ah_derka Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Med rom istället för vodka blir det en Fidel Castro. Som också är kanongott. Fidel castro..? Jag trodde "Love gun" var namnet. Kanske bara gäller vid Bacardi Limon dock.. http://www.alladrinkar.com/drinkar/sv/recept/love-gun.3184.html Om man byter ut Bacardi limon mot Captain Morgan dark får man en något sötare och mer "bränd" smak som är smaskig. Citera
morberg Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Fidel castro..? Jag trodde "Love gun" var namnet. Kanske bara gäller vid Bacardi Limon dock.. http://www.alladrinkar.com/drinkar/sv/recept/love-gun.3184.html Aldrig druckit en Love Gun, men siten du länkade till hade Fidel Castro: http://www.alladrinkar.com/drinkar/sv/recept/fidel-castro.2245.html Citera
_Bonde_ Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Fyfan låter inte gott. hehe som sagt man tar vad man har när man är ung och galen (sen att smakar illa kan jag inte diskutera om. Har bara prövat efter en hel del öl:oops: ) Citera
LiFFa Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Pajala Sunrise Hembränt i shotglas + en falukorvskiva på kanten =) Citera
Jennez Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Min favoritdrink: 2 delar Bacardi Razz 2 delar Passoa Sprite, Red Bull och Cranberry juice Pressa även i lite lime, det förgyller smaken ytterliggare. Funkar det inte lika bra med: 1 del Bacardi Razz 1 del Passoa Sprite, Red Bull och Cranberry juice Pressa även i lite lime Citera
hnat Postad 12 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2007 Funkar det inte lika bra med:1 del Bacardi Razz 1 del Passoa Sprite, Red Bull och Cranberry juice Pressa även i lite lime Blir ju starkare med 2 delar, ldo. Citera
SaInT Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Blir ju starkare med 2 delar, ldo. Nej, det blir det väl inte. Kan lika gärna skriva 739 delar, det blir fortfarande samma proportioner (och mängd, givetvis). Citera
Mejer Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Pajala SunriseHembränt i shotglas + en renkorvskiva på kanten =) FYP Citera
tetris Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Funkar det inte lika bra med:1 del Bacardi Razz 1 del Passoa Sprite, Red Bull och Cranberry juice Pressa även i lite lime Det beror ju på vad du kör för glas, men när man pratar om drinkar brukar man ju prata om highballglas och detta är måtten för ett sådant. Citera
hnat Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Nej, det blir det väl inte. Kan lika gärna skriva 739 delar, det blir fortfarande samma proportioner (och mängd, givetvis). Vilken nivå av ironi är vi på? Jag var iaf ironisk, utan smiley gud förbjude, och jag erkänner mig slagen om du också var det. Citera
Donner Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Vodka kranvatten e rätt fin. Klassiker från Kos nån gång på 90-talet . Citera
MrKrome Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Vodka Mandarin + fruktsoda.. Att tömma en sjuttis har aldrig varit enklare Sjukt god... Citera
gregcadillac Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Vodka-piggelin. 1 Piggelin/10 cl vodka är bra att utgå ifrån. Smakar smaskens Citera
Snusarn Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Carribean Killer gin/rom/apelsinjuice Rinner ner som ett brunnslock. Skitgott. Citera
kraclob Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 1/4 Vodka 1/4 Redbull 2/4 Hpnotiq Citera
green__ Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 4/5 vodka 1/5 cola, helst ljummen och avslagen (för färgsättningens skull) Oj så hederligt! Citera
emilio_15 Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Absolut päron Smirnoff Vanilla Fyll med sprite Is Citera
Ignatius Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Gunnel (typ tjej-draja) 1 del gin 1 del Noilly prat 1 del flädersaft Enligt kvinnliga bekanta kan man byta ½ del gin mot ½ del fläder om det inte är sött nog. Citera
gregcadillac Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 4/5 vodka1/5 cola, helst ljummen och avslagen (för färgsättningens skull) Oj så hederligt! En klassiker, dock en väldigt dålig sådan eftersom det är otroligt mycket godare att dricka vodkan ren. Citera
Waggho Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Jag och en kompis försökte tigga gratisdrinkar på studentnationen för några år sedan. Han som stod i baren (en annan kompis) sa att han gärna skulle ha gett oss varsin drink om det inte vore för att hon som var chef över baren vägde spritflaskorna med jämna mellanrum och kollade om det stämde med försäljningen. Lösningen blev då naturligtvis att blanda en liten skvätt av alla spritsorter i baren i ett ölglas och toppa det med lite Russchian. Det hela fick en smutsbrun färg och skar sig litegrann men gratis är gott. Namnet blev "Russian Load". Citera
kraclob Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Jag och en kompis försökte tigga gratisdrinkar på studentnationen för några år sedan. Han som stod i baren (en annan kompis) sa att han gärna skulle ha gett oss varsin drink om det inte vore för att hon som var chef över baren vägde spritflaskorna med jämna mellanrum och kollade om det stämde med försäljningen. Lösningen blev då naturligtvis att blanda en liten skvätt av alla spritsorter i baren i ett ölglas och toppa det med lite Russchian. Det hela fick en smutsbrun färg och skar sig litegrann men gratis är gott. Namnet blev "Russian Load". Och dan efter mådde ni? Citera
arsenalrulez Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Cola + Razz, oslagbart! Citera
The Grand Bark Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Den gamla hederliga kaffekasken måste ju räknas till enkla drinkar. Själv föredrar jag jin i javan. Citera
Recommended Posts