Gå till innehåll

PokerHost


MR_Jimmy

Recommended Posts

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När har ni rett ut vem som skall ha pengar och inte?

Kommer ni skriva nåt på er hemsida eller?

 

Det som känns lite konstigt är att Eurolinx omedelbart efter racet ansåg det avslutat och började direkt med sina utbetalningar, medan Pokerhost väntade en vecka... borde ni inte ha kollat igenom leaderboarden tillsammans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

Skillnaden mellan oss och Eurolinx i detta fallet var att våra spelare inte bara tog top5 placeringarna utan även ca 73% av den totala kakan vilket gör en ganska stor skillnad i pengar och vi ville därför kolla extra noga att allt gått rätt till, sen har vi fått in klagomål mot vissa spelare och för att allt skall gå rättvist till så har vi valt att hålla inne med betalning till en del tills vi vet alla omständigheter. Detta är ju inte på något sätt negativt för Er spelare utan snarare en garanti att dom som spelat enligt reglerna får vad dom skall ha och dom som väljer att ta genvägar inte tjänar på det. Därmed inte sagt att någon har fuskat eller så för det vet jag inte än. Men eftersom vi fått indikationer på att allt inte gått rätt till så kommer vi att utreda det fullt ut innan pengar betalas ut. När detta är gjort kommer det redovisas och pengar betalas ut till dom spelare som rätteligen skall ha pengar.

 

Jag tror ni vet att jag hållt vad jag lovat hittills, inga pengar kommer att hållas inne.

 

mvh

 

magnus

 

När har ni rett ut vem som skall ha pengar och inte?

Kommer ni skriva nåt på er hemsida eller?

 

Det som känns lite konstigt är att Eurolinx omedelbart efter racet ansåg det avslutat och började direkt med sina utbetalningar, medan Pokerhost väntade en vecka... borde ni inte ha kollat igenom leaderboarden tillsammans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

Skillnaden mellan oss och Eurolinx i detta fallet var att våra spelare inte bara tog top5 placeringarna utan även ca 73% av den totala kakan vilket gör en ganska stor skillnad i pengar och vi ville därför kolla extra noga att allt gått rätt till, sen har vi fått in klagomål mot vissa spelare och för att allt skall gå rättvist till så har vi valt att hålla inne med betalning till en del tills vi vet alla omständigheter. Detta är ju inte på något sätt negativt för Er spelare utan snarare en garanti att dom som spelat enligt reglerna får vad dom skall ha och dom som väljer att ta genvägar inte tjänar på det. Därmed inte sagt att någon har fuskat eller så för det vet jag inte än. Men eftersom vi fått indikationer på att allt inte gått rätt till så kommer vi att utreda det fullt ut innan pengar betalas ut. När detta är gjort kommer det redovisas och pengar betalas ut till dom spelare som rätteligen skall ha pengar.

 

Jag tror ni vet att jag hållt vad jag lovat hittills, inga pengar kommer att hållas inne.

 

mvh

 

magnus

 

Nej jag menar absolut inte att ni försöker blåsa någon! Tycker bara det hade varit smart att samordna utbetalningarna tillsammans med de övriga medverkande sajterna. Men ni löser det säkert ändå.

 

Bara att vänta då, och se om man får mer pengar i skattkistan! :-D

 

Kommer detta att redovisas på er hemsida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

magnolio...

 

Är det inte allmänt vedelaget att man i rake MÅSTE dela konto för att vinna? Vem tror du på riktigt orka spela 20h om dynget? Jag deltog aldrig själv, men personligen tycker jag det är ritkigt fult gjort. Ni vet om att detta kommer ske i race, och det kommer vara som ger er mest pengar i form av rake. Skulle ni sedan strypa detta spelarna rakerace vinster innebär det helt plöstligt att ni slipper betala ett enda öre i rb eller bouns till han/hon. Och vi lär ju prata åtskiliga tusentals $ i rake. Om det ska va på det viset är det väl bättre och rättvisar att gå ut med extremt klara och tydliga regler från början att det är HELT förbjudet att dela konto och att man absolut inte kommer få ut några vinster. Att man delar konto i rakerace är ju så mkt std så det finns inte. Top 5 eller högre är ju typ alltid sönder grindade oavsett vad vi pratar för race. Det är ju uppbyggt så, ni (sajterna överlag) tjänar ju bara mer på det, och säger såklart inget. Tycker det är rätt dåligt stil oavsett om kontot delats eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Jimmy

