skalle88 Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Hur resonerar ni angående att följa upp ert CB tomma på turn mot en spelare som synade floppen. OBS: Jag vet att reads är A och O här men jag vill fokusera mer på de generella aspekterna även om de är lite flummiga och faktumet att poker handlar om sitauationer men ändå... Även din egen image är viktig såklart men låt oss hoppa över det. Vad betyder position här? Blir det mer attraktivt att följa upp på turn med en spelare som checkade till dig på floppen och synade respektive om du betade in i han och han synade? Blir en flollowup mer attraktiv om brädan är dragig och fi inte kan ha satt sig drag? Blir en followup mer attraktiv om det kommer ett överkort? Kom med allt ni vet! En positiv effekt av att ibland skjuta två skott måste väl vara att din höjningar preflop fruktas mer när de vet att du kan skjuta på turn också och deras drag på floppen inte lika EV+ att syna med på. En annan positiv effekt är väl att du får mer betalt nästa gång med AA när de sätt dig skjuta två skott tom innan. Jag är lite delad när det kommer till FollowUp bluffar på turn eftersom det kan kosta mkt när fi synar på turn och du är är tom och utan outs. Men samtidigt känns det som att man ofta vinner potten på turn iom att fi släpper ett mellanpar/toppar ganska lätt här. Även draws släpps ofta här. Om potten är 100 på turn så antar jag att ett halvpottsbet gör att fi måste folda 33% av ggrna för att man ska gå jämt ut. Som sagt var...allt ni vet om FollowUp bluffar på turn. När skjuter ni två skott tomma och vad krävs för att ni ska göra det? Skjuter ni även på rivern om ni tror att fi har missat ett drag eller håller kvar mellanparet? Citera
spinner Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 Knepigt att svara på en sådan fråga generellt. Jag har funderat lite och jag måste säga att det viktigaste som avgör huruvida jag skjuter andra gången eller inte är magkänslan, och 95 av hundra gånger vill jag ha position. Skjuter ni även på rivern om ni tror att fi har missat ett drag eller håller kvar mellanparet? Tror jag att han missat så naturligtvis... Om han sitter på mellanpar och följer med så långt är han troligtvis inte speciellt benägen att lägga sig om man inte betar hårt, och då kan det bli dyrt. Sätter man fi på drag så skall man ju beta och ge fi halvdåliga odds, det är det man vinner pengar på... Citera
Jerico Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 Fi ska helst vara ganska löspassiv men ändå inte en total station. Fi ska inte vara en nötgrinder. Fi ska ha en låg fold to cbet % men inte en överdrivet hög WSD%. Fi får gärna nyss ha varit inblandad i en stor pott på samma eller annat bord (ännu bättre om han samtidigt är inblandad i stor pott på annat bord). På brädan ska helst ett överkort eller annat scarecard ha kommit ut. Citera
Recommended Posts