Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har tänkt starta en dagbok nu ett tag. Ja, i ett par veckor faktiskt. Satt och lirade lite i Phnom penh (trevlig stad). Bodde där i ca 1.5 år, fråga mig inte vad jag höll på med för då kan det bli lite jobbigt för mig att förklara hur man pillar navel så länge:rolleyes: .

Tränade poker gjorde jag i alla fall, så mot slutet av min vistelse Började jag klonka en hel del små MTT så rullen fick sig en boost($25 till $725) så jag tog ut $600 för att köpa mig en laptop när jag kommer hem till sverige.

Väl hemma blev det kallt, ja, korten med. Hade en rulle på $180, och kalla dar så tappar jag 10%, men nu blev det svinkallt, och halva kapitalet gick på 2 dar. Så dagboken blev liggande på hyllan.

Visste ju inte heller vad jag skulle skriva om, jag slaskar omkring lite varstans och donerar på på nätet, mest på Stars, för där är det bäst fart på MTT SnG som jag spelar mest.

Men nu skiter jag i det och skriver lite som jag vill, får se om det blir ’bra eller anus’

Kan säga att då min rulle är lite ansträngd och mina normala inköp är $5 MTT så har jag för tillfället kravet att jag måste självkvala in till dom. Måste vinna en $5 H2H för att köpa in. Jag blir lite mer fokuserad om jag har fått slita hjärtat ur en fisk H2H för mitt inköp.

Rulle vid start: $85

Annat jag gör:

Läsa Kemi - trist att behöva läsa om en kurs.

Spela backgammon - endast live. Nätet är riggat.

Bridge - försöker undvika, se hur länge det håller, har spelat sen jag va 5år – sjukt jag vet

Jobba – försöker undvika, men om pokerkylan håller i sig så måste man hora på stan.

Mål:

1. Upp partykontot till $100

2. ska fundera lite till...

Postad

Resultat direkt!

Medans jag plitade ihop inledningen så gick det lite smygplus.

H2H cryo - fisken 5-0 :twisted: Sååååjaaaaa, svinkul

MTT: 3 inköp, 1 ITM, dock i en 3 bords, och blev 5:a efter denna rig:

PokerStars Game #9030398924: Tournament #45904343, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2007/03/22 - 11:21:05 (ET)

Table '45904343 2' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Laszlo-B (7390 in chips)

Seat 3: Hero (7622 in chips)

Seat 4: derreudige (5645 in chips)

Seat 5: 1ZONE X (8813 in chips)

Seat 8: wo/sgt (11030 in chips)

Laszlo-B: posts the ante 50

Hero: posts the ante 50

derreudige: posts the ante 50

1ZONE X: posts the ante 50

wo/sgt: posts the ante 50

Hero: posts small blind 300

derreudige: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Diamonds9 of Clubs

1ZONE X: folds

wo/sgt: calls 600

Laszlo-B: folds

Hero: calls 300

derreudige: checks

*** FLOP *** 10 of Hearts8 of HeartsQueen of Clubs

Hero: bets 1200

derreudige: folds

wo/sgt: raises 1200 to 2400

Hero: calls 1200

*** TURN *** 10 of Hearts8 of HeartsQueen of ClubsJack of Diamonds

Hero: checks

wo/sgt: bets 1800

Hero: calls 1800

*** RIVER *** 10 of Hearts8 of HeartsQueen of ClubsJack of Diamonds5 of Diamonds

Hero: bets 2772 and is all-in

wo/sgt: calls 2772

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows 10 of Diamonds9 of Clubs (a straight, Eight to Queen)

wo/sgt: shows King of ClubsAce of Diamonds (a straight, Ten to Ace)

wo/sgt collected 15994 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 15994 | Rake 0

Board 10 of Hearts8 of HeartsQueen of ClubsJack of Diamonds5 of Diamonds

Seat 1: Laszlo-B (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Hero (small blind) showed 10 of Diamonds9 of Clubs and lost with a straight, Eight to Queen

Seat 4: derreudige (big blind) folded on the Flop

Seat 5: 1ZONE X folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: wo/sgt showed King of ClubsAce of Diamonds and won (15994) with a straight, Ten to Ace

Kunde man duckat den??

