Gå till innehåll

Svampteori


brut

Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Just det, och jag tror att vi kan utgå ifrån att de allra flesta nyktra narkomaner kan ge dig tillförlitliga upplysningar om hur stora riskerna är.

 

kan vi skilja på svamp/cannabis och heroin/kokain/valfrittskit plzzzzzzz, pappa plzzzz kan vi.

 

Och det är för fan skillnad på att missbruka någoting och att bara bruka någonting. Du tror för att jag testar svamp en gång så kommer jag alltid göra det? Du tror att första gången jag drack alkhol så drack jag det varje dag sen? Du tror att första gången jag rökte cannabis så rökte jag det varje dag sen? Var väl 5-6 månader sen jag testade cannabis tror jag och har sedan dess rökt det 6-7 gånger. Det blir i snitt en, EN gång i månaden. Men du har nog rätt jag kommer nog hamna på psykhem snart om jag fortsätter i den takten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, och jag tror att vi kan utgå ifrån att de allra flesta nyktra narkomaner kan ge dig tillförlitliga upplysningar om hur stora riskerna är.

Nyktra narkomaner? Låter som du sätter ett likhetstecken mellan hallucinogener och tunga, beroendeframkallande droger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadeverkningar på lever och njurar av Psilocybin Cubensis & LSD är obefintliga. Däremot om man har någon psykisk sjukdom som ligger latent så kan den triggas av användade, så nog finns det risker, och om dom bra sakerna uppväger det riskfulla/dåliga är väl upp till var och en.

 

Jag väljer ju hellre skrumplever än att vara "mind fucked" för all framtid, en ny lever grindar man snabbt ihop till. :D

 

Har t.o.m läst om en studie där dom gav LSD till x antal personer osv. Som blev MER normala i sitt liv. Osociala personer blev mer sociala m.m.

 

Jo, jag har sett när dom gör sådana studier, finns ju massor av positiva egenskaper hos psykedeliska droger som kan vara till stor användning inom t.ex psykiatrin. Synd att det är förbjudet även för dom. Tror det var pga Timothy Leary som vården blev fråntagen den rätten från första början.

 

Men det är ju skillnad på det tillvägagångssättet och ett par 18-åringar som vill vara häftiga/hitta en genväg till ett bättre självförtroende. Jag har ju svårt att se det sluta i personutveckling istället för allmänt flummande. Samtidigt kan man ju vara ute efter flummet från första början, och vara nöjd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadeverkningar på lever och njurar av Psilocybin Cubensis & LSD är obefintliga. Däremot om man har någon psykisk sjukdom som ligger latent så kan den triggas av användade, så nog finns det risker.

 

 

 

 

Och märker man att man har det så lägger man av. Man kör inte bill när man är full, man använder inte droger om man är psykiskt instabil. Sunt förnuft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyktra narkomaner? Låter som du sätter ett likhetstecken mellan hallucinogener och tunga, beroendeframkallande droger.

 

Även hallucineogena droger är beroendeframkallande.

 

 

Och som ngn försökte göra här i tråden att påstå att mat skulle vara farligt på samma sätt som hihi-svamp och röka är ju bara patetiskt.

Mat ger så väldigt mkt nyttigt. röka och andra droger ger så väldigt lite bra grejer gentemot nackdelarna.

 

Gå ner eller ring vilket beroendecenter som helst och kolla in de som går på mötena eller prata med personalen där om vad som kan hända med kropp och hjärna vid längre eller kortare droganvändning. För att som sagt inte ens prata om vad det kostar rent monetärt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra post preacher. Jag är för att prova nya erfarenheter så länge jag är fullt medveten om de potentiella riskerna.

Jag är lite orolig för att mitt psyke inte är tillräckligt stabilt för att klara en LSD-tripp på 12h för tillfället. Kanske någon gång i framtiden. :)

 

illerrre: Ta dig en ordentlig funderare innan du provar på något. Fast nu verkar det ju som du efterforskar för fullt och det är ju bra.

 

Jag har inte ngn källa i huvudet eller så just här och nu. Men ge mig över helgen så tar jag fram det.

 

Finfint, tack!

 

 

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även hallucineogena droger är beroendeframkallande.

 

 

Och som ngn försökte göra här i tråden att påstå att mat skulle vara farligt på samma sätt som hihi-svamp och röka är ju bara patetiskt.

