Gå till innehåll

Enkla drinkar


hnat

Recommended Posts

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Razz+Fanta = tokgott

 

Annars är jag som f.d bartender en stor fan av mjölkdrinkar men det kräver ju minst en ingrediens till (förutom sprit och virke).

 

White Russian

1 del vodka

1 del Khalua

2 delar mjölk (minst 1,5%ig), kan också bytas ut mot en del grädde - skiktas.

 

Orgazm

1 del vodka

1 del Khalua

1 del Bailey’s

(1 del Amaretto)

3-4 delar mjölk

 

Själv gillar jag den bäst utan amaretto.

 

En annan favorit är en Jensjävel

1 del vodka

1 del persikolikör

1 del Passoa

4-5 delar färskpressad apelsinjuice

 

Och så måste jag tipsa om den hetaste shoten från Nationstiden i Lund:

Vodka Fittslick:

Vodka och fiskleverolja. (Har bara lyckats sälja en dylik, faktiskt till en tjej).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

White Russian

1 del vodka

1 del Khalua

2 delar mjölk (minst 1,5%ig), kan också bytas ut mot en del grädde - skiktas.

 

 

hoho.. du skulle vart med i Danmark i somras.. Där hade de ingen mjälk alls i den drinken.. grädde rakt av.. smakade lite ovant..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

White Russian

1 del vodka

1 del Khalua

2 delar mjölk (minst 1,5%ig), kan också bytas ut mot en del grädde - skiktas.

Det kanske är så den blandas ursprungligen men jag gillar den bättre om man kör 2 delar vodka, 1 del khalua och sedan fyller man på med mjölk. Dvs. ganska mycket mjölk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ord! Den är dock, i mitt tycke, rätt känslig för valet av (och mängden) juice. Typ Bravo funkar bäst, men allra godast till är okolsyrad Fanta (den blå burken med Fanta i Grekland) och en puff pressad citron.

 

On jävligt god drink är, konstigt nog, Ouzo + apelsinjuice

 

Egna favoriter:

Gin och juice (gärna apelsin/morot/citron spetsat med lite sanbitter för extra allt).

Razz/Passoa/Fruktsoda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, whisky och speciellt maltwhisky ska inte blandas med något, förutom några droppar vatten.

 

Min favorit är annars, speciellt på sommaren, följande;

 

1 del 7 Up alt. Grape Tonic (När Snövit skulle få upp dvärgarna på morgonen brukade hon alltid skrika: 7 Up)

 

1 del apelsinjuice

 

1 del päroncognac

 

Massor med is samt garnering med citron/apelsin/lime

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, whisky och speciellt maltwhisky ska inte blandas med något, förutom några droppar vatten.

 

Håller med om maltwhisky, men ful-virre kan man blanda med vad man vill tycker jag. Helst Jim Beam och Cola.

Jag dricker ofta och gärna single malt, men kan knappt dricka ful-virre. En 6:a ren Talisman??? Hua.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoho.. du skulle vart med i Danmark i somras.. Där hade de ingen mjälk alls i den drinken.. grädde rakt av.. smakade lite ovant..

 

I danmark och resten av världen lagas den med grädde, vilket ALLTID ifrågasätts av utlandsbesökande svenskar på besök. Inte sällan ska **** "lära" en hur man lagar en "riktig" en i farten.

 

OP: En Gimlet(Gin+Roses lime) e väl alltid okej. Cuba Libre(Rom+cola+pressad limehalva), Fernet Cola... mmm... Det enkla är som regel det bästa.

 

Kom ihåg att utseendet betyder mest. Med lite kreativitet kan man få diskvatten att smaka gudomligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hembränt + ljummet vatten + socker + veva som fan + drick.

Intressant att även du smakat denna glamorösa dricka. Inget att rekommendera innan 0545 en tung söndagsmorgons efterfest :)

 

(När Snövit skulle få upp dvärgarna på morgonen brukade hon alltid skrika: 7 Up)

Jag trodde det var det hon sa när de bastade tillsammans första gången :)

 

Min drink:

Bowmore 18yr + 3 droppar vatten. Kalas! :)

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...