Jaja, plus e plus, särskilt då det har varit minus konstant ett tag.

+$19

BR$104 dagens mål va över 100:-D :-D :-D

In till stan nu o träffa lite folk man inte sett på ett tag, blir kanske fylleslask senare, får se...

Postad

Jag är en obotlig Railbird, tycker det är sjukt kul att titta på när andra spelar kort. Tror det har sin grund i att jag redan som 10-åring railade mitt första öpna EM i bridge, Sverige vann givetvis, det var 1987, jag var redan såld på kortspel.

Efter middag på stan ikväll så gick jag ner på Sviten. De hade rankingtävlingen igång.

Kommer in när det är 16 kvar. Det är allinpokeroch riggen på sviten slår till. Jag ser inte mindre än 4, 4!!! bästahänder som står, hur kul är det att raila om ingen blir smärtsamt utdragen. Annars händer egentlige inte så mycket konstigt förutom ett lite normalfenomen. Tionde mannen åker på ena bordet och det ska till att slå ihop till finalbord. -Nu blir det tight spel här siste given som precis delas ut, säger jag till min kamrat.... och se...

4 ser flop med blinds på 400/800 snittstack på ca15000

pot 3200

flop kommer :Kd::9h::2c:

Först ut betar 800

fold

SB Call

BB fold

2 kvar

turn :Qd:

Check, Check

river :7c:

Check, Check

Showdown först ut SB men :Ks::6h::shock:

Sen den andra :9d::7d::shock:

Hur tight kan det bli bara för att det är dags för finalbord:roll: :roll: :roll: Jag har fårståelse för K6o, men par o färgdrag efter turn, och sen träffa 2par:shock: :shock: :shock: vafan!!!

Postad

Denna helg är bra för att kolla in livepoker i stockholm. Ska passa på medans man har chansen. Nordic masters, ska se lite på kvalet imorgon, dag 1b, sen Phil på lördag i H2H jippo. Finalen Nordic på söndag… verkar kul. Ska försöka skriva in här om jag ser nått skoj.

Vad blev det i poker då, jo lite MTT slask, spela sjukt loose i 2 stycken, i en av dem byggde jag en hyffsad stack, och hade jag orkat kanske jag kunnat sega mig in ITM, men trött, jag tjongade:mrgreen: iväg skiten all in med A9o på knappen med 800bb, Är det otur eller rättvist att få call av AKs BB. Man ska tydligen bara spela när man är pigg o alert!:roll:

Var tvungen att banka på i h2h för att få tillbaka inköpen 2- 0 till mig

Totalt nu h2h cryo – fisken 7 – 0 tjo! :twisted:

vill spela en till för jag känner mig stark och vill smack till en till fisk. hmmm.... kl e mycke och man har tändstickor i ögonen efter en del vin o öl...:? :? :?

Postad

Kunde inte släppa den, var tvungen att ta en till, hade lite otur och hitta en fisk som hadde koll på knapparna lite, det tog nästan till level 3:shock: . har endast hänt en gång att jag gått dit....

Cryo - Firren 8 - 0

BR $108 det går framåt

kom på att jag inte har några mål i mon dagbok, ska hitta på lite såna i helgen, dock ska jag ha $200 till nästa fredag, allt annat e kasst:evil: och allt över det ska jag festa upp:mrgreen:

Sen den där nya laptopen som jag skulle köpa, har inte orkat sätta mig in i det än. Men gott kommer till de goda, mitt ex(datanörd) var inte nöjd med sin 7500kr laptop som hon köpte för försäkringspengar för 3 veckor sen, så jag får köpa den för 6 lax. exakt min laptopbudget:-D :-D :-D Se, man ska inte anstränga sig i onödan:-P

Postad

Vakna på fel sida i morse, ja fel sida om 12 altså. är fortfarande kvar i Asientid, det tar lite tid att ställa om efter längra vistelser på andra sidan. :rolleyes:

Va! Pokerstars är nere, vafan!! skulle ju slaska lite h2h.... vad göra??? Öpnar gamla PP och hittar 2800 partypoäng:-P :-P $28, tjo!

in och grotta!