Mat ger så väldigt mkt nyttigt. röka och andra droger ger så väldigt lite bra grejer gentemot nackdelarna.

 

Gå ner eller ring vilket beroendecenter som helst och kolla in de som går på mötena eller prata med personalen där om vad som kan hända med kropp och hjärna vid längre eller kortare droganvändning. För att som sagt inte ens prata om vad det kostar rent monetärt..

Järnspikar också, vill gärna svara på detta inlägget trots att jag inte ville delta i en drogdebatt här. Hinner inte just nu men jag återkommer om några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och märker man att man har det så lägger man av. Man kör inte bill när man är full, man använder inte droger om man är psykiskt instabil. Sunt förnuft.

 

 

Det är från en uppsjö av poster som den här jag drar mina slutsatser om din mognad illerre. Du tänker liksom inte det där sista steget.

 

The road to hell is paved with good intentions…

 

Det är fruktansvärt lätt för dig att sitta här och säga att ”det bara är att använda det sunda förnuftet” osv. Hur många narkomaner/alkoholister/missbrukare tror du tänkte exakt likadant som du när de tog sin första svamp/sil/joint/whatever?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även hallucineogena droger är beroendeframkallande.

 

 

Och som ngn försökte göra här i tråden att påstå att mat skulle vara farligt på samma sätt som hihi-svamp och röka är ju bara patetiskt.

Mat ger så väldigt mkt nyttigt. röka och andra droger ger så väldigt lite bra grejer gentemot nackdelarna.

 

Gå ner eller ring vilket beroendecenter som helst och kolla in de som går på mötena eller prata med personalen där om vad som kan hända med kropp och hjärna vid längre eller kortare droganvändning. För att som sagt inte ens prata om vad det kostar rent monetärt..

 

Jag vetefan va kassler ger mig förutom cancer.... Vi kan leva naturligt, att säga så är bara idiotiskt. Förövrigt är vi de ända däggdjur som diar som vuxna. Och vi lurar kon till att producera mjök. Normalt? Och dessutom ger det cancer. De andra viktiga ämnen det ger kan vi få från annat.

 

Cannabis såsom alkohol ger mig ett lyckorus och ger mig en chans att njuta ännu mer av livet.

 

Jo att gå ner på ett beroendecenter litar inte jag ett skit på. Media ljuger varför skulle de vara annorlunda? Alla ljuger. För att dra en parallel så ljuger doktorer och paulun om GI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog lugna ner mig lite i diskutionen så jag inte förilar mig med vad själv igentligen tycker FÖR mkt om droger..

 

Men ett sista gott råd från mig: Tänk efter JÄKLA noga innan ni får för er att peta i er olika prylar. kropp och hjärna KAN strula till det ordenligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är från en uppsjö av poster som den här jag drar mina slutsatser om din mognad illerre. Du tänker liksom inte det där sista steget.

 

The road to hell is paved with good intentions…

 

Det är fruktansvärt lätt för dig att sitta här och säga att ”det bara är att använda det sunda förnuftet” osv. Hur många narkomaner/alkoholister/missbrukare tror du tänkte exakt likadant som du när de tog sin första svamp/sil/joint/whatever?

 

Och hur många blir alkholister av alla de som dricker alkohol? Självklart är det alltid nån svag själ som inte klarar av det och går ner sig i träsket. Självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur många blir alkholister av alla de som dricker alkohol? Självklart är det alltid nån svag själ som inte klarar av det och går ner sig i träsket. Självklart.

 

 

Självfallet är det så men jag tycker inte att det är riktigt jämförbart. Genrellt sett är droger mer beroendeframkallande än alkohol och det finns också psykosociala aspekter kring illegalt drogbruk som bidrar till att man eskalerar i sitt bruk/missbruk.

 

En sak till: Om nu alla ljuger om att droger är så farligt och att hela världen är så lögnaktig, varför skulle inte drogförespråkarna ljuga om att droger är relativt ofarligt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självfallet är det så men jag tycker inte att det är riktigt jämförbart. Genrellt sett är droger mer beroendeframkallande än alkohol och det finns också psykosociala aspekter kring illegalt drogbruk som bidrar till att man eskalerar i sitt bruk/missbruk.

 

En sak till: Om nu alla ljuger om att droger är så farligt och att hela världen är så lögnaktig, varför skulle inte drogförespråkarna ljuga om att droger är relativt ofarligt då?

