Gå till innehåll

Har du nån gång foldat KK Preflop?


vladofox

Recommended Posts

Exakt. Det är av precis den anledningen man INTE ska lägga KK för 100bb om det inte är en helt cp situation. Cp.

 

Men lille, tuffe, Osympatiske Ossian... mot kända spelare med en oerhört snäv tre/fyrbetsrange är det ju bara idiotiskt att stoppa in degen med K-K eftersom de helt enkelt aldrig har Q-Q eller A-K.

Du menar alltså i och med detta statement att det inte finns tighta och förutsägbara spelare pre-flop, vilket ju är oerhört märkligt, ja nästan på gränsen till ett halvmongoliserat uttalande.

 

Sen är det givetvis så att man 99 gånger av 100 möter en antingen okänd spelare eller en fi med väsentligt bredare HD och då är det givetvis bara att köra, ingen bestrider väl det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du med "någorlunda regelbundet" menar 1/500 000 händer, så har du en poäng. Annars är du cp.

 

I synnerhet 4-betsrangen är ju hos en hel del spelare extremt smal, i alla fall om vi snackar small/midstakes. Det är ju inte ovanligt eller sällsynt att stöta på spelare vars fyrbet med fulla effektiva stackar ofrånkomligen innebär A-A/K-K. Förstår inte hur du inte kan inse detta...

 

Är det Ok om jag använder "Annars är du cp" som signatur?

 

Nu ska jag bli full... ciao bello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I synnerhet 4-betsrangen är ju hos en hel del spelare extremt smal, i alla fall om vi snackar small/midstakes. Det är ju inte ovanligt eller sällsynt att stöta på spelare vars fyrbet med fulla effektiva stackar ofrånkomligen innebär A-A/K-K. Förstår inte hur du inte kan inse detta...

Har aldrig ens berört den saken. Problemet du har är dock att du tenderar att vara alldeles för säker på din read. Hur många gånger har du blivit fyrbetad av en och samma spelare och hur bedömer du ifall just denna spelare är en preflopnit? KK är inte värd att slänga pf för 100bb i 99 % av fallen. Om världens största nit openpushar för hela sin stack, så kan du kanske överväga fold, men normalt är summorna man förlorar på att hålla på och hitta de rätta lägena att folda KK större än de lägena där det kan vara rätt. På det stora hela gör man bäst i att koncentrera sig på vettigare saker för att förbättra sitt spel än att lära sig folda KK i rätt lägen.

 

Är det Ok om jag använder "Annars är du cp" som signatur?

Annars är du cp.

 

Nu ska jag bli full... ciao bello

Dito. Och dito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men släpp attityden, va! Talar vi om konsten att inte läsa all information i ett inlägg är Vrakman den okrönte kungen.

 

Och med risk för att jag också ska få epitetet mupp av en kille som uppenbarligen inte fattar skillnaden mellan cashgame och satellitturnering lämnar jag härmed diskussionen.

 

P.S. Jag vill möta dig också, Texas, Omaha hi/low, Sökö, turnering, cash... spelar ingen roll, så länge du inte fattar vad du spelar. D.S.

 

Mupp ;) Läs om ditt egna inlägg och lägg ner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte utan att du fångar mitt intresse, den okrönte kungen??? Vad baserar du det på? Du kan också tänka dig att folda AA preflop med 100 pers kvar att slå ut där 150 stycken går vidare?

PM:a mig gärna, så spelar jag vadsomhelst mot dig HU! Eller hade du tänkt att jag inte får veta vad vi spelar?

Din attityd var ju f ö mycket bättre

Verkar som att du är en riktig highroller av dina argument att döma

 

Det finns faktist situationen när det kan vara passande, tex om man har en väldigt stor stack och det är en multiwaypott.

 

Nu tror jag att hero i detta fall spelade som en tomte men utan mer info går det inte att veta.

 

Angående kk så har det diskuterats i tidigare tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men släpp attityden, va! Talar vi om konsten att inte läsa all information i ett inlägg är Vrakman den okrönte kungen.

 

Och med risk för att jag också ska få epitetet mupp av en kille som uppenbarligen inte fattar skillnaden mellan cashgame och satellitturnering lämnar jag härmed diskussionen.

 

P.S. Jag vill möta dig också, Texas, Omaha hi/low, Sökö, turnering, cash... spelar ingen roll, så länge du inte fattar vad du spelar. D.S.

