Gå till innehåll

Svampteori


brut

Recommended Posts

Iller iller.

Som du kanske känner till så är det inte så lätt att känna igen svamparna man hittar i skogen inte ens om man har en svampbok. Lovar;-)

tror nog att du ganska riskfritt kan gå ut i höst och prova olika svampar i små doser och sedan utvärdera effekten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, anledningen var väl att den blev för offtopic. Vilket jag tycker är märkligare än att låsa den för att ämnet inte är tillåtet, jag menar kringsnacket kan ju många gånger vara mer intressant än att nån beställt en påse svamp på the internets. Svamparna är olagliga, och har varit det sen 1 juli 1998 om jag inte minns fel.

 

Slättoppskivlingen (som jag är hyffsat säker på att den heter) växer ju vilt här i Sverige, har läst att det ska vara den "starkaste" av alla psykedeliska svampar i världen. Sen finns ju den röda flugsvampen också. Men vill man veta dosering är det kanske bättre att fråga kvalificerat knarkfolk, så min rekommendation är att fråga på diverse drogforum istället.

 

Var mycket tjat om alla lögner i förra tråden, mest från en och samma person. Men förutom vissa tänkbara lögner om Cannabis (och dom var väl mest spridda i USA på 50-talet) så har jag inte hört några. Med LSD och Psilocybin Cubensis / Caynses så räcker ofta sanningen för att avskräcka dom flesta, LSD t.ex du och din hjärna i 12 timmar, kan nog vara en del otäckheter man kan hitta där, speciellt med alla sinnesintryck förstärkta x antal gånger. Eller så är det bara jag som är feg. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, anledningen var väl att den blev för offtopic. Vilket jag tycker är märkligare än att låsa den för att ämnet inte är tillåtet, jag menar kringsnacket kan ju många gånger vara mer intressant än att nån beställt en påse svamp på the internets. Svamparna är olagliga, och har varit det sen 1 juli 1998 om jag inte minns fel.

 

Slättoppskivlingen (som jag är hyffsat säker på att den heter) växer ju vilt här i Sverige, har läst att det ska vara den "starkaste" av alla psykedeliska svampar i världen. Sen finns ju den röda flugsvampen också. Men vill man veta dosering är det kanske bättre att fråga kvalificerat knarkfolk, så min rekommendation är att fråga på diverse drogforum istället.

 

Var mycket tjat om alla lögner i förra tråden, mest från en och samma person. Men förutom vissa tänkbara lögner om Cannabis (och dom var väl mest spridda i USA på 50-talet) så har jag inte hört några. Med LSD och Psilocybin Cubensis / Caynses så räcker ofta sanningen för att avskräcka dom flesta, LSD t.ex du och din hjärna i 12 timmar, kan nog vara en del otäckheter man kan hitta där, speciellt med alla sinnesintryck förstärkta x antal gånger. Eller så är det bara jag som är feg. :D

 

Är ju det som är häftigt... Är det bara jag som är skitsugen på hallucinogener m.m? Sen om man snear så är det väl inte lika kul, men det går ju trots allt över. Och det verkar ju som om de goda sidorna svamp m.m frambringar är överlägsna de dåliga de frambringar när man snear, eftersom folk trorts allt går på det igen även om dom sneat en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det verkar ju som om de goda sidorna svamp m.m frambringar är överlägsna de dåliga de frambringar när man snear, eftersom folk trorts allt går på det igen även om dom sneat en gång.

 

Ja, den logiken är nog vinnande i längden. Särskilt när det gäller droger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den logiken är nog vinnande i längden. Särskilt när det gäller droger.

 

Vad ska jag säga när jag inte själv testat?

 

Folk som både har haft en skön tripp och en dålig tripp verkar ju iaf tycka det sköna är jävligt skönt..... Fan vet jag eftersom jag inte har testat.. men lär väl märka.

 

Och alkohol är också en drog. Säger ju ganska mycket det med. Man har kul som fan när man super, men dagen efter är det skit. De flesta tycker det är så pass kul så de gör det igen och tar smällen dagen efter, andra tycker baksmällan är det värsta som finns och super inte p.g.a det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men en kompis sa att man blir jävligt kåt av droger vilket innebär att det blir mycket runk. Enl. ett rykte så hade alltid Christer Pettersson en liten flaska olja med sig för att, antar jag, undvika skavsår på den enögda ormen under sina drogrus. :lol:

 

kan väl stämma:P Många blir ju fyllekåta som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag säga när jag inte själv testat?

 

Folk som både har haft en skön tripp och en dålig tripp verkar ju iaf tycka det sköna är jävligt skönt..... Fan vet jag eftersom jag inte har testat.. men lär väl märka.

 

Och alkohol är också en drog. Säger ju ganska mycket det med.

 

Skulle nog ändå avråda dig från att testa.

Det finns så många "dolda" negativa grejer som man inte märker på jäkligt länge. Det gäller ju alla former av saker man petar/trycker/snortar i sig.

