Gå till innehåll

Salan hittar rekordplusset


XaaL

Recommended Posts

  • Svars 713
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som att du kallsynar för mycket preflop. Nu vet jag inte exakt hur du spelar, men du skrev att du tar synen ibland från blindsen med t.ex KQ.

 

Om du håller KQ på big blind och Button eller CO har öppnat, är det ofta bättre att 3 beta honom än att ta synen. Gör du det?

 

Synar du har du ingen aning om vart du står och kan få stora problem om han har t.ex AQ och floppen kommer Q27. 3 betar du honom däremot får du honom däremot att folda en större del av sin opening range, och du visar också att du inte låter honom sno hur som helst.

 

Tar han synen på din trebet så är det oftast dags att slowa ner med en hand som KQ. Kommer bordet jättetorrt rekommenderar jag att du skjuter en barrel och ser om du kan ta ner potten, men om du träffar är det ofta läge att checka floppen för pot control, och även för att inducera en eventuell bluff från FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du kallsynar för mycket preflop. Nu vet jag inte exakt hur du spelar, men du skrev att du tar synen ibland från blindsen med t.ex KQ.

 

Om du håller KQ på big blind och Button eller CO har öppnat, är det ofta bättre att 3 beta honom än att ta synen. Gör du det?

 

Synar du har du ingen aning om vart du står och kan få stora problem om han har t.ex AQ och floppen kommer Q27. 3 betar du honom däremot får du honom däremot att folda en större del av sin opening range, och du visar också att du inte låter honom sno hur som helst.

 

Tar han synen på din trebet så är det oftast dags att slowa ner med en hand som KQ. Kommer bordet jättetorrt rekommenderar jag att du skjuter en barrel och ser om du kan ta ner potten, men om du träffar är det ofta läge att checka floppen för pot control, och även för att inducera en eventuell bluff från FI.

 

Där tror jag faktistk att jag har ett problem. Måste våga trebetta fler händer!

På NL200 klarade jag mig galant utan att använda mig av det spelet. Men nu får jag nog lägga till det i min arsenal för att bli snäppet starkare.

Hur ofta ska man trebetta KQ, AQ och AJ tror ni? Är det trebett eller fold jag ska spela med de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ stingers råd och öppna upp din range sjukt mkt från CO och button (gap ofsuit connectors, Q7+ typ o.s.v), och tighta till från den andra positionerna. Kommer öka din action på händer fatalt. Spelade dina stats för ett par månader sen o märker stor skillnad nu när jag höjt mig till mer 22/17/4.

 

Hur ofta ska man trebetta KQ, AQ och AJ tror ni? Är det trebett eller fold jag ska spela med de?

 

Detta är så sjukt situationsberoende. Allt beror ju på vilken FI du är upp mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ stingers råd och öppna upp din range sjukt mkt från CO och button (gap ofsuit connectors, Q7+ typ o.s.v), och tighta till från den andra positionerna. Kommer öka din action på händer fatalt. Spelade dina stats för ett par månader sen o märker stor skillnad nu när jag höjt mig till mer 22/17/4.

 

 

 

Detta är så sjukt situationsberoende. Allt beror ju på vilken FI du är upp mot.

 

Bra strategiråd ang CO spelet. Ska tänka på det.

 

Jo, tänkte att det måste vara så. Men jag är ju en sån spelare som vill massgrinda:-D. Vill köra 9 bord och då är det svårt att ha stenkoll på alla. Man kan ju hålla en hel del i huvudet dock.

 

Fick ju rådet för ett tag sedan att köra på 4-5 bord (då skulle jag till och med kunna använda gametime). Jag vet inte riktigt men jag tror att jag spelar cirka 20K händer till på NL400 och vänder det itne så får jag gå ner i kvantitet och satsa mer av krutet på kvalité ;).

 

Well, räknade ihop min BR nu och den ligger på $22954. Ska upp till 25K sen plockar jag ut 5K.

 

Drar igång en grind nu. Kanske den sista innan Magaluf (28/7)! Fan, märkte just att jag missar alla söndag turneringar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du använder inte ens gametime när du grindar? Då förstår jag att du har problem att hitta trebetstuationer. Nä men allvarligt talat, varför massgrinda? Om du nu själv klagar över att det går dåligt o.s.v så kan det ju vara läge att fundera över om det kanske är så att du kan spela bra mkt bättre om du drar ner på antalet bord också. Själv tappar jag sjukt mkt spelkvalitet per bord när vi snackar fler än 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sannslöst att du kör utan Gametime och så många bord. Jag lovar dig att du kommer öka ditt värde något sjukt om du börjar köra med det.