Fisken nappa direkt.... har han i brygga då riggen slår till, 3 allin i rad som favvo är man $6 fattigare och semitiltad:evil:

Kör 2 till mot riktiga fiskar. torskar båda... måste visa en rigg här:

Han är sjukligt aggresiv och överraisar pre, samt tjongar mot det mesta. därav mitt kanske lite väl passiva spel.

NL Texas Hold'em $6 Buy-in Trny: 32452448 Level: 3 Blinds(50/100) - Friday, March 23, 06:42:40 ET 2007

Table Table 125892 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: CRYO ( 3,000 )

Seat 2: helpmeoutm8 ( 1,000 )

Trny: 32452448 Level: 3

Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to CRYO [ Qc Qd ]

helpmeoutm8 calls [50]

CRYO checks

** Dealing Flop ** [ 5d, 5s, 5c ]

CRYO checks Vill ha betalt av A eller K här

helpmeoutm8 checks

** Dealing Turn ** [ 5h ] Vad e detta!!!

CRYO bets [100]

helpmeoutm8 is all-In [900]

CRYO folds

helpmeoutm8 does not show cards.

helpmeoutm8 wins 1,200 chips

hade överläge och ville inte ge bort mot A eller K här. när jag ser det själv så är det ju sjukt illa resonerat. jag borde probat floppen:oops: :oops: :oops: skäms som fan, vem är fisk om inte jag.

Förlåt alla h2h nybörjare. respekt tills jag bättrat mig.:-(

sen blev man utdragen med toppar mot andrapar efter floppen, jaja. sparka lite lätt i väggen, upptäckte att det var en bärande betongvägg. Aj!

sissta inköpet hittar men den fiskigaste jag sett och får betalt:-) lyckas följa honnom till nästa bord och han betalar igen:-D sen försvann han...

nu är man varm. va händer då....

Hittar en som kan spela, hur sjukt är inte det.

***** Hand History for Game 5797867356 *****

0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 32452973) - Fri Mar 23 07:29:47 EDT 2007

Table Table 125892 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Seat 1: CRYO (930)

Seat 2: TraianC (3070)

CRYO posts small blind (50)

TraianC posts big blind (100)

** Dealing down cards **

Dealt to CRYO [ Kh, Kd ]

CRYO calls (50)

TraianC raises (100) to 200

CRYO calls (100)

** Dealing Flop ** : [ Qh, 3c, 2d ]

TraianC bets (200)

CRYO calls (200)

** Dealing Turn ** : [ 8h ]

TraianC bets (100)

CRYO calls (100) här vet jag att han inte har nån träff, eller ??

** Dealing River ** : [ 8d ]

TraianC checks.

CRYO bets (200)

TraianC folds.

** Summary **

Main Pot: 1000

Board: [ Qh 3c 2d 8h 8d ]

CRYO balance 1430, bet 700, collected 1200, net +500

TraianC balance 2570, lost 500 (folded)

Lite osäker här hur jag ska ta betalt, vet inte hur man spelar mot bra motstånd:roll: Han är TAG, men det är jag också mot fisken, samt han har märkt att jag kan det grunläggande, så vi är jämnstarka.

Skulle man ha slagit om på flopp??