De sakerna man själv märker av är ju saker som baksmälla, trötthet, snetändningar, avtändningar (svettningar yrsel od.)

Men sen har vi ju alla andra nackdelar såsom leverskador (kan ta jäkligt lång tid innan de märks för lekmannen)

ångest, pengabekymmer, minnesförluster, verklighetsflykt osv.

 

Många av dessa saker tar ju iof ett bra lång tid innan de gör sig påminnande, men de kan även sätta sig även efter väldigt kort tid testande. Såsom att snea flera månader efter att man testat en drog. Inte direkt vanligt iof, men det har hänt allt för många gånger med allt för många personer.

Dessa nackdelar gäller självklart inte BARA de illegala drogerna i Sverige utan i lika hög grad (enligt mig) legala droger såsom alkohol och framförallt tobak.

 

Så tänk efter ngr extra gånger innan ni får för er att ni vill testa på ngt nytt och ballt. Ofta är nackdelarna klart större än fördelarna för den korta upprymdheten och ruset man får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog ändå avråda dig från att testa.

Det finns så många "dolda" negativa grejer som man inte märker på jäkligt länge. Det gäller ju alla former av saker man petar/trycker/snortar i sig.

De sakerna man själv märker av är ju saker som baksmälla, trötthet, snetändningar, avtändningar (svettningar yrsel od.)

Men sen har vi ju alla andra nackdelar såsom leverskador (kan ta jäkligt lång tid innan de märks för lekmannen)

ångest, pengabekymmer, minnesförluster, verklighetsflykt osv.

 

Många av dessa saker tar ju iof ett bra lång tid innan de gör sig påminnande, men de kan även sätta sig även efter väldigt kort tid testande. Såsom att snea flera månader efter att man testat en drog. Inte direkt vanligt iof, men det har hänt allt för många gånger med allt för många personer.

Dessa nackdelar gäller självklart inte BARA de illegala drogerna i Sverige utan i lika hög grad (enligt mig) legala droger såsom alkohol och framförallt tobak.

 

Så tänk efter ngr extra gånger innan ni får för er att ni vill testa på ngt nytt och ballt. Ofta är nackdelarna klart större än fördelarna för den korta upprymdheten och ruset man får.

 

 

Jag vet inte hur det är med långtidseffekter på svamp, men på marijauna finns där inga. På "normalt" bruk då... Missbrukar man så är ju allt farligt. Allt från alkohol till vanliga livsmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det är med långtidseffekter på svamp, men på marijauna finns där inga. På "normalt" bruk då... Missbrukar man så är ju allt farligt. Allt från alkohol till vanliga livsmedel.

 

Ledsen att förstöra din illusion att det inte finns ngr långtidseffekter på marijauna. Det sätter sig väldigt fint på lever och njurar (samma sak som med svamp)

Majjan kan även tilta en långt efter att man lagt ner rökat. Saker som ångest, paranoia od. Inte så att det alltid händer, och inte heller att det måste slå just så. Men nog sätter dig sig i kroppen och strular till det för den.

 

När det gäller vatvaror vi käkar så visst är det så att även de slår mot kroppen. Men LÅNGT ifrån på samma sätt. Det är lite som att jämföra att ramla omkull när man är ute och cyklar eller dra in i en bergvägg med sin motorcykel när man har samma skydd på sig.

 

Alkoholen är ju även det ett jäkla gissel. Det sättet det ger hjärnan ett lyckorus (som kroppen även kan producera själv i viss mån) och sedan försämrar kroppens sätt att producera detta "lyckoämne" själv gör att man lätt blir både grinig sur och irriterad. Och även därav man ser alkisar så jäkla glada efter ngn bira, men sen rasar ihop i stolen/bänken/marken när de får i sig lite till. Deras hjärna klarar på inget sätt av att producera detta lyckoämne (kommer fan inte på vad ämnet heter) själva, utan måste ha hjälp av alkoholen för att över huvudtaget kunna vara glada. Jäkligt läskigt med hur ämnen slår mot kropp och hjärna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer.

Kan tilllägga det kanske viktigaste. Har du några mål i livet så kommer det bli svårare för dig att uppnå dem, du måste helt enkelt ha mer talang än vad som krävs. Ex skola, fotboll, poker,arbete skaffa pengar eller vad fan du nu är interesserad av. Porrstjärna eller torped eller motsvarande kan kanske klara av sitt jobb/jobba bättre på knark. Men har du de fysiska f(och psykiska)örutsättningar som krävs för det?

En förutsättning för att det ska funka är iprincip att du är relativt ekonomiskt oberoende så att du dels har obegränsad tillgång till ditt knark och mat+ övriga omkostnader.

