Kollikock Postad 26 Juni , 2007 Rapport Share Postad 26 Juni , 2007 Har för mig att vi bara ringde ner till lobbyn så var det fixat på fem sekunder. Mycket möjligt. Kan det vara olika beroende på om det är kontorstid eller lördagnatt kl 03? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 26 Juni , 2007 Rapport Share Postad 26 Juni , 2007 Oakwood fungerar enkelt. Du bokar på hemsidan och då antar jag att man måste betala en bokningsavgift eller nånting. Vet du att du vill vara i Bkk en månad och inte orkar leta upp ett annat boende så boka för en månad och få det bättre priset. När du kommer dit checkar du in och får en internetkod. Vill tre stycken använda varsin dator från samma rum så måste teknikerna fixa nåt har jag för mig. Två per rum funkar problemfritt. När du sätter igång din browser så hamnar du direkt på en inloggningssida till deras internet-sak. Där loggar du in med rumsnummer och internetkoden och väljer om du vill ha en billigare variant på 0,5Mbit/s eller en dyrare som är obegränsad (WOW!). Jag vet ingen som kört med den billiga, men den funkar säkert bra. Hur som helst är du igång och surfar då. Två routers på varje våningsplan gör att du har bra täckning överallt och nere vid poolen funkar det bra också och lobbyn har jag hört ska vara bra den med. Betalning av rum, internet, tvätt, room service som du skrivit upp på notan, massage osv betalar du vid utcheckning. Eller när du känner för det. Låter ju trevligt! Hur tyckte du det va? Hur länge va du där? Vad ligger en ungefärlig månadskosta på ink allt "nödvändigt"? (för att leva ett dugligt liv där) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 26 Juni , 2007 Rapport Share Postad 26 Juni , 2007 Låter ju trevligt! Hur tyckte du det va? Hur länge va du där? Vad ligger en ungefärlig månadskosta på ink allt "nödvändigt"? (för att leva ett dugligt liv där) Definera dugligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 Låter ju trevligt! Hur tyckte du det va? Hur länge va du där? Vad ligger en ungefärlig månadskosta på ink allt "nödvändigt"? (för att leva ett dugligt liv där) Jag gjorde av med ungefär lika mycket som de andra som var där och gick ut lite då och då. 30k per månad... En månad stannade jag hemma och grindade de flesta dagarna och den blev klart billigare, men jag ahr ingen aning om hur billig. Tänk så här: 1/3 av en 3-rummare + internet = 30k baht room service per dag = 500 baht (det kräver att du äter lite billigare eller ute ibland) en utekväll med klubb = 4k baht en utekväll på barer och andra hak = 2k baht long time med postop = 3-4k baht 30k + 30*0,5k + 8*4k + 5*2k + 14*3,5k = 135k baht ≈ 30 000 SEK Telefonkort också förresten, 0,5-1k baht Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 Jag vet inte varför ni älskar bkk så mycket, blir skyhöga kostnader verkar det som. Även om det inte är stora pengar så avstår jag finns ju myvket bättre alternativ. Hellre betalar jag 2 500 kr per månad för 60 kvadrat med internet AC och hela köret i Samui än bkk det 5 dubbla nästan. Orka bo med två andra lika lata personer som mig (alla poker spelare är lata har jag kommit fram till) i samma rum. Jag skulle komma med rapport om thailands 3g liknande internet men glömde bort att rapportera eftersom jag aldrig köpte den. Anledningen var att nätet blev hur stabilt som helst efter första veckan och har inte krånglat alls sen dess (några veckor). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 Jag vet inte varför ni älskar bkk så mycket, blir skyhöga kostnader verkar det som. Även om det inte är stora pengar så avstår jag finns ju myvket bättre alternativ. Hellre betalar jag 2 500 kr per månad för 60 kvadrat med internet AC och hela köret i Samui än bkk det 5 dubbla nästan. Orka bo med två andra lika lata personer som mig (alla poker spelare är lata har jag kommit fram till) i samma rum. Jag skulle komma med rapport om thailands 3g liknande internet men glömde bort att rapportera eftersom jag aldrig köpte den. Anledningen var att nätet blev hur stabilt som helst efter första veckan och har inte krånglat alls sen dess (några veckor). Du kanske hittat ett guldhotel med kanonlina och då är det bara att gratulera, men att hitta det utanför bkk är fan inte det lättaste. Jag bodde på närmare ett dussin olika hotel med internet i vintras runt om i Thailand och linan var allt mellan bedrövlig och någorlunda. Förutom Oak då där den var kanon. Och jaga hotel med lina som duger för poker är inte särskilt kul och det tar tid. Hotellen skyltar inte särskilt mycket med att de har internet och de som gör det har ofta en router i lobbyn med 10m räckvidd typ. Ska man bara slösurfa lite då o då kan man väl ta att nätet kraschar ibland och att linan e lite ostabil, men spelar man seriös poker duger det fan inte då disconnectsen blir alltför kostsamma. Internet i Thailand är ganska dassigt överlag, men i bkk kan man få en stabil lina om man pröjsar lite extra och det är det värt. Jag är inget större fan av bkk själv, men för poker var stan överlägsen resten av landet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 Du kanske hittat ett guldhotel med kanonlina och då är det bara att gratulera, men att hitta det utanför bkk är fan inte det lättaste. Jag bodde på närmare ett dussin olika hotel med internet i vintras runt om i Thailand och linan var allt mellan bedrövlig och någorlunda. Förutom Oak då där den var kanon. Och jaga hotel med lina som duger för poker är inte särskilt kul och det tar tid. Hotellen skyltar inte särskilt mycket med att de har internet och de som gör det har ofta en router i lobbyn med 10m räckvidd typ. Ska man bara slösurfa lite då o då kan man väl ta att nätet kraschar ibland och att linan e lite ostabil, men spelar man seriös poker duger det fan inte då disconnectsen blir alltför kostsamma. Internet i Thailand är ganska dassigt överlag, men i bkk kan man få en stabil lina om man pröjsar lite extra och det är det värt. Jag är inget större fan av bkk själv, men för poker var stan överlägsen resten av landet. Inget hotell här, dock ett hus på 60 kvadrat som sagt. Första veckan var nätet kass och därför letade jag efter alternativ och skulle precis köpa 3g grejen men var tvungen att vänta några dagar tills den kom, medans jag väntade stabiliserades nätet och inte en enda gång har jag haft disconnects på senaste 3-4 veckor eller vad det är. Jag förstår att det kan vara svårt att hitta stabil lina, men det går att hitta. Eyedol från forumet och två grabbar till bodde i en skit schysst villa med grym utsikt över Lamai och hade stabil lina, priset var ungefär samma som för hotellet i bkk. Den 3g gerejen verkar ju vara annars ett alternativ dock måste man ha någon med work permit eller thailändare som ska skriva på kotraktet för 600 baht i månaden för unlimited användning av nätet och kortet kostade run 13k baht. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 Bor man privat, i condo/hus eller liknande så är adsl via tele den bästa lösningen. Går nog att få i större delen av Thailand. Men man kommer inte undan från seghet och nertid här heller. Så en combo mellan en bra adsllev. och gprs då adsl- linan är nere är en bra lösning. Tror gprs ska ligga runt ett 56K modem, i perioder i alla fall. Vilket funkar och grinda på i nödfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 Jag gjorde av med ungefär lika mycket som de andra som var där och gick ut lite då och då. 30k per månad... En månad stannade jag hemma och grindade de flesta dagarna och den blev klart billigare, men jag ahr ingen aning om hur billig. Tänk så här: 1/3 av en 3-rummare + internet = 30k baht room service per dag = 500 baht (det kräver att du äter lite billigare eller ute ibland) en utekväll med klubb = 4k baht en utekväll