Gå till innehåll

hur spelar ni K-Qof alt. K-Jof??


retorik

Hur spelar ni K-Qof och K-Jof i tidig position?  

97 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur spelar ni K-Qof och K-Jof i tidig position?

    • Raise?
      39
    • Limp?
      25
    • Fold?
      33


Recommended Posts

Vad menas med NL 50 / NL 200

 

Jag brukar variera mellan att limpa eller höja med båda händerna om bordet är tajt, är det mer aggressivt så limpar jag 20 % och foldar 80 %

 

Edit: Valde limp stod mellan det och fold

 

NL50= 0,25$-0,50$

NL100=0,50$-1$

NL200=1$-2$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en extremt stor skillnad på KQ och KJ i tidig position så de går absolut inte lägga i samma kategori och jag tror det flesta håller med mig. KQ raise i alla positioner mot limpare och först in självklart.

 

KJ raisar jag aldrig om någon synat innan i princip och höjer inte heller först in lirar inte handen i de två första positionerna 6 handed, efter det höjer jag först in eller synar om det limpats.

 

Edit: Detta gäller alla nivåer från NL10-NL200 enligt min mening, småskillnader på vissa bord men annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sådan fantastisk skillnad mellan nl50 och nl200 så jag tycker inte man kan säga att det finns något generellt spel för dessa händer. För att vara helt ärlig så spelar jag dem oftast inte alls från tidig position. CO eller D är det en given raise i majoriteten av fallen, men att raisa dem tidigt, nätack. Räcker med en call från sen position och din hand är i princip död såvida du inte känner fi väldigt bra. Min röst går till fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara helt ärlig så spelar jag dem oftast inte alls från tidig position. CO eller D är det en given raise i majoriteten av fallen, men att raisa dem tidigt, nätack. Räcker med en call från sen position och din hand är i princip död såvida du inte känner fi väldigt bra. Min röst går till fold.

Jag höjer KQo och KJo UTG i princip alltid på 6-hänta bord. Sitter inte vid min spelburk nu men det hade varit intressant att se vad dom presterar i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer KQo och KJo UTG i princip alltid på 6-hänta bord. Sitter inte vid min spelburk nu men det hade varit intressant att se vad dom presterar i PT.

 

Mitt inlägg angående detta baserar jag på mina egna stats. Om man skall försöka generalisera mitt spel till någon typ av standard spel så foldar jag dem händerna tidigt, speciellt på låga nivåer. Detta pga att jag märkte att jag alltför ofta hamnade i en sits där jag var tvungen att ta svåra beslut och händerna mer eller mindre hamnade breakeven i slutändan. Situationer när jag raisat KJo träffat flop och fi (från senare position) synar mitt bet på flop och turn blankar för mig. Här sitter jag i en situation där jag är tvungen att ta svåra beslut, vilket jag försöker undvika. Här kan fi ha allt från AJ, drag, set osv osv min hand blir hopplös att spela. Det är en helt annan sak att spela mot fi's man känner bra och kan placera på en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag limpar VÄLDIGT sällan och jag viker nog aldrig de där händerna först in. Förmodligen höjer jag dom de flesta gånger med standardraise 3-4bb. Flatcallar alla höjningar oftast, slår om en del från knappen beroende på image och bord. Håller oftast ner potten om jag inte träffar allt för bra på floppen. Cbetten kommer ju oftast i vilket fall när man höjer pre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...