mgps Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 ska du spela handen efter floppen är väl en checksynlinje bäst. vilken sämre hand ska han syna med om du ställer om han inte är riktigt dålig? Citera
brut Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 ska du spela handen efter floppen är väl en checksynlinje bäst. vilken sämre hand ska han syna med om du ställer om han inte är riktigt dålig? Det är ganska readbetonande. Har jag inget att vägleda mig med så degar jag in också. Skulle jag inte tycka att spelet stämmer med att han har drag så kastar jag. Om jag spelar mot okänd så skulle jag inte tro att förhållandet mellan drag och kåk(6X+) inte har ändrat sig så mycket ännu och i så fall degar jag in(om jag känner mig säker på att han slår om pre med AA-QQ) Citera
Niclaz Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 AA-QQ känns inte troligt. Känns mer som 66, 77 eller t.o.m A6s. Fold förihelvete. Citera
KillingJoke Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 han placerar dig på AK,AQ något sådant och eftersom att floppen ser ut som den gör anser han sig ha bästa handen efter floppen. Jag förstår din syn men att trycka till där vore nog det bästa, men eftersom man inte har speciellt mycket att gå på i read så skulle jag nog placera honom på A7s, A6 och då finns det nötdrag också. Efter turn tycker jag att det är en självklar fold. Det finns bättre lägen att trycka in allt på. Personligen tycker jag inte detta spel från honom är konstigt. På 6 bord med dessa händer kan man knäcka mycket och tänk på att alla spelar olika. Citera
psatiw Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 6an är ju visserligen rätt bra för oss, men generellt spelar jag inte 150BB med JJ på låg flop mot en helvetes massa action om jag inte har något riktigt bra skäl till att göra det, och jag skulle inte göra undantaget här. Citera
Recommended Posts