på barer och andra hak = 2k baht long time med postop = 3-4k baht 30k + 30*0,5k + 8*4k + 5*2k + 14*3,5k = 135k baht ≈ 30 000 SEK Telefonkort också förresten, 0,5-1k baht Så du räknar med att smälla tusen spänn per dag!? Det tycker jag låter mkt med tanke på att vi pratar om thailand... iof har jag inte varit där men har en känsla av att det är betydligt billigare där än i sverige. Hur länge är lagom att vara där? Finns det någon minimi tid på hotellen/lägenheterna att bo? Ni som har varit där ös bara på med erfarenheter det uppskattas. Sen läste jag att någon rekade att inte bo med pokerspelare, personligen tycker jag det hade varit kanon att göra det. Så inspireras man av varandra, kan hjälpa och ge råd och tips. Dessutom betydligt roligare att lira om man är fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 Jag gjorde av med ungefär lika mycket som de andra som var där och gick ut lite då och då. 30k per månad... En månad stannade jag hemma och grindade de flesta dagarna och den blev klart billigare, men jag ahr ingen aning om hur billig. Tänk så här: 1/3 av en 3-rummare + internet = 30k baht room service per dag = 500 baht (det kräver att du äter lite billigare eller ute ibland) en utekväll med klubb = 4k baht en utekväll på barer och andra hak = 2k baht long time med postop = 3-4k baht 30k + 30*0,5k + 8*4k + 5*2k + 14*3,5k = 135k baht ≈ 30 000 SEK Telefonkort också förresten, 0,5-1k baht Hokay, jag tycker att kostnaderna du satt ser väldigt höga ut. En nykter kväll när man käkar ute lär ävl inte middagen överstiga 2-300 bhat? En lunch i phuket kunde man ju lätt få för runt 100-150 bhat, jag har svårt att se att bangkok skulle vara dyrare, har dock inte varit där. Om du håller dig till att festa 1-2 gånger i veckan och inte roomservice varje dag så ser jag inte hur 500 spänn om dagen inte skulle räcka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jokern Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 phi phi is teh shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 En nykter kväll när man käkar ute lär ävl inte middagen överstiga 2-300 bhat?Beror ju på var man käkar. 200-300 så är man väl ungefär på något ställe med barnfamiljer och så. Ok, men tämeligen oglassigt. Grejen med Oakwood är dock att det inte ligger något schysst ställe i närheten, så antingen får man ge sig iväg en bit eller beställa mat på ett eller annat sätt. Om du håller dig till att festa 1-2 gånger i veckan och inte roomservice varje dag så ser jag inte hur 500 spänn om dagen inte skulle räcka.Orimlig premiss. That being said, någon som vet något område med frisk luft där man kan sitta och peta sig i naveln, i någorlunda komfort, några veckor utan att det är sönderbombat med fulla turister? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 27 Juni , 2007 Rapport Share Postad 27 Juni , 2007 ...inte hur 500 spänn om dagen inte skulle räcka. Underbar mening! Verkar onekligen intressant... när bör man bestämma sig? Hur många ska dit i höst? Kommer alla ni bo på samma place? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 ..så ser jag inte hur 500 spänn om dagen inte skulle räcka. Du kan leva samma liv du lever här hemma för kanske en 7k sek/månad. Om du nu vill leva på 25kvm, städa, diska, laga egen mat, supa dig smällfull innan du går på klubben osv. Men då ser jag ingen anledning i att åka överhuvudtaget. Men om du inte super 24/7 som oss andra så klarar du dig nog på 20k sek/månad, kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Du kan leva samma liv du lever här hemma för kanske en 7k sek/månad. Om du nu vill leva på 25kvm, städa, diska, laga egen mat, supa dig smällfull innan du går på klubben osv. Men då ser jag ingen anledning i att åka överhuvudtaget. Men om du inte super 24/7 som oss andra så klarar du dig nog på 20k sek/månad, kanske. Hehe jag konstaterade bara att det gick, dock