Sylwester Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Villain är en duktig regular som även spelar högre. Han är 22/18/4,75 och trebetar mycket. Jag har standard TAG-image. Vad gör jag på floppen? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $2/$4 4 players Converter Stack sizes: Hero: $1230 Button: $431 SB: $491 BB: $66.20 Pre-flop: (4 players) Hero is UTG with K A Hero raises to $14, Button raises to $48, 2 folds, Hero raises to $164, Button calls. Flop: J 8 3 ($334, 2 players) Hero ? Citera
Zauroman Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Om du trycker här så kan du lika gärna böja huvudet mellan bena "and kiss your ass goodbye" Du är slagen här..bara och inse Citera
Supertequila Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Känns som Fi är comitted till potten, så någon större fold equity har du nog inte. Det bästa du kan hoppas på är AK för split. Check/fold är bästa alternativet IMO. Citera
RoyleAxe Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Checkfold, finns inte att han lägger på flopp då han redan är inne med 164. Som Supertequila skriver är AK split det absolut bästa du kan hoppas på (fast den handen hade han väl antagligen ställt med pre efter din reraise...) Citera
Sansrom Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Jag tycker din fyrbet är alldeles för stor, det räcker med ~$125 (antar att du tryckte på den förhatliga "Bet pot"-knappen). Som spelat check-foldar jag, jag tror fi:s HD är starkt viktad mot AA/KK trots dina blockers. Citera
psatiw Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Jag stoppar in resten bara. Har jag lyckats få in ~halva eff stacken pre mot nån jag har anledning att tro att han vill battla lite degar jag bara in på den här floppen. FFS, du har väl i det närmsta odds mot iaf QQ och TT, och en helt galen jävla uppsättning snygga backdoor-nötdrag. Sätt upp det på "I'll just start shoving on ya like crazy"-kontot om tomten skulle hittat nåt jävla överpar du inte lyckas köpa ut. Citera
brut Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Tror att det kan handla om att tryck är allt ifrån ett relativt stort fel om AA/KK är starkt över reppat till ett litet rätt om fi är balanserad i sitt aggerande. Han 3-bettar tydligen ofta. Sedan får man som bonus de kombinerade runner runner stege och färg i sin vinstchanskalkyl. Vidare så är nog inte FE=0 men väldigt nära antagligen. Jag hade nog ändå tryckt till här med ett metaperspektiv och visar det sig att han är obalanserad så kommer jag att 4-betta hårdare mot honom. Citera
hnat Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Jag suger på 4-betade potter, men fi har väl aldrig ngt annat än ett PP givet pre, om vi nu antar att han är duktig. Med det sagt så finns det ju få händer han lägger här, även om jag verkligen hatar att ge upp. Citera
Sylwester Postad 8 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2007 Hur smal range måste vi sättta honom på för att kunna checkfolda floppen? Är lite nyfiken på hur pass mycket balansaspekten spelar in. Citera
Supertequila Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Hur smal range måste vi sättta honom på för att kunna checkfolda floppen? Är lite nyfiken på hur pass mycket balansaspekten spelar in. Gör ett försök här, kanske är inte vad du söker svar på... Om jag sätter HD på AA, KK, QQ, JJ och AK så ger det: 9 kombinationer av AK, 3 kombinationer av AA, 3 kombinationer av KK, 6 kombinationer av QQ, 3 kombinationar av JJ, totalt 24. 3/24*6+3/24*12+6/24*24+3/24*5= 0,75+1,5+6+0.625=8,8, säg runt 10 % om man ränkar in 1% bluff. Pottoddsen medger inte syn här. Citera
Sylwester Postad 9 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2007 Pottoddsen medger inte syn här. Det är den känslan jag får och jag undrar helt enkelt var gränsen går, där vi inte längre kan pusha balansspel till trots och yadayada. Måste hans range vara typ 50% AA? 60, 70? Citera
brut Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Gör ett försök här, kanske är inte vad du söker svar på... Om jag sätter HD på AA, KK, QQ, JJ och AK så ger det: 9 kombinationer av AK, 3 kombinationer av AA, 3 kombinationer av KK, 6 kombinationer av QQ, 3 kombinationar av JJ, totalt 24. 3/24*6+3/24*12+6/24*24+3/24*5= 0,75+1,5+6+0.625=8,8, säg runt 10 % om man ränkar in 1% bluff. Pottoddsen medger inte syn här. Tyvärr super t du måste nog räkna om det där lite men det är ett bra initiativ. Tänk på att han måste folda en viss del av sin HD. Han kan ju inte alltid gå all in när han har 3 bettat en gigantisk läcka i så fall. Citera
Pemmsen Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 jag hade nog gett upp den handen. men är han fiskig så hade jag nog betat ut på den och hoppas på att han kanske har 77,99,1010 och lägger den! Citera
jackbalsam Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 jag hade nog gett upp den handen. men är han fiskig så hade jag nog betat ut på den och hoppas på att han kanske har 77,99,1010 och lägger den! :) Citera
Jerico Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 check-fold, folk synar inte 4 bets PF för att sen folda floppen. Citera
freddola Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 jag hade nog gett upp den handen. men är han fiskig så hade jag nog betat ut på den och hoppas på att han kanske har 77,99,1010 och lägger den! Tror nog inte han synar me nästan halva stacken ihopp om set. Jag tror check/fold är rätt. Enda du Kan ha slaget är väll A-Q men spelar så med det är han ju en Megafisk o du kmr ta hans pengar senare ändå. Citera
Recommended Posts