Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

Jag är ett fan av barluder, uppenbarligen gillar metaddict barluder och benknackan katoyer. Fyll gärna på!

 

Vem är du? Du verkar tro att du känner mig iaf. Liten feg jävla fitta är du i vilket fall. Egentligen räcker inte ordet "feg" till för dig. Kom hit och säg det där face to face istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då skall man kanske skriva sitt första inlägg här på Pf efter att mest ha läst.

Internetpoker är ett litet känsligt ämne här i Bangkok Mest beroende på att det är utländska medborgare som spelar. Den juridiska frågan är inte helt klar inte med den thailändska lagen. Har själv pratat med polisjurist om detta. Frågan är om man begår ett brott för man spelar mot en server som inte finns i thailand och som inte riktar sig mot thailändska medborgare. Det finns andra förespråkare om det motsatta att det inte tillhör god sed att spela oavsett om servern är i ett annat land. Sedan får man ta till beaktande att om man spelar och vinner så kommer du att göra av med dina pengar här. Det finns en inbyggd dubbelnatur hur thailändare tänker och gör. Svårt att förklara man måste leva här för att förstå

 

Skulle nu polisen komma gäller det att ha lite kontanter i närheten och förklara lite på thai att detta måsta ha varit ett litet misstag från din sida och säga att du kanske kan hjälpa till med deras kaffekassa. Om du blir tagen när du spelar live brukar det kosta ca 2000bhat. Vet inte om det gäller för poker men för andra thailändska spel med pengar vet jag denna summa. Brukar ske i slutet av måndaden när polisens egna pengar börjar ta slut. Och tro mig att jag vet denna summa.

 

Stabilt internet är alltid en önskedröm men ibland fungerar det och du behöver inte köra med VPN. Spelar själv både på PS FT och Ongame. Finns både bra och dåliga ISP. Men kunskapsnivån skulle kanske behövas höjas rejält.

 

Till dig Acunited kan jag bara skriva ett ord FY. Du är välkommen hit till Bangkok för att göra av med dina pengar men du skall veta att med din inställning kommer alla att le och hålla med dig. Men innerst inne ser alla ner på dig och man vill bara ta dina pengar. Räkna inte med någon hjälp om något skulle hända som att din nota är kanske lite högre än vad du trodde. Snarare får du räkna med det. Blir mest förbannad när jag läser vad du skrev. Kan rekomendera några ställen till dig på den sk övre våningen

 

När du inte har respekt för andra kulturer eller hur andra tänker är det bara beklagligt. Jag känner inte metaddict men oavsett hur han har träffat någon här i Bangkok önskar jag bara honom lycka till. Är övertygad att han vet 1000ggr mer än vad du gör om livet här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skall man kanske skriva sitt första inlägg här på Pf efter att mest ha läst.

Internetpoker är ett litet känsligt ämne här i ***. Mest beroende på att det är utländska medborgare som spelar. Den juridiska frågan är inte helt klar inte med den thailändska lagen. Har själv pratat med polisjurist om detta. Frågan är om man begår ett brott för man spelar mot en server som inte finns i thailand och som inte riktar sig mot thailändska medborgare. Det finns andra förespråkare om det motsatta att det inte tillhör god sed att spela oavsett om servern är i ett annat land. Sedan får man ta till beaktande att om man spelar och vinner så kommer du att göra av med dina pengar här. Det finns en inbyggd dubbelnatur hur thailändare tänker och gör. Svårt att förklara man måste leva här för att förstå

 

Skulle nu polisen komma gäller det att ha lite kontanter i närheten och förklara lite på thai att detta måsta ha varit ett litet misstag från din sida och säga att du kanske kan hjälpa till med deras kaffekassa. Om du blir tagen när du spelar live brukar det kosta ca 2000bhat. Vet inte om det gäller för poker men för andra thailändska spel med pengar vet jag denna summa. Brukar ske i slutet av måndaden när polisens egna pengar börjar ta slut. Och tro mig att jag vet denna summa.

