Kollikock Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Tilt på det här forumet. Jag ska nu ta bort alla bokmärken och autoinlogg jag har till pf och försöka glömma bort URL:en helt och hållet. Det sistnämnda kommer nog att bli det svåraste, men med tillräckligt med sprit så ska det nog gå. Lycka till med att bli seriös så ses vi förhoppningsvis på NL1000 framåt september. En shoutout till den största fisken av dom alla - Cash Nej förresten, största fisken är Jimbolito, du får en smiley Citera
Hjort Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Det sistnämnda kommer nog att bli det svåraste, men med tillräckligt med sprit så ska det nog gå.Jag såg just ett avsnitt av House där de nukeade en killes minnen av en förälskelse mha ECT. Alltså körde lite volt, eller om det är ampere, genom huvudet på honom tills han knappt kom ihåg vad han hette. Konceptuellt var det rätt enkelt. Anyway, jag har den tekniska knowhowen att skruva i sär en brödrost och hålla isär negativ och positiv pol samt alltid velat se hur ECT går till. Det verkar som om våra intressen sammanfaller här. Intresserad? Citera
heltok Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Postad 24 April , 2007 Tilt på det här forumet. Jag ska nu ta bort alla bokmärken och autoinlogg jag har till pf och försöka glömma bort URL:en helt och hållet. Det sistnämnda kommer nog att bli det svåraste, men med tillräckligt med sprit så ska det nog gå. EV+. gl, wp, gg Citera
heltok Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Postad 24 April , 2007 så jävla vidrigt va. sitter och äger sönder mina motståndare. lite exempel: http://www.pokerhand.nu/hand/3802 http://www.pokerhand.nu/hand/3803 http://www.pokerhand.nu/hand/3804 så får jag nöten mot stora tomten. och givetvis ska han dra ut. där rök matpengarna... http://www.pokerhand.nu/hand/3805 Citera
heltok Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 lite dåligt tempo i denna dagboken. iaf har fått ett najsigt tagent bord. bjuder på lite bilder på det: och min skärm är lika fin som vanligt: iaf NL600 går skitbra. +4k på 2dagar på NL500-600 typ. har gått och blivit vän med halva prima också vilket pokermanager inte gillar, tror väl jag colludar med alla. PLO suger, går inte att vinna en enda coinflip där man är favorit. tror jag har torskat 10 coinflips i rad nu. lägger det på is lite. vad gör ni andra luder nuförtiden? Citera
b0bb4n Postad 2 Maj , 2007 Rapport Postad 2 Maj , 2007 Nice tangentbord, vad kosta det och vart köpte du det? Hur många tum är skärmen på bilden? Den verkar rätt nice. Lycka till med grinden! Citera
thefman Postad 2 Maj , 2007 Rapport Postad 2 Maj , 2007 mycket smygreklam i den sista bilden Har du alltid kört med äpple? Citera
heltok Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 mycket smygreklam i den sista bilden Har du alltid kört med äpple? 2001 köpte jag en ibook g3. älskade verkligen osx och ville aldrig byta tillbaka. men så började jag med poker. så sedan dess har det varit pc. hatar windows, linux å alla annan crap på den mörka sidan. väntar på att macbookpro ska uppdateras sedan bye bye pc igen. så jo är väl lite mactaliban. Nice tangentbord, vad kosta det och vart köpte du det? Hur många tum är skärmen på bilden? Den verkar rätt nice. Lycka till med grinden! köpte det på thb.se dinovo edge för 1500kr typ. dyraste jag hittade. jävligt fräscht. skärmen är på 30" och kostade 15kkr på applestore. funderar på att köpa en till. så jävla snygg, bra och älskvärd. köp en 30" från apple, ni kommer inte ångra er! Citera
Emilio Postad 2 Maj , 2007 Rapport Postad 2 Maj , 2007 Är tangentbordets knappar sköna och ha att göra med? Funtade på samma tangentbord för ett par veckor sedan men kostade ju en del och det jag har duger rätt bra men blev ju lite sugen.. Citera
heltok Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 Är tangentbordets knappar sköna och ha att göra med? Funtade på samma tangentbord för ett par veckor sedan men kostade ju en del och det jag har duger rätt bra men blev ju lite sugen.. jag testade att spela lite typingspel och det gick extremt fort att vänja sig vid jämfört med många andra tagentbord jag har använt. är väldigt tunnt och fräscht, MEN den lyxvarianten jag köpte har INTE numpad vilket vissa av de andra modellerna har. jag blev lite besviken på det, då deras numpad såg fräsch ut. men jag har ju portabel numpad som jag är van vid så klarar mig ändå =) Citera