så tror jag att det kommer slaskas rejält Sen vadå, det är väl skönare att grinda på ett ställe som har 25 grader sol istället för -10 grader och snö så att du knappt kommer ut genom dörren. Vitsen är väl ändå att vara där nere under vintern för att slippa den i sverige? Jag vill leva bra, alla har olika ideal för resan. Jag tror att jag kommer klara mig på runt 15k i månaden, men vad vet jag? Går man ut och festar varje dag och har jävligt skoj, så visst det finns inga gränser för hur mkt du kan bränna. Dock ser jag 30k i månaden som rätt extremt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Underbar mening! Verkar onekligen intressant... när bör man bestämma sig? Hur många ska dit i höst? Kommer alla ni bo på samma place? Hm, vi är 6 pers som redan nu bestämt oakwood i september, sen har jag ingen aning om det är fler som ska dit. Oggeking skvallrade på prima att han ska ner till phuket den 3e sep. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Bästa tipset till er som ska bo på Oakwood. Glöm INTE det här eller leta upp det sen när ni är där igen och läs igenom och ta till er följande: Ett långt stenkast bort ligger Tesco Lotus. Ni kommer att se det när ni kommer åkande i taxin på vägen dit och jag tror att man kan se det från pool-våningen också. Hur som helst, ta en taxi dit och leta upp ett litet fik på bottenvåningen av byggnaden som heter Au Bon Pain. Fråga om dom fortfarande har hemkörning och be att få en meny och telefonnummer. Dom har riktigt goda mackor och helt okej kaffe osv. Det fina är att man ringer dom och får prata med nån som inte kan engelska över huvud taget. Efter några sekunder så får man prata med nån som kan engelska hjälpligt. Då säger man vad man vill ha och får upprepa det några ggr för att allt ska bli rätt. Berättar att man bor på Oakwood. Det kan ta ett tag innan dom förstår vad ni säger så passa på att försöka plocka upp thai-accenten så fort som möjligt. Det underlättar. Sen tar det 25 minuter så ringer dom från lobbyn och undrar om man har beställt mat och lite senare kommer en moppekille upp och har jämn växel på alla möjliga sedlar som man kan tänkas ha (500 och 1000 oftast). Exempel på thai-accenten: Det finns ett hotell som heter Century Hotel. Om man inte kan knepet och inte har ett adresskort är det kört att få en taxichaufför att veta vad du pratar om. Knepet är att säga [hotel sen-tu-lee]. Då är det bara ship it holla och hoppa in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 En ny beräkning för Oakwood då: Månadshyra: 30k baht (för 1/3 i 3-rummare med internet) room service kostar följande: thairätter runt 150 baht + 30 baht för ris västerländsk mat runt 250+ baht för 250 får man lite pitamackor, club sandwich och andra småsaker, en stek med potatismos eller nåt går på runt 500 har jag för mig. Allting är ++ på room service också har jag för mig. att gå utanför hotellet och äta i närheten är inte så festligt. några smårestauranger som är billiga och tråkiga, men runt 100baht kommer man nog undan med. Borta vid 7/11 står iofs ett gäng matvagnar med god mat för 30 baht, men då får man det i en påse och det blir så slaskigt att äta. vill man gå på roligare restaurang så är det taxi dit som gäller, sen 500+ för maten beroende på ställe och hur mycket och vad man dricker till. europeiskt vin är dyrt, öl halvdyrt och vatten halvbilligt. en utekväll med förfest ute och fortsatt drickande ute går på 4k om man ska in på en eller två klubbar. en öl kostar 200 baht på alla riktiga klubbar och svartklubbar. runt 100 på gogo-barer. inträde 400-600 och då brukar nån drink ingå. sen är det tre fyra taxiresor och så donken vid pat pong eller en subway på vägen hem. tar man utekvällen på khao san road t ex med barer/pubar som har gratis inträde betalar man nog runt 100 baht för en öl och lite mer för drinkar. väljer man att sitta ute på gatan så får man en dubbelt så stor öl för 80 baht och köper man den i butik så kostar den typ 50. vad mer? en vanlig shoppingrunda nere i stan med lite kläder trillar ju loss på några tusen baht. frisören kostar en tusenlapp. Det blir ju vad man gör det till, men att bo på oaken och äta för mindre än 10 000 baht per månad blir jobbigt. sen tillkommer taxi/skytrain varje gång man vill nån annanstans. 