Gå till innehåll

Svampteori


brut

Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen har väl påstått att Nederländerna har brakat ihop och enbart befolkas av nerknarkade uteliggare med psykosdiagnos.

 

 

Om du tänker efter kommer du nog på några droger som är lagliga världen över är, men som inte är ofarliga.

 

Nej, men borde det inte när alla brukar det så ofta? Tänk lite människa.

 

Nej det gör jag inte måste dra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men borde det inte när alla brukar det så ofta? Tänk lite människa.

 

Nej det gör jag inte måste dra

Jag tänker ganska mycket :)

Jag tror inte att någon i den här tråden har hävdat att bruket av cannabis leder till total social utslagning, och jag tror att om du tänker efter så förstår du att det är betydligt fler faktorer än hur "farlig" en drog är som avgör huruvida den är legal. Att du har sett män med kostym och läderväska som röker säger inte speciellt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ilern tyvärr så märker man ju här på ditt snack att du är en människa som ska vara särskilt försiktig med droger. Tex delavanteriel, appel, sylvester mf tror jag absulut kan hantera det om de nu får för sig att laborera lite med det. Men i ditt fall är det nog så att har du väl börjat så kommer du vara torsk och utveckla ditt liv på ett tråkigt sätt för dig. Ja jag är helt säker på det faktiskt.

Kan tyvärr inte säga så mycket mer. Lycka till grabben.

ps Det där med att man tar kroppsskada är liksom inte något stort här. Tror mig kunna veta det faktiskt. Sköter man sig någorlunda är det inget problem. Problemet är att man väljer ett felaktigt variantträd och att man förlorar kraft/förmåga att producera i riktning mot målet som man har med sitt liv.

Mvh Brut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker ganska mycket :)

Jag tror inte att någon i den här tråden har hävdat att bruket av cannabis leder till total social utslagning, och jag tror att om du tänker efter så förstår du att det är betydligt fler faktorer än hur "farlig" en drog är som avgör huruvida den är legal. Att du har sett män med kostym och läderväska som röker säger inte speciellt mycket.

 

Det säger att en nation som röker cannabis fungerar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ilern tyvärr så märker man ju här på ditt snack att du är en människa som ska vara särskilt försiktig med droger. Tex delavanteriel, appel, sylvester mf tror jag absulut kan hantera det om de nu får för sig att laborera lite med det. Men i ditt fall är det nog så att har du väl börjat så kommer du vara torsk och utveckla ditt liv på ett tråkigt sätt för dig. Ja jag är helt säker på det faktiskt.

Kan tyvärr inte säga så mycket mer. Lycka till grabben.

ps Det där med att man tar kroppsskada är liksom inte något stort här. Tror mig kunna veta det faktiskt. Sköter man sig någorlunda är det inget problem. Problemet är att man väljer ett felaktigt variantträd och att man förlorar kraft/förmåga att producera i riktning mot målet som man har med sitt liv.

Mvh Brut.

 

Detta är ganska lustigt då folk sagt liknande saker om andra saker och ALLTID haft fel. Jag känner mig själv. Ledsen att göra dig besviken, men nej jag kommer inte skada mig själv eller någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar från en kille

 

"Vi är alla människor, vi är alla olika. Vi vill olika saker och har olika åsikter. Vissa har ett samvete, andra inte. Vissa är snälla och andra elaka. Vissa kan medvetet lura andra människor andra är helt enkelt för snälla.

 

Vad strävar vi efter? Vi har alla olika livsmål, och lever alla olika livsstilar. Visst finns det dem som har liknande levnadsätt, men att hitta två identiska människor tror jag är helt omöjligt.

 

Vi lever i ett samhälle som är uppbyggt på regler och lagar som bestäms utav en regering. Deras uppgift är att få vårat samhälle att gå runt och skapa en så bra levnadsstandard som möjligt.

 

1994 så kom Ny Demokrati in i Riksdagen, ett parti med mestandels vanliga arbetare. Det var människor som jobbade som lärare, snickare osv. Dem hade en vision att ändra samhället till det bättre.

