Joel Eriksson Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Till alla er som gillar Chimay: En om möjligt ännu godare öl är Rochefort: http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1627&Butik=0&SokStrangar=%u00d6L%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3aBeska%3aFyllighet%3aS%u00f6tma%3a Skall definitivt prövas om ni gillar Chimayen. Citera
EL_FishkO Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Kronenbourg! Otroligt att fransmännen lyckas göra den bästa ölen... det ligger dock ganska nära sydtyskland där det finns mycket bra öl. mmmmm...alpresa8-) Citera
eurythmech Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Nån mer än jag som gillar Black Boss? En polsk porter på 9.2% eller nåt sånt. Citera
Saint_Bjorn Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Hörrni, det här är viktiga saker. Ni måste värdera ölet utifrån både smak och själv längden av njutning, mängden av njutning. Mitt älskade Löwenbrau - en nyvaxad BMW, en vacker kvinna med karaktär och intellekt men ändå lättsam, en utdragen avblåsning en tidig söndagmorgon, en smeksamt floppad royal med i hålet - den håller alltid. Smöriga ales är bara goda ett tag, som en silikonblondin som visar sig vara frireligös ungefär. Citera
baller Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Är det sommar och sol som gäller så är det ju alltid schysst med någon form av blaskig lager i iskall flaska. Gillar Bud i det sammanhanget. Miller är bättre i det sammanhanget. Citera
tobbe102 Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Heter det inte Löwenbräu? Ahh...denna eviga törst för kunskap... Citera
Fudge Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 En öl jag fick i Tyskland när jag va där på studieresa, tror den e smaksatt med tequila. Riktigt god, men dock rätt söt, så man fördricker sig lätt, därför passar den perfekt ngn gång per år vid speciella tillfällen! Kommer inte ihåg namnet så ngn kanske kan hjälpa mej? Tror det e en krokodil på etiketten. . Citera
The Grand Bark Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Carnegie Starkporter, användes med fördel även till Mumma! Citera
Saint_Bjorn Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Heter det inte Löwenbräu? Jo men va fan man måste orka hitta knapparna då. Passion går före stavfel. Citera
Hjort Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Miller är bättre i det sammanhanget.Av någon anledning så avskyr jag Miller. Tror iofs att det mest var när den inte var iskall och jag faktiskt kände smaken, och då skulle nog inte Bud gå så bra heller. Citera
Cleburne Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Marston's India Export! Fast Bombardier är också riktig smaskig. Citera
avund Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Carlsberg Hof på flaska håller jag som favorit när det gäller utomhus öldrickning. Citera
KungKroon Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Carlsberg har alltid varit en favorit, men när ja e riktigt full så blir de helst Kung (som är fruktansvärt äckilgt om man e nykter)... konstigt.. Citera
eurythmech Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 En öl jag fick i Tyskland när jag va där på studieresa, tror den e smaksatt med tequila. Riktigt god, men dock rätt söt, så man fördricker sig lätt, därför passar den perfekt ngn gång per år vid speciella tillfällen! Kommer inte ihåg namnet så ngn kanske kan hjälpa mej? Tror det e en krokodil på etiketten. . Desperados? Tror inte det är nån krokodil på etiketten, men det är tequila i den iaf. Har bara druckit den i Frankrike, och gillade den inte alls, men söt var den. Har dock för mig jag sett den i Tyskland också. Sen hittade jag en sort som hette Tequiza när jag sökte runt lite. Citera
Gäst Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Mmm Karlovacko och Staropramen Och Stella Artois... Citera
Njursparven Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Zlatoprmanen och Leffe (både blonde och brune). Citera
kraclob Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Stella, Brahma och San Miguel är favoriterna just nu. Citera
retorik Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Starobrno är en given favorit just nu. Citera
Gäst Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Starobrno är en given favorit just nu. Eftersom jag inte är nån direkt ölälskare så gillar jag de ljusa ölen och då är ju Starbrno riktigt bra oxå. Den kroatiska ölen i 50 cl flaska, Starobrno, Zlatopramen, Staropramen, Stella, Miguel är väl dom som äger mest just nu. Citera
Goose_strike Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Corona med en skiva lime ar svar att sla, mild och ingen bitter smak Citera
Sschtekberg Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Duchesse de Bourgogne, det är den godaste jag någonsin fått sätta läpparna till! Fruktansvärt god alltså! Säljs dock inte på så många olika ställen eftersom det är en munk-öl och finns i ganska begränsad mängd. För den som vill så finns i Göteborg, (öl-haket) Delirium Tremens:P. De har alla möjliga sorters öl sorter och däribland finns Duchesse! Värt varenda krona varje gång =) tjena Citera
Fudge Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Desperados? Tror inte det är nån krokodil på etiketten, men det är tequila i den iaf. Har bara druckit den i Frankrike, och gillade den inte alls, men söt var den. Har dock för mig jag sett den i Tyskland också. Sen hittade jag en sort som hette Tequiza när jag sökte runt lite. Desperados stämmer! Nu när värmen börjar komma får de bli ett försök att beställa hem några från systemet! Thx.. Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 För den som vill så finns i Göteborg, (öl-haket) Delirium Tremens:P. De har alla möjliga sorters öl sorter och däribland finns Duchesse! Fan, tror aldrig jag har smakat Delirium, men etiketten har ju bara en överman, se själva och döm: Citera
Recommended Posts