Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ar det chill och lira poker pa internetcafen i bangkok? Eller ar det olagligt? Snabbt svar uppskattas
Olagligt, men du blir knappast arresterad. Kommer polisen så bråka för i helvete inte utan erbjud diskret muta.

 

Däremot är det inte en särskilt bra idé eftersom samtliga IT-cafén är sönderbombade med virus, trojaner och kommer lagra all din personinfo. Troligen så letar de än så länge inte detaljer till pokerkonton, men gör de det så är du duktigt f-cked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olagligt, men du blir knappast arresterad. Kommer polisen så bråka för i helvete inte utan erbjud diskret muta.

 

Däremot är det inte en särskilt bra idé eftersom samtliga IT-cafén är sönderbombade med virus, trojaner och kommer lagra all din personinfo. Troligen så letar de än så länge inte detaljer till pokerkonton, men gör de det så är du duktigt f-cked.

 

går bra att använda egen dator på nätcafén... som sagt inte rekommenderat att lira på en offentlig dator nånstans i världen... lite som att bajsa på offentliga toaletter :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går bra att använda egen dator på nätcafén... som sagt inte rekommenderat att lira på en offentlig dator nånstans i världen... lite som att bajsa på offentliga toaletter :shock:

 

 

Bara söka igenom datorn efter trojaner/virus. Finns webbbaserade. Gällande offentliga dass så är det bara att preppa ringen me en halv dassrulle innan så är det lungt. Efter att du blåst av den med brandslangen så klart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag vill ställa lite frågor ang. Thailand, mestadels om priser men även rekomendation av resort.

 

Syftet med resan är att ha det skönt, spela poker som finansierar resan samt täcker missad arbetsinkomst och såklart festa en del. :)

 

1. Vart ska man åka?

2. Vilket flyg ska man ta? (Pris ca.?, gärna länk.)

3. Vad lever man för där /dag~, ska inte leva extremt glassigt, bara som en vanlig svensson.

4. Vad ska man ha för boende? Och vad kostar det /mån~? (Bredband självklart krav.)

 

 

Tack på förhand.

 

// TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ställa lite frågor ang. Thailand, mestadels om priser men även rekomendation av resort.

 

Syftet med resan är att ha det skönt, spela poker som finansierar resan samt täcker missad arbetsinkomst och såklart festa en del. :)

 

1. Vart ska man åka?

2. Vilket flyg ska man ta? (Pris ca.?, gärna länk.)

3. Vad lever man för där /dag~, ska inte leva extremt glassigt, bara som en vanlig svensson.

4. Vad ska man ha för boende? Och vad kostar det /mån~? (Bredband självklart krav.)

 

 

Tack på förhand.

 

// TF

 

 

 

Enda stället med stabilt nät i Thailand är väl typ Bangkok. Och även där kan det va svårt att hitta boende med bra nät. Möjligt att man kan hitta okej nät i Phuket och Pattaya med, men det vet jag ingenting om. Alt. är ju och hyra en billig lägenhet i bangkok (med adsl), och sedan ta en weekend då och då till beachen.

 

Vad gäller levnadskostnader så kan du leva från 2-3k sek som en vanlig arbetare till, ja oändligt. Får nog räkna med en 10-15k i månaden iallafall om du ska bo med nät. Själv lyckades jag bränna 35-40k i månaden under 8 mån. men det är en annan sak...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vart ska man åka?

2. Vilket flyg ska man ta? (Pris ca.?, gärna länk.)

3. Vad lever man för där /dag~, ska inte leva extremt glassigt, bara som en vanlig svensson.

4. Vad ska man ha för boende? Och vad kostar det /mån~? (Bredband självklart krav.)

 

1. beror på vad du är ute efter

2. http://www.statravel.se ~8000kr

3. 200-400kr/dag

4. beror på vad du är ute efter. finns allt från lägenhet till bungalow. billigaste med adsl jag har bott i var för ~1500kr/månad. dyraste 15000kr/månad. så ungefär där emellan bör du väl hamna.

 

du får berätta mer vad du är ute efter om du vill ha specifika tips.

 

http://pokerkollo.blogspot.com/2006/08/faq-s-pokrar-man-i-thailand.html är ett standardsvar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller nätet förresten så kan det variera väldigt mycket från hotell till hotell t o m i Bangkok. Vi fick förklaringen på ett ställe att ISP:n inte hade så stor bandbredd till Europa och USA och det var pga det som vi upplevde extrem lag på pokerklienterna. Dock kunde vi leecha på ett trådlöst nät som någon annan i lägenhetshuset hade lämnat öppet och på det funkade det bra.

 

Så mitt bästa tips är att antingen testa nätet innan du flyttar in på ett ställe eller att bara köpa en natt och testa pingen under de tider du tänkt spela.

 

Gillar du Mallis och Cypern och gärna vill läsa menyn på svenska så åk till Phuket. Gillar du Thailand så håll dig långt från Phuket. Gillar du halvnakna flickor som gillar dina pengar så åk till Pattaya. Det är bara en stor soppa med barer och klubbar.

