Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

Menar du från flygplatsen? I så fall tar du taxi på fel plan. Typ längst ner eller var det är så finns det nån som fyller i var man ska och så får man en lapp med taxireg.#, så fular sig taxin så riskerar han att bli av med bilen. Men tar du taxi där andra anländer så är det inte omöjligt att dom inte vill köra meter. Brukar oftast ta taxi där själv iom att det ej är nån kö. Och aldrig råkat ut för nån som bara vill köra utan

 

Som Jimbolito sa, ta taxi från plan 1 (tror jag de är) längst ner iaf. Där hittar du de billigaste. ALDRIG, haffa en taxi som står och ropar precis efter att du gått igenom tullen. Där betalar enbart överpriser.

 

Ska du till Pattaya och har redan hittat ett ställe du ska bo på och bokat i förväg, då erbjuder i regel flesta hotell "airport pickup" till ett överenskomligt pris.

 

När de gäller boende i Pattaya, finns det rum från 200 bath natten till 5000 bath och mer, om man önskar. Ska man stanna en längre tid, som en annan (6 månader) då kan man välja på att hyra en condo el hus med hyra från 5-6000 bath för condo och 10 000 bath för hus/månad. Till de tillkommer el+vatten (el i regel 5-6 bath per enhet). Skulle ha gjort de om jag hittat något ställe som föll mig i smaken och uppfyllde mina krav.

 

Annars finns det en mängd hotell, med väldigt bra standard som erbjuder rum månadsvis. Jag har hittat ett nu där jag betalar 12 000 bath/mån, då inkluderar de 2mbit internet och kabeltv. A/C, balkong, varmvatten finns självfallet också (inget man ska ta för givet att de alltid finns) samt att hotellet inte ligger allt för långt bort från centrala pattaya. Inte alltid du får gratis internet heller. En del ställen kan du få betala upp till 1000 bath per månad för en skituppkppling på 0.5mbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som Jimbolito sa, ta taxi från plan 1 (tror jag de är) längst ner iaf. Där hittar du de billigaste. ALDRIG, haffa en taxi som står och ropar precis efter att du gått igenom tullen. Där betalar enbart överpriser.

 

Ska du till Pattaya och har redan hittat ett ställe du ska bo på och bokat i förväg, då erbjuder i regel flesta hotell "airport pickup" till ett överenskomligt pris.

 

När de gäller boende i Pattaya, finns det rum från 200 bath natten till 5000 bath och mer, om man önskar. Ska man stanna en längre tid, som en annan (6 månader) då kan man välja på att hyra en condo el hus med hyra från 5-6000 bath för condo och 10 000 bath för hus/månad. Till de tillkommer el+vatten (el i regel 5-6 bath per enhet). Skulle ha gjort de om jag hittat något ställe som föll mig i smaken och uppfyllde mina krav.

 

Annars finns det en mängd hotell, med väldigt bra standard som erbjuder rum månadsvis. Jag har hittat ett nu där jag betalar 12 000 bath/mån, då inkluderar de 2mbit internet och kabeltv. A/C, balkong, varmvatten finns självfallet också (inget man ska ta för givet att de alltid finns) samt att hotellet inte ligger allt för långt bort från centrala pattaya. Inte alltid du får gratis internet heller. En del ställen kan du få betala upp till 1000 bath per månad för en skituppkppling på 0.5mbit.

 

 

:shock: :shock: :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh ja kan vi inte bråka om hur dåligt Phuket är igen!