 

Stabilt internet är alltid en önskedröm men ibland fungerar det och du behöver inte köra med VPN. Spelar själv både på PS FT och Ongame. Finns både bra och dåliga ISP. Men kunskapsnivån skulle kanske behövas höjas rejält.

 

Till dig Acunited kan jag bara skriva ett ord FY. Du är välkommen hit till Bangkok för att göra av med dina pengar men du skall veta att med din inställning kommer alla att le och hålla med dig. Men innerst inne ser alla ner på dig och man vill bara ta dina pengar. Räkna inte med någon hjälp om något skulle hända som att din nota är kanske lite högre än vad du trodde. Snarare får du räkna med det. Blir mest förbannad när jag läser vad du skrev. Kan rekomendera några ställen till dig på den sk övre våningen

 

När du inte har respekt för andra kulturer eller hur andra tänker är det bara beklagligt. Jag känner inte metaddict men oavsett hur han har träffat någon här i Bangkok önskar jag bara honom lycka till. Är övertygad att han vet 1000ggr mer än vad du gör om livet här

 

WP. Har tänkt på det där med att ha pengar hemma också. Vem fan vet vad som kan hända, men det känns väldigt osannolikt att det skulle knacka på dörren. Live skulle jag aldrig spela här förutom i ett slutet sällskap med bara folk man känner.

 

Hehe tack! Well, idioten vet ju såklart att jag har flickvän (sedan två år tillbaka), så det var inget random påhopp. Skulle gissa att det är någon från ett visst annat pokerforum som tror han är häftig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skall man kanske skriva sitt första inlägg här på Pf efter att mest ha läst.

Internetpoker är ett litet känsligt ämne här i Bangkok Mest beroende på att det är utländska medborgare som spelar. Den juridiska frågan är inte helt klar inte med den thailändska lagen. Har själv pratat med polisjurist om detta. Frågan är om man begår ett brott för man spelar mot en server som inte finns i thailand och som inte riktar sig mot thailändska medborgare. Det finns andra förespråkare om det motsatta att det inte tillhör god sed att spela oavsett om servern är i ett annat land. Sedan får man ta till beaktande att om man spelar och vinner så kommer du att göra av med dina pengar här. Det finns en inbyggd dubbelnatur hur thailändare tänker och gör. Svårt att förklara man måste leva här för att förstå

 

Skulle nu polisen komma gäller det att ha lite kontanter i närheten och förklara lite på thai att detta måsta ha varit ett litet misstag från din sida och säga att du kanske kan hjälpa till med deras kaffekassa. Om du blir tagen när du spelar live brukar det kosta ca 2000bhat. Vet inte om det gäller för poker men för andra thailändska spel med pengar vet jag denna summa. Brukar ske i slutet av måndaden när polisens egna pengar börjar ta slut. Och tro mig att jag vet denna summa.

 

Stabilt internet är alltid en önskedröm men ibland fungerar det och du behöver inte köra med VPN. Spelar själv både på PS FT och Ongame. Finns både bra och dåliga ISP. Men kunskapsnivån skulle kanske behövas höjas rejält.

 

Till dig Acunited kan jag bara skriva ett ord FY. Du är välkommen hit till Bangkok för att göra av med dina pengar men du skall veta att med din inställning kommer alla att le och hålla med dig. Men innerst inne ser alla ner på dig och man vill bara ta dina pengar. Räkna inte med någon hjälp om något skulle hända som att din nota är kanske lite högre än vad du trodde. Snarare får du räkna med det. Blir mest förbannad när jag läser vad du skrev. Kan rekomendera några ställen till dig på den sk övre våningen

 

När du inte har respekt för andra kulturer eller hur andra tänker är det bara beklagligt. Jag känner inte metaddict men oavsett hur han har träffat någon här i Bangkok önskar jag bara honom lycka till. Är övertygad att han vet 1000ggr mer än vad du gör om livet här

 

Vad är en polisjurist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Psykologen.

