Gå till innehåll

Recommended Posts

Fi har varit rätt LAG och synbenägen som få. Han bettar ALLTID ut i position liksom denna gång.

Just för att det är mot han så kliar det lite extra i synknappen. Känns inte som han skulle raisa så mycket utan nötterna. Är fold rätt väg här ?

 

 

 

Table 'Tanga II' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Mettalic ($14 in chips)

Seat 2: HERO ($198.35 in chips)

Seat 3: AKhand ($142.95 in chips)

Seat 4: Coffi ($235.10 in chips)

Seat 5: Stelvask ($405.95 in chips)

Seat 6: Yugless ($314.15 in chips)

Seat 7: Worm311 ($55.05 in chips)

Seat 8: LuxuryMaster ($193.55 in chips)

Seat 9: dcrox ($92 in chips)

HERO: posts small blind $1

AKhand: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [7h Tc]

Coffi: folds

Stelvask: calls $2

Yugless: folds

Worm311: folds

LuxuryMaster: folds

dcrox: folds

Mettalic: folds

HERO: calls $1

AKhand: checks

*** FLOP *** [6c Td 2c]

HERO: checks

AKhand: checks

Stelvask: bets $8

HERO: raises $10 to $18

AKhand: folds

Stelvask: calls $10

*** TURN *** [6c Td 2c] [Th]

HERO: bets $18

Stelvask: raises $367.95 to $385.95 and is all-in

HERO: ????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vad poker kan vara lätt ibland. Fold preflop!

 

Som spelat. Checkraisa mera på floppen. Vad vill du att fi ska komma ifrån med ditt mesiga omslag? Förövrigt är det så bra att checkraisa en lag tomte? På turnen är det väl mest ett beslut om du tror att fi kan göra detta med ett överpar eller som ren bluff men tror nog att det bästa är fold. Synar du får du leva med en hög varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag aldrig kunna lägga den där handen mot en LAG, men det är väl kanske därför det går en hel del upp och ner för min del i pokern...

 

Fi har ju representerat en tia hela handen igenom. Mest sannolika är väl att Fi sitter AT eller KT.

 

Vidare har ju även Hero representerat en tia vilket Fi borde ha fattat.

 

Jag tycker det verkar vara en lätt fold...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol baresis inlägg är så klockrent(som vanligt).

 

ni råkar spela NL400 och därför är NL200 lowstakes.

 

tycker personligen NL200-600 hör till samma grupp även om det är hyfsat stor skillnad.

 

 

 

ett tips: ödmjukhet är viktigt för framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol baresis inlägg är så klockrent(som vanligt).

 

ni råkar spela NL400 och därför är NL200 lowstakes.

 

tycker personligen NL200-600 hör till samma grupp även om det är hyfsat stor skillnad.

 

 

 

ett tips: ödmjukhet är viktigt för framgång.

Men försök att tänka lite konstruktivt. Om vi ska ha alla NL200 analyser i Mid o Highstakestråden så kommer det medföra att det blir alldeles för mycket "mindre bra" spelare som kommer att skriva i den här gruppen vilket försämrar den avsevärt och det ÄR en betydlig skillnad på NL200 och NL400. Alla som har spelat dessa nivåer kan nog skriva under på detta, kan du komma med något bra argument varför NL200 ska klassas som midstakes?

 

Har inget direkt med ödmjukhet att göra men för att göra forumet så bra som möjligt är det nog bättre att göra på sättet jag(och tydligen flera andra) vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni råkar spela NL400 och därför är NL200 lowstakes.

 

tycker personligen NL200-600 hör till samma grupp även om det är hyfsat stor skillnad.

Det spelar ingen roll vilken nivå folk spelar på, ska vi ha dessa stakes-indelningar på forumet så måste vi dra en gräns någon stanns. Att NL400 och uppåt är mid-high känns rätt lämpligt och det är för övrigt samma gräns som på 2+2 och där funkar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

all_ur_horses: jättekasst spelat och en jättelätt fold

 

 

 

Tack så mycket för den bra o vänliga kritiken..kommer hjälpa mitt framtida spel jättemycket..

 

Kan hålla med om att jag inte spelade handen speciellt bra då jag hade en stor hand på ett annat bord o fokuserade på den.

 

Och ja jag foldade..

 

Angående Lowstakes 200 osv. Kan ni ju diskutera privat. Men nu vet jag att NL 400 e HIGHSTAKES o 200 lowstakes..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...