15k SEK funkar nog. Ett tips till: ta moppetaxi i rusningstrafik. eller ännu hellre se till att inte vara ute i rusningstrafik, mao mellan 07-11 och 15-21 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 att gå utanför hotellet och äta i närheten är inte så festligt. några smårestauranger som är billiga och tråkiga, men runt 100baht kommer man nog undan med. Borta vid 7/11 står iofs ett gäng matvagnar med god mat för 30 baht, men då får man det i en påse och det blir så slaskigt att äta.Det finns iofs rätt gott om matvariation på Central Plaza, vilket är inom gångavstånd och även kan nås via taxi för 35 baht. Där finns de flesta typiska kedjeresturanter och även några mer personliga ställen. Det finns också en Pizza Hut och lite annat på tvärgatan till hotellet, men det är väl inte direkt att rekommendera. vill man gå på roligare restaurang så är det taxi dit som gäller, sen 500+ för maten beroende på ställeTycker nog att maten på ställen som Bug and Bee kan räknas som rolig och där klarar man sig ju på ~300 beroende på hunger. Men då får man ju ta en Siamresa också. Rätt viktigt att ta med är ju dagens, aka "heltok special", på hotellet. Dvs, bra thaikäk för 60-90 baht. Går man till mer basicställen för lunch så har jag lite svårt att tro att man inte kan komma under 300 per tillfälle. Vore rätt konstigt annars, mtp vad thailändarna tjänar. Ett tips till: ta moppetaxi i rusningstrafik. eller ännu hellre se till att inte vara ute i rusningstrafik, mao mellan 07-11 och 15-21 Det är ju därför man går och lägger sig 07 och går upp 15. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Det finns iofs rätt gott om matvariation på Central Plaza, vilket är inom gångavstånd och även kan nås via taxi för 35 baht. Där finns de flesta typiska kedjeresturanter och även några mer personliga ställen. Det finns också en Pizza Hut och lite annat på tvärgatan till hotellet, men det är väl inte direkt att rekommendera. Är inte det bara för delivery? Jag har för mig att jag var där inne och ville köpa en gång, men det gick inte att beställa där. Men man kan ringa in en beställning och sen stå där och vänta. Tycker nog att maten på ställen som Bug and Bee kan räknas som rolig och där klarar man sig ju på ~300 beroende på hunger. Men då får man ju ta en Siamresa också. Vad är Bug and Bee? Det har jag aldrig hört talas om. Jag antar att du inte menar vagnarna utanför Nana/Pat Pong osv med friterade insekter. Rätt viktigt att ta med är ju dagens, aka "heltok special", på hotellet. Dvs, bra thaikäk för 60-90 baht. Den är bra, men den upprepar sig vecka efter vecka verkar det som. Och den är inte så rolig varje dag heller. Plus att man får stå ut med personalen i poolbaren som jag tyckte var den sämsta på hela stället förutom den gamla tanten som var chef över room service. Går man till mer basicställen för lunch så har jag lite svårt att tro att man inte kan komma under 300 per tillfälle. Vore rätt konstigt annars, mtp vad thailändarna tjänar. S&P har faktiskt riktigt god mat nu när du säger det. Några hundringar och det är riktigt god thaimat. God mat finns också i vagnar och stånd längs gatorna, men vissa har större problem med det än att acceptera att tjejen du just drog hem har haft en penis en gång i tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Är inte det bara för delivery? Jag har för mig att jag var där inne och ville köpa en gång, men det gick inte att beställa där. Men man kan ringa in en beställning och