 

Förstår ändå inte ditt resonemang, visst kan man folda AA om det är ett par platser kan till ITM i din satellit. Men när det är ungefär 250 pers kvar och det är hundra till som ska ut hade då inte jag lagt AA. Du sa att du sitter på snittstack ungefär och du lär ju behöva spela lite händer åtminstone med 100 pers till som ska ut. Därför finns ju inte läggningen av AA när du är först in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår ändå inte ditt resonemang, visst kan man folda AA om det är ett par platser kan till ITM i din satellit. Men när det är ungefär 250 pers kvar och det är hundra till som ska ut hade då inte jag lagt AA. Du sa att du sitter på snittstack ungefär och du lär ju behöva spela lite händer åtminstone med 100 pers till som ska ut. Därför finns ju inte läggningen av AA när du är först in i potten.

 

Eftersom ditt inlägg var vettigt ska jag svara trots att jag tidigare sagt mig lämna diskussionen.

 

Det kan ha varit 220 kvar och alltså bara 70 kvar att eliminera. Att jag var först in i potten sa jag inte, det tror jag heller inte att jag var.

 

Men nej, jag räknade inte med att behöva spela fler händer. Det här var en frirulle (eller möjligen en satellit med mycket lågt inköp) och folk åkte som flugor genom att ställa in lite av varje. Men jag säger inte heller att det var ett klokt beslut.

 

Så jag köper att du (liksom jag) ifrågasätter beslutet. Men därifrån till att få epitetet "mupp" av en kille som Vrakman som förmodligen har ganska många år kvar till myndighetsålder är ju ett långt steg. Tråkigt att snart nog varenda gemytlig diskussion på Pokerforum ska förstöras av omogna alternativt socialt handikappade idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig ens berört den saken

 

Men diskussionen rör ju just folds pre-flop med K-K generellt... jag säger att man visst kan folda K-K pre-flop och du replikerar - det ska man aldrig göra. Jag tar då upp fyrbetten som ett gott exempel och då svarar du att du inte berört det... ehhh? Det är ju liksom inkluderat om du inte tydligt exkluderat det.

 

Hur många gånger har du blivit fyrbetad av en och samma spelare och hur bedömer du ifall just denna spelare är en preflopnit?

 

Spelarbasen på den sajt och nivå jag spelar är inte alltför stor så en 20-30% av motståndet har jag spelat oerhört många händer emot...

 

På det stora hela gör man bäst i att koncentrera sig på vettigare saker för att förbättra sitt spel än att lära sig folda KK i rätt lägen.

 

Men liksom... hahaha... jag förstår verkligen inte varför du skriver det här... precis som att jag i diskussionen skulle hävdat något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldade KK i UTG en gång, var dock ett missklick. Men det är ju solklart att ThaiPad har AA...

 

Seat 1: mikeed666 ($98.50)

Seat 2: Husmusen ($99.94)

Seat 3: ThaiPad ($97.40)

Seat 5: Fubbo ($120.58)

Seat 6: _Tijn_ ($100.00)

Seat 8: Haldir2517 ($13.22)

Seat 10: vinnievega99 ($85.95)

Husmusen posts the small blind of $0.50

ThaiPad posts the big blind of $1.00

The button is in seat #10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FubboKing of Clubs King of Diamonds

Fubbo folds

_Tijn_ folds

Haldir2517 folds

vinnievega99 folds

Husmusen folds

Uncalled bet of $0.50 returned to ThaiPad

*** SHOW DOWN ***

ThaiPad mucks

*** SUMMARY ***

ThaiPad collects $1.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK är inte värd att slänga pf för 100bb i 99 % av fallen. Om världens största nit openpushar för hela sin stack, så kan du kanske överväga fold, men normalt är summorna man förlorar på att hålla på och hitta de rätta lägena att folda KK större än de lägena där det kan vara rätt.

Att man INTE foldar KK preflop i 99% av fallen är självklart, ingen här i tråden har väl sagt emot det? Lustigt dock är att en situation där du KAN tänka dit att folda är när utg openpushar 100bb. Jag har lagt KK pre några gånger, kanske runt 8-10 gånger under den senaste miljonen händer, men i den situationen du beskriver så skulle jag aldrig ens fundera på att lägga mig.

Annars är du cp.

