Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

Air Asia X to launch £100 flights to KL

 

(from the Telegraph...earlier....thanks)

Last Updated:By Phil Davies

 

 

Low-cost long-haul flights to Asia are to be launched by a new airline, AirAsia X.

 

Fares from Britain are expected to be priced at around £100 each way to the Malaysian capital Kuala Lumpur when the first flights start in July.

 

Klonk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.mangosauce.com/your_letters/mac_attack_westerner_beaten_bangkok_apple_store.php

 

 

When you order a MacBook Pro from an approved Thai dealer, you don't expect to be beaten-up and arrested in the store - but this is exactly what happened to an unfortunate Mango Sauce reader.

 

Last Friday, I placed an order for a MacBook Pro, a 30' display and accessories at The APPLE Store in Siam Discovery Center, Bangkok. The total came to 188,000bt. Paid with a VISA Card. The APPLE employee would deliver the setup later.

 

While waiting for the delivery at my condo, the APPLE salesperson, phoned me and claimed to have made a mistake on the bill and wanted another 12,500 before delivery.

 

At this point, I decided to rethink my purchase. To be honest, Thailand has lots of corruption and I felt I might be scammed? Not sure, but canceling my order was on my to-do list the next morning.

 

I went to the APPLE store and the salesperson stated they could not return the money, I HAD TO PAY MORE AND ACCEPT THE COMPUTER. They won't deliver or cancel the order. I must pay 12,500bt more!

 

They would not reverse the credit card charges!

 

At this point I noticed my signed credit card receipt in the counter and took it. I did not want this rip-off APPLE store to have my signature or Credit Card info. The APPLE store employee tried to physically block me from leaving the store. Grabbed me, kicked me, scratched me punched me. This is a woman and I am not able to defend myself without injuring her. I am big. I just took the abuse.

 

I could not leave the shopping center. Held hostage. I was able to escape the APPLE Store and was attacked and screamed at all the way thru the Siam Discovery Mall to the street and even blocked from entering a Taxi.

 

The APPLE employees called security and all claimed I attacked her!

 

By then many security guards showed up and the claim was I was a criminal. This is all going on in Thai language. Now I am being manhandled by 5 or 6 Siam Discovery Mall security.

 

My expensive Nikon Camera crashed to the ground during the melee. Several bystanders joined in and abused me too.

 

I ended up at a Thai Police Station, charged with assaulting the employee!! All the APPLE Store employees were conspiring at the police station, telling false accounts of the events too! All in Thai language. The police were treating me like a criminal and were threatening to put me away for 48 hours!

 

Now I have a police record, a court date, no computer and a 188,000bt charge on my credit card!

 

TIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var ju duktigt korkat av honom. Klart som fan folk lackar om han försöker plocka loss visakvittot. Är ju som om han skulle sträcka sig in i kassan och plocka ut kontanter. För tjejen i kassan är det ju samma sak. Hon blir ju lika petad om kassan saknar 220k thb i kontanter som kvitton.

 

Så det är ju inte det minsta överraskande att han hamnar i fängelse. Samma sak skulle ju hända om någon rik arabisk turist med kommuniskationssvårigheter försökte med samma manöver i Sverige.

 

Han är säkert för blåst för att skaffa en bra advokat också.

 

Edit: Gjorde misstaget att läsa kommentarerna också. Way att massuppfitta situationen och bete sig korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, resan blir av. v 33-34 är spikat fy fan vad gött det ska bli.

Nu ska vi bara hitta vettigt flyg, tips på billiga flygbiljetter mottages tacksamt. Verkar kunna skilja en hel del och det är en hel djungel av information på nätet.

 

Jag och Dapajn har nu bokat resa, detta genom Finnair. Hittade biljetter Sthlm - Bangkok mellan den 4/9 och 21/1 för 7,4k, ombokningsbara för en avgift på 50 euro. Helt klart godkänt enligt mig, tror inte det går att få så mycket billigare.

 

Några andra som ska resa dit ner under samma period får ju gärna skriva i denna tråd, så kanske vi kirrar något kollo eller liknande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips pa nagra hyfsad nattklubbar i BKK onskas. Pingpong showerna hittar vi sa bra sjalva sa skippa det koret.

 

Sukhumvit soi 11 så har ni Qbar, som spelar hiphop på söndagar, dock så är det oftast knökfullt, annars är det rätt nice place, lite litet kanske. Samma gata har ni även Bed Supper Club som nog är en av dom klubbarna som känns fräschast, där har dom två "avdelningar" där dom brukar spela lite olika musik, oftast dock mest inriktat på house och sådant. Dessa två borde ni kolla in, dom är ju dessutom i gångavstånd från varandra, ni måste dock klä er skapligt, skippa shorts och flipflops så kommer ni in.

