Gå till innehåll

Slänga nötstege i omaha hi?


KäckRaise

Recommended Posts

Handhistorik felar lite.

 

I en situation hade jag 79xx och floppen kommer 568, två spader.

 

En motspelare betar runt pott, jag kontrabetar.. han återhöjer pottmax och är all-in. Jag har inga drag till flush/kåk eller högre stege. Jag misstänker att han har samma stege som jag.

 

Ska jag folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är jag en tomte som fortfarande försöker lära sig Omaha (och texas), men har man inga redraws till färg, kåk och högre stege K A N det ibland vara rätt att slänga nöten på floppen, eftersom man kan få ducka för halva kortleken och mer därtill på turn och river. Dock låter detta som ett fall där syn är det korrekta, utifrån att du bara har en motståndare och han redan är allin. Hänger på hur mycket du satsat och hur mycket till du måste stoppa in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, klart du inte ska lägga nöten även om det ligger ett färgdrag ute. Han kan ju lika gärna ha settat.

 

Självklart vill du ha in alla slantar i mitten när du sitter på nöten. ;)

 

Får man fråga vad du hade velat träffa på floppen istället för nötstegen?

 

Vad gör ni i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att sitta på nöten utan redraws på flop är ett gamblande spel. any set med flurredrag köttar dig, samma stege med färgdrag köttar dig obviously, samma stege med any twopair köttar dig.. osv...

eller stege med par/överkort för diverse andra stegekombinationer...

finns många varianter som har dig tjockslagen.... ska du ha en nöt som du ska dega på flop så är top set stabilast. för dunkar han in antingen en stege eller färg så äre inte kört i varje fall.. jag är omaha rookie men har hunnit slaska nog mkt på nötter på flops på tilten för att veta bättre i alla fall......

 

 

ett litet exempel:

 

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 6s 5s 8c

cards win %win lose %lose tie %tie EV

7c 9d Ah Jh 297 36.22 523 63.78 0 0.00 0.362

Qs Js 8d 8h 523 63.78 297 36.22 0 0.00 0.638

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel

 

Kan tänka mig nötbetande i omaha hi/low kan vara fel ibland.

 

Just nu orkar inte min cortex lägga ihop 1+1..

 

Det kostar 50% av potten för att syna. Har han stege + färg/kåkdrag.. vinner han hela potten minst 1 gång på 3, annars så splittar vi...

Men lägger jag mig så förlorar jag garanterat..

 

Antar att det beslut jag ska ta är så enkelt att jag har svårt att tänka ut det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite trist o folda nöten. Bara ett inköp trots allt o du har nöten nu. Vad ska man ha för att inte dega i omaha isf.

Stegen kan nog vissa missa här oxå o tro att sitt topset är good. Kommer floppen däremot TJQ o du sitter på AK utan redraws så kan det va ok o folda då du som bäst får splitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En motspelare betar runt pott, jag kontrabetar.. han återhöjer pottmax och är all-in

 

Frågan känns rätt omöjlig att svara på utan stackdjup men om man ser på meningen ovan Pott-repott-pott allin kan inte stackarna vara för djupa om det inte varit sjuhelsikes bet pre och på frågans karaktär så bör det vara lågnivå och inte alltför djupa stackar, så troligen ska han inte folda här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du skulle lagt den handen?

de tror jag f*n inte en sekund på och dom som skriver det kan ju börja kalla sig själv för MYTTOMANER!

 

du är ju inte rolig och du har fel så vad vill du?

 

man kan lägga nötstegen i omaha om det gäller många bb.

 

 

dock suger de på de här nivåerna så stoppar ofta in med 2par här med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du skulle lagt den handen?

de tror jag f*n inte en sekund på och dom som skriver det kan ju börja kalla sig själv för MYTTOMANER!

 

Jag hoppas för din egen skull att du inte köper in för ett par hundra ggr big blind när du spelar live, samt att du slutar spela när du vunnit ihop ett par inköp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DNcrew:

1.vad bryr du dig om jag gör det? är det ditt problem om jag förlorar pengar?

2. jag kommer aldrig folda nöt på floppen med ett inköp på bordet. kan tänkas om man sitter med ca 5-7 inköp men inte troligt det heller.

3. jag har aldrig bett dig kritiser mitt spel, det är därför jag inte startade denna tråd! jag säger bara vad jag skulle ha gjort och ger orginal postaren en kommentar!

 

mgps:

 

1. vad jag vill? det kändes som ett hot, tar dock inte åt mig av dig eftersom jag skiter fullständigt i lilla patetiska DIG!

2. det är klart man kan lägga nöten i omaha, det är bara att trycka FOLD! men JAG jag upprepar det JAG hade deffenetivt inte gjort det när det gäller nåt eller något inköp!

 

tack och hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...