Att använda "cp" som skällsord, förolämpning är så sjukt barnsligt och osmakligt. Väx upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att lägga KK pre i mittpos utan action framför i en turboturre. Jag hade precis loosat en grymt stor pott och hade ca 200 kvar. BB var 6000. 152 spelade kvar och 150 ITM. surt :S

 

Det är ju bara korkat?

 

ITM spelar väl ingen större roll. Man går ju för vinst, och för att komma tillbaka måste du vinna en j-a massa potter, och KK är en bra början..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte alltid ha som mål att vinna en turnering. Poker handlar framför allt om pengar och jag ansåg just i denna turneringen att jag i det långa loppet skulle tjäna mer pengar på att folda mig ITM än att riskera att hamna all in med ca 50% vinstchans då jag antagligen hade fått 3 händer emot mig.

Bör kanske tillägga att 150 plats betalade ca 2.5x inköpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men diskussionen rör ju just folds pre-flop med K-K generellt... jag säger att man visst kan folda K-K pre-flop och du replikerar - det ska man aldrig göra. Jag tar då upp fyrbetten som ett gott exempel och då svarar du att du inte berört det... ehhh? Det är ju liksom inkluderat om du inte tydligt exkluderat det.

Jag hade inte berört fallet när en tajtweak grinder fyrbetar dig all-in pf, nej. Jag har inte heller påstått att man aldrig kan folda KK pf. Vad jag däremot har sagt är att 100bb generellt är alldeles för lite för att man ska kunna göra sig av med KK innan floppen.

 

Spelarbasen på den sajt och nivå jag spelar är inte alltför stor så en 20-30% av motståndet har jag spelat oerhört många händer emot...

Jag menar inte att dina reads suger eller något sådant;

jag menar bara att du inte bör vara så säker på dem som du verkar tro dig vara, även om du har spelat massvis av händer mot samma motstånd. SÅÅÅ vanligt förekommande är inte fyrbetar preflop.

 

Vad jag vill ha sagt med att man bör lägga ner tid på något bättre än att lära sig lägga KK preflop är att många mediokra spelare ser det som något slags problem att man råkar möta AA när man har KK någon gång ibland och har noll förståelse för att ett spel kan vara fullständigt korrekt på alla möjliga sätt och vis - givet den informationen vi har och ur balanseringshänsyn - även om man får in pengarna som underdog. På de nivåer jag spelar skulle jag aldrig i hela mitt liv lägga KK för 100bb. Jag skulle syna mig all-in med AK 90 % av gångerna mot en fyrbet all-in och QQ ungefär lika ofta. Tänk så det kan skilja sig.

 

Att man INTE foldar KK preflop i 99% av fallen är självklart, ingen här i tråden har väl sagt emot det? Lustigt dock är att en situation där du KAN tänka dit att folda är när utg openpushar 100bb. Jag har lagt KK pre några gånger, kanske runt 8-10 gånger under den senaste miljonen händer, men i den situationen du beskriver så skulle jag aldrig ens fundera på att lägga mig.

1) jag skrev inget om utg 2) detta handlade om preflopnits 3) i normalfallet är en push rakt av pf AK eller JJ, men det "vet" ju alla.

 

Att använda "cp" som skällsord, förolämpning är så sjukt barnsligt och osmakligt. Väx upp!

Ironifaktorn var hyfsat hög där, homo. Men jag håller på. Att växa upp, alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de nivåer jag spelar skulle jag aldrig i hela mitt liv lägga KK för 100bb. Jag skulle syna mig all-in med AK 90 % av gångerna mot en fyrbet all-in och QQ ungefär lika ofta. Tänk så det kan skilja sig.

......

I normalfallet är en push rakt av pf AK eller JJ, men det "vet" ju alla.

Wow, vad är det för sajt/nivå du spelar på där utg-pushar med 100bb är så vanliga att det finns en välkänd normalfalls-handdistriution för just den händelsen?

Ironifaktorn var hyfsat hög där, homo. Men jag håller på. Att växa upp, alltså.

Hmm ok, ditt hela inlägg var alltså:

Om du med "någorlunda regelbundet" menar 1/500 000 händer, så har du en poäng. Annars är du cp.

.