morberg Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 och min skärm är lika fin som vanligt: Tjejen verkar ha gömt en ficklampa i armhålan. Märkliga filmer du kollar på... Citera
Kape Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 En helt seriös fråga... Hur mycket mer vinner man (PTBB/100) med en extern numpad? Som lowstakes-grinder med familj, villa, hund, 2 bilar så har jag inte ens råd med foten till din nya skärm. Men det där tangentbordet har jag varit sugen på redan tidigare och nu tänkte jag sälja in det till sambon med motiveringen att det betalar av sig själv. Edit: Jag ser nu att du hade köpt "fel" tangentbord. Det var den här jag tänkte mig... http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2158,CONTENTID=10777 Citera
heltok Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 En helt seriös fråga... Hur mycket mer vinner man (PTBB/100) med en extern numpad? Som lowstakes-grinder med familj, villa, hund, 2 bilar så har jag inte ens råd med foten till din nya skärm. Men det där tangentbordet har jag varit sugen på redan tidigare och nu tänkte jag sälja in det till sambon med motiveringen att det betalar av sig själv. Edit: Jag ser nu att du hade köpt "fel" tangentbord. Det var den här jag tänkte mig... http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2158,CONTENTID=10777 precis, det tagentbordet du kollar på är väl lite billigare och inte lika snyggt, men var en sådan lösning jag trodde jag skulle få. hur många fler bb/100 är väl rätt trivialt att räkna ut. spela 300k tusen händer med vanligt tagentbord, sedan köper du en numpad på öppet köp 30dagar och grindar in 300k händer med det så jämför du din winrate. se till att spela likadant vid med båda bara. något jag iaf har märkt är att folk utan numpad är mer benägna att höfta sin betsize till 2x pot, pot, dra lite på måfå etc. är iaf övertygad om att numpad är EV+ för alla pokerspelare... Citera
Kape Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 En stor fördel måste ju vara att man kan ha sin numpad till vänster och knappa in betstorlekar med vänster hand. Jag vill i alla fall spela så... "...inte lika snyggt" Nu skojar du? Din fula gråa numpad från 80-talet stämmer ju inte alls med resten av utrustningen. Man måste ju köra med samma design på mus, tangentbord och skärm så att det ser proffsigt ut. Du behöver uppenbarligen hotta upp din "arbetsplats" lite till. En likadan skärm till, tangentbord och numpad i samma design och nytt skrivbord (svart pianolack). Sen behöver du bara komplettera med ljudanläggning, belysning, mugghållare, fotstöd, datorhållare och kylskåp. Då har du en rejäl grind-hörna! :-D Citera
heltok Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 hehe, jag föredrar clean. och min numpad matchar min ipod nano fint. idag har jag slaskat schampo. 2st sådana här: http://shop.stratvassare.se/Shop/Application/Article/ArtPreviewPage.php?Id=94 slasky slasky. +1k på NL400-600 idag =) Citera
omduvoresomjag Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 vad gör ni andra luder nuförtiden? Säljer min kropp för att ha råd att förlora pengar på pokern, är dyrt att ligga på topp. Citera
heltok Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 fick ett samtal från schampostället. de hade skickat fel varor. så de skickar rätt och jag får behålla fel varor. så nu har jag 1.5L schampo på väg hit. KLONK. en dag, en pryl. idag köpte jag: http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE79853 började dagen +700, sedan ner till -700, så vips satte jag allt och fick syn varje gång så var det +1400. najs. maj ser bra ut(tog bort de nivåer som gick dåligt/inte jättebra): jobbar som fan med teori, motion och slösurf. eftersom alla andra madplussar(t ex dawwe, punkrock, coco_bill, cessan, aba20, etc) så har ajg insett att jag också måste spela hårdare så ska försöka ta mig upp till NL1000 i maj! nu jävlar ska målen skruvas upp. ska även mtt:a mer. går åt skogen med mtt, men kommer väl det med. Citera
heltok Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 lyckades idag gå från -700 till +3300 på 700händer. tror det är nytt personbästa i swing på en dag. hade det inte varit för downswinget i början hade jag slagit mitt gamla dagsrekord från 10/20 FL på $3500 på en dag. sedan inser jag att det blir en hel del pengar i cashback om man spelar 1000händer/dag så får man typ $100/dag vilket är en normal svensk lön... najs. Citera
Klyka Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 maj ser bra ut(tog bort de nivåer som gick dåligt/inte jättebra): Om ändå alla statistikbändare var lika ärliga! Citera
heltok Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 Om ändå alla statistikbändare var lika ärliga! jag funderade på om man skulle gå in i PT och manuellt ta bort alla potter man förlorat. hade blivit lite fina grafer då... Citera
Klyka Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 jag funderade på om man skulle gå in i PT och manuellt ta bort alla potter man förlorat. hade blivit lite fina grafer då... Citera
Emilio Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Frågan är då bara varför i helvete man ska ha statestik? Som penisförlängare? Citera
listig Postad 5 Maj , 2007 Rapport Postad 5 Maj , 2007 jobbar som fan med teori, motion [...] Exakt vad gör du när du "jobbar som fan med teori"? Böcker, filmer när andra spelar, handanalys av egna händer, läsa skumma huvudräkningsböcker? Vilka böcker och filmer isåfall, något att rekommendera? Jag frågar för att jag eventuellt ska lägga upp något slags teorischema att beta mig igenom om tid finnes. Ang huvudräkningsboken förresten. Vad och när tycker du att den ger dig något som andra missat? Frågan är helt seriös och jag vill gärna veta vad du tycker om det är värt att lägga sin tid på. Till sist, vad kör du för motion? Citera
heltok Postad 5 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2007 Exakt vad gör du när du "jobbar som fan med teori"? Böcker, filmer när andra spelar, handanalys av egna händer, läsa skumma huvudräkningsböcker? Vilka böcker och filmer isåfall, något att rekommendera? Jag frågar för att jag eventuellt ska lägga upp något slags teorischema att beta mig igenom om tid finnes. Ang huvudräkningsboken förresten. Vad och när tycker du att den ger dig något som andra missat? Frågan är helt seriös och jag vill gärna veta vad du tycker om det är värt att lägga sin tid på. Till sist, vad kör du för motion? överdrev väl lite med teorin. är mest bokläsning just nu. stoxtraders bok och slotboms PLO. annars är det mdma, hjort, diverse andra på 2+2, etc. ser många filmer på cardrunners. försöker lyssna på vad folk säger hela tiden vilket är långt ifrån enkelt. passar på att blotta mitt spel för lite olika spelartyper så får jag synpunkter. men är inte helt lätt att 2veckor sedan inte göra samma fel igen. så jag tror att posta många filmer har hjälpt mig. är övertygad om att det är EV+ att visa hur man spelar för lagom till folk inser hur de ska exploatera mig har någon annan sagt hur jag ska täta den läckan. ska jag rekommendera något så är det att se alla stoxtraders filmer, alla sbrugbys filmer, några greenplastic, några stinger, posta egna filmer. på pf kan du läsa några hjortposter. tror dock inte man ska plugga för mycket teori. säg 60% speltid, 30% efteranalys, 10% studier. något sådant är säkert optimalt. försöker spela 1h, efteranalys 30min. så gör ju aba20 och han vinner ju. huvudräkningsboken lär en att räkna i huvudet. tanken är väl att jag ska orka räkna lite mer nogrannt medan man spelar så att man lite oftare väljer rätt val i marginella beslut. sedan kan det ju vara bra att snabbt kunna planera hur stor flop och turnbets som krävs för att hamna allin på river. men framförallt så är det för att orka räkna vid borden. ofta så orkar man inte räkna och höftar halvdant vilket jag tror sänker ens edge. och är väl allmänt bra att underhålla hjärnan, oavsett om det är multiplikation, soduku, språk eller whatever. jag var rätt snabbtänkt när jag pluggade, men 3år backpacking/pokerglid så har min hjärna blivit rätt slö. så är väl bra att värma upp den igen. motion så är jag inte så duktig som jag vill. iaf kan ta denna veckan. har sprungit 1gång(40min), gått 2ggr(60min), gymmat 2ggr(1h) sprungit på gymmet(10min av gymtiden). cyklat och handlat några gånger. har väl ~5kg jag gärna blir av med. maj går bra: Citera
Recommended Posts