Också handen efter blir man insugen och badbeatad.... javet, :oops: ingen vill se en massa badbeats, och jag ska inte posta några fler. om jag inte hittar en sjuk 1 outare. såna vill man ju se.:twisted::-P

***** Hand History for Game 5797868349 *****

0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 32452973) - Fri Mar 23 07:30:17 EDT 2007

Table Table 125892 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Seat 1: CRYO (1430)

Seat 2: TraianC (2570)

TraianC posts small blind (50)

CRYO posts big blind (100)

** Dealing down cards **

Dealt to CRYO [ 3d, 7h ]

TraianC calls (50)

CRYO checks.

** Dealing Flop ** : [ 5h, 2c, 7d ]

CRYO bets (200)

TraianC raises (400) to 400

CRYO raises (500) to 700

TraianC calls (300)

** Dealing Turn ** : [ 3h ]

CRYO bets (630)

CRYO is all-In.

TraianC calls (630)

** Dealing River ** : [ 5s ]

Creating Main Pot with $2860 with CRYO

** Summary **

Main Pot: 2860

Board: [ 5h 2c 7d 3h 5s ]

CRYO balance 0, lost 1430 [ 3d 7h ] [ two pairs, Sevens and Fives -- 7h,7d,5h,5s,3d ]

TraianC balance 4000, bet 1430, collected 2860, net +1430 [ 9s 7s ] [ two pairs, Sevens and Fives with Nine kicker -- 9s,7s,7d,5h,5s ]

Postad

bara $10 kvar på PP, de ska upp i $100:-) måste upp så jag kan spela $11 istället, raken dödar mig ju, ett helt inköp gick ju åt till 6 HU:evil:

Näpp, in och raila Nordic nu, hoppas man får se lite sjuka utdragningar:twisted: fast det finns ju en del stabila spelare på CC idag. Så det kanske bara blir bra spel.

Postad
Slakskare, är det nån sorts slang för en impotent man?

Ganska pinsammt det där, men jag postade rubriken utan att dubbelkolla:oops: och sen tog det ett tag innan jag hitta hur man byter rubrik. Faktum är att jag inte noterat typot själv förräns du påpeka det. bugar och tackar:-)

Men du kanske har rätt, jag har inga barn. Är man impotent då? :shock: :shock:

Postad
Har tänkt starta en dagbok nu ett tag. Ja, i ett par veckor faktiskt. Satt och lirade lite i Phnom penh (trevlig stad). Bodde där i ca 1.5 år, fråga mig inte vad jag höll på med för då kan det bli lite jobbigt för mig att förklara hur man pillar navel så länge:rolleyes: .

Låt mig gissa du jobbade som engelskalärare, hade umgänge med en massa glädjeflickor och rökte på en hel del?

Postad

Javisst, bra spelare spelar bra! Poker är ändå inte bara tur…

Efter en frukostburgare på BK så knallar man upp till CC. Har inte varit där på ett år och tror först att tävlingen är inställd, poker rum 1 är tomt, och det finns bara massa konstiga spelbord där, baccarat och annat sjukt:rolleyes: ! Kliver upp en trappa till poker rum 2. Tomt det med!!!:shock: Går igenom mot andra dörren då jag hör markerskrammel, de har ett nytt rum, 3 trappor upp??? Fint och nytt,:-) men lågt i tak och varmt när det är fullt.

Ola sitter och surfar och ojjar sig för ditten och datten i sin deklaration, fast han har just köpt in sig på ett gäng aktier i nått okänt bolag och verkar hoppfull för det.

Kollar lite bland borden efter en bra railplats och hittar Bo Shelstedt vid bord 9. det är mitt i lokalen så det får bli den platsen. Inte mycket händer innan level 3 då Peter Eichhart kommer till bordet med en ansenlig stack på 25000.

Peter vet hur man kör med svagare motstånd och utnyttjar sin större stack. Själv hoppas jag att det ska bli lite spel mallan Eichhart och Shelstedt som har possition på peter. Det ser dock ut som att Bosse får rätt svala kort och undviker att spela mot Peter i onödan.

