Gå till innehåll

20/2 - Följ Ectors söndagsturneringar!

Recommended Posts

Postad

Tjena.

I vanlig ordning hade jag tänkt rapportera lite från mina söndagsturneringar. Har inte bestämt vilka jag ska spela förutom stars 215$ som börjar 22.30. Postar här när jag bestämt mig.

* Lite RP - QoS *

Postad
inatt är vilken tid?

Vad startar blindsen på i paradise-turneringen och hur många brukar vara med?

Tror de startar på 5-10 med 1000 marker men jag är inte säker. Ganska snäll struktur är det i alla fall. Ca 300 deltagare har det varit när jag har spelat den.

Postad

Spelar 75€ på 24h som börjar nu. Som vanligt gäller att om någon ser en intressant hand, ta HH och fråga. På så sätt kan vi diskutera intressanta händer i efterhand.

Postad

Fråga till Ector (eller nån annan) ang en hand i SCOOP. Blindsen är 25-50, jag i lilla blind med en chipshög på 1500 ca, jag har AK. Ector sitter på knappen och jäser med iaf runt en 4000. Fold hela vägen fram till Ector som gör det till 200. Då får jag snilleblixten(?) att ställa in hela skiten. Får syn av Ectors QQ.

Således blir frågan: Idiotiskt? Innan jag såg damerna och inte träffade ett skit tyckte jag att det var en ganska bra ide att ställa in. Mina tvivelaktiga motiv var att det luktar inte AK eller något annat stål att skicka in alltihopa, vilket gjorde att det kändes som att jag skulle få svar av ganska många händer, AA och KK rationaliserade jag bort, sitter Ector med ett par har jag iaf en hygglig chans även om det stinker litegrann. Således var jag sugen på att få svar och det kändes som skit samma att Ector satt på knappen och kunde ha lite vad som helst. Kopplade min hjärna ur temporärt eller?

(Det stod ju faktiskt att man kunde fråga om man undrade om en hand, vilket gör att jag hoppas på överseende med ev felpostning ;) )

Postad

Din all in gör att det blir ganska lätt att syna. De flesta spelare har som bäst TT och aldrig AA och KK när de går all in med lite för mycket i förhållande till potten. Det faktum att många tror att jag är ganska lös och därför gör många moves mot mig spelade också in.