Gå till innehåll

3-bet.net, något att satsa på?


_Pommac_

Recommended Posts

Tjena,

Jag funderar starkt på att hyra mig en pokercoach för att bättra på mitt SNG-spel och klättra upp i nivåer. Häromdan surfade jag förbi http://www.3-bet.net och tyckte det verkade som ett seriöst alternativ.

 

Vad jag undrar är om någon här har varit/är kund hos dem och i så fall om ni tycker det är värt pengarna? Skriv gärna lite info om hur coachningen går till osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

Jag funderar starkt på att hyra mig en pokercoach för att bättra på mitt SNG-spel och klättra upp i nivåer. Häromdan surfade jag förbi http://www.3-bet.net och tyckte det verkade som ett seriöst alternativ.

 

Vad jag undrar är om någon här har varit/är kund hos dem och i så fall om ni tycker det är värt pengarna? Skriv gärna lite info om hur coachningen går till osv.

 

Har för mig att det är några 2p2 grabbar som startat den sidan, så den är helt ok. Men blir lättare att svara om du skriver vilken nivå du spelar på, ROI och lite sånt roligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PMa Nebbis, han coachar. Gekko och psatiw skulle eventuellt dra igång någon filmsajt, kolla med dem. Sen finns det nog något i BeachJohans dagbok, någon länk till någon coachsajt.

 

Nebbis är väl en av de som coachar på 3-bet? Han står ju med på sajten iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja. MDMA.

 

LOL åt hans presentation dock. "har inte spelat så mycket själv".

 

skulle jag betala 200 dollar i timmen(aldrig) för coachning vill jag nog ha någon med bevisat vinstgivande spel och inte något självutnämnd profet.

 

lite kul att han coachar med tanke på hur osympatisk han var här. gjorde du inte direkt reklam för sig även om hans kommentarer om spelet givetvis var bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja. MDMA.

 

LOL åt hans presentation dock. "har inte spelat så mycket själv".

 

skulle jag betala 200 dollar i timmen(aldrig) för coachning vill jag nog ha någon med bevisat vinstgivande spel och inte något självutnämnd profet.

 

lite kul att han coachar med tanke på hur osympatisk han var här. gjorde du inte direkt reklam för sig även om hans kommentarer om spelet givetvis var bra.

 

Ja, det där var ungefär "Jag har sett ALLA avsnitt av WPT och verkligen klurat på hur folk spelar, så nu är jag en expert." Jag vet inget om killens faktiska kunskaper, men :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja. MDMA.

 

LOL åt hans presentation dock. "har inte spelat så mycket själv".

 

skulle jag betala 200 dollar i timmen(aldrig) för coachning vill jag nog ha någon med bevisat vinstgivande spel och inte något självutnämnd profet.

 

lite kul att han coachar med tanke på hur osympatisk han var här. gjorde du inte direkt reklam för sig även om hans kommentarer om spelet givetvis var bra.

 

Om jag letade efter en coach skulle inte prioritet ett vara att hitta den mest ödmjuka utan hellre den bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MDMA ligger tre nivåer i sitt tänkande över alla på detta forumet och en nivå över alla på 2+2. jag hade gladeligen betalat vad han kostar om jag var intresserad av coachning.

han behöver inte direkt göra reklam för sig själv genom att vara trevlig mot idioter som ändå har noll koll och som inte kan ta till sig att han har rätt, trots att han ingående "bevisar" detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, skön tråd det här. Bäst är nog ändå att folk här tycker att jag inte är "ödmjuk"; om ni tror att jag sitter och är otrevlig mot mina elever har ni ju inte riktigt alla hästar i stallet.

 

Lite skillnad på att ha betalande privata klienter, och att sitta och skriva till arroganta åsnor på ett forum som kräver att man förklarar saker utan att de någonsin ger något tillbaka. Det har aldrig funnits något som helst incitament för mig att vara trevlig på det här forumet direkt, inte sen jag började tröttna på jantelagen som är rätt utbredd här.

 

Att jag är ärlig och säger att jag aldrig spelat vidare mycket verkar störa vissa; jobbigt. De som anlitat mig, och tja de folk på 2+2 som vet vad de pratar om, bekymras inte direkt över detta faktum iaf, det kan jag ju säga rakt av iaf.

 

mqps: Blir tämligen löjligt att sitta och försöka dissa mig utan att komma med några konkreta exempel på varför jag nu inte skulle vara kvalificerad att coacha folk annat än att jag aldrig spelat vidare mycket. Det kanske sticker i dina ögon (som i så många andras) att spelerfarenhet inte är allt utan att det faktiskt finns andra sätt att lära sig att bli duktig på det här spelet. Givetvis måste jag förstå HUR folk spelar (och hur detta förändras över tid) för att förstå metagamet fullt ut, så visst, man måste ha åtminstone bevittna hur spelet spelas och kontinuerligt hålla sig uppdaterad på detta, men detta innebär INTE att man konstant måste sitta och trycka in 100-tals timmar själv månad efter månad.

 

 

jag dissar inte dig och jag förstår att du stör dig på attityden hos många här, det gör jag med.

 

jag tyckte bara det var lustigt sättet det var skrivet på, det lät lite som cleburne sa, "jag har minsann kollat på WPT så nu kan jag det här med poker, ALLIN!".

 

jag brukar läsa dina poster på 2+2 och du säger uppenbarligen mycket riktigt bra saker och är säkert en jättebra coach.

 

 

svennis spelade aldrig fotboll särskilt hög själv men är ändå en av världens bästa tränare. om dne liknelsen sen funkar helt vet jag inte men...

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...