 

Orkar inte skriva mer, börja med dem, om ni inte är sugna på lite slaskigare ställen, ala flipflops osv, då tar ni en taxi till khao san, om ni inte redan bor där, eller patpong, och letar nån klubb ikring dom områdena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och Dapajn har nu bokat resa, detta genom Finnair. Hittade biljetter Sthlm - Bangkok mellan den 4/9 och 21/1 för 7,4k, ombokningsbara för en avgift på 50 euro. Helt klart godkänt enligt mig, tror inte det går att få så mycket billigare.

 

 

som sagts i andra trådar ska airasia i sommar släppa biljetter för 75pund så man gör nog klokt i att boka dem om man inte måste boka dem för att inte alla ska dra sig ur eller liknande ;)

 

 

klubbar i bangkok så rekommenderar jag flix/slim vid RCA. astra är väl okej ställe med. santika okej med. hört rykten om att spasso ska vara bra, någon som kan bekräfta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hört rykten om att spasso ska vara bra, någon som kan bekräfta det?

 

 

Aiight, rätt nice. Dyrt, mkt stekare, helrör för hela slanten. Har oftast liveband med. Är väl enda stället med ordentlig dresscode i Bkk vad jag vet. Så inget för lowlimit- lirare i trasiga Levis och HM- skjorta :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aiight, rätt nice. Dyrt, mkt stekare, helrör för hela slanten. Har oftast liveband med. Är väl enda stället med ordentlig dresscode i Bkk vad jag vet. Så inget för lowlimit- lirare i trasiga Levis och HM- skjorta :lol: .

 

trasiga jeans då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagts i andra trådar ska airasia i sommar släppa biljetter för 75pund så man gör nog klokt i att boka dem om man inte måste boka dem för att inte alla ska dra sig ur eller liknande ;)

 

 

klubbar i bangkok så rekommenderar jag flix/slim vid RCA. astra är väl okej ställe med. santika okej med. hört rykten om att spasso ska vara bra, någon som kan bekräfta det?

 

Okej air asia kommer att släppa billiga biljetter, men det blir så mycket bytande och sen kommer ändå resorna sverige - england - malaysia - bangkok inte bli så mycket billigare än vårat alternativ. Vi gav knappt 7,5k för våra biljetter, då är det sthlm - helsingfors - bangkok t/r ombokningsbart, helt okej pris tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej air asia kommer att släppa billiga biljetter, men det blir så mycket bytande och sen kommer ändå resorna sverige - england - malaysia - bangkok inte bli så mycket billigare än vårat alternativ. Vi gav knappt 7,5k för våra biljetter, då är det sthlm - helsingfors - bangkok t/r ombokningsbart, helt okej pris tycker jag.

 

Jag och tjejen bokade biljetter nu i veckan via STA Travel, och vi gav 7,1K inklusive avb.skydd och ISIC-kort (GBG-Wien-BKK). Förutsätter att man är under 26 eller student. Vi åker 30/10 och kommer hem 26/3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och tjejen bokade biljetter nu i veckan via STA Travel, och vi gav 7,1K inklusive avb.skydd och ISIC-kort (GBG-Wien-BKK). Förutsätter att man är under 26 eller student. Vi åker 30/10 och kommer hem 26/3.

 

Ah okej, sjyssta prisera, vilka flyger ni med?

Jo vi hade också ungdomsbiljetter, max 25 år får man vara för att få beställa dessa.

 

Läste även någonstans att air aisa projektet kommer att lbi försenat då de inte har fått tag på flygplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inrikesplanen (airaisia, thai) går dom från nya eller gamla BKK flygplatsen?

 

air asia går från suvurnabhumi... gjorde nämligen själv misstaget att åka till don muang eftersom taxichauffören var säääker på att alla inrikes gick därifrån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inrikesplanen (airaisia, thai) går dom från nya eller gamla BKK flygplatsen?

 

air asia går från suvurnabhumi... gjorde nämligen själv misstaget att åka till don muang eftersom taxichauffören var säääker på att alla inrikes gick därifrån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taxichaufförerna i Phuket är iaf ärliga. Alla var assjyssta mot mig och gav mig rabatt hela tiden. En resa som normalt kostade 1 000 baht fick jag för 800.

 

fast det där e ju inte så lyxigt egentligen... jag hade århundradets flax i chiang mai, en tuktuk snubbe som erbjöd att köra mig till juvelbutik HELT FKN gratis och den kanske låg 5-10 minuter bort från dit jag egentligen skulle...

 

sen nämnde sa han nånting om massage u like? fast jag är lite blyg och tyckte det skulle kännas lite onaturligt att få massage av en man sådär i taxin.. men väldigt busssigt av honom eftersom jag hade haft en tung dag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...