Du får ursäkta att jag missade den "uppenbara" ironifaktorn. Nu fick du iaf med ett "homo" också. Kalla mig nu för "mongo" så har du fullbordat ett hattrick i mellanstadieförolämpningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre händer enligt PT som jag foldat KK pre. +117k hands.

 

STAGE #543685478: HOLDEM NO LIMIT $2 - 2007-01-13 10:51:02 (ET)

Table: GOLIATH DR. (Real Money) Seat #3 is the dealer

Seat 3 - JTFRICKE ($270.55 in chips)

Seat 5 - HARLEYDAVSON ($69.80 in chips)

Seat 6 - EVIL TURTLE ($452.10 in chips)

Seat 1 - BELLO7 ($556.50 in chips)

Seat 2 - SHAMOKY420 ($587.25 in chips)

HARLEYDAVSON - Posts small blind $1

EVIL TURTLE - Posts big blind $2

*** POCKET CARDS ***

Dealt to EVIL TURTLE [:Kh::Ks:]

BELLO7 - Raises $10 to $10

SHAMOKY420 - Raises $34 to $34

JTFRICKE - Folds

HARLEYDAVSON - Folds

EVIL TURTLE - Folds

BELLO7 - Calls $24

*** FLOP *** [:6s::4h::8g:]

BELLO7 - Bets $20

SHAMOKY420 - Raises $40 to $40

BELLO7 - Calls $20

*** TURN *** [:6s::4h::8g:] [:2b:]

BELLO7 - Checks

SHAMOKY420 - Bets $45

BELLO7 - Calls $45

*** RIVER *** [:6s::4h::8g::2b:] [:5s:]

BELLO7 - Checks

SHAMOKY420 - Checks

*** SHOW DOWN ***

BELLO7 - Shows [:Qs::Qh:] (One pair, queens)

SHAMOKY420 - Shows [:Ag::As:] (One pair, aces)

SHAMOKY420 Collects $238 from main pot

 

STAGE #474507198: HOLDEM NO LIMIT $2 - 2006-10-22 13:18:30 (ET)

Table: MORGAN CT (Real Money) Seat #4 is the dealer

Seat 4 - QUARTZEYE ($132.75 in chips)

Seat 5 - XAJA1 ($433.30 in chips)

Seat 7 - BANGNINE ($301.70 in chips)

Seat 8 - EVIL TURTLE ($396 in chips)

Seat 1 - FIELDMOB ($106.70 in chips)

Seat 2 - DTHEIL ($49.80 in chips)

XAJA1 - Posts small blind $1

BANGNINE - Posts big blind $2

FIELDMOB - sitout (wait for BB)

*** POCKET CARDS ***

Dealt to EVIL TURTLE [:Ks::Kb:]

EVIL TURTLE - Calls $2

DTHEIL - Raises $6 to $6

QUARTZEYE - Folds

XAJA1 - Raises $18 to $19

BANGNINE - Folds

EVIL TURTLE - Calls $17

DTHEIL - All-In(Raise) $43.80 to $49.80

XAJA1 - Raises $80.60 to $99.60

EVIL TURTLE - Folds

XAJA1 - returned ($49.80) : not called

*** FLOP *** [:Tb::6b::2h:]

*** TURN *** [:Tb::6b::2h:] [:Kg:]

*** RIVER *** [:Tb::6b::2h::Kg:] [:Kh:]

*** SHOW DOWN ***

DTHEIL - Shows [:Ag::As:] (Two Pair, aces and kings)

XAJA1 - Shows [:Jh::Jg:] (Two Pair, kings and jacks)

DTHEIL Collects $117.60 from main pot

 

Doh! ;-)

 

STAGE #529822394: HOLDEM NO LIMIT $2 - 2006-12-29 15:56:47 (ET)

Table: MODESTO (Real Money) Seat #5 is the dealer

Seat 5 - ITSMEJOE ($74.35 in chips)

Seat 6 - STICKYBUNS2 ($78 in chips)

Seat 1 - THEPLAYA13 ($280.25 in chips)

Seat 2 - DREAM4333 ($139 in chips)

Seat 3 - EVIL TURTLE ($417.90 in chips)

Seat 4 - THEBAILSTER ($144.25 in chips)

STICKYBUNS2 - Posts small blind $1

THEPLAYA13 - Posts big blind $2

*** POCKET CARDS ***

Dealt to EVIL TURTLE [:Kg::Kh:]

