Gå till innehåll

NL5000 - Vek eller intelligent check med set


Recommended Posts

Ser väldigt mycket ut som ett pocketpar upp till 10.

 

Seat 6: HERO_ ( $ 6,398.42 USD )

Seat 10: Ralf_E ( $ 5,968 USD )

Seat 7: Skrubdk ( $ 17,817 USD )

Seat 4: poker20066 ( $ 6,060 USD )

Seat 5: MaybeHot ( $ 4,263 USD )

Seat 2: zequiche ( $ 6,120 USD )

Seat 9: MrOPAQUE ( $ 1,600 USD )

 

Skrubdk posts small blind [$ 25 USD].

MrOPAQUE posts big blind [$ 50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO_ [ 4s 4d ]

 

Ralf_E raises [$ 175 USD]

zequiche folds.

poker20066 folds.

MaybeHot calls [$ 175 USD]

HERO_ calls [$ 175 USD]

Skrubdk calls [$ 150 USD]

MrOPAQUE calls [$ 125 USD]

 

** Dealing Flop ** [ 4h, 9d, 7c ]

Skrubdk bets [$ 650 USD]

MrOPAQUE folds.

Ralf_E folds.

MaybeHot folds.

HERO_ calls [$ 650 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Skrubdk checks.

HERO_ bets [$ 1,000 USD]

Skrubdk calls [$ 1,000 USD]

 

** Dealing River ** [ 3c ]

Skrubdk checks.

HERO_ checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du borde lagt upp röstning, tycker den var vek.

 

Om du inte seriöst misstänker han har högre set riktigt ofta (hur ska han spela det så?) borde du beta.

Hur ska han ha en 6a? njae, 66 om han "bluffar" floppen o sen checksynar turn med öppet stegdrag, men verkar fiskigt lirat.

Hur ska han ha flush? 68, 8T, a-9 clubs finns det väl dem som lirar, men känns inte troligt. Starkt o beta floppen med taskigt drag el par, den beten skriker ju raisa mig! så han får mer deg åt set o kan folda JJ typ.

 

sen undrar man vilka händer du kan få syn av, men syn på floppen o bet bakom när han checkar gör väl inte att du visat sjuk styrka. Tänk på att du synar i sista pos o behöver ju inte vara rädd för raise, du kan tom ha floatat.

beta på o skulle cp:et raisa är det väl inte värre än att det inte går o bluffa dig där o du får folda.

 

Vilket var det som skrämde? Set känns ju sjukt att inte c/r all in när han checka o du beta turn.

 

// rosen 5-10 o ngn enstaka 10-20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrubdk synar in sig som 4e man så jag antar att 56/68/A9/TT/79/77/99 är i princip hela hans hd given flopp/turnaction. Tror han både kan CRAIa och checksyna med både draghänderna och de färdiga händera, checksyn lär dock ligga närmare de mediokra par/tvåparhänderna.

Allt du slår lär lägga mot ett riverbet då inte ett enda drag missat. checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han underreppar ju handen om han sitter på högre set och du har ju inte visat särskilt mycket styrka heller så han har ju ingen anledning att tro att du ska betta river efter ett relativt svagt turn bet. Risken för CR bluff måste vara riktigt liten så jag kan nog inte hålla mig ifrån betknappen.

 

Han borde som sagt checkraisa turn med set eller stege på turn. Har lite svårt att sätta han på en HD faktiskt. En pars händer känns rätt kallt och färgen är lite långsökt om han inte har typ 8Tc att han skulle leda stegdrag i en sån här familjepott är också lite väl optimistiskt. Jag tror mest på Tvåpars händer här faktiskt, Han verkar absolut lite svag då han inte raisar din turn bet så jag mjölkar någonstans 1-2k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man verkligen betalt av några händer som är sämre än HEROS på river?

 

Att han skulle syna ner med någon enpars-hand kändes rätt otroligt.

 

Tycker vi båda visar rätt mycket styrka genom handen, med tanke på att han leder in i så många på floppen.

 

Turnebeten kan ju diskuteras, men det är en fin konst att kunna mjölka :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf... världens mest osäkre NLT5K$-spelare? Spelare på dessa nivåer och över brukar ju normalt tro de är bäst i världen och knappast be om feed-back från spelare långt under deras egen nivå... klonkat en turre?

 

Ingen turreklonk änsålänge :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf... världens mest osäkre NLT5K$-spelare? Spelare på dessa nivåer och över brukar ju normalt tro de är bäst i världen och knappast be om feed-back från spelare långt under deras egen nivå... klonkat en turre?

 

kollar man hans tidigare inlägg så har han gjort ett inlägg som heter var bäst spela NL10K.

 

han har tydligen lite pengar över att bränna på poker...lyckade affärer? extremt välbetalt jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad har resultatet med saken att göra?!? aklsdöfjalksdj

 

Jag är med er båda två! :mrgreen:

 

 

Klappdunk i ryggen på sig själv om man nu har setat och analyserat någon annans HH. Med den info som ges på FI och på de givna spelförloppet. Har jag tänkt rätt eller fel? Givetvis inte facit på samtliga med samma stuk... men den här lilla gången iaf. Sen att man ska ge sig till tåls och låta alla tänka färdigt först ;)

 

Har du bråttom, mejla o fråga eller kolla in resultatdelen på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...