sen stå där och vänta.Vet ej, gick bara förbi. Thailändare som lagar pizza känns inte direkt som en klockren kombination. Lite som att gå till en blind fotograf. Vad är Bug and Bee?Det lite lyxigare "välj dit eget käk från en massa olika stånd"-stället på Paragons nedervåning. Är inte direkt säker på att det hette Bug and Bee, eller om det bara var ett av stånden där inne. Finns kinesiskt, japanskt, italienskt, thai, crepes och kanske några prylar till. Jag tyckte det var ++ även om det inte direkt håller att käka där varje dag i veckan. Minns jag rätt så var de flesta rätter där för 180-200. Tror jag brukade lägga 400-600 per gång. Men då brukar jag ju dels slaska lite med rätterna jag beställer samt ofta också köra kaffe/te/kaka efter maten. Verkade också som det där biljettstället i Paragon, som alla thailändare käkar på, också är ok, om än en aning förvirrande och lite stökigt. God mat finns också i vagnar och stånd längs gatorna, men vissa har större problem med det än att acceptera att tjejen du just drog hem har haft en penis en gång i tiden...Jo, jag var väldans nojjig över det. Tills jag kom på att en av ex-penistjejerna jag dragit hem bjudit mig på sånt där ett par gånger förut när hon hämtat käk åt mig till rummet. Rekommenderar förstagångsresenärer att snabbt konvertera till thaikäk för vardagsbruk och bara äta västerländskt när man går till ett lite mer fancy ställe. Dels för att thaikäk är gott och billigt, men främst för att thailändare suger på västerländsk mat. Antagligen för att väldigt få thailändare äter västerländskt käk, och det gäller även kockarna. Så ofta när man beställer någon galen farangrätt så finns det inte en chans att kocken smakat av den, eller har en aning om hur den ska smaka. Ungefär det första movet en thaitjej gör när hon huggt en västerländsk kille är att dresera honom till att enbart käka thaimat, eller möjligen kinesiskt. Vilket uppnås genom manipulation, passiv-aggresivitet eller öppet våld. Misstänker att det är någon religiös grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Hm, vi är 6 pers som redan nu bestämt oakwood i september, sen har jag ingen aning om det är fler som ska dit. Oggeking skvallrade på prima att han ska ner till phuket den 3e sep. Jaha, var det dig jag snackade med i chatten.. Kanske dyker upp i Bkk och halsar pa er om jag orkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Hjort vill du slippa massa turister och kan leva utan nät så finns riktig schyssta öar i Trang provinsen. Kanske bästa stränderna i hela Thailand!? Om det var stränder utan turister du var ute efter. Kanske kan deras 3g funka där, tveksamt dock. Vet att den funkar 100% i BKK, Samui, Phuket och några ställen till. Det bästa kortet ska vara på 2.4 eller 4.2 mbits, blandat ihop lite siffror så kommer inte ihåg exakt men det borde räcka gott o väl för att grinda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Hjort vill du slippa massa turister och kan leva utan nät så finns riktig schyssta öar i Trang provinsen. Kanske bästa stränderna i hela Thailand!? Om det var stränder utan turister du var ute efter. Kanske kan deras 3g funka där, tveksamt dock. Vet att den funkar 100% i BKK, Samui, Phuket och några ställen till. Det bästa kortet ska vara på 2.4 eller 4.2 mbits, blandat ihop lite siffror så kommer inte ihåg exakt men det borde räcka gott o väl för att grinda. Så 3g funkar allså att grinda på? Utan nertid och timeouts? Eller är det som bredbandet, funkar bra till och från...? Slipper man ju bo för 75K/månad bara för att de hotellen är dom enda som har en respektabel lina på 5Mbit, som hela hotellet delar på förövrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Blir grymt sugen när man läser detta! När är "sista" datum, alltså hur tidigt behöver man boka boende och flyg? Någon som har koll? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts