Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden

heltok

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Imorn blir pf semifriat från dårarna All in, gretko, watoz. Vi flyr landet nån gång imorn och hamnar i phuket varteefter vi flyt till phiphi island och sen koh samui i mitten av november och frammåt. Så ni vet var ni ska hålla er borta ifrån om ni skulle råka vara i thai.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30% extra?!? Var det inte du som fick din 1-öring du dricksa med i Singapore kastad i ansiktet?

lol, inte riktigt, va 5 HK$ det handla om, ingen förmögenhet direkt, men nu va det dricks för en satans bira, så 10% dricks i ett sånt fall tycker jag är helt ok. Men det är lungt, ja krossa käken på han på toaletten sen, efter jag tryckt in femman i rektum..

Länk till kommentar

funderade på att dra en vända till australien. kolla vad flygbiljett kostade. air asia x hade visst dragit igång resor, 1220kr inkl skatter och sånt för enkelbiljett KL-gold coast. avresa om 2veckor. w00t.

tänkte lära mig surfa kring byron. tips på boende där man kan surfa och grinda stabilt samt tips på bra nybörjarsurfingkurs bitte!

Länk till kommentar

funderade på att dra en vända till australien. kolla vad flygbiljett kostade. air asia x hade visst dragit igång resor, 1220kr inkl skatter och sånt för enkelbiljett KL-gold coast. avresa om 2veckor. w00t.

tänkte lära mig surfa kring byron. tips på boende där man kan surfa och grinda stabilt samt tips på bra nybörjarsurfingkurs bitte!

Du, den här tråden handlar faktiskt om Thailand och inte om några i-länder. Här snackar vi skit om u-länder som inte har en aning om vad de håller på med eller vart dom är på väg.

Länk till kommentar

Oakwood, med massa andra tomtar. Stannar i thailand tills januari. Drar till samui i mitten av november och december i phuket. Januari Australien.

Wtf, döda mig. Känns som att vi kommer att få köra många HU matcher under dagarna då.

Vi kan köra lite HU också men nu när jag är här nere och testar så är det faktiskt väldigt bra lina :mrgreen: så de är ju gött.

Får se dem säger att vi inte ska bo kvar på hotellet. Vilket är jävligt segt för rummen är klockrena.

Länk till kommentar

någon som ska till chaweng? ni kan få provbo ett hotel isåfall:

http://www.iyarabeachhotelandplaza.com/

min mamma och hennes man bodde där när de var nyöppnade för typ 2år sedan. var grymt fräscht boende och verkade som de var noga med att kunderna skulle vara nöjda. allmänt bra pool, strand, atmosfär, resturang etc.

såg att de har skaffat wlan, känns som de kanske kan ha skaffat stabilt wlan mest pga att de verkade så organiserade på allt annat. kostar typ 2500baht/natt om man bokar via:

http://www.asiarooms.com/thailand/koh_samui_island/iyara_beach_hotel_and_plaza.html

Länk till kommentar

Baangkoooooooooooooooooooooook!! Några värdiga pokerspelare kvar på oak? :mrgreen:

Nej.

** Game ID 1701752333 starting - 2007-11-04 03:13:30

** Rose blanche [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- sooopan sitting in seat 1 with $272.05 [sitting out]

- fabigno sitting in seat 2 with $61.76

- skullcandy sitting in seat 3 with $196.00

- andrapar sitting in seat 4 with $688.04

- Metaddict sitting in seat 5 with $507.01 [Dealer]

fabigno posted the small blind - $1.00

skullcandy posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Metaddict: 5 of Diamonds, 5 of Spades

andrapar called - $2.00

Metaddict called - $2.00

fabigno called - $2.00

skullcandy checked

** Dealing the flop: 5 of Clubs, Jack of Clubs, 10 of Spades

fabigno checked

skullcandy checked

andrapar bet - $80.92

Metaddict raised - $250.76

fabigno folded

skullcandy folded

andrapar called - $250.76

** Dealing the turn: 3 of Hearts

andrapar bet - $154.75

Metaddict went all-in - $254.25

andrapar called - $254.25

** Dealing the river: 9 of Clubs

Metaddict shows: 5 of Diamonds, 5 of Spades

andrapar shows: 4 of Clubs, King of Clubs

andrapar wins $1015.02 from the main pot

ps: jag är inte andrapar...

Länk till kommentar

tips för alla er som älskar mexikansk mat. när ni åker till senor pico så kommer säkert polisen stanna er:

"Further light may have been shed on the phenomenon of the police selectively stopping Westerners in vehicles, be they driving or passengers in the area around Asoke and particularly Sukhumvit Soi 22. One cop revealed they caught a farang "drug dealer" in that area and were stopping farangs on the off chance that they may also be drug dealers! Do cops associate white skin and long noses as being a pre-requisite for being a drug dealer? It has also been reported that a farang was caught on Soi 22 with an illicit substance in his wallet and was spot-fined 20,000 baht. This could make it quite a handsome earner for them...and it adds a bit more substance to previous reports."

de stannade och visiterade mig, miami och haahoop förra veckan. känns lite skumt när man står välklädd och ser helt oskyldig ut och polisen ställer massa oväsentliga frågor, tömmer alla ens fickor och undrar vad allt är inför 50st thailändare som undrar vad som har hänt.

en annan rolig anekdot från phuket. polisen stannar och tvingar in en matförsäljare i bilen. hans 5kunder, hans vagn med mat och alla andra försäljare står som frågetecken och undrar vad fan som hände. =)

Länk till kommentar

tips för alla er som älskar mexikansk mat. när ni åker till senor pico så kommer säkert polisen stanna er:

"Further light may have been shed on the phenomenon of the police selectively stopping Westerners in vehicles, be they driving or passengers in the area around Asoke and particularly Sukhumvit Soi 22. One cop revealed they caught a farang "drug dealer" in that area and were stopping farangs on the off chance that they may also be drug dealers! Do cops associate white skin and long noses as being a pre-requisite for being a drug dealer? It has also been reported that a farang was caught on Soi 22 with an illicit substance in his wallet and was spot-fined 20,000 baht. This could make it quite a handsome earner for them...and it adds a bit more substance to previous reports."

de stannade och visiterade mig, miami och haahoop förra veckan. känns lite skumt när man står välklädd och ser helt oskyldig ut och polisen ställer massa oväsentliga frågor, tömmer alla ens fickor och undrar vad allt är inför 50st thailändare som undrar vad som har hänt.

en annan rolig anekdot från phuket. polisen stannar och tvingar in en matförsäljare i bilen. hans 5kunder, hans vagn med mat och alla andra försäljare står som frågetecken och undrar vad fan som hände. =)

Blev också stoppad av polisen i Bkk, va väl i januari eller nåt. Jag och två amerikaner, och 3 thaitjejer. Föraren hade druckit och precis poppat E, men det brydde dom sig inte om, eller missa det iaf. Alla fick tömma fickorna, plus att dom leta igenom bilen. Jag hade receptbelagd medicin på mig, och när jag tog upp den så peka dom på huvet, och sa:"for head?", sa att det var för axlarna, så va det lungt. Men va lite nervöst ett tag..=) Orka slagga på Hilton liksom..:roll:

Länk till kommentar

Kan rekomendera Thai Airways First Class, gott om benutrymme. 16k enkel är som hittat.

Länk till kommentar

Funderar på att dra en restresa i 2v till Thailand kring den 25e november med en polare, flyget går till Phuket men vi har kommit fram till att vi helst vill bo på Koh Samui.

Är det lätt att ta sig från flygplatsen i Phuket till Koh Samui? Hur långt är det? Åker man buss & båt eller flyg? Hur lång tid tar det och vad kostar det? :-D

Mycket tacksam om någon med erfarenhet kan besvara mina frågor!

M.v.h. //Hallqvist (Förstagångsresenär till Thailand)

Länk till kommentar

samui är förklarat katastrofområde nu...

såhär ser det ut utanför den brasilianska resturangen med de söta ladyboysen:

dscf3288sxe5.th.jpg

mer info:

http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=152300

Det d'r ser inte roligt ut, ar i bangkok just nu, bor pa Oakwood men alla de basta rummen var slut, nu f[r jag betala nastan 800 kr far en dubbelrum per natt och da ingar inte internet :(

Kom hit idag och tankte aka till samui imon, men det ar kanske inte sa smart just nu?

Länk till kommentar

Det d'r ser inte roligt ut, ar i bangkok just nu, bor pa Oakwood men alla de basta rummen var slut, nu f[r jag betala nastan 800 kr far en dubbelrum per natt och da ingar inte internet :(

Kom hit idag och tankte aka till samui imon, men det ar kanske inte sa smart just nu?

Oj jävlar, välkommen ;)

Hade inte hört om Samui förrän nyss men det känns verkligen inte som en bra idé att åka dit nu, nej.

Länk till kommentar