DREAM4333 - Folds

EVIL TURTLE - Calls $2

THEBAILSTER - Folds

ITSMEJOE - Folds

STICKYBUNS2 - Raises $7 to $8

THEPLAYA13 - Raises $22 to $24

EVIL TURTLE - Calls $22

STICKYBUNS2 - All-In(Raise) $70 to $78

THEPLAYA13 - Calls $54

EVIL TURTLE - Folds

*** FLOP *** [:Th::Jb::7b:]

*** TURN *** [:Th::Jb::7b:] [:Qs:]

*** RIVER *** [:Th::Jb::7b::Qs:] [:3s:]

*** SHOW DOWN ***

THEPLAYA13 - Shows [:Ah::As:] (One pair, aces)

STICKYBUNS2 - Shows [:Ad::Ac:] (One pair, aces)

THEPLAYA13 Collects $88.50 from main pot

STICKYBUNS2 Collects $88.50 from main pot

 

Spelar mina KK väldigt passivt dessa tre händer. Status för KK för mig är: win% 81,72, 2,87BB/hand. För övrigt den hand som jag vinner näst mest pengar på (AA mest såklart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, vad är det för sajt/nivå du spelar på där utg-pushar med 100bb är så vanliga att det finns en välkänd normalfalls-handdistriution för just den händelsen?

Du var mig en bitsk liten jävel. Jag har inte uttalat mig om några handdistributioner överhuvudtaget. Hade jag gjort det, så hade jag skrivit just det. Tydligen måste jag förtydliga mitt uttalande till idiotförklaringens rand: en medioker/dålig spelare (ej extremnit) som trycker all-in preflop som öppnande drag (inte med nödvändighet från UTG) utan att vara på tilt eller spela helt hejdlös fyllepoker är ganska likely att ha JJ eller AK eftersom det i hans hjärna är ett enkelt sätt att spela dessa händer på, utan att behöva ställas inför jobbiga beslut när floppen blir halvtaskig. Du verkar behöva läsa om mina inlägg både en och två gånger och ägna dig åt mellanstadieknepet "läsa mellan raderna".

 

Du får ursäkta att jag missade den "uppenbara" ironifaktorn. Nu fick du iaf med ett "homo" också. Kalla mig nu för "mongo" så har du fullbordat ett hattrick i mellanstadieförolämpningar.

Tittar du i tråden så ser du att det inte var jag som var först med att använda "cp" och av det kanske du kan dra en slutsats (fast förmodligen inte, uppenbarligen).

 

(mongo)

 

Skalman5: Trevägspotter med grymt mycket action är ju lite av en historia för sig själv och tillhör den där sista 1 % :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag däremot har sagt är att 100bb generellt är alldeles för lite för att man ska kunna göra sig av med KK innan floppen.

 

Men har jag påstått något annat då? Givetvis är det endast i speciella situationer mot speciella Fi men situationerna uppstår ju dock då och då.

 

Jag menar inte att dina reads suger eller något sådant;

 

lol

 

Vad jag vill ha sagt med att man bör lägga ner tid på något bättre än att lära sig lägga KK preflop är att många mediokra spelare ser det som något slags problem att man råkar möta AA när man har KK någon gång ibland och har noll förståelse för att ett spel kan vara fullständigt korrekt på alla möjliga sätt och vis - givet den informationen vi har och ur balanseringshänsyn - även om man får in pengarna som underdog.

 

Men det är väl heller ingen som säger emot dig vad det gäller ovan!?

 

På de nivåer jag spelar skulle jag aldrig i hela mitt liv lägga KK för 100bb. Jag skulle syna mig all-in med AK 90 % av gångerna mot en fyrbet all-in och QQ ungefär lika ofta. Tänk så det kan skilja sig.

 

Highrollern på 5-10$ talar till microrollern... lol... nåja... jag ska inte gå in i en snoppmätartävling. Vad det beträffar ditt snack om A-K, Q-Q håller jag med dig.

 

Du får ursäkta att jag missade den "uppenbara" ironifaktorn. Nu fick du iaf med ett "homo" också. Kalla mig nu för "mongo" så har du fullbordat ett hattrick i mellanstadieförolämpningar.

 

Du får ursäkta mig Steel men sånt här är oerhört beroende av vilken nivå personen säger det på. Det kan vara allt från plumpa mellanstadiepåhopp till grymma trippelironier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...