 

Bangkok är nog den bästa staden i världen, men om du vill stanna där så räkna med lite högre budget. Jag gör av med mycket mer pengar där jämfört med någon annan plats i landet. Därifrån kan du ta lite weekendresor till t ex Koh Samed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. beror på vad du är ute efter

2. http://www.statravel.se ~8000kr

3. 200-400kr/dag

4. beror på vad du är ute efter. finns allt från lägenhet till bungalow. billigaste med adsl jag har bott i var för ~1500kr/månad. dyraste 15000kr/månad. så ungefär där emellan bör du väl hamna.

 

du får berätta mer vad du är ute efter om du vill ha specifika tips.

 

http://pokerkollo.blogspot.com/2006/08/faq-s-pokrar-man-i-thailand.html är ett standardsvar också.

 

 

Vi är 2-3 personer, vi vill helst bo i en lägenhet men det är inget krav. Vad kan vi få ge /månad per skalle? 1500:-/mån, hur bodde du då?

 

Ang flyget, jag antar att 8k inte är t o r?

 

Plats, vi vill kunna sola och bada med hyffsat bra avstånd till stranden.

 

Vad kan en resa per person gå på cirka? 2 månaders period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är 2-3 personer, vi vill helst bo i en lägenhet men det är inget krav. Vad kan vi få ge /månad per skalle? 1500:-/mån, hur bodde du då?

 

Ang flyget, jag antar att 8k inte är t o r?

 

Plats, vi vill kunna sola och bada med hyffsat bra avstånd till stranden.

 

Vad kan en resa per person gå på cirka? 2 månaders period.

 

t&r ja.

 

för 1500kr hade jag pool, ac etc. i min gamla dagbok hade jag film därifrån:

http://video.google.com/videosearch?q=heltoks+lagenhet

 

men det var i billiga chiang mai och långt från dyra phuket.

 

sol+bad så rekommenderar jag alltid http://www.lamaiwanta.com . ~8k/månad&rum. räkna med ~10k i övriga utgifter/månad om du ska vara kung i baren men inte avser krocka din motorcykel, slarva bort kamera och liknande dyra nöjen.

 

säg ~40k+-20k för 2månader inkl allt för 1pers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet nån något om det här http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=113798&st=0

 

Min ADSL suger kraftigt, disonnects var femte minut så ska dra till Chaweng och kolla upp om det här kan vara någon alternativ.

 

Återkommer med resultat.

 

har väl diskuterats här förut. vet inte hur statusen på det är i chaweng. ska ju funka i phuket numera(innan funkade det bara i bangkok+pattaya+omkring), bara några år försenat pga korruption etc. finns ju alltid gprs annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har väl diskuterats här förut. vet inte hur statusen på det är i chaweng. ska ju funka i phuket numera(innan funkade det bara i bangkok+pattaya+omkring), bara några år försenat pga korruption etc. finns ju alltid gprs annars.

Orka grinda med gprs, tror inte det skulle gå så jävla bra. Kom precis hem efter att ha varit och pratat med dem, det ska tydligen funka här på Samui också men jag måste vänta på kortet tills på tisdag eftersom den ska beställas från bkk. Det stod att den skulle klara 2.4 mbits, tveksamt om man kommer komma upp i den hastigheten men bara man kan grinda så skiter jag i det.

 

Återkommer med tester när jag väl fått tag i det.

 

 

Om nån är intresserad så var priset runt 15k baht för kortet och 618 baht i månaden för unlimited data. Dock måste man nog ha någon Thailändare som ska skriva på kontraktet ifall man inte innehar work permit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har vi bestämt oss lite mer detaljerat om hur vi ska bo/resa och framförallt var.

 

 

Vi vill bo i Bangkok, hyffsat nära till strand/sol och bad. Det måste finnas stabilt WLAN och priset får ligga runt 6k~/månad.

Vi åker mellan 1 sept-1 nov, +-~3dagar.

 

Vi är 2 personer just nu och en 3'e bestämmer sig just nu, så räkna på 2.

 

 

Edit: Det stället du länkade till, heltok, verkade helt okej. Dock så hade de renovering under 1 okt-22 dec annars hade det varit rätt bra. (Om de hade wlan, fann ingen info alls ang det.)

 

Tack på förhand alla thailand kunniga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har vi bestämt oss lite mer detaljerat om hur vi ska bo/resa och framförallt var.

 

 

Vi vill bo i Bangkok, hyffsat nära till strand/sol och bad. Det måste finnas stabilt WLAN och priset får ligga runt 6k~/månad.

Vi åker mellan 1 sept-1 nov, +-~3dagar.

 

Vi är 2 personer just nu och en 3'e bestämmer sig just nu, så räkna på 2.

 

 

Edit: Det stället du länkade till, heltok, verkade helt okej. Dock så hade de renovering under 1 okt-22 dec annars hade det varit rätt bra. (Om de hade wlan, fann ingen info alls ang det.)

 

Tack på förhand alla thailand kunniga :)

 

finns wlan på lamaiwanta.

 

oakwood kostar 15000kr för en 3sovrum+vardagsrum på 140m^2. rätt bra värde imho. bangkok är en bit ifrån strand. eller ptja, 2h så har man pattaya, men det orkar man aldrig göra dagsutflykter till. går ju alltid att ta airasia till krabi, phuket, whatever om man vill visserligen, men då måste man bo med folk som orkar göra mera än grinda, supa, knulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...