 

Kolli har inte kommenterat ännu men jag skickar in hans bidrag här; "Pooget eauur vaurldens roovhaul"

 

Jag gillar i alla fall Phuket. Heltok blev magsjuk där och så snackade inga av bartjejrna japanska, såklart han blir ledsen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, tänkte åka en sväng via Phuket här snart, funderade bara... hur pass enkelt är det att hitta hotell om man åker dit utan att ha bokat på förhand? Antar att det är ganska tätt mellan hotellen så det borde ju inte vara något problem, men finns det nackdelar? Betalar man högre pris? Någon som har erfarenhet av att välja hotell först på plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, tänkte åka en sväng via Phuket här snart, funderade bara... hur pass enkelt är det att hitta hotell om man åker dit utan att ha bokat på förhand? Antar att det är ganska tätt mellan hotellen så det borde ju inte vara något problem, men finns det nackdelar? Betalar man högre pris? Någon som har erfarenhet av att välja hotell först på plats?

 

Om du inte nödvändigtvis behöver wlan på hotellet och nöjer dig med enklare rum är det pissenkelt. Bara knata runt o fråga. Kan bli svettigt iofs om man åker ensam med en fet resväska att släpa runt den. Kan va ide att boka ett rum från Sverige för en natt o sen styra upp nåt bättre på plats dag 2.

 

Ska du ha finare o dyrare hotel kan du nog hitta bra dealar online på sajter som asiarooms.com etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, tänkte åka en sväng via Phuket här snart, funderade bara... hur pass enkelt är det att hitta hotell om man åker dit utan att ha bokat på förhand? Antar att det är ganska tätt mellan hotellen så det borde ju inte vara något problem, men finns det nackdelar? Betalar man högre pris? Någon som har erfarenhet av att välja hotell först på plats?

 

 

Massor av hotell/guesthouse tar mer betalt om du bara knatar in och frågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Jag är just nu i Patong med 2 snubbar från 2p2 och imorgon ska vi börja leta hus och vi har inte speciellt bra koll måste jag erkänna så ifall någon befinner sig i Phuket och kan tänka sig att hjälpa till hade det varit guld värt. Eventuellt intressant med en fjärde snubbe till huset för övrigt.

 

Ring mig på 0857937664

 

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massor av hotell/guesthouse tar mer betalt om du bara knatar in och frågar.

 

Nja..om du knatar in på ett typiskt hotell/guesthouse på en turistort så är det enorm konkurrans (spec om det är lågsäsong) och det finns oftast rätt mkt förhandla om och gillar du inte priset dom ger dig så finns det 20 likadana ställen på samma gata, gäller ev att snacka med rätt person också som har rätt att sänka priset till dig.

 

Undantaget kan vara dyrare hotell där brukar inte walkins vara så poppis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Jag är just nu i Patong med 2 snubbar från 2p2 och imorgon ska vi börja leta hus och vi har inte speciellt bra koll måste jag erkänna så ifall någon befinner sig i Phuket och kan tänka sig att hjälpa till hade det varit guld värt. Eventuellt intressant med en fjärde snubbe till huset för övrigt.

 

Ring mig på 0857937664

 

Erik

Oftast är det billigast att boka hotel på http://www.latestays.com

Har bott på flertal ställen i Patong. Måste säga att nöten är BYD Lofts. Nybyggda lägenheter med hög standard på bra läge. Dyrt dock, Går att pruta ner till 1800-2000 kr/ natt. Då får man 160 kvm 2 sovrum, vardagsrum och stor terass. Allmänt lyxig våning flatscreen tv med surround, dvd mm. Frukost och städing varje dag ingår.

Bäst av allt internet funkar perfekt. Dock inte wireless, så man behöver en hub om man ska koppla in flera laptops. Och det e ett helvete att försöka köpa en hub i Patong..

Funderar faktiskt på att dra till Patong inom kort, är det nice? Hur länge ska ni stanna där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför åka till Phuket när Pattaya är så gott som identiskt med Phuket men betydligt billigare. Boende, mat, shopping, ja allt är billigare!

