtet, och trots oförmågan att casha så är mitt självförtroende i MTT boostat. Här ska grindas 180-manna-SnG! Sagt och gjort, i veckan har en del sådana hunnit spelas. En dag fick jag ett fint facit med en seger, en 6:e plats och en 7:e plats. Klart nöjd med det. I HU har jag däremot fått självförtroendet ordentligt naggat för ett tag framöver. Och HU CG håller jag mig borta från, mest för att slippa variansen. Citera
kfluffie Postad 29 September , 2007 Rapport Postad 29 September , 2007 Stora delar av mod-gänget träffades dagen innan på sviten för att spela 500+100, men jag höll mig utanför spelet (KF, är det läge att dra mitt roliga skämt nu? ). Aldrig läge för det "skämtet"! =) Nåja, sen bar det iväg med båten. Klädda i poker.se-tröjor skämde vi moddar ut oss en efter en. Endast Freddo80 höll fanan högt och cashade. Hmm, mycket att var stolt över en ex-08 som sitter full vid bordet och enbart siktar på klonkar! Förvandlade min krympande stack till CL eller möjligen CL2 vid bordet. CL? Where is my table?!?! Nöt! En lång diskussion mellan en mig och en ryss på däck gav fördjupade insikter i det ryska utbildningssystemet, ett långt samtal på samma plats med en finne resulterade i förbrödring mellan de finska och svenska folken. Jag har nu stående inbjudningar till både Finland och Ryssland. Kan ju vara bra. Det är bara du som på en Finlandsfärja, full och glad, kan komma in att diskutera ett annats lands utbildningssystem! "Morgonen" efter är allt pokerspel över. Ett par öl och en mkt god irish coffee går ned under diskussion med barpersonalen om hur den perfekta kaffedrinken görs. En 3-manna SnG i DC spelas, KF får som väntat storstryk (). Jojo! Dock så ställde jag som favorit! Vi körde en Pineapple (Hold'Em fast med tre kort Pre och ett kastas efter floppen) och jag 3-bettade med KQxo. Sedan träffar jag ingenting på floppen som består av 446 (två ruter) och jag checkar men intentionen att C/R och likväl så bettar min motståndare (En Dealer ifrån båten) och jag säger "POT!" och kalkylerar och har bara ett fåtal marker kvar ... Hon steker men säger "Ja, jag måste nog vara med här ..." och skyfflar in markerna och täcker mig lite grann ... Hon visar Q3s för färgdraget och jag slänger det tredje kortet och viker upp KQ - Kunghögt! Jag hade alltså 52 / 48 mot denna dam (för att inte tala om ton med FE med tanke på mitt Powerplay!) dock så visar turn en 3:a och favoriten får åka ut efter väldigt få händer och får agera Dealer istället! Väl i hamn är allt glömt men inget förlåtet, och trots oförmågan att casha så är mitt självförtroende i MTT boostat. Här ska grindas 180-manna-SnG! Sagt och gjort, i veckan har en del sådana hunnit spelas. En dag fick jag ett fint facit med en seger, en 6:e plats och en 7:e plats. Klart nöjd med det. I HU har jag däremot fått självförtroendet ordentligt naggat för ett tag framöver. Och HU CG håller jag mig borta från, mest för att slippa variansen. Lira HU SNG's. Både lättare och inte lika stora svängningar. Mvh, KF Citera
Klyka Postad 29 September , 2007 Författare Rapport Postad 29 September , 2007 Aldrig läge för det "skämtet"! =) Klart du säger så, du bubblade ju. Hmm, mycket att var stolt över en ex-08 som sitter full vid bordet och enbart siktar på klonkar! Sant. Dessutom måste jag vara konsekvent med min linje i UT-tråden. jag har inget att vara stolt över när det gäller hans klonkar. CL? Chipleader. Inte totalt, utan vid mitt bord. Jojo! Dock så ställde jag som favorit!Vi körde en Pineapple (Hold'Em fast med tre kort Pre och ett kastas efter floppen) och jag 3-bettade med KQxo. Sedan träffar jag ingenting på floppen som består av 446 (två ruter) och jag checkar men intentionen att C/R och likväl så bettar min motståndare (En Dealer ifrån båten) och jag säger "POT!" och kalkylerar och har bara ett fåtal marker kvar ... Hon steker men säger "Ja, jag måste nog vara med här ..." och skyfflar in markerna och täcker mig lite grann ... Hon visar Q3s för färgdraget och jag slänger det tredje kortet och viker upp KQ - Kunghögt! Jag hade alltså 52 / 48 mot denna dam (för att inte tala om ton med FE med tanke på mitt Powerplay!) dock så visar turn en 3:a och favoriten får åka ut efter väldigt få händer och får agera Dealer istället! Booooring! Lira HU SNG's. Både lättare och inte lika stora svängningar. Japps, de e tanken. men just nu blir det mestadels 180:or, iom att jag känner att jag är inne i ett stim för det just nu. Citera