 

Vad hände? Media drev dem till att börja bråka med varandra och utmålade dem som rasister.

 

Vem är rasist? På mitt jobb som består av alla sorters människor så pratar man ofta om hur invandringen förstår vårat land. Dem bygger moskéer här och där, och begår brott. Nu arbetar vi med kunder, det kan vara du som får hjälp av en av oss som säger att invandrare är dåliga. Men det är också så att vi som jobbar där är från alla delar av världen, Indien, Irak, Iran. Jag har utländska arbetskamrater som jag kan retas med utan att vi börjar bråka. Jag kan vara en svenne, jag kan retas för mitt utseende. Men jag tar det som skämt, när det är skämt.

 

Jag har under ett års tid iaktagit och försökt förstå hur människor tänker. Jag möter invandrare som knappt kan svenska och de som pratar jättebra svenska och först när jag ser denne så ser jag att han/hon inte är "svensk". Vem fan är jag att dömma någon?

 

Jag gillar alla, oavsett hudfärg och åsikt. Så länge personen tillåter mig att leva mitt liv och inte påtvingar mig något jag inte vill vara med om. Så som jag vill bli behandlad behandlar jag andra.

 

Gud? Religion? Jag förstår att folk lägger sin tro i guds händer, och visst får dom göra det. Men för mig finns endast vetenskapen. Bevisar den att gud finns, jag då är det ju bevisat. Men att gå i blindo och påstå något eller försöka övertyga mig om något som inte är bevisat gör mig förbannad.

 

Jag vill kunna odla marijuana utan att bli stämplad som knarkare. Jag vill kunna leva mitt liv öppet, jag vill kunna gå på puben stenad. Ingen stress, ingen oro över vardagen. Att supa ger mig bara ångest och gör mig deppig. Vem är staten att bestämma vad jag ska berusa mig med?

 

Men hur ska vi skapa ett bättre samhälle? Det vi lever i idag är fan inte bra. Folk har fördomar om allt som är nytt för dom. Ser jag någon som vill ha hjälp så tvekar jag inte, oavsett hur han eller hon ser ut.

 

Dem som är mest oförskämda på jobbet, de som knör sig före andra behandlar jag likadant och ber dem vänta på sin tur. Det kan vara en invandrare och det kan vara en "svensk". Jag skiter i vilket, är man ohövlig så får man skärpa sig.

 

För något år sedan berättade Bert Karlsson om hur Socialdemokraterna genomfört flera av deras motioner som Ny Demokrati lade fram. 1995 så röstades dem ner, 5-8år senare var det helt plötsligt grönt ljus.

 

Varför är vi rädda för en förändring? Varför är vi fördomsfulla? Jag blir så jävla förbannad på allt skitsnack bakom folks ryggar, om hur allt är orättvist.

 

Tänk på dem som lever i skräck i Afrika, dem som svälter. Hur fan kan vi påstå att vi har det dåligt?

 

Varför sitter de i makten som sitter där? Göran, Bildt, eller Reinfeldt, det är minimala förändringar som sker när maktskiftena kommer. När det är moderaternas tur så går vi in i lågkonjuktur och så skyller sossarna på att dem driver landet i botten när dem styrt nästan hela förra århundradet. När ett parti kommer som har ideér som får skiljer sig från de etablerade partierna går man ihop och gör sig av med hotet.

 

Det är inte riksdagen som gör våran dag, utan vi själva. Damen som alltid bjuder på bullar, killen som delar ut tidningar, polisen som stoppar brottslingar, mannen som hjälper en kvinna som ramlat med en cykel.

 

Vi lever det som staten försöker skapa, på deras fina papper ser en sak bra ut. Men dem slipper praktisera det.

 

Jag blir förbannad när jag ser misären som skapas i våra invandrar getton. Det finns många snälla och drivande invandrare som kommer hit, snälla och öppna människor. Tyvärr är det inte dessa vi läser om i media. Vi skapar en bild av den misär media visar oss och så har vi helt plötsligt en fördom att invandrare begår brott.