 

Dessutom är Pattaya fn så mycket större en Phuket. Nackdelen här i Pattaya skulle väl vara alla jävla ryssar och indier som driver omkring. De beter sig ibland som svin, tror att de äger marken de går på och förväntar sig att alla andra ska flytta sig när de kommer gåendes, thailändare som utlänningar. Varit nära att gå lös på dem vid ett och annat tillfälle :evil: Värst är dom illaluktande indierna. Hövlighet är inte ett ord som finns i deras vokabulär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Husjakten blev flyttad på tills imorgon för att dom jag skulle leta med kom hem lagom när vi skulle dra efter att ha supit och sovit på stranden så dom var inte så sugna på så mycket annat än sömn.

 

Vi drar antagligen från yorkshire inn i patong kring 12 imorgon och ska nog primärt leta i Kata och Karon. Om någon som har koll på områdena vill hänga på så är jag evigt tacksam.

 

Antingen ring mig (nummer finns några posts upp) eller pma på 2p2 (samma nick) eller skriv här dock inte säkert att jag kommer att kolla tråden igen innan imorgon

 

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför åka till Phuket när Pattaya är så gott som identiskt med Phuket men betydligt billigare. Boende, mat, shopping, ja allt är billigare!

 

Dessutom är Pattaya fn så mycket större en Phuket. Nackdelen här i Pattaya skulle väl vara alla jävla ryssar och indier som driver omkring. De beter sig ibland som svin, tror att de äger marken de går på och förväntar sig att alla andra ska flytta sig när de kommer gåendes, thailändare som utlänningar. Varit nära att gå lös på dem vid ett och annat tillfälle :evil: Värst är dom illaluktande indierna. Hövlighet är inte ett ord som finns i deras vokabulär

 

 

Sådär på rak arm är det ju inte heeeeelt omöjligt komma på ett par nackdelar till; Pattaya är en råäcklig stad, en triljon horköpare, kanske världens äckligaste expat community, en strand där man har huvudet på¨en motorväg och fötterna i vattnet. Som jag ser det är enda fördelen närheten till *** och en internationell flygplats så man kan flyga bort från skiten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

Nåra svenska pokerspelare från forumet som är i Bangkok just nu? Jag och en polare bor just nu i en lägenhet på The Narathiwas, typ 100 meter från Oakwood.

Har varit till o från i Bankok/samui/phuket senaste 1,5 åren hitta först nu den här tråden o såg att de verkar finnas gott om pokerspelare här. Är ni intresserade av att supa, lira cashgame, ta en öl eller w/e kan ni skicka ett PM eller ringa på: 0804593565

 

/Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

Nåra svenska pokerspelare från forumet som är i Bangkok just nu? Jag och en polare bor just nu i en lägenhet på The Narathiwas, typ 100 meter från Oakwood.

Har varit till o från i Bankok/samui/phuket senaste 1,5 åren hitta först nu den här tråden o såg att de verkar finnas gott om pokerspelare här. Är ni intresserade av att supa, lira cashgame, ta en öl eller w/e kan ni skicka ett PM eller ringa på: 0804593565

 

/Richard

 

ålder? stakes? Kommer till oaken 27e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ställen har fördelar och nackdelar. Var nere i pattaya 3 nätter och kom hem till bangkok idag, 1,5 taxi. Vi bodde på lyxigt hotell för bra pris, man får mer hotell för pengarna i pattaya än på många andra ställen. Sen söp vi ner oss varje kväll och ragga på lite sköna tatuerade hardcore brudar.

 

Omväxling förnöjer. Nu blir det en vit vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF, vem bor ända ute i den tråkdelen av Bangkok men INTE på Oakwood? :cry:

 

Har inte bott på Oakwood men de jag läste o såg på bilder så verkar de knappast bättre än detta stället, 2 bedroom excutive 118 kvm för 75 k bath i månaden + att allt man behöver ingår, room servicen hade gärna fått vara 24/7 istället för till midnatt men men.

Däremot hade man ju gärna bott lite närmare sukhumvith men jag hade bott på ett litet jävla hotellrum i hong kong i 10 dar och sen 3 dar här i bangkok o var sugen på att bara flytta in så snabbt som möjligt, hitta inget som motsvara förväntningarna som låg mer "centralt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...