Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har både hört och upplevd vikten av att komma heads up med position och kommando på floppen genom att höja preflop och ofta Cbetta flop och eventuellt turn.

Detta tycker jag är lättast i Shorthanded och det kan ge mkt pengar med tanke på hur ofta fi missar floppen och du kan ta hem den med typ halvpotsbet.

Men det ger också stora svängningar eftersom man ofta kan vara tvungen att beta turn för att övertyga fi om att han mellanpar inte duger. Jag får intrycket att det funkar bättre på lite högre nivåer och självklart när man är ganska tight så att chansen att du missade floppen med AK är ungeföär lika stor som attdu har QQ, KK, AA och fi respekterar dina CB mer.

Är detta med att komma HU i position och med kommando en stor del av ert spel? Förklara varför!

Postad
Jag har både hört och upplevd vikten av att komma heads up med position och kommando på floppen genom att höja preflop och ofta Cbetta flop och eventuellt turn.

Detta tycker jag är lättast i Shorthanded och det kan ge mkt pengar med tanke på hur ofta fi missar floppen och du kan ta hem den med typ halvpotsbet.

Men det ger också stora svängningar eftersom man ofta kan vara tvungen att beta turn för att övertyga fi om att han mellanpar inte duger. Jag får intrycket att det funkar bättre på lite högre nivåer och självklart när man är ganska tight så att chansen att du missade floppen med AK är ungeföär lika stor som attdu har QQ, KK, AA och fi respekterar dina CB mer.

Är detta med att komma HU i position och med kommando en stor del av ert spel? Förklara varför!

Man måste ju nästan varva sitt spel med att höja lite ibland. MEN om man gör detta för ofta med t.ex. suited connectors blir det för uppenbart vad du gör, och dina motståndare kommer vara beredda på att det är vad du söker.

Det är också lätt för observanta spelare att helt enkelt checkraisa på floppen alt syna ner dig. Det å sin sida går ju sen att utnyttja men gör det inte för ofta om du inte spelar typ. 2-3 handed.

Postad

ursäkta men vad är oop?

Klart man måste ge för att få men bara man hamnar på rätt sida EV liksom. Handlar mkt om fi såklart.

Hur stor del av ert spel handlar om HU postflop med kommando?

Postad

Mycket som spelar in för detta kan inte bara säga så o så...

Men det är klart att många av potterna blir hu postflop där du naturligtvis inte alltid kan ha nöten för att betta utan du ibland även måste betta ut missade floppar...

Postad

Altså har du en hand du vill spela när du sitter i poss höj ca 3.5bb+1bb/limpare och ta ner potten preflop.

Om du nu får syn så är ofta fi i fit-fold-mode och iochmed att han träffar floppen 1 på 3 så kommer det vara ett vinnande spel :)

Postad

Har man bra reads på sin motspelare och vet hur/när han bettar och varför så är position guld värt, då kan man plocka en hel del. Mot en duktig spelare är det också en fördel, men denne är mer medveten om att man har position och kan slå tilbaka.

Så för att svara direkt på din fråga upplever jag att jag mest använder mig av rent positionsspel mot sämre motståndare, men det är alltid viktigt.