 

Nu har du faktiskt väldigt fel i sak, nr ett är att vi hade i reglerna att ett konto en spelare, sen så har spelarna i fråga fått rakeback eller bonus redan, det betalades ut som vanligt den första januari. det enda vi hållit tillbaka är just rakechase vinsten. Så att vi skulle lura någon för att tjäna mer pengar är något jag eller vi inte har eller haft en tanke på det kan jag garantera. Och du känner mig hyfsat bra och vet att jag stått för vad jag sagt eller hur. Spelarna det handlar om i detta fall kommer att redovisas så fort jag fått HELA deras spel under denna period redovisat från MG.

 

magnolio...

 

Är det inte allmänt vedelaget att man i rake MÅSTE dela konto för att vinna? Vem tror du på riktigt orka spela 20h om dynget? Jag deltog aldrig själv, men personligen tycker jag det är ritkigt fult gjort. Ni vet om att detta kommer ske i race, och det kommer vara som ger er mest pengar i form av rake. Skulle ni sedan strypa detta spelarna rakerace vinster innebär det helt plöstligt att ni slipper betala ett enda öre i rb eller bouns till han/hon. Och vi lär ju prata åtskiliga tusentals $ i rake. Om det ska va på det viset är det väl bättre och rättvisar att gå ut med extremt klara och tydliga regler från början att det är HELT förbjudet att dela konto och att man absolut inte kommer få ut några vinster. Att man delar konto i rakerace är ju så mkt std så det finns inte. Top 5 eller högre är ju typ alltid sönder grindade oavsett vad vi pratar för race. Det är ju uppbyggt så, ni (sajterna överlag) tjänar ju bara mer på det, och säger såklart inget. Tycker det är rätt dåligt stil oavsett om kontot delats eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Jimmy

 

Nu har du faktiskt väldigt fel i sak, nr ett är att vi hade i reglerna att ett konto en spelare, sen så har spelarna i fråga fått rakeback eller bonus redan, det betalades ut som vanligt den första januari. det enda vi hållit tillbaka är just rakechase vinsten. Så att vi skulle lura någon för att tjäna mer pengar är något jag eller vi inte har eller haft en tanke på det kan jag garantera. Och du känner mig hyfsat bra och vet att jag stått för vad jag sagt eller hur. Spelarna det handlar om i detta fall kommer att redovisas så fort jag fått HELA deras spel under denna period redovisat från MG.

 

Jag kan inte annat än hålla med dig om att du står för ditt ord, därav jag blev förvånad över situationen som tydligen dykt upp. Jag tar tillbaka det jag sa om rb, då jag inte är tillräckligt insatt (tog förgivet att allt blivit fryst).

Men att det står i reglerna är ju std, för att det ska se bra ut oftast tyvärr. Sajterna vill ju tjäna max profit, alltså mer än nöjda om kontot går 24/7. Kommer ni kolla upp alla spelare på hela race listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära Pokerhost, jag hoppas ni löser detta strul med rakedhand-racet snart...

Det har nu gått över TVÅ veckor sen racet slutade, vad är det egentligen ni kollar upp som tar sån tid?

 

Bör det inte vara ganska enkelt: de som kört racet och samtidigt haft ej tillåtna bonusar får inga pengar. Kan väl inte ta så lång tid?

Första datumet ni satte var den 7:e januari, just för att kolla så att listan stämde. Det gjorde den uppenbarligen inte, men nu har det gått 10 dagar till... ge besked snart tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår..Så kollar de inte bara bonusen. Utan om ett konto spelats av fler spelare. Då beh man kontakta microgaming. Ordinarie pokersiter har inte tillgång till annan information än spelarens namn etc, kanske också ip adress. Men vad gäller mac adresser och annat så är det microgaming som har den infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pratade med dig för x antal dagar sen Magnus och då sa du detta ska inte bli långdraget nu är det 17 dagar sen racet slutade och detta är ju helt sjukt 15K dollar ni inte betalt ut.