 

Jag spelar 3-4 bord och använder i stort sätt alltid Gametime. Det ger en sådan edge att direkt se vem som har en VPIP på 50% osv... Du kan ju verkligen inte ha någon koll på sånt alls i princip och det är verkligen ett bakslag för din poker.

 

Fixa ett HUD och strippa ner till 4 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, men jag vill så gärna tro att jag kan vinna trots att jag spelar 9 bord :-) !

Lite naivt kanske? Men som sagt jag fortsätter spelar ett tag till och vänder det itne inser jag att det är 4-5 bord + gametime som gäller.

 

Spelar dessa 9 bord mest för att det är konstant action och så blir det en del rakeback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, men jag vill så gärna tro att jag kan vinna trots att jag spelar 9 bord :-) !

Lite naivt kanske? Men som sagt jag fortsätter spelar ett tag till och vänder det itne inser jag att det är 4-5 bord + gametime som gäller.

 

Spelar dessa 9 bord mest för att det är konstant action och så blir det en del rakeback!

 

m hehe mkt rakeback blir de ju på 9 bord nl400. elr vad har du för deal? samtidigt så måste man på nl400 spela lite mer med variation än på nl200 där funkar abc-poker mkt bättre. Om ja var du skulle ja gå ner på 4bord och lira nåra timmar och efter varje session analysera ditt spel. under spelets gång kan du ju skirva ner saker som händer som verkar intressanta. tror oxå om dugår ner på4 bord att du kommer hitta fler situationer som du om du lirade 9bord inte sulle sett lika lätt en sorts aha-upplevelse. GL med liret nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösning för Xaal:

 

 

+ Skaffa Gametime+. Som någon sa tidigare, det är verkligen EV+ att veta vilka som sitter med 50% VPIP osv. Finns ingen anledning till att _inte_ använda det men det finns dussintal till att man ska..

 

+ Regga dig på Cardrunners. Förutom att det är roligt att kolla på dem så lär man sig mycket om mycket och mycket om lite. Om du fattar ;). Du börjar komma upp i nivåer nu, dags att satsa ffs! Bli rik eller bli ganska rik. Vad väljer du?

 

+ fyra bord tycker jag är lite väl iom att spelet på NL 400 ipoker inte är direkt komplicerat. Gå ner till 6 bord istället och fokusera på table selection. Drar fortfarande in bra med rb samtidigt som du förhoppningsvis ökar din edge i förhållande till om du skulle massgrinda 9 bord.

 

+ Analysera dina händer i PT efter varje session. Behöver inte vara någon superavancerad 2 timmar-studie efter varje session utan titta igenom dina stats och dina större händer ganska ingående.

 

+ Spelarbasen på ipokers NL 400 är relativt liten med en stor mängd regulars. Försök skaffa dig en uppfattning om spelarna och när du upptäcker något speciellt >>> skriv det i deras notes. Kan vara att de squeezar mkt, har en vid 3bet-range, kallsynar preflop med JJ, ofta gör spewiga bluffar etc.

 

+ Häng inte läpp för att det går segt. Du har ju knappt börjat spela på NL 400. Tycker du lirar väldigt bra stuntals men som alla andra så kan du förstås bli bättre. Fokusera på att hela tiden utveckla dit spel istället för att bara köra "som du alltid gjort".

 

 

Säger intet på något sätt att jag ser mig själv som en bättre spelare, snarare att denna "guide" innehåller alla de punkter som jag själv måste förbättra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra inlägg Kissemiss, kommenterar den senare - grindar nu!

Första handen på bordet, vad fan gör jag?

Seat 1: Michailidis ($365.20 in chips)

Seat 3: MadameDust ($394.00 in chips) DEALER

Seat 5: Ninorta47 ($450.40 in chips)

Seat 6: hatchet9 ($387.50 in chips)

Seat 8: IoriZZo ($204.34 in chips)

Seat 10: LolITrickedU ($419.00 in chips)

Ninorta47: Post SB $2.00

hatchet9: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MadameDust Jack of ClubsJack of Spades

IoriZZo: Fold

LolITrickedU: Fold

Michailidis: Raise $8.00

MadameDust: Raise $28.00

Ninorta47: Fold

hatchet9: Fold

Michailidis: Call $20.00

*** FLOP *** 6 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds

Michailidis: Bet $56.00

MadameDust: Raise $146.00

Michailidis: Call $90.00

*** TURN *** Ace of Spades

Michailidis: Allin $191.20

MadameDust: ?

