Gå till innehåll

Lägga QQ??


loka2

Recommended Posts

Jag brukar aldrig spela HU men för en gång skull tänkte jag gör det när ett bord höll på att lösas upp så är egentligen ganska blåbär på detta. Har inte spelat så många händer mot Fi (30 kanske) men han har hittils oftast på river check synat ner och visat mellanparet eller TP då jag har visat bättre. Kan tillägga att FI är ganska fiskig i sitt spel och har synat väldigt mycket hittils.

 

Players:

HERO (EUR 86,44 in seat 3)

J_Connie (EUR 51,54 in seat 4)

 

Dealer: J_Connie

Small Blind: HERO (0,25)

Big Blind: J_Connie (0,50)

 

HERO was dealt: Qs - Qh

 

HERO Raise (1,40)

J_Connie Call (1,15)

 

Flop 5d - 2s - Kc

 

HERO Bet (2,10)

J_Connie Call (2,10)

 

Turn 5d - 2s - Kc - Th

 

HERO Bet (2,50)

J_Connie Raise (10,00)

HERO Call (7,50)

 

River 5d - 2s - Kc - Th - 9s

 

HERO Check

J_Connie Bet (20,00)

HERO ????

 

Han har gjort liknande men då har han checkat ner river men när han höjer igen på river är jag ganska säker på att han inte är helt tom utan att han har en kung med en medioker kicker. skall man syna här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din fjantbet på turn är ju det som sätter dig i skiten. Vad vill du med den liksom? Det du uppnår är ju att inducera lite random bluffomslag vilket känns ganska kallt om du inte tänkt syna ett riverbet.

Ja, om jag hade varit fi så hade jag slagit om med väldigt många händer där.

 

Funtar på om man skulle slå på passive mode på turn och checksyna ist?

 

Edit: Gillar nämligen inte att betta här, men jag tycker min inställning känns vekpassiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din fjantbet på turn är ju det som sätter dig i skiten. Vad vill du med den liksom? Det du uppnår är ju att inducera lite random bluffomslag vilket känns ganska kallt om du inte tänkt syna ett riverbet.

 

Ja den är jag verkligen inte nöjd med, vet inte riktigt vad jag tänkte. Hur som helst foldade jag handen och han visade 87s.

 

Tack för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...