Gå till innehåll

Greg Raymer’s PokerStars Account Hacked


mysiskatten

Recommended Posts

Låter väldigt enkelt att införa som standard på alla sajter. Eller - ni som fattar hur datorer funkar - är jag för optimistisk nu?

 

Tja, om man har dynamiska IP-adresser eller vad det nu heter så funkar det ju inte. Det vore bättre om man kunde låsa kontot till en eller flera datorer, om det nu är tekniskt genomförbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja, om man har dynamiska IP-adresser eller vad det nu heter så funkar det ju inte. Det vore bättre om man kunde låsa kontot till en eller flera datorer, om det nu är tekniskt genomförbart.

 

Borde ju gå genom att låsa pokerkontot till datorns macadress, går väl iofs att fejka macadress också, men är ju lite mer komplicerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde ju gå genom att låsa pokerkontot till datorns macadress, går väl iofs att fejka macadress också, men är ju lite mer komplicerat.

 

 

Det är inge vidare att låsa till en mac adress då de inte längre är unika.

Dessutom så får du ju problemet att du inte kan spela om du själv vill använda en annan dator.

 

Sunpoker har ett rätt bra system som innebär att varje gång du loggar in från en ny dator så behöver du en aktiveringskod + lösen som du fått i mail vid registrering. Skriver du in fel lösen 3 gånger så låser de kontot 24 timmar vilket gör en bruteforce näst intill omöjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du anser att det är ok att inte ha koll på sina tillgångar? Ungefär som att lägga dem i en skokartong i trappuppgången med en lapp på som säger "tillhör appel"??

 

Han menar nog tomtarna som hånar Eury men som aldrig själva bidragit med ngt till forumet.

 

Am I right...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....tills bättre tider kommer

 

Ha 80-90% av rullen på BK!

 

Men det har ni väl alla redan? llr :roll:

 

Fast då kommer ju just "problemet" med att kanske behöva ladda upp mera pengar till siten, och sen casha hem det till bankkontot. Där har vi en stor summa pengar som försvinner i onödan genom växlingskurser och andra avgifter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara omöjligt att hålla igång ett forum utan att få sånt folk att hänga runt och känna att de kan våga säga sånt som de inte ens vågar tänka när de står där framför dig.

 

LOL igen! Inte för att jag försvarar eurythmech i just den här tråden men vem är det som spelar tuff nu?

Jag kan bara tala för mig själv som ibland är provoaktiv; jag skulle kunna stå för allt jag skriver här till 100% i verkliga livet (om jag inte är uppenbart ironisk eller skämtar alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är rätt säker på att du skulle stå för att du är ironisk och skämtsam också iof... :D

 

Självfallet, menade bara att jag inte skulle stå för ett ironiskt inlägg som någon mupp tolkat som allvarligt. Hans version alltså. Skulle jag inte stå för. Om den inte var ironisk och han uppfattade det så. Eller hon för den delen. Eller du. Eller jag vet inte... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mera logiskt isånt fall.. Även fast jag just i detta fall persnoligen anser att Eury gick in med påhopp direkt utan att ens försöka föra ngn form av dialog innan.

 

Vilken dialog skulle jag föra, skriva i större fontstorlek och hoppas att det hjälper grabbarna? Självklart hade jag kunnat länka till 2+2-trådarna, men nånting ska väl folk klara av själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, råkade försöka tänka mig eurythmech i riktiga livet.

Rädd för konsumkassörskan, stryker längs fasaderna med nedslagen blick, törs nog inte åka buss.

Oskuld, förståss...

Men internet har hjälpt många att tro att dom har ett liv...

 

[x] Inlägget håller en hög grad av originalitet

[x] Checklistan innehåller spår av osanning

[x] Checklistan innehåller spår av originalitet

[x] Folk vill veta om mitt sexliv, igen

[ ] Den här tråden behöver grafer

[x] Man ska tydligen ha ett liv

[x] Omotiverad länk till omotiverat dålig låt

[x] I'm a humble guy with a healthy desire, don't give me no shit because I've been tired

[x] Seriöst

[x] Är man inte korkad ska man tydligen ha brister

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dialog skulle jag föra, skriva i större fontstorlek och hoppas att det hjälper grabbarna? Självklart hade jag kunnat länka till 2+2-trådarna, men nånting ska väl folk klara av själva.

 

Om folk på inget sätt läser andra sidor än den här och kommer in och läser endast detta inläggs trådar så är det klart ett påhopp, även om nu jag (om många andra också) vet att du har kött på benen när du säger saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankerna använder sig av två-faktors säkerhet
Jag vet en site där det räcker att känna till inlogg, +epost. Sen är det bara att prata oinloggad med supporten och be dem resetta lösenordet pga glömska. Det blir alltid "12345" (eller om det var "1234"). Och med det är det fritt fram att logga in, ändra epost och pass samt börja chipdumpa.

 

Har tänkt hänga ut dem ett tag, men har inte riktigt orkat. Vill inte heller att det ska gå ut över folk som inte hinner ändra sin epost till en okänd.

 

Intresserade kan ju börja resetta lösenord på sina siter och se vilka som ger idiotkod, okrypterat över epost (som precis alla servrar på vägen kan läsa).

 

Hela epostgrejen är ju faktiskt smått horribel.

 

Appropå säkra lösenord. Ett hyfsat enkelt sätt att generera någorlunda starka lösenord är att ta en bok man har lätt tillgänglig. Sedan sätter man hundöron på två ställen och väljer första ordet på vänstra sidan vid första viket och sista ordet på högra sidan vid andra vecket. Sedan sätter man ihop orden med siffrorna mellan sig. Typ "hakan1257granat".

 

Det blir rätt många gånger svårare att söka igenom "ord_sifferkombinationer100till9998_ord". Nackdelen är att det typiskt kommer röra sig om väldigt vanliga ord (de vanligast förekommande i skrift blir ju väldigt överrepresenterade).

 

Ett sätt att komma åt båda problemen en aning är att bara ta första stavelsen så man får hak1257gra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå säkra lösenord. Ett hyfsat enkelt sätt att generera någorlunda starka lösenord är att ta en bok man har lätt tillgänglig. Sedan sätter man hundöron på två ställen och väljer första ordet på vänstra sidan vid första viket och sista ordet på högra sidan vid andra vecket. Sedan sätter man ihop orden med siffrorna mellan sig. Typ "hakan1257granat".

 

Det blir rätt många gånger svårare att söka igenom "ord_sifferkombinationer100till9998_ord". Nackdelen är att det typiskt kommer röra sig om väldigt vanliga ord (de vanligast förekommande i skrift blir ju väldigt överrepresenterade).

 

Ett sätt att komma åt båda problemen en aning är att bara ta första stavelsen så man får hak1257gra.

Hmmm, förstöra böcker så där... Annars var det ju faktiskt ett toppenråd, jag brukar alltid få lite halvångest när jag ska välja lösen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, vad synd det är om dig.

 

Mamma, folk lyssnar inte på mig fast jag har över 6 000 inlägg på pokerforum. Buhu buhu:cry:

 

Nej, dom enda personer det är synd om är pantade människor som får svaret på frågan presenterat framför sig, men bevisligen besitter en prenatal aristokrats läsförmåga.

 

Hur får du det här till något personligt för mig?

 

Fakta:

 

1) Nån tomte är lite vilsen

2) Jag berättar hur det faktiskt gick till

3) Det har ingen verkan

 

Kan vi sluta nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...