Vänta tills detta är uppfyllt. Sedan när du är kanske ca 40-50 år och ekonomiskt oberoende är det bara att ta fram sprutan och gå in i dimman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att förstöra din illusion att det inte finns ngr långtidseffekter på marijauna. Det sätter sig väldigt fint på lever och njurar (samma sak som med svamp)

Majjan kan även tilta en långt efter att man lagt ner rökat. Saker som ångest, paranoia od. Inte så att det alltid händer, och inte heller att det måste slå just så. Men nog sätter dig sig i kroppen och strular till det för den.

 

När det gäller vatvaror vi käkar så visst är det så att även de slår mot kroppen. Men LÅNGT ifrån på samma sätt. Det är lite som att jämföra att ramla omkull när man är ute och cyklar eller dra in i en bergvägg med sin motorcykel när man har samma skydd på sig.

 

Alkoholen är ju även det ett jäkla gissel. Det sättet det ger hjärnan ett lyckorus (som kroppen även kan producera själv i viss mån) och sedan försämrar kroppens sätt att producera detta "lyckoämne" själv gör att man lätt blir både grinig sur och irriterad. Och även därav man ser alkisar så jäkla glada efter ngn bira, men sen rasar ihop i stolen/bänken/marken när de får i sig lite till. Deras hjärna klarar på inget sätt av att producera detta lyckoämne (kommer fan inte på vad ämnet heter) själva, utan måste ha hjälp av alkoholen för att över huvudtaget kunna vara glada. Jäkligt läskigt med hur ämnen slår mot kropp och hjärna!!

 

 

Kan du skicka nån studie på det då?

 

Angående att jämföra med livsmedel så vet jag inte om det är så stor skillnad.

 

Mjölk ger cancer, rökta saker ger cancer. Kanske hade vi haft myyyyyyycket färre cancerfall om vi inte druckit mjölk och ätit kassler.

 

Är hellre mind fucked än cancersjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att förstöra din illusion att det inte finns ngr långtidseffekter på marijauna. Det sätter sig väldigt fint på lever och njurar (samma sak som med svamp)

 

Har du någon källa på detta? Missförstå mig inte nu, jag tänker inte försvara droger här på ett pokerforum även om jag är ganska liberal. Men har aldrig någonsin hört att svampen skulle ha bieffekter på njurar och lever, inte cannabis heller för den delen. Som för övrigt är en rätt tråkig drog som jag inte begriper hur folk orkar sitta med flera gånger i veckan.

 

Det där med depression och paranoia finns det säkert många som vill argumentera mot men inte jag. Har själv känt mig deprimerad när jag rökte intensivt under en vecka. Sen om det beror på drogen eller livsstilen, som förstås är en indirekt bifeffekt för många, kan man ju diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer.

Kan tilllägga det kanske viktigaste. Har du några mål i livet så kommer det bli svårare för dig att uppnå dem, du måste helt enkelt ha mer talang än vad som krävs. Ex skola, fotboll, poker,arbete skaffa pengar eller vad fan du nu är interesserad av. Porrstjärna eller torped eller motsvarande kan kanske klara av sitt jobb/jobba bättre på knark. Men har du de fysiska f(och psykiska)örutsättningar som krävs för det?

En förutsättning för att det ska funka är iprincip att du är relativt ekonomiskt oberoende så att du dels har obegränsad tillgång till ditt knark och mat+ övriga omkostnader.

Vänta tills detta är uppfyllt. Sedan när du är kanske ca 40-50 år och ekonomiskt oberoende är det bara att ta fram sprutan och gå in i dimman.

 

Så här är ju löjligt att säga. Då skulle man ALDRIG få supa till det. Och i dagens samhälle är det mer eller mindre REGEL att supa. Har man aldrig druckit alkohol i hela sitt liv då är man helt plötsligt mobbad och annorlunda.

 

Och alla de hundratusentals tonåringar som söp varje helg när de gick i skolan, de har alltså inte blivit något nu? Antar att det är därför det finns så många jobb lediga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova heroin istället, mycket bättre och du kommer garanterat inte "snea" första gången, men kanske den sista. Som att gå allin ungefär, funkar alla gånger utom den sista.

 

k tänkte göra det ikväll

 

Men det här MÅSTE ändå vara mot reglerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svamp är kul, en upplevelse för livet. Jag vill prova LSD någon gång men vet inte om jag någonsin kommer våga. :-|

 

Jag har inte läst mkt om lsd bara glimtat lite på flashback samtidigt som jag läst om svamp. Men i en tråd där jag frågade om ofarliga droger man kunde ta för att få hallucinationer blev jag rekomenderad svamp och lsd. Lsd verkar ofarligt, men jag vetefan om jag någon gång skulle villa ta det... gillar inte att det är kemiskt framställt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det finns inga ofarliga droger.

 

Förmodligen inga ofarliga livsmedel heller. Och inga ofarliga färdmedel heller...

 

Åkter du buss och äter korv? Ok tack allt jag ville veta.

 

Det man ska ta hänsyn till är ju HUR farligt och hur stora riskerna är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...