 

Hur ska vi skapa ett bättre samhälle då? Jag vet inte, man måste försöka nya sätt att lösa problem. Vi måste ta i med hårdhandskar mot de som begår brott emot andra medmänniskor och andras egendom. Begår du ett brott för andra gången så har du haft din chans, då får du fan skylla dig själv. Är du invandrare så kan du åka tillbaks till ditt land och begå brott där. Du har gjort ditt val.

 

Vi måste bli kvitt fördomar. Låt killen med rastaflätor röka sin joint. Han skadar varken dig, mig eller statens egendom. Börja sälja cannabis lagligt och reglerat så vi slipper kriminaliteten som vi slösar otroligt mycket skattepengar och polisresurser på. Börja satsa på att skapa ordning i skolorna, ge eleverna en chans att finna sig själva. Låt mobbaren få prata med en psykolog. Satsa på öppensinnad dialog mellan lärare och elev.

 

Döm inte efter utseende eller agerande, ta reda på roten till problemet. Låt Patrik Sjöberg ta sitt kokain om han vill. Så länge endast han lider av det.

 

Legalisera allt som går att legalisera. Vi kan sälja knark på apoteket. Jag funderade länge på hur man skulle kunna få det att fungera. Men om man får söka ett tillstånd om varför man vill ta LSD, och så länge man inte verkar vara psykiskt sjuk så får man tillståndet. Det går att kontrollera, vi är smarta människor, vi kan komma på en lösning som gör att våldet och kriminaliteten kring droger försvinner. Lättare droger kan säljas mer öppet men ändå hårt reglerat.

 

Prostitution, ska vi hjälpa dem prostituerade måste vi finna problemet istället för att jaga torskar. Varför köper man sex? Varför prostituerar man sig?

 

Sjukskrivningar, som sagt är vi alla olika människor och har vi ett system som är lätt att lura och vi inte har någon skuld eller moral, ja men fan då utnyttjar vi det. Precis som många invandrare utnyttjar våra generösa bidrag.

 

Tänk om vi lagt alla onödiga utgifter på att ge lön till kommunanställda som besöker folk som vill ha bidrag. Varför ska dem ha ett bidrag, vad har dem råd till och inte. Alla kan inte ha råd att åka omkring i den nyaste bilen, det är inte så det fungerar.

 

Jag blir så jävla förbannad att folk inte kan acceptera andras åsikter och ideér, kom med något konstruktivt själv! Bara för att jag röker cannabis så betyder det inte att jag inte är en moralisk, godhjärtad och väldigt snäll medborgare som inte vill annat än gott!

 

Moralen.. Visst är det moraliskt fel att för pengar utnyttja en kvinnas kropp. Men vem är jag eller du att bestämma vad hon får göra med sin kropp. Vill hon så vill hon. Vad är det för skillnad på de tjejer som blir bjudna på drinkar på discon och barer för att sedan gå med killen hem och ha ett engångsligg? Gillar hon sex så ska hon få ha sex? Eller ska du och jag bestämma över hennes liv? Skadar det dig att hon har sex?

 

Nä, jag blir förbannad för att folk generellt inte kan öppna sina ögon och låta andra säga vad dem tycker och tänker.

 

Personligen har jag ändrat åsikt rörande många saker, jag har helt enkelt lärt mig nya sätt att se på saker. Jag var t.ex. helt emot alkohol och droger i allmänhet när jag gick ur högstadiet. Idag dricker jag alkohol för att jag är rädd för att bli tagen av polisen om jag är hög ute på stan. Trots att jag mår dåligt när ruset avtar, migrän, deppig och illamående. Till svar från cannabismotståndare får jag: Inget tvingar dig att dricka. Men tänk om jag vill slippa stressen kring arbetet? Tänk om jag vill slippa tänka på att jag förloat 10k på börsen. Vem är du att bestämma vad jag får och inte får göra? Jag menar jag skadar ju inte en enda människa eller egendom som inte är mig själv eller mitt eget."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att män med kostym röker gräs betyder ju verkligen ingenting. Den enda slutsatsen du kan dra är väl att, tja, det finns en man i kostym som röker gräs.