Ni nämner innan att det är ett fåtal som kollas upp då borde detta gå snabbt kan man väl tycka. Ni säger att ni väntar på microgaming men varför kollar ni inte upp sånt här medans ett race fortlöper så ni kan ge ut pengar när racet är slut?

Om ni nu ska kolla upp några spelare får ni ju kolla upp alla som spelat racet vare sig dem kom 49 eller 1. Inte mer än rätt eller??

Och isåfall vänta med att betala ut till alla ?

 

Ja har varit nöjd med er innan men när ni gör på detta sättet får det mig att se rött.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kan förstå att ni undrar vad som händer, vi kan från vårt håll se IP addresser och därmed spåra vart spelaren befunnit sig när han eller hon loggade in. Vad vi inte kan se utan behöver MG hjälp med är hur länge spelsessionen varat. Och det är detta som är kärnan i frågan. Vi vet att en spelare har loggat in från ett par olika städer som ligger geografisk ganska långt ifrån varandra vilket gör att vi vill se om det bara var för en kort stund för att hålla ett spel flytande vilket vore ok eller om det var systematiskt. Denna info har jag inte ännu fått från MG tyvärr, och just det att det är mycket pengar gör att jag vill ha all info innan beslut tages och pengar betalas ut.

 

mvh

 

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klantärschlen som inte använder vpn tunnlar med andra ord.

 

Men magnus.... Vilka placeringar ligger de andra 5 som skall diskas?

 

Eller hyrt en polack:-P

 

Skämt och sido, finns många sätt att fuska på men det är likförbannat fusk.

 

De anda ligger nog långt ner på listan för vinterpromon började ju först i dec.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad händer med detta struliga rakedhands-race?

Jag skulle inte bry mig särskilt mycket om detta egentligen, men nu är det ju så att jag och många fler kanske har rätt till mer prispengar om en eller flera spelare diskvalificeras.

 

Pokerhost har dessutom själva satt press på sig att komma med besked... livechatten sade till mig för snart 2 veckor sedan att Pokerhost skulle komma med ett "officiellt uttalande inom kort", så jag räknar med att de gör det också!

 

Jag anklagar verkligen inte Pokerhost för att försöka mygla, det tror jag inte, men det har snart gått en månad sen racet avslutades och det är nog dags att komma med det där uttalandet snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad händer med detta struliga rakedhands-race?

Jag skulle inte bry mig särskilt mycket om detta egentligen, men nu är det ju så att jag och många fler kanske har rätt till mer prispengar om en eller flera spelare diskvalificeras.

 

Pokerhost har dessutom själva satt press på sig att komma med besked... livechatten sade till mig för snart 2 veckor sedan att Pokerhost skulle komma med ett "officiellt uttalande inom kort", så jag räknar med att de gör det också!

 

Jag anklagar verkligen inte Pokerhost för att försöka mygla, det tror jag inte, men det har snart gått en månad sen racet avslutades och det är nog dags att komma med det där uttalandet snart...

 

 

Är månadspengen slut ? Pengarna kommer nog förr eller senare, om du nu ska ha mer!

 

Om PH ska ha svar/hjälp från microgaming lär du dock få vänta ett bra tag tiill, brukar ta MINST en månad för dom att svara, prio ett där verkar vara att ha en massa pkrmgr som hoppar omkring och stänger av chattar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Efter diskussion med spelare inblandade så kommer det ta några dagar till innan vi offentligör vad som skett. Så jag ber Er ha lite tålamod.

 

Tills dess kan ni kika på vår nya trestegsraket som startar idag.

 

http://www.pokerhost.com/poker-bonus/rollover-bonanza/

 

För minimal insats får ni 7 ggr pengarna.

 

mvh

 

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...