 

Cannabis och svamp, men framförallt cannabis då man inte läser om svamp så ofta är inte beroendeframkallande och leder inte till tyngre bruk. Det är en myt och skitsnack.

 

För att det finns studier som bevisar det. Det är inte heller lätt att få folk på andra tankar. Nu på senaste har det faktiskt varit med i tidningen att alkohol är farligar än lsd. Men det verkar väl inte ha hjälpt så värst då folk reagerar som om man vore en idiot när de får reda på att man rökt cannabis.

 

Bör kanske ställa oss frågan hur australien, holland och ja alla andra länder som har det lagligt/avkriminaliserat tänker. Måste ju ha slagit slint på dom eftersom dom tillåter en sådan farligt drog...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen dit tänk illerre, jag har också haft det tänket för ett par år sedan. "det drabbar inte mig, jag ska bara testa, gräs är inte farligare än alkohol, jag kan bruka och kommer aldrig missbruka etc" Alla de här argumenten har jag också kört med.

Men nu efter 5 års "brukande" av marijiuana/ hasch så kom jag till insikt och la av direkt. Har nu varit ren ifrån röka i ett halvår och klivit ur dimman.

Det är lätt i början att bruka det, men efter ett tag så sitter man där med polarna och tänker "fan vad schysst det hade varit med lite röka" dag ut och dag in.

Kan säga att det är ingen barnlek att sluta, ångesten, deppigheten och det asociala beteendet, det är inget skoj och verkligen inget att rekommendera.

Och jag började som du, nyfiken med Flashback- och Swecan argument.

 

Min tankeställare fick jag när en av mina närmsta vänner drabbades av en kraftig psykos, för övrigt en helt vanlig kille och rökte lika mycket som jag, men han tiltade ut fullständigt. Han kommer nog aldrig att bli sig lik igen, har varit på behandligshem, legat på psyk t.om träffat mexikanska shamaner för att bli "frisk", men inget hjälper.

Så försök att tänka lite i det långa loppet innan du testar massa grejjer, det kan hända dig också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det finns studier som bevisar det.

 

Och med hjälp av din egen argumentationsteknik kan jag påstå att de studierna är lögn. Det finns en hel massa studier som visar på drogers skadeverkningar också. Fast det är väl nån som har ljugit ihop de också. Alla bara ljuger i det här samhället! Varför kan vi inte bara dra en gräns vid Cannabis eller motsvarande och sen skita i resten?

 

För övrigt gnäller jag inte om Cannabis då jag håller med om att den faran överdrivits de senaste 20-30 åren.

 

För övrigt kan vi ju ta ditt eget bruk som exempel. Du började med alkohol för att fortsätta med Cannabis och nu är det snart svampar. Vad blir nästa steg? LSD? Det lär ju vara ofarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du missbrukade det och din kompis missbrukade det. Jag kommer inte missbruka det. Hur kan jag säga så? Jag gör inte saker som är farliga helt enkelt. Du är en svag person om inte du kan hålla dig till att röka nån jolle till nån fest 1-4 gånger i månaden. Sen bryr ju inte många sig utan tycker det är en så skön känsla att röka dagligen (titta bara på alla i amsterdam, där man ser business men gå ut och in hela tiden), men jag skulle aldrig bruka en illegal drog oftare än alkohol. Och svamp skulle jag absolut inte bruka mer än 1 gång i månaden eftersom det är rekommenderat att inte bruka den oftare.

 

Och för att tillägga så är jag säker på att din kompis rökte hasch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och med hjälp av din egen argumentationsteknik kan jag påstå att de studierna är lögn. Det finns en hel massa studier som visar på drogers skadeverkningar också. Fast det är väl nån som har ljugit ihop de också. Alla bara ljuger i det här samhället! Varför kan vi inte bara dra en gräns vid Cannabis eller motsvarande och sen skita i resten?

 

För övrigt gnäller jag inte om Cannabis då jag håller med om att den faran överdrivits de senaste 20-30 åren.

 

För övrigt kan vi ju ta ditt eget bruk som exempel. Du började med alkohol för att fortsätta med Cannabis och nu är det snart svampar. Vad blir nästa steg? LSD? Det lär ju vara ofarligt.

 

Men kan du posta studierna som säger det då istället för att snacka massa skit?