kfluffie Postad 29 September , 2007 Rapport Postad 29 September , 2007 Straaaiiiiggghhhhtt Flush! Seat 1: dugdug23 (1240 in chips) Seat 2: kfluffie (1760 in chips) kfluffie: posts small blind 10 dugdug23: posts big blind 20 *** HOLE CARDS *** Dealt to kfluffie kfluffie: calls 10 dugdug23: checks *** FLOP *** dugdug23: bets 20 kfluffie: raises 60 to 80 dugdug23: calls 60 *** TURN *** dugdug23: checks kfluffie: bets 140 dugdug23: calls 140 *** RIVER *** dugdug23: checks kfluffie: bets 360 dugdug23: folds kfluffie collected 480 from pot kfluffie: doesn't show hand *** SUMMARY *** Total pot 480 | Rake 0 Board Seat 1: dugdug23 (big blind) folded on the River Seat 2: kfluffie (button) (small blind) collected (480) Citera
gdaily Postad 29 September , 2007 Rapport Postad 29 September , 2007 Hon visar Q3s för färgdraget och jag slänger det tredje kortet och viker upp KQ - Kunghögt! Jag hade alltså 52 / 48 mot denna dam (för att inte tala om ton med FE med tanke på mitt Powerplay!) dock så visar turn en 3:a och favoriten får åka ut efter väldigt få händer och får agera Dealer istället Varför tror du att jag i omgångar har stejkat systrarna från E-tuna under några år? Klonkarskills och ingen rädsla att stoppa in markerna. Och söta. Citera
kfluffie Postad 29 September , 2007 Rapport Postad 29 September , 2007 Varför tror du att jag i omgångar har stejkat systrarna från E-tuna under några år? Klonkarskills och ingen rädsla att stoppa in markerna. Och söta. Jag förstår det nu om inte annat! Ifall jag bara över upp mina klonkarskills, stejkar du mig då? Jag menar, söt är jag ju redan! Citera
Klyka Postad 29 September , 2007 Författare Rapport Postad 29 September , 2007 Sjuka jävla Klyka. Nu gjorde jag en typisk Klyka-tiltsyn. "Jag är förmodligen slagen och borde lägga mig, men det gör inget. SYN" Wtf?? Citera
kfluffie Postad 29 September , 2007 Rapport Postad 29 September , 2007 Sjuka jävla Klyka. Nu gjorde jag en typisk Klyka-tiltsyn. "Jag är förmodligen slagen och borde lägga mig, men det gör inget. SYN" Wtf?? Hey, Hey! That's my money u spend Fish! *blup blup* =) Citera
Waggho Postad 29 September , 2007 Rapport Postad 29 September , 2007 Fan helvetes jävla skit. Önskar jag var bättre på fula ord. Har just fått veta att en av mina bästa vänner har fått cancer med 70% säkerhet. Plötsligt är ingenting lika viktigt längre. Helvete. Var har han cancer i så fall? Citera
Klyka Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Var har han cancer i så fall? Blodet, heter det leukemi? Har fortfarande inte hört resultatet. Vill själv inte pressa på, men har skickat mail o hoppas få svar. De e jobbigt att inte veta, men jag är ju knappast viktig i sammanhanget... På pokerfronten är jag het just nu. Har ruschat ordentligt i en $11 rebuy o ligger nu på 9:e plats av 1k spelare (1.5k från början). Spelar också en 180-manna sng där jag ligger 18/38. Men än är det lång väg att gå. Citera
Klyka Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Fy fan, vilken smäll. hade ca 25k marker, minns inte blindar, men tror de var 50/100, tappar 20k när jag rivras av en AK mot min JJ (fi hade överbettat en massa händer pre). Ned på 5k, nu e blindarna 100/200 o jag dubblar till 10,3k, avg 9,9k. Bustade ur 180-manna-SnG:n tyvärr. 27:e plats blev det. Men allt hopp är inte ute i Rebuyen iaf. Citera
kfluffie Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Du ska vara glad att du är kvar med så mycket marker! Jag körde 9 rebuys på typ en halvtimme innan jag lade ner! Citera
Klyka Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Hata det här om jag inte cashar. Då (om jag cashar) är jag glad. Citera
Klyka Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Och ute. På 159:e plats. Cashade $77, vilket känns rätt blygsamt mot de $11k jag siktade på... Nåja, en bra turnering. jag är nöjd med allt annat än att jag åkte just nu. Ett par missar gjorda och yada yada, men men. Över lag bra. Citera
thefman Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Jahapp så hittar man klyka på ännu ett bord. Vad blir det, 3 turneringar idag eller nått? =) Citera
Klyka Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Jahapp så hittar man klyka på ännu ett bord. Vad blir det, 3 turneringar idag eller nått? =) Mer än så, om du inte menar antal turneringar där vi möts? Spelar du deepstacken också, där ligger jag hyffsat till fortfarande. Såg du handen där jag bustade i den sista turneringen där? Var det dumt att pusha AQo där? Känndes sådär direkt när jag tryckt på knappen... Citera
Klyka Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 44/194/1350 ligger jag i deepstacken. 135 platser ITM. Har ca 1.5*Average. Citera
Klyka Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Woho! ITM i deepstacken. "Så det var den sista, åk nu. Mot finalbordet!" eh Citera
Recommended Posts