Gå till innehåll

NL 400 KK mot ubertight

Recommended Posts

Stats på FI raisat 8 händer av 1688!!

41/1/0.4 vpip pfr

HERO sitter på SB $400

FI i button $400

Stackdjup 400

Fi bets 20

Hero reraise to 60.... borde jag nog inte gjort

Fi Calls

Flop js 5c 2r

pot 120

Fi bets 60

Hero calls

turn 7s

pot 240

Fi bets 48

Hero calls

River 2h

pot 336

Fi bets 48

Hero calls

Mega passiv linje valde jag hur hade ni gjort mot någon med sådana stats.

Fold pre :)!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand för mig det här. Jag skulle nog inte kunna hålla mig ifrån att värdehöja river (senast) efter att ha tänkt den gamla vanliga tanken "det är OMÖJLIGT att han har mig slagen när han bettar så otroligt svagt, INGEN kan vara så dålig".

Spyr och karatetiltar allt som oftast efter showdown.

Länk till kommentar

Men alltså, hur fan MÅR den här tråden? Det går ju inte ens att förklara hur jävla superkass det är att värderaisa den där rivern. Vad fan liksom, man toktiltar ju när man läser vad som skrivs. Jag trodde fan ni skämtade när ni skrev, men ni GÖR ju inte det. Aragoij39u3232897!!

Länk till kommentar

Men alltså, hur fan MÅR den här tråden? Det går ju inte ens att förklara hur jävla superkass det är att värderaisa den där rivern. Vad fan liksom, man toktiltar ju när man läser vad som skrivs. Jag trodde fan ni skämtade när ni skrev, men ni GÖR ju inte det. Aragoij39u3232897!!

.

Aragoij39u3232897!!
Aragoij39u3232897!!
Aragoij39u3232897!!
Länk till kommentar

parantes: Det är ju långt ifrån säkert att han har som vana att 3-betta med AA.

Sant, och jag brukar försöka få in djupstacken mot 9/4-gnidarn med QQ preflop för att det är långt ifrån säkert att han har som vana att 6-beta essen/kungarna.

ehrm?

Min parantes hade ingenting med den här handen att göra. Jag pekade endast ut en teknialitet som är lätt att förbise om man med statistik ska "räkna ut" vilka händer en spelare sannolikt raisar pre. Som bonus gav jag tydligen dig en extrachans att vara dryg, inte illa.

Länk till kommentar

Hahaha! :-D

Fisherman... lol. Att raisa rivern här finns inte. Det är ett helt sjukt råd.

Eh, har jag gett rådet att raisa river? I mitt första inlägg reflekterade jag över en (generell) lucka jag har när jag spelar, ett tankesätt som oftast kostar mig pengar. Hur du kan få det till att jag ger rådet att raisa river i den här handen förstår jag inte. Om man känner sig tvungen att hitta ett råd i mitt inlägg (finns inget egentligen) så är det väl snarast ett råd att INTE raisa, eller mer precist: "raisa om du vill förlora pengar"...

Länk till kommentar

Eh, har jag gett rådet att raisa river? I mitt första inlägg reflekterade jag över en (generell) lucka jag har när jag spelar, ett tankesätt som oftast kostar mig pengar. Hur du kan få det till att jag ger rådet att raisa river i den här handen förstår jag inte. Om man känner sig tvungen att hitta ett råd i mitt inlägg (finns inget egentligen) så är det väl snarast ett råd att INTE raisa, eller mer precist: "raisa om du vill förlora pengar"...

I din första post skrev du att du _senast_ skulle raisat på rivern. Alltså...

1. DET SUGER.

2. Varför postar du överhuvudtaget om dina poster inte innehåller annat än meningslöst svammel om hur man INTE ska spela en hand? Håll du dina tankar om hur man inte ska spela poker för dig själv och låt då dom som vill diskutera optimal strategi göra det.

Länk till kommentar

I din första post skrev du att du _senast_ skulle raisat på rivern. Alltså...

Om du envisas lite till kanske jag börjar tro på din tolkning mer än min egen av det jag skriver. Eller kanske inte ändå...

Varför postar du överhuvudtaget om dina poster inte innehåller annat än meningslöst svammel om hur man INTE ska spela en hand? Håll du dina tankar om hur man inte ska spela poker för dig själv och låt då dom som vill diskutera optimal strategi göra det.

Från och med nu ska jag innan jag postar alltid titta på dina inlägg i den här tråden och på så sätt finna rätt inspiration för meningsfulla poster. D'oh!

...optimal stategi... tihi

Länk till kommentar

Bara den här tråden? ;-) Jag tycker att man i var och varannan läser inlägg som får en att se ut så här >>> :shock:

:twisted:

Länk till kommentar