 

Nu ska vi se här. Jag började med att krypa för att sedan gå, för att sedan cykla, för att sedan cykla utan hjälm för att sedan åka buss. Herre jävlar varfan ska det sluta. Det är ju för fan beroendeframkallande att färdas!!!111oneoneone.

 

Så du menar att min nyfikenhet inte är nyfikenhet egentligen utan det är alkholen som fått mig testa cannabis som i sin tur får mig att testa svamp som till slut får mig att testa heroin? Kamma dig killen. Jag skulle aldrig göra något som är farligt. Jag lever ett väldigt hälsosamt liv.

 

Som att säga att ladda ner musik från nätet som jag gör dagligen kommer leda till att jag rånar en bank?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cannabis och svamp, men framförallt cannabis då man inte läser om svamp så ofta är inte beroendeframkallande och leder inte till tyngre bruk. Det är en myt och skitsnack.

 

Bara för att vi är drogliberala behöver vi väl inte sprida skitsnacket vidare.

 

Fakta: Cannabis ÄR beroendeframkallande.

Myt: Cannabis ger snabbt beroende.

Fakta: Cannabisberoende går att jämföra med ex. alkohol- eller tobaksberoende, och beroende på undersökning finns det många som menar att riskerna till och med är mindre.

 

Visst är cannabis beroendeframkallande. Och jämför inte med choklad eller något liknande nu. Men jag antar att du menade det jag skrivit ovan.

 

Myt: Cannabis leder ofta till tyngre droganvändande.

Fakta: Ingen vet riktigt faktiskt. Det enda man säkert kan bevisa är att folk som överanvänder cannabis oftare även överanvänder andra droger än vad andra människor gör. Vilket ju inte är särskilt konstigt. Detta har myndigheter och media tagit som kausalitet.

 

Så där har du troligen rätt men det är svårt att veta säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte missbruka det.

 

Ah, vad bra, då kan vi sluta oroa oss.

 

men jag skulle aldrig bruka en illegal drog oftare än alkohol.

 

Ok, bra det. Skönt att du är stark nog att hålla dig till det.

 

Och svamp skulle jag absolut inte bruka mer än 1 gång i månaden eftersom det är rekommenderat att inte bruka den oftare.

 

Jahaa... ok. Rekommenderat av vem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, vad bra, då kan vi sluta oroa oss.

 

 

 

Ok, bra det. Skönt att du är stark nog att hålla dig till det.

 

 

 

Jahaa... ok. Rekommenderat av vem?

 

Rekommenderat av din mamma.

 

Så nu var jag lika mogen som dig *fnizza*. Kan du skicka mig ett gb på lunarstorm sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och märker man att man har det så lägger man av. Man kör inte bill när man är full, man använder inte droger om man är psykiskt instabil. Sunt förnuft.

 

Ja, fast jag skrev latent psykisk sjukdom, dvs den är "vilande", så du märker det först när det bryter ut, och då är det redan försent. Det här är ju samtidigt väldigt svårt att bevisa att en person inte (åtminstone tids nog) skulle blivit t.ex schizofren även om han gett fan i att käka LSD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan du posta studierna som säger det då istället för att snacka massa skit?

 

Eller så kan ju du posta dina studier?

 

Du kan börja på http://www.folkhalsoinstitutet.se och sen klicka dig fram.

 

Nu ska vi se här. Jag började med att krypa för att sedan gå, för att sedan cykla, för att sedan cykla utan hjälm för att sedan åka buss. Herre jävlar varfan ska det sluta. Det är ju för fan beroendeframkallande att färdas!!!111oneoneone.

 

Ja, för det är ju precis samma sak. Eller hur var det nu?

 

Så du menar att min nyfikenhet inte är nyfikenhet egentligen utan det är alkholen som fått mig testa cannabis som i sin tur får mig att testa svamp som till slut får mig att testa heroin? Kamma dig killen. Jag skulle aldrig göra något som är farligt. Jag lever ett väldigt hälsosamt liv.

 

Jag säger inget annat än att du går exakt samma väg just nu som i princip samtliga missbrukare har gjort. Jag tror knappast att du är i farozonen just nu men mönstret börjar ta form.

 

Jag dricker själv alkohol, jag har rökt cannabis, men det har stannat vid det. Jag har aldrig haft en önskan om att prova svampar etc och jag tror att det är just där som skillnaden ligger.

 

Som att säga att ladda ner musik från nätet som jag gör dagligen kommer leda till att jag rånar en bank?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...