 

 

Lite senare, liknande skit.. kastade här:

Seat 1: val2472 ($434.90 in chips)

Seat 3: iar3to0oolu7cky ($394.80 in chips)

Seat 5: ZeitGeist77 ($406.00 in chips)

Seat 6: johnconnelus ($156.70 in chips)

Seat 8: MadameDust ($405.30 in chips) DEALER

Seat 10: hatchet9 ($816.80 in chips)

hatchet9: Post SB $2.00

val2472: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MadameDust King of DiamondsAce of Diamonds

iar3to0oolu7cky: Fold

ZeitGeist77: Raise $16.00

johnconnelus: Fold

MadameDust: Raise $50.00

hatchet9: Fold

val2472: Fold

ZeitGeist77: Call $34.00

*** FLOP *** 7 of Spades4 of Clubs7 of Clubs

ZeitGeist77: Bet $78.00

MadameDust: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $181.00 Rake $3.00

ZeitGeist77: wins $181.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Smaksak kanske ,men jag slår alltid upp minst $30 mot fiskar som raisar 8 pf. Hade du haft GT så hade det varit lättare att spela den handen ;). Fast som rooney säger så är det ju nobrainer-fold..

 

Hand 2: Vet inte riktigt om jag tycker denna är nobrainer-fold. Jag kan hitta pushen där men det är kanske lite för mkt varians..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en NL400 back session avklarad. Spelade 1038 händer och slutade (som vanligt) -$1138. Exakt likadant som förut. Kallt som fan.

Bjuder på lite av mina standardsituationer här:

 

Hade AA 8ggr under sessionen. Blev callad 1 gång PF och då gick det såhär:

Seat 1: FamousBoy ($611.20 in chips)

Seat 3: MadameDust ($380.00 in chips)

Seat 5: dodgydave35 ($469.00 in chips)

Seat 6: johnconnelus ($318.60 in chips)

Seat 8: Togetho ($52.00 in chips) DEALER

Seat 10: whywork77 ($120.70 in chips)

whywork77: Post SB $2.00

FamousBoy: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MadameDust Ace of HeartsAce of Spades

Dealt to Togetho Queen of Diamonds10 of Diamonds

MadameDust: Raise $16.00

dodgydave35: Fold

johnconnelus: Fold

Togetho: Call $16.00

whywork77: Fold

FamousBoy: Fold

*** FLOP *** 9 of Clubs8 of HeartsJack of Spades

MadameDust: Bet $20.00

Togetho: Allin $36.00

MadameDust: Call $16.00

*** TURN *** 6 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $107.00 Rake $3.00

Togetho: wins $107.00

När jag floppar set händer det något av dessa tre saker:

 

1. Alla foldar mot min CB / raise

2. Jag är slagen

3. Dras ut på nästa gator

 

I denna hand är det alternativ 3.

 

Seat 1: FamousBoy ($546.00 in chips)

Seat 3: MadameDust ($417.70 in chips)

Seat 5: dodgydave35 ($407.60 in chips)

Seat 6: johnconnelus ($358.50 in chips)

Seat 8: Togetho ($122.80 in chips) DEALER

FamousBoy: Post SB $2.00

MadameDust: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MadameDust 5 of Hearts5 of Diamonds

Dealt to FamousBoy Jack of Spades9 of Spades

dodgydave35: Fold

johnconnelus: Fold

Togetho: Fold

FamousBoy: Raise $6.00

MadameDust: Call $4.00

*** FLOP *** Jack of Hearts5 of Clubs2 of Spades

FamousBoy: Bet $14.00

MadameDust: Call $14.00

*** TURN *** Jack of Diamonds

FamousBoy: Check

MadameDust: Bet $44.00

FamousBoy: Call $44.00

*** RIVER *** 2 of Diamonds

FamousBoy: Check

MadameDust: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $129.00 Rake $3.00

FamousBoy: wins $129.00

 

Kul, KK! Ska man pusha efter hans raise? Nej, varför inte låta någon av de göra det med sin sämre hand som de annars lägger (kanske synar med). Aja, just nu spelar det ingen roll!

Seat 1: MadameDust ($400.00 in chips)

Seat 3: Ninorta47 ($833.70 in chips)

Seat 5: FamousBoy ($717.50 in chips)

Seat 6: 8RuStY8 ($219.00 in chips)

Seat 8: jorkyball ($152.50 in chips)

Seat 10: iar3to0oolu7cky ($666.80 in chips) DEALER

MadameDust: Post SB $2.00

Ninorta47: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MadameDust King of ClubsKing of Spades

Dealt to jorkyball 4 of Clubs4 of Diamonds

Dealt to 8RuStY8 King of HeartsAce of Hearts

FamousBoy: Raise $14.00

8RuStY8: Call $14.00

jorkyball: Raise $45.00

iar3to0oolu7cky: Fold

MadameDust: Call $43.00

Ninorta47: Fold

FamousBoy: Fold

8RuStY8: Allin $205.00

jorkyball: Allin $0.00

MadameDust: Call $174.00

*** FLOP *** 5 of Hearts3 of Spades10 of Diamonds

*** TURN *** Ace of Clubs

*** RIVER *** 9 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $498.00 Rake $3.00

8RuStY8: wins $498.00

 

QQ mot en shortstack + bra flopp. Kan det gå fel? Ja.

