Gå till innehåll

spela regelbundet, hur mkt kan man tjäna!?


bigdwarf

Recommended Posts

Har spelat på SvS ett tag nu och det gick till en början mkt bra med bra plusresultat. Spelade mest 2,5-5 och 5-10kr där men tänkte nu byta till

EuroBet vilket är nätverket Ongame.

Tänkte börja med en rulle på 1000$ och spela 0,25-0,50 för att sedan gå

upp i nivå när rullen tillåter.

 

Är det nån av er som spelar regelbundet på 0,25-0,50 ca 3-4 bord, och isf

hur mkt kan ni tjäna ungefär!? förutsatt att du är en ganska duktig spelare.

 

Är det nån som spelar på ongame å vet om motståndet där är svårare än

på SvS? tycker själv att svenska spel har ganska mkt fisk på dom lägre nivåerna.

 

Har även 30% rakeback på EuroBet.

 

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha äre så kasst där alltså!? har du nåt bra tips på nån annan sida du lirar på eller?

 

 

Alltid svårt att tipsa om vilken sajt man skall satsa på, varierar med spelstil etc. Vill man ha fiskigt motstånd som betalar av skall man ju lira på SVS, dessutom har de låg rake. Kan bara ge rådet att ta det lugnt i början när man byter sajt. Alltså att INTE börja på en nivå man inte riktigt har rulle för...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid svårt att tipsa om vilken sajt man skall satsa på, varierar med spelstil etc. Vill man ha fiskigt motstånd som betalar av skall man ju lira på SVS, dessutom har de låg rake. Kan bara ge rådet att ta det lugnt i början när man byter sajt. Alltså att INTE börja på en nivå man inte riktigt har rulle för...

 

 

20 x inköp är väl en helt ok rulle iaf? om jag nu torskar 20 inköp tror jag nog inte att jag ska hålla på med poker längre. Kan jue tänka mej gå ner om jag torskar en sådär 5-6 inköp ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20x inköpet på NL50 räcker gott till om du har minste kollen på hur du ska spela.

Att börja på NL25 när du har spelat en del upp till 5/10 på SvS är bara löjligt.

 

Torskar du 250$ eller något i den stilen på NL50 och känner att du blir "utspelade", då är det kanske dags att gå ner, inte innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid svårt att tipsa om vilken sajt man skall satsa på, varierar med spelstil etc. Vill man ha fiskigt motstånd som betalar av skall man ju lira på SVS, dessutom har de lägre rake. Kan bara ge rådet att ta det lugnt i början när man byter sajt. Alltså att INTE börja på en nivå man inte riktigt har rulle för...

 

FYP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. vad man kan tjäna, vilket ingen har kommenterat ännu, så gissar jag att det är rimligt att man kan ligga på runt 10 BB/100 händer, vilket i så fall ger runt $1000 per månad plus RB och annat om man snittar 10K händer.

 

Om man gissar på mellan 500-1500 så borde det vara något sånär rimligt.

 

Sedan är ju detta under förutsättning att du är hyffsat stabil på nivån, det är ju ofta svajigt i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vafan jag tycker inte alls att SvS är så mycket kassare än internationellt motstånd...

 

Ok 2.5/5 är pisslätt men 5/10 börjar dem ju vissa kunna spela lite på.

 

Detta att jämföra med att känner mig riktigt stabil på NL 200$ bord på tex ipoker nätverket för tillfället.

 

Om man tar med min statestik sen Jul som inkluderar bodog och ipoker så har jag plussat i genomsnitt 40$ i timmen(ej PT men loggat i excel) över 11K$ på 3-5 bord NL 200 (och lite NL100).

 

På SvS plussa jag i Februari 15PTBB/100 hands (vet att det är pga positiv varians delvis) över typ 25K SEK vunnet. (2.5/5 mest men även 5/10) (4 bord)

 

På SvS i sept till dec så plussade jag 130 kr/h, och det är jag inte helt nöjd med. Men jag tror jag har utvecklats som spelare sen dess.

 

Summan av kardemumman är att jag inte tycker SvS är mycket mycket lättare än nåt annat. 2.5/5 är väldigt lätt och förutsägbart om än ganska tight, på 5/10 börjar man få svåra beslut.

 

I övrigt så tycker jag att bodog/ipoker NL100 är lättare (iaf lösare om än mer tricky) eller i klass med SvS 2.5/5, och NL200 tycker jag defentivit är lättare än SvS 5/10. Jag spela även en del prima på NL100, det var något svårare. Har ganska få händer därifrån (~~6K) men min känsla var att spelet var tuffare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. vad man kan tjäna, vilket ingen har kommenterat ännu, så gissar jag att det är rimligt att man kan ligga på runt 10 BB/100 händer, vilket i så fall ger runt $1000 per månad plus RB och annat om man snittar 10K händer.

 

Om man gissar på mellan 500-1500 så borde det vara något sånär rimligt.

 

Sedan är ju detta under förutsättning att du är hyffsat stabil på nivån, det är ju ofta svajigt i början.

 

 

Ok, det låter helt okej...vill iofs gå upp till 05-1 så fort som möjligt men gör det nog först när jag har ca 1750-2000$.

Du har ingen aning hur mkt man rejkar ca på en månad då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt så tycker jag att bodog/ipoker NL100 är lättare (iaf lösare om än mer tricky) eller i klass med SvS 2.5/5, och NL200 tycker jag defentivit är lättare än SvS 5/10. Jag spela även en del prima på NL100, det var något svårare. Har ganska få händer därifrån (~~6K) men min känsla var att spelet var tuffare.

 

 

Tack för svar.

Lirade också på Prima innan och motståndet där på 1-2 är faktiskt riktigt bra. Bytte till SvS efter det och var ganska dominerande ett tag på 2,5-5 för att sen köra självförtroendet i botten(självförtroendet är trots allt det viktigaste för att lyckas på pokerbordet). Har också upplevt att SvS ibland kan vara ganska tajt och tråkigt, har för mej att det bluffades mer och bettades friskare på Prima.

 

iPoker å Boddog kan du rekommendera iaf!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20x inköpet på NL50 räcker gott till om du har minste kollen på hur du ska spela.

Att börja på NL25 när du har spelat en del upp till 5/10 på SvS är bara löjligt.

 

Torskar du 250$ eller något i den stilen på NL50 och känner att du blir "utspelade", då är det kanske dags att gå ner, inte innan dess.

 

Precis, känner inte för att gå ner och spela 0,10-0,20 direkt när jag lirat 5-10kr. På en nivå som 0,25-0,50 finns det så många dåliga spelare så rullen behöver nog inte vara lika stor som när man lirar 5-10 och enbart möter bra spelare. Visst kan man komma i ett badstreak där man blir utdragen i många poter men inte blir utspelad(oftast).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara en bra idé. Det kan ju slumpa sig så att vissa siter får man sådana fula beats på, att man känner att det inte är någon idé att fortsätta på siten, eller att det hur som helst inte är roligt. Jag vet dock inte om just Eurobet är värt att satsa på, kanske? Tycker nog SvS är rätt bra, men det är förstås individuellt. Sedan har du ju Pacific, om du nu kan stå ut med den urusla programvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...