 

Polisjurist är kanske en felkatig befattning för dig. Men jag gjorde endast en direkt översättning från Thai till Swe

 

Personen arbetar som jurist för den Thailändska Polisen i Bangkok.

Personen är fullt utbildad jurist i Thailand och handlägger diverse juridiska frågor.Dels till allmänheten ,både för thailändare samt utländska medborgare. Dels till interna juridiska frågeställningar. Samt att medla mellan parter innan den rättsliga processen startar inom vissa områden.

 

 

Jag kommer inte att gå in i personens befattningsbeskrivning och jag kommer ej heller att i detta forum skriva hur en rättslig process fungerar här.

 

Skrev mitt tidigare inlägg mest för att jag verkligen ogillar personliga påhopp.

 

Hoppas att du förstår mitt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vilka hotell är det som gäller i bangkok nuförtiden? Bodde på gamla oakwood för två år sedan och tyckte det var mkt bra men lite avlägset. Funderar på att bo där igen men undrar bara om några bättre alternativ har dykt upp? Hotellet ska ha bra internet, gym och pool. Prisklass någonstans som oakwood.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns det för alternativ till oakwood? Känns som att det borde gå att hitta billigare ställen med bra internet i thailand. Gjorde bara en snabbkoll men stämmer det att det kostar ca 600kr per natt att bo där?

 

Hittade detta nu: http://www.thenarathiwas.com

 

Något som vet hur pålitlig uppkopplingen är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns det för alternativ till oakwood? Känns som att det borde gå att hitta billigare ställen med bra internet i thailand. Gjorde bara en snabbkoll men stämmer det att det kostar ca 600kr per natt att bo där?

 

 

Adelphi Suites, bra ställe imo.

 

Edit, fattade inte du ville ha billigare ställe, Adelphi är bättre än båda Oakwoods i alla fall men vet inte vad det kostar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adelphi Suites, bra ställe imo.

 

Edit, fattade inte du ville ha billigare ställe, Adelphi är bättre än båda Oakwoods i alla fall men vet inte vad det kostar direkt.

 

 

Okej, tack! Ville bara kolla om priset stämde men det verkar som att det är såmkt man får vara beredd att betala för en lägenhet i den klassen.

 

Adelphi verkade ha betydligt bättre location är oakwood vilket är ett stort plus. Vet du om deras internet är tillräckligt stabilt för att grinda på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det där e hotellpriser... lägenhet går hitta bra mycket billigare men då är det ofta 1 års kontrakt.. typ två månaders hyra i deposit som man inte får tillbaks om man stannar kortare... lite slaskigt kan det bli men kanske blir billigare än då... har sett sjukt fina studio apartments för 20k bath per månad om man vill ha typ 2 sovrum + vardagsrum kanske 30-40K bath... med pool på taket och allmänt soft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det där e hotellpriser... lägenhet går hitta bra mycket billigare men då är det ofta 1 års kontrakt.. typ två månaders hyra i deposit som man inte får tillbaks om man stannar kortare... lite slaskigt kan det bli men kanske blir billigare än då... har sett sjukt fina studio apartments för 20k bath per månad om man vill ha typ 2 sovrum + vardagsrum kanske 30-40K bath... med pool på taket och allmänt soft

 

Länk??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Adelphi verkade ha betydligt bättre location är oakwood vilket är ett stort plus. Vet du om deras internet är tillräckligt stabilt för att grinda på?

 

Jag har bott där 2ggr och det har varit stabilt internet båda gångerna, inga dc.

 

Det är inga problem få ett 12 månaderskontrakt bli ett 6 månaderskontrakt om man är lite påstridig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kostar oakwood i thailand på månad samt årsbasis? (blir mycke lägre om man signar på ett år/mån right?)

 

 

även hört att oakwood ska finnas i singhapore och andra ställen däromkring, om någon kan bidra medi nfo i svenska dinarer vore det snällt, jag vet att det framkommit några sidor bak men inte insatt i hur kronan har bettet sig mot bahten och oakwood skriver inte ut priserna på de ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kostar oakwood i thailand på månad samt årsbasis? (blir mycke lägre om man signar på ett år/mån right?)

 

 

även hört att oakwood ska finnas i singhapore och andra ställen däromkring, om någon kan bidra medi nfo i svenska dinarer vore det snällt, jag vet att det framkommit några sidor bak men inte insatt i hur kronan har bettet sig mot bahten och oakwood skriver inte ut priserna på de ställen.

http://lmgtfy.com/?q=oakwood

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du vill INTE bo på oaken ett år, det kan jag lova dig.

 

bahten kan man lätt kolla mot kronan genom att skriva "x thb in sek" och googla. det funkar med många valutor. vad månadspriset är kan vara trixigt att hitta och bästa sättet är att mejla dom och se till att pruta.

 

CHINA Beijing

CHINA Guangzhou

CHINA Hangzhou

CHINA Shanghai

INDIA Bangalore

INDIA Chennai

INDIA Gurgaon

INDIA Hyderabad

INDIA Mumbai

INDIA Pune

INDIA Trivandrum

INDONESIA Jakarta

JAPAN Tokyo (Japanese Website)

PHILIPPINES Manila

KOREA Seoul

THAILAND Bangkok

 

om priserna inte står på hemsidan så kan man ofta hitta dom på andra sajter som t ex http://www.***condos.com/oakwood-city-residence.html

 

*** ovanför ska du ersätta med b k k utan mellanslag. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DET HÄR JÄVLA FORUMET? MODERATORER, NÄR SKA NI TA BORT DEN HÄR DUMMA CENSURERINGEN?

 

glöm inte att priserna nästan alltid är ++, dvs VAT och service charge ska läggas på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du vill INTE bo på oaken ett år, det kan jag lova dig.

 

bahten kan man lätt kolla mot kronan genom att skriva "x thb in sek" och googla. det funkar med många valutor. vad månadspriset är kan vara trixigt att hitta och bästa sättet är att mejla dom och se till att pruta.

 

CHINA Beijing

CHINA Guangzhou

CHINA Hangzhou

CHINA Shanghai

INDIA Bangalore

INDIA Chennai

INDIA Gurgaon

INDIA Hyderabad

INDIA Mumbai

INDIA Pune

INDIA Trivandrum

INDONESIA Jakarta

JAPAN Tokyo (Japanese Website)

PHILIPPINES Manila

KOREA Seoul

THAILAND Bangkok

 

om priserna inte står på hemsidan så kan man ofta hitta dom på andra sajter som t ex http://www.***condos.com/oakwood-city-residence.html

 

*** ovanför ska du ersätta med b k k utan mellanslag. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DET HÄR JÄVLA FORUMET? MODERATORER, NÄR SKA NI TA BORT DEN HÄR DUMMA CENSURERINGEN?

 

glöm inte att priserna nästan alltid är ++, dvs VAT och service charge ska läggas på.

 

ifall väggarna är lika lövtunna som här så man hör grannen snarka på nätterna så är det lite tiltande. annars är det väl som vilka lägenheter somhelst fast med pool och gym utan hantlar?

 

 

bara för att inte framstå som en totalretard gällande bahten; de priser som angavs var några månader gammla och kronan har åkt berg och dalbana medans för att inte tala om bahten som jag inte har följt.

 

fast antagligen står nog priset kvar på samma antal baht som förut, men det är inte ovanligt att u-länderna följer någon större valuta när det gäller bla hotell.

 

edit: ok, såsom jag skrev frågan så förstår jag att folk missförstod mig, vad jag ville veta var alltså dagspriset, inte nödvändigtvis i kronor fast jag skrev det.

 

tack för listan+svaret btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...