Dock hittar han en syn med :Ac::Jc: mot en rais från mittpossition och belönas med floppen :8c::3c::Qc: check, raise, syn och :Ad: på turn ger fi med AA set, allin är givet och bosse dubblar när bordet inte parar sig.

Peter bombar på och bygger stack fram mot middags paus. Efter den kommer Micke Westerlund till bordet. Också han med en bra stack på runt 30k och tar över Peters bullyroll.

Bordet med Micke och Peter är livat. Endast Eichhart synar och battlar mot Wasterlund som tar från de fattiga och betalar till Peter som har position på Micke.

Det är ju sjukt att se hur det stämmer att stackarna vandrar åt det hållet, precis som i teorin.

Peter Eichhart, sveriges ondaste nedstirrning. Som ni kan se i bloggen så ställde han Loc Ly(bild) efter att ha get han en satans ond blick. Loc hade raisat 1200 från knappen och Peter synade från BB. Loc gör en cb på 2500 med 8000 bakom och Peter ställer ned hela sin stapel med tusenmarker, bonk. Jag hade laggt mig för jag var rädd för stirren. Och Loc la sig också. Jag frågade Eichart efter spelet om vad han hade i den handen och han sa att han hade stål, visste inte riktigt hur han skulle få betalt. Inte helt nöjd var han med resultatet i den given.

Westerlund fortsätter att spela upp och Peter synar honom samt tar potterna från sin pos. när Micke inte träffar. Micke berättar för mig i rökrummet att han är rätt tilltad på Peter som inte respekterar hans höjninga.

Men han får bra betalt av de svagare spelarna vid bordet på sin slaskiga image när han träffar. En dansk försökta bluffa bort honom efter att ha slagit upp i mitpos, Micke synar från knappen och floppen kommer :Ac::5d::2s: regnbåge, dansken betar och får syn, turn är en :6h: och båda checkar. Efter :3d: på river så betar dansken ut pot med 7000 och Weasterlund ler och säger, -du kan inte ha en hand med det spelet, det går inte. Jag hade suynat med Kung hög. Dansken får visa sin :Qc::Tc: och Westerlund slänger upp :As::7s:

De tre proffsen vid bordet hamnar i en hand tillsammans och jag hoppas på showdown, jag klipper in den från livebloggen då det var jag som gav den till dom.

Westerlund höjer 2500 före floppen och får syn av Peter och Bo. Floppen kommer :Ad::Jd::Ac:

Check från Bo och Westerlund och bet 5000 från Peter. Bo synar och Micke foldar.

:Js: på turn(det står fel i bloggen) ger 2 check och när Shelstedt betar ut 7500 på en blank river lägger Peter den. Ska se om jag kan dra ur Bosse vad han hade där imorgon

I dagens sista level, slås 4 bord ihop till 3 och bord 9 stängs ned, Peter håller sin stack lugnt och Shelstedt bustar en spelare vid sitt bord. Westerlund var i tiltmood och kör ett tveksamt spel(se livebloggen) och bustar fort. Han ondgjorde sig en del om oflyt att aldrig träffa mot Eichhart samt att han blev utköpt på turn flera gånger så han inte fick betalt ordentligt för sina bra träffar. Han lommar iväg till CG borden för lite 100/100. kanske att han ville slå av sig lite frustration där det är billigt, för det borde det ju vara för honnom, eller.

Imorgon blir det mera poker, Andradagen och Phil Helmuth på sviten. jag tryckte på för att frågan om Ola och stolen skulle tas upp men "Skräddaren(Ola) säger nej":-(

Postad
Låt mig gissa du jobbade som engelskalärare, hade umgänge med en massa glädjeflickor och rökte på en hel del?

Svaret på frågan är nej.

Frågan kanske bygger på egna erfarenheter/iaktagelser/läst 'Off the rail in phnom penh'

Kanske utvecklar vidare om vad jag gjorde där senare, men nu är det sent.