Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Samma sorts människor (som inte kan räkna) som tycker det är bra att betala £3 (=$6) i rake på Crypto och få tillbaks 30%, i stället för att spela på dubbla nivån i dollar...

"Ju mer jag betalar i rake desto mer får jag tillbaks..."

Postad
Samma sorts människor (som inte kan räkna) som tycker det är bra att betala £3 (=$6) i rake på Crypto och få tillbaks 30%, i stället för att spela på dubbla nivån i dollar...

"Ju mer jag betalar i rake desto mer får jag tillbaks..."

Det kan ju också vara så att de största tomtarna sitter på dessa bord och det blir högre EV jämfört dollarborden trots den högre raken.

Postad
Det kan ju också vara så att de största tomtarna sitter på dessa bord och det blir högre EV jämfört dollarborden trots den högre raken.

Javisst, men argumentet var just "ju mer rake jag betalar desto mer får jag tillbaks", inte att "jag jagar tomtar".

Postad

Jag skulle vilja köra HU mot grabben fast då CG för är det sng H2H så är det ju inte samma odds, för cashgame allins är ju något som ska undvikas till varje pris med AA också

Btw. Killen vet hur man minimerar sin förlust iaf! :D

en tredje grej är ju att man alltid har 50 % om man inte vet den andra killens kort men på floppen så behöver man inte veta den andra killens kort för o räkna sina odds.

Postad
Om jag sitter i ett cashgame och ligger upp efter att ha köpt in mig för maxinköpet, får AA i en hand, och någon annan spelare som har lika mycket marker eller mer än mig helt omotiverat raisar ALL-in så slänger jag gärna handen.
LOL cashaments... sir, are you a pro?
Postad
:shock: Om man inte vill spela AA allin preflopp och gärna slänger dem mot någon som pushar så kan man fundera på om man har en liten lucka i sitt spel:shock:

:lol: :lol: :lol:

En lucka i sitt huvud kanske..

Postad
Detta var nästan obehagligt att läsa. jag kommer inte kunna somna inatt.

Tvärt om, jag kommer somna gott med vetskapen att det finns personer som tror sig vara pokerkungar men som i själva verket inte kan ett skit.