Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte dra till thailand i typ 2 månader skulle behöva hjälp med lite info.

 

Klarar man sig på 50.000 sek med resa,hotell samt endel festande? Tänkte festa 1-2 gånger i veckan annars mest relaxa på stranden eller grinda på hotellet.

 

Vilka ställen bör man besöka första gången i thailand?

 

Hur ser linan överlag ut i thailand?Går det att hitta hotell för runt 200 sek natten med shcysst lina på de flesta ställena i thailand eller är det bara vissa områden som har OK lina?

 

Är 8.000 bra pris för en resa eller kan man hitta billigare?

 

Då jag tänkt besöka fler ställen känns det onödigt att boka hotell innan har också läst att man får bättre pris på plats stämmer det eller bör man boka så att man har ett hotell när man landar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt tips är att hålla sig till dom större städerna om du vill ha en OK lina. Ställen såsom phiphi och koh pagnan skulle jag skippat direkt....hade nog satsat på koh samui, phuket, pattaya lr bangkok.

 

Tror du att man klarar sig på 50k och då ska resan köpas samt boende utan att man behöver tänka på hur mycket man har att spendera varje dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att man klarar sig på 50k och då ska resan köpas samt boende utan att man behöver tänka på hur mycket man har att spendera varje dag?

 

vissa orter är ju dyrare än andra. Tex så är phuket/koh samui i regel dyrare än bangkok/pattaya så beror ju helt på vart du tänker bege dig.

 

Jag klarade mig på totalt 40K/månad, men då var jag verkligen inte snål...festade hårt i princip varje dag, åkte runt till 3-4 olika orter och levde jävligt bra helt enkelt. 50K kan du absolut klara dig på imo om du inte tänkt leva rockstarlivet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vissa orter är ju dyrare än andra. Tex så är phuket/koh samui i regel dyrare än bangkok/pattaya så beror ju helt på vart du tänker bege dig.

 

Jag klarade mig på totalt 40K/månad, men då var jag verkligen inte snål...festade hårt i princip varje dag, åkte runt till 3-4 olika orter och levde jävligt bra helt enkelt. 50K kan du absolut klara dig på imo om du inte tänkt leva rockstarlivet...

 

 

excuse mi mua men 40 kr/mån är sjukt mycket. jag snittade nog mindre /mån i USA med ett dekadent liv + hyrabil+överpris förlägenheten/hotell första veckorna+käk ute dagligen+dricka och köpte mig själv en hel wardrobe av märkeskläder.

 

exakt vilket hål försvann pengarna i? hur många slavar hyrde du/kväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

excuse mi mua men 40 kr/mån är sjukt mycket. jag snittade nog mindre /mån i USA med ett dekadent liv + hyrabil+överpris förlägenheten/hotell första veckorna+käk ute dagligen+dricka och köpte mig själv en hel wardrobe av märkeskläder.

 

exakt vilket hål försvann pengarna i? hur många slavar hyrde du/kväll?

 

hemligt hål min vän :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det att om man skaffar visum på ambassaden så kan man stanna i 60 dagar hur gör man sedan ifall man ska vara kvar längre?

 

behöver man ta några vaccinationssprutor innan resan?

 

Tar taxi till immigration office och betalar ca 2k bath så får man 30 dagar till. För vanligt turistvisum.

 

Det är tänkt att man ska vaccinera sig ja.

 

Bangkok är semistort så man får nog förklara vilket läge man vill bo i om man vill ha hjälp med hotelltips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver lite tips från någon någon insatt! ska åka till thailand runt den 15dec i 3-4 veckor och undrar vilka platser som vi borde besöka, har hört delade meningar om koh lanta och phiphi island, finns de nåt partyställle för nordbor? Har ni nåt hotell att rekommendera i bankkok/phuket där de finns stabilt internet o bra läge osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...