Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rätt sjuk session nyss.

 

Typ 1200 händer fördelat på 7,5/15 och 10/20. Börjar med att bluffa bort 5k de tio första händerna på olika bord. Ligger på det backet ett rätt bra tag... Hittar inga riktigt mjuka bord, så byter runt lite titt som tätt. Känns väldigt bra att jag lyckades disciplinera mig till att byta bord när det inte fanns något värde kvar.

 

I alla fall så hittade en superduperfisk som satt med 600bb på ett bord och 400bb på ett annat. Det var alltså en sjuklig maniac som spelade typ 60/30/x och överbetade allt han spelade. Lyckades äga honom och plocka kanske 8k där. Gjorde några andra riktigt fina syner mot två andra bluffgubbar. Vi snackar highcard i 6-8k-potter :)

 

Såhär i efterhand känns det nästan som att jag borde ha slutat mer upp än jag gjorde :P Men iofs så började jag ju med jätteback, + att jag torskade en 300bb-pott på 7,5/15 det sista jag gjorde innan jag stängde ner. Den var alltså riktigt tuung, men också en hand som jag har sjukt svårt att komma ifrån. Det kanske går, man jag tänker nog i fel banor för det.

 

Slutade iaf 10k upp för sessionen, vilket ger ett plus på runt 20k totalt för dagen och därmed tangerat vinstrekord :D. Sjukt dagens efter tangerat backrekord liksom^^.

 

Täntke inte visa några hjältesyner idag eftersom folk verkar tycka om att värdebeta ihjäl mig när jag visar alla mina spel ;).

 

Däremot sista handen.

 

Fi är nit med typ 15/10/2,5. Jag har raisat mycket mot honom, missat hur många gånger som helst, fått raise mot mig och tvingats folda. Alltså nu snackar vi 10+ gånger, och det kändes verkligen som att han raisade mig oftare än inte. Jag har dock snyggt och prydligt lagt mig de flesta gångerna, men han ahr ändå tagit mycket pengar av mig.

 

Tyckte det kändes sjukt att en kille med de statsen kunde bråka så förbannat mycket med mig... Har aldrig tagit honom till showdown tror jag, men jag har fått slänga sjukt mkt.

 

Iaf, till handen.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $15 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($3023.85)

UTG ($1182.6)

MP ($1741.75)

Button ($7377.2)

Hero ($4527.65)

 

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Kspade.gif.

2 folds, Button raises to $45, Hero raises to $180, 1 fold, Button calls $135.

 

Flop: ($375) 6heart.gif, Kdiamond.gif, 8club.gif(2 players)

Hero bets $255, Button raises to $555, Hero calls $300.

 

Turn: ($1485) 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $890, Hero calls $890.

 

River: ($3265) 3heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $2460, Hero calls $2902.65 (All-In), Button calls $442.65.

 

Final Pot: $9070.30

 

Results in white below:

Hero has Ah Ks (two pair, kings and sixes).

Button has As Ad (two pair, aces and sixes).

Outcome: Button wins $9070.30.

 

Jag har inte en tankte på att han har AA någonstans i hela handen, vilket var trötthetstecken nog för mig att lägga ner efteråt. Men frågan kvarstår:

 

Kommer man ifrån denna hand från någon som jävlats med en konstant hela sessionen? Isåfall var? Vi är ju ändå 300bb djupa så det finns gott utrymme för spel...

 

Jag sätter honom rätt på AK under hela handen, med en duglig risk för KQ och kanske 10% bluff (helt uppskattat). Helt feltänkt från någon med de statsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju nice ut ivar, gå upp till 10/20 permanent nu eller?

 

Tack :)

 

Tänkte prova nu iaf... Har inte lirat 5/10 på hela dagen, och då har jag avverkat kanske 2k händer. Är fortf inte alls van vid att det blir så sjukligt mycket pengar man spelar om, men det blir bättre och bättre. Tycker dock att du finns rätt bra med värde även på 10/20, så länge som man vågar ta tunga syner mot de ganska många movebenägna TAGs som finns.

 

Själv då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din hi/ klo kompis ja som du gjorde en neeejs syn mot med 1010 :D visste du hade set eller topp 2 men hade inte koll på hur synbenägen du va.

 

Haha mm... Var rätt säker på att du inte hade damen iom checken på turn. Ville tilta dig till ett move genom weakleaden :). Jag gjorde iofs exakt samma grej mot en annan pf'are häromdagen, överbetsbluffade med fyrstege å färg på bordet och blev snapcallad av set^^. Lätt att gå i fällan tror jag...