 

Seat 1: BigJeggles ($485.16 in chips)

Seat 5: twofly44 ($199.04 in chips) DEALER

Seat 6: johnconnelus ($155.70 in chips)

Seat 8: MadameDust ($540.46 in chips)

Seat 10: fralla25 ($50.30 in chips)

johnconnelus: Post SB $2.00

MadameDust: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fralla25 5 of Diamonds9 of Diamonds

Dealt to MadameDust Queen of SpadesQueen of Hearts

fralla25: Call $4.00

BigJeggles: Fold

twofly44: Fold

johnconnelus: Call $2.00

MadameDust: Raise $20.00

fralla25: Call $20.00

johnconnelus: Fold

*** FLOP *** 5 of Clubs7 of Spades9 of Clubs

MadameDust: Bet $30.00

fralla25: Allin $26.30

*** TURN *** 8 of Hearts

*** RIVER *** Jack of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $105.30 Rake $3.00

MadameDust: wins $3.70

fralla25: wins $101.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom sista händerna är ju bara oflyt, hade nog spelat likadant oftast.

Dom första två är som andra säger relativt enkla foldar.

 

I första handen finns ju en del tvåparskombinationer ute, du höjer och han synar.. sen ställer han på A turn. I dom lägen han har ett starkt färgdrag kan han ju mycket väl prickat esset, och annars så kan han bara slowat en annan stark hand, finns ju möjlig stege ute också.

 

I andra handen så är det ju en lite ovanlig linje killen väljer när han bettar ut direkt. Har själv sett folk med AA och KK spelat så och även själv gjort det ibland. Nu är ju den risken lite mindre i och med att du själv sitter på AK.

Men jag vill gärna ha en hyffsat stabil read och veta att killen kan folda JJ-88 i ett sånt här läge för att pusha. Han kan ju vara på en ren bluff också men då vill jag gärna veta mer om vilka händer han synar en 3bet med.

Så folden känns ganska given under rådande omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara säga tack för allas stöd och tack till alla som har gett mig råd.

Har inte lirat sen iförrgår (eller vad det blir) och kommer inte att lira något imorgon (är ju idag :?) heller. Därefter kommer jag att åka på en partytripp till Magaluf under en vecka. Ska bli kul! :mrgreen:

 

Väl hemma igen kommer jag att ta upp grinden i augusti innan skolan börjar. Tror att jag kommer att fortsätta med 9 bord tills jag har backat $2K till. Gör jag det, då är det ner på 5 bord + alla tips jag har fått. Om det inte vänder då, ja då får man väl ge upp hoppet ;)

 

Ha det bra så hörs vi om drygt 1 vecka :twisted: (kanske har nån kul bild att posta då, får se!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har varit hemma sen i lördags. Magaluf var grymt!;-)

Bara 1 problem. Jag fick med mig något därifrån. Hade lite ont i halsen under de två sista dagarna. När jag kommer hem hinner jag vara hemma i 1,5 timmar, sedan slår det bara till, pang bom:

39 graders feber, ont i halsen, ont i öronen, lite ledvärk och täppt i nästan. Det som täpper i näsan finns också i halsen och det är SLEM. Mörkt slem.

 

Usch, har varit sängliggandes sen dess förutom 2 ggr då jag har besökt vårdcentralen. De vet inte rktigt vad det är, fick antibiotika som jag har käkat i 2-3 dagar nu och det är ingen skillnad...

Så det är lite tungt! Ända ljuset i mörkret är Ipren. Riktigt kraftpiller! Tar jag en kan jag nog leva precis som vanligt. Störtskönt men sen släpper ju effekten efter ett tag och det är max 3 per dag om man vill ha sin lever kvar.

 

Vi får se vad det här blir. Först frisk, sedan se över de sista dagarna på sommar lovet.

 

 

På planet ner till Magaluf så läste jag såklart den då nyutkommna First Poker. Vem var med där om inte Söderkrippa :D? Grattis än en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog det lugnt, blev lite mer tänk idag än att bara agera mekaniskt (blir ju så vid 9 bord).

 

Hur skönt som helst att få komma igång med plusset direkt!

Hann bara med 277 händer men det blev $663+. Nice med träffar och betalande spelare. Har 3-4 händer som ska postas efter middagen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...