Arne123 Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Fullring 200 x BB stackar @ 2.5/5 kr MP limpar Hero höjer till 25 med AJ:d: MP synar. Flop: A 8 3 rainbow Fi bettar 40 in i 60-potten, Hero? Fi är varken agg eller passiv. Citera
RuchYa Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Jag hade velat re-raise för att ta reda på vart jag står. Får du en syn, chekar han antagligen turn och då är det bara att beta. Citera
Jerico Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Är detta fullring? Med hans stats gissar jag här på att han har 99-JJ och "vill se var han står" eller att han har ett set. Eftersom det är så dragfritt skulle jag syna och se vad han gör på turn. Citera
kfluffie Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Är detta fullring? Med hans stats gissar jag här på att han har 99-JJ och "vill se var han står" eller att han har ett set. Eftersom det är så dragfritt skulle jag syna och se vad han gör på turn. Håller med Jerico fullt ut. Syna för att slippa bygga en ofantlig pott och ha ett svårare beslut på senare gator. Syna, utvärdera Turn och Fis spel. Citera
Arne123 Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2007 Är det någon skillnad om det är shorthanded? Citera
kfluffie Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Jag hade velat re-raise för att ta reda på vart jag står. Får du en syn, chekar han antagligen turn och då är det bara att beta. Noterbart är att jag skulle ha raisat en slaskare, men det är för värde, inte för att veta var jag står samt själv kontrollera potten och kanske, om jag vill, checka Turn, alt. själv få leda Turn och checka River. Mvh, KF! Citera
Jerico Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Tja, folk brukar i genomsnitt spela sämre händer i SH så jag skulle vara mindre orolig för set i så fall. Citera
Arne123 Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2007 Turn kom nu Q:d: och fi bettar nu 100 kr. Hero? Fortfarande rainbow btw Citera
kfluffie Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Tja, folk brukar i genomsnitt spela sämre händer i SH så jag skulle vara mindre orolig för set i så fall. Dock så är också en vanlig fisklogik att ifall man synar flopp och sedan höjer Turn så är de mer benägna att syna där med ett svagt äss (kanske TT, JJ etc. med) för att deras logik är att "Ja, han kan ju inte ha starkt äss för då skulle han ha höjt" samtidigt som jag får välja Rivern utgång oftast, då Fi många gånger kommer checka till en och man kan antagligen VB:a alt. checka ner dock med en så pass stark hand som vi har (i SH that is, som vi måste få veta f.ö.) och mot en bra spelare är det tvärtom "Hmm, Set-varning kanske, time to slowdown". På Turn skulle jag nog överväga att folda faktiskt mot en Fi som inte är slaskig. Jag menar, fi limpar Pre och synar vår raise. Han väljer själv att leda ut flop, visserligen är inte det Standard-Fisk-Set-Spel men du skriver ej att han är bra eller dålig och jag faktiskt inte många händer som vi slår på Turn och vad blir bettet på River lixom? Mvh, KF! Citera
kfluffie Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Alltså, man märker ganska snabbt ifall de är slaskiga eller inte och ifall man ska återhöja för värde. Detta är ett läge jag väljer en annan hand att spela mot denna Fi tills motsatsen är bevisad. Det är inte så kul att folda men inte så kul att betala av mot t.ex. set när man vet med sig hela tiden att Fi har visat sig stark. Har han ingenting och skjuter två tunnor tomma, Fine, ta det, men tills han visat sig att han är värd inkompetens-stämpeln, som går relativt snabbt, så lägger jag mig här. Citera
ebisumaru Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Syna flop, syna turn, tänk till på river. Citera
Arne123 Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2007 Om det kommer typ A:s: Q:h: T:h: på floppen, då är det enkel höjning eller? Citera
galenponny2 Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Jag hade velat re-raise för att ta reda på vart jag står. Får du en syn, chekar han antagligen turn och då är det bara att beta. men sluta för i h-e. om du ska köpa en bil för 10K men du är osäker på skicket och en kille erbjuder dig all info du behöver om bilen för 30K, köper du den infon då istället för att bara ta bilen som den är och se vad som händer? Citera
pwned Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 men sluta för i h-e. om du ska köpa en bil för 10K men du är osäker på skicket och en kille erbjuder dig all info du behöver om bilen för 30K, köper du den infon då istället för att bara ta bilen som den är och se vad som händer? Citera
Jerico Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Kastar nog på turn oftast, men jag brukar ha reads som ger en fingervisning om vad man ska göra. Citera
Recommended Posts