Gå till innehåll

NL50 - steg- och flushdrag på fartfylld bräda


Recommended Posts

Game #3288833353: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2007/02/28 - 01:03:04 (CET)

Table "Tansy" Seat 2 is the button.

Seat 1: F1sh4chps ($28.50 in chips)

Seat 2: Tastet ($34 in chips)

Seat 3: pokerperr ($50.55 in chips)

Seat 4: Noen_ ($48.25 in chips)

Seat 5: UberDonk ($45.60 in chips)

Seat 6: NhFy ($30.50 in chips)

pokerperr: posts small blind $0.25

Noen_: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to pokerperr [Jh Th]

UberDonk: calls $0.50

NhFy: folds

F1sh4chps: folds

Tastet: calls $0.50

pokerperr: calls $0.25

Noen_: checks

----- FLOP ----- [8h Ah 9d]

pokerperr: checks

Noen_: bets $1.50

UberDonk: raises to $4

Tastet: calls $4

pokerperr: raises to $15.50

Noen_: folds

UberDonk: raises to $45.10 and is all-in

Tastet: is all-in $29.50

pokerperr ?

 

Bara att dega in eller tänka om och upptäcka att man är ute på djupa vatten? (eventuella set set, set/färgdrag)? Hur gör ni här i detta läget som standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du redan är inne med 1/3 av stacken redan tycker jag att det bara är att trycka in om du inte är uppe mot ubertighta grabs

 

2 par känns i nte osannoklikt, kanske tom felspelad AK

 

 

För övreigt skulle jag överväga att nöja mig med syn på flop, iom bet och raise har dina motståndare visat styrka och därmed så kommer dem antagligen ge action om du träffar... jag dunno. På mina bord har nog inte din semi-bluff så hög success rate ivf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK med två kort kvar och både öppet stegdrag och färgdrag har du 15 outs.

 

Du är alltså på två kort kvar favorit att träffa antingen stegen eller färgen.

 

Du får (om jag räknat rätt) syna 30,1$ i en pott med 95,6$ du har alltså lite över 3:1 i pottodds.

 

Även om man tar hänsyn till att du eventuellt drar mot en färg som du förlorar mot en bättre färg eller träffar och eventuellt ändå förlorar mot en kåk så har du odds nog för syn.

 

Så syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att den här tråden är helt värdelös

 

Det var ju jävligt konstruktivt...du får gärna utvecka om du har något argument som stöjder det.

 

Är det du menar att om vi "vet" att någon av Fi har högre färgdrag, skulle man kunna göran en "given fold" då? Vi har ju pottodds att ta hänsyn till också...

 

I stället för att se denna tråden som en narcisisst kan du iaf förklara vad som är så "värdelöst" för en fisk som gärna vill utveckla sina pokerkunskaper....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju jävligt konstruktivt...du får gärna utvecka om du har något argument som stöjder det.

 

Är det du menar att om vi "vet" att någon av Fi har högre färgdrag, skulle man kunna göran en "given fold" då? Vi har ju pottodds att ta hänsyn till också...

 

I stället för att se denna tråden som en narcisisst kan du iaf förklara vad som är så "värdelöst" för en fisk som gärna vill utveckla sina pokerkunskaper....

 

Han tycker också att pengarna ska in. Det var bara hans sätt att berätta för dig att pengarna ska in. Det är så självklart att dom ska in så han var tvungen att jävlas lite med dig.

 

Vad hände? du vann inte antar jag. Vem vann handen och på vad? Ett högre färgdrag som klonkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo..borde väl förstå vid detta laget att alla svar man får är i ironi-klass 1 (eventuellt klass-2).

 

Så här slutade handen...så i efterhand jag funderar på är bara om (som jag också anade) man antar/vet att den ena Fi:n har högre färgdrag, finns det något annat sätt att spela handen, som t.ex fold i och med att många av ens outs är körda...?

 

 

dealt to pokerperr [Jh Th]

UberDonk: calls $0.50

NhFy: folds

F1sh4chps: folds

Tastet: calls $0.50

pokerperr: calls $0.25

Noen_: checks

----- FLOP ----- [8h Ah 9d]

pokerperr: checks

Noen_: bets $1.50

UberDonk: raises to $4

Tastet: calls $4

pokerperr: raises to $15.50

Noen_: folds

UberDonk: raises to $45.10 and is all-in

Tastet: is all-in $29.50

pokerperr: calls $29.60

----- TURN ----- [8h Ah 9d][3d]

----- RIVER ----- [8h Ah 9d 3d][Ks]

----- SHOW DOWN -----

UberDonk: shows [8c 8d] (Three of a kind, Eights, Ace high)

Tastet: shows [5h Kh] (A Pair of Kings, Ace high)

pokerperr: shows [Jh Th] (High Card Ace)

UberDonk collected $23.20 from Side pot #1

UberDonk collected $101 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo..borde väl förstå vid detta laget att alla svar man får är i ironi-klass 1 (eventuellt klass-2).

 

Så här slutade handen...så i efterhand jag funderar på är bara om (som jag också anade) man antar/vet att den ena Fi:n har högre färgdrag, finns det något annat sätt att spela handen, som t.ex fold i och med att många av ens outs är körda...?

 

Om man "vet" att en av Fi har högre färgdrag så kanske man kan spela handen passivt (dvs bara syna på flop och syna ner turn och river) alternativt folda när Fi går all in. Man får ju helt plötsligt inte så många outs kvar då ju. Låg färg är piss på låga nivåer. Man blir ofta slagen av högre färg och det kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det blev nu så synade du $30 för att spela om $120 potten

 

Du har enligt cardplayer

JhTh: 26%

Kh5h: 13%

88: 61%

 

 

Mot dessa händer som egentligen är i princip dem sämsta du kan möta så har du EV plus på synen.

 

Bara för att förtydliga lite

Han synar med $30 för att vinna $90, inte $120. Han hade således inte rätt odds men han var som sagt uppe mot worst case scenario.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...