 

Lycka till på 10/20, du kommer säkert klara dig bra. När jag spelade lite 10/20 själv så kan man bli rejält knäckt om man förlorar typ 3-4st 8k potter på en dag. Blir ganska enkelt $1k potter vilket är mkt cash :-P Så keep the humör upp bara :-)

 

Tack så mycket :D

 

Precis det som är lite av problemet, jag har absolut inte psyket att torska 16-20k på en dag, en månadslön för mina jobbgrindande polare liksom^^. Det är ju inte lika mycket fisk som på 5/10, så man måste spela mer bra poker. Men när väl fisken kommer gäller det att lassa ut nät, man gör ju mkt pengar på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :)

 

Tänkte prova nu iaf... Har inte lirat 5/10 på hela dagen, och då har jag avverkat kanske 2k händer. Är fortf inte alls van vid att det blir så sjukligt mycket pengar man spelar om, men det blir bättre och bättre. Tycker dock att du finns rätt bra med värde även på 10/20, så länge som man vågar ta tunga syner mot de ganska många movebenägna TAGs som finns.

 

Själv då?

 

Bara en kommentar. Jag hade en otroligt fin höst för ca 1 år sedan och plussade duktigt på 5/10, 10/20 och en del på 25/50. Valde att gå upp på 10/20 konstant och hamnade efter ett tag i extrem motrigg. Torskade floppade kåkar mot fyrtal, set över set osv osv. På två veckor var jag back 40K trots att jag i 90% av alla all-ins var minst 70/30. Som du vet är riggen hård ibland och det jag antar att jag vill säga är nog att degen kan rulla rätt snabbt på 10/20 och man spelar ett par bord med 200BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en kommentar. Jag hade en otroligt fin höst för ca 1 år sedan och plussade duktigt på 5/10, 10/20 och en del på 25/50. Valde att gå upp på 10/20 konstant och hamnade efter ett tag i extrem motrigg. Torskade floppade kåkar mot fyrtal, set över set osv osv. På två veckor var jag back 40K trots att jag i 90% av alla all-ins var minst 70/30. Som du vet är riggen hård ibland och det jag antar att jag vill säga är nog att degen kan rulla rätt snabbt på 10/20 och man spelar ett par bord med 200BB.

 

Mjo, jag förstår. Swingar +- 10k ett par tre gånger per session känns det nu som^^. Går det inge vidare så kommer jag ju givetvis att spela mer 5/10. Men man ska ju alltid hoppas på det bästa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ska du bo i Lund? Har du valt nation?

 

Har fått rum på delphi, det verkar ju helt okej. Vad gäller nationer har jag nästan ingen koll alls, hade tänkt sätta mig int lite mer i det så småningom. Men av vad ajg har förstått så spelar det inte ås jättestor roll?

 

Vadådå? Håller du i något speciellt i Lund lr? :P

 

Att stekja dig är väl som att elda upp pengarna...

 

Haha, det är ingen som har vågat försöka iaf... Men man kan ju tyckla att björköra borde kunna slå sina nivåer nu :)

 

tycker du en avkastning på låt säga.. 20% skulle vara att elda upppengarna så visst 8-)

 

Haha, blygens blyger, det är du va? :)

 

Ska du läsa teknisk matematik? Då kommer vi tillhöra samma sektion för ska själv börja på nano. Kanske ses där nere:-)

 

Precis :) Trevligt! Det verkar ju inte omöjligt att man synes något dådå, sektionen är ju inte direkt gigantisk... Vad tycker du om LTH so far då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått rum på delphi, det verkar ju helt okej. Vad gäller nationer har jag nästan ingen koll alls, hade tänkt sätta mig int lite mer i det så småningom. Men av vad ajg har förstått så spelar det inte ås jättestor roll?

 

Vadådå? Håller du i något speciellt i Lund lr? :P

 

 

 

 

Om du inte ska va aktiv på din nation så spelar det ingen större roll, några nationer erbjuder billigare/gratis inträde för medlemmar på deras nattklubbar och ifall du vill bo på en nation så måste du vara medlem i den.

 

Vi kan väl säga att jag är hyfsat insyltad på wermlands nation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis :) Trevligt! Det verkar ju inte omöjligt att man synes något dådå, sektionen är ju inte direkt gigantisk... Vad tycker du om LTH so far då?

 

Än så länge har de varit bra! Ganska intensivt:-P

Får se hur de blir nästa vecka när föreläsningarna och allt börjar med:-)

Vilken faddergrupp är du med i då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...