Gå till innehåll

NL500 - Enkel riversyn med TPWK