dedu Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 FI är halvidiot med halvt inköp, tror som bäst han har 2 par. Är jag en trött idiot eller är det ett relativt bra läge o sätta FI på plats o få lite image? ---------------------------------------- Inledande spel 1200424292. nounou49 sitter vid 0 med $70,99. Abu_erhab sitter vid 1 med $153,46. raminator sitter vid 2 med $110,96. SirKale sitter vid 3 med $100. noemo sitter vid 4 med $63,47. PkrTxsRngr sitter vid 5 med $127,25. Dealern sitter vid 0. Abu_erhab l?gger en blind p? $,50. raminator l?gger en blind p? $1. (Abu_erhab ges Ak 3k.) F?re floppen: SirKale foldar. noemo synar med $1. PkrTxsRngr foldar. nounou49 foldar. Abu_erhab synar med $,50. raminator checkar Floppen kommer upp 9s 8k Jk. Abu_erhab satsar $2. raminator foldar. noemo h?jer med $7. Abu_erhab h?jer med $21. noemo g?r all-in med $53,47. Abu_erhab synar med $32,47. Kortvisning: Abu_erhab visar Ak Jk 9s 8k 3k Ess h?gt noemo visar Jk Js 10r 9s 8k Par i knektar Turnkortet kommer upp 2h. Riverkortet kommer upp 6h. noemo: Jk Js 10r 9s 8k Par i knektar Abu_erhab: Ak Jk 9s 8k 6h Ess h?gt noemo vinner potten p? ($124,94). Citera
Waggho Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Mja... hade varit ett bättre läge om det hade varit lite mer i potten. Tänk på att det mesta av värdet du får för att spela aggressivt med färgdrag kommer från att motståndaren tvingas lägga ganska ofta i en hyfsat stor pott. Här är potten inte särskilt stor. Jag gillar inte heller att du inte ställer direkt (om du nu ska höja) trots att du är ur position. Du höjer till $21, turn missar fyra gånger av fem om fi synar, vad gör du då? Jag råder dig att syna floppen, och checkfolda turn om du inte förbättrar och fi satsar en vettig betstorlek. Det är inte värt att gör ett dåligt spel för att sätta fi på plats eller för att skapa en image. Citera
dedu Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2007 Jag håller med till 95%, men jag gillar inte att ställa direkt, känns för mycket som drag. Jag tror även de är svårt att få betalt om jag synar och träffar... Citera
Nidson Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Som tumregel bör man ha klart för sig att en halvidiot väldigt ofta älskar sin hand på floppen J98, så när du väl blivit höjd på floppen kan du glömma att han ska folda. Citera
ZaphodB Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Man kan ju fråga sig vem som är halvidiot. Antingen ställer du in direkt på floppen istället för att höja till $21, eller så lägger du dig på flopp eller turn. Om han synar din $21-satsning, vad ska du då göra på turn när du inte träffar? Tycker att fi var den som spelade handen bäst. Citera
decoy Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Checksyna floppen i stället. Det är inte värt att köra så stenhårt med endast nötfärgdraget. Den image du möjligen skaffat dig efter denna hand är att du övervärderar färgdraget. Är Fi en halvidiot finns säkert bättre tillfällen att sätta honom på plats och skaffa image. Citera
dedu Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2007 ZaphodB Anledningen till att jag postar handen med rubrik "idioti" borde väl ändå leda dig till slutsatsen att jag är mindre nöjd med mitt spel? Annars kan jag hålla med om att C/C på floppen kanske är bäst, att höja och få en reraisa är ju inte så kul, jag tänkte nästan folda floppen men de kanske är för vekt..? Citera
Jerico Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Tror inte du har fold equity för detta spel när det börjar bli rejäl action i en limp-pott. Skulle nog checksyna floppen alternativt lägga mot hans omslag. Citera
Waggho Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Checksyna floppen istället Skulle nog checksyna floppen Det finns väl ingen anledning att checka floppen. En bra träff i en limpad trevägspott, ta ner potten direkt med ett bet eller få action och ha nötouts. Betsyn! Citera
Lolle Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Checksyna floppen i stället. Det är inte värt att köra så stenhårt med endast nötfärgdraget. Den image du möjligen skaffat dig efter denna hand är att du övervärderar färgdraget. Är Fi en halvidiot finns säkert bättre tillfällen att sätta honom på plats och skaffa image. Håller med! Beta inte färgdrag 3 handed först in på flopp, speciellt inte på den brädan... Citera
Recommended Posts