 

men läser inte folk vad jag skriver eller vad är frågan om? Det är väl irrelevant vem det är som röker det. Saken är att hela folket röker det och tycks överleva. Som ni målar upp det borde ju halva amsterdam ligga på hispan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om det mesta killen skriver, men hur har det att göra med att du inte borde ta droger? Ditt stora problem är inte att du vill ta droger utan att du argumenterar på ett fullständigt irrelevant sätt, no offence.

 

Fina tankar bara. Tycker vi pratar om det mesta i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men läser inte folk vad jag skriver eller vad är frågan om? Det är väl irrelevant vem det är som röker det. Saken är att hela folket röker det och tycks överleva. Som ni målar upp det borde ju halva amsterdam ligga på hispan.

Du missförstår mig. Jag säger inte emot dig i sak utan tycker bara att ditt resonemang inte håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gräs,canabis eller kalla det vad ni vill skulle vara ofarligt i längden är jag ett levande bevis på att det inte stämmer,rökte ca 7 år så gott som dagligen, visserligen ihop med en massa andra grejer ibland men mestadels braj och det har satt sina spår idag iform av brist på empati,svårigheter att visa känslor osv,osv.Idag vetenskapligt bevisade biverkningar av långvarigt missbrukande av just canabis oavsett form eller konsistens.

Sen att man tycker man mår bra och känner sig upprymd,stämmer väl men det är av övergående karaktär.Efter ett tag blir det som vilket ett av alla berondeframkallande saker,man måste ha det men den upplyftande känslan är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gräs,canabis eller kalla det vad ni vill skulle vara ofarligt i längden är jag ett levande bevis på att det inte stämmer,rökte ca 7 år så gott som dagligen, visserligen ihop med en massa andra grejer ibland men mestadels braj och det har satt sina spår idag iform av brist på empati,svårigheter att visa känslor osv,osv.Idag vetenskapligt bevisade biverkningar av långvarigt missbrukande av just canabis oavsett form eller konsistens.

Sen att man tycker man mår bra och känner sig upprymd,stämmer väl men det är av övergående karaktär.Efter ett tag blir det som vilket ett av alla berondeframkallande saker,man måste ha det men den upplyftande känslan är borta.

 

Nu pratar vi fortfarande inte om ett dagligt bruk utan om säg 1 gång i veckan, om ens det.

 

Vi kan ju jämföra om du skulle druckit alkohol varje dag i 7 år, då hade du nog inte mått så bra nu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gräs,canabis eller kalla det vad ni vill skulle vara ofarligt i längden är jag ett levande bevis på att det inte stämmer,rökte ca 7 år så gott som dagligen, visserligen ihop med en massa andra grejer ibland men mestadels braj och det har satt sina spår idag iform av brist på empati,svårigheter att visa känslor osv,osv.Idag vetenskapligt bevisade biverkningar av långvarigt missbrukande av just canabis oavsett form eller konsistens.

Sen att man tycker man mår bra och känner sig upprymd,stämmer väl men det är av övergående karaktär.Efter ett tag blir det som vilket ett av alla berondeframkallande saker,man måste ha det men den upplyftande känslan är borta.

 

Är det någon som hävdat att det är ofarligt att missbruka cannabis på det sätt du beskriver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gräs,canabis eller kalla det vad ni vill skulle vara ofarligt i längden är jag ett levande bevis på att det inte stämmer,rökte ca 7 år så gott som dagligen, visserligen ihop med en massa andra grejer ibland men mestadels braj och det har satt sina spår idag iform av brist på empati,svårigheter att visa känslor osv,osv.Idag vetenskapligt bevisade biverkningar av långvarigt missbrukande av just canabis oavsett form eller konsistens.

Sen att man tycker man mår bra och känner sig upprymd,stämmer väl men det är av övergående karaktär.Efter ett tag blir det som vilket ett av alla berondeframkallande saker,man måste ha det men den upplyftande känslan är borta.

 

Vi pratar om lättare nöjesnyttjande, inte missbruk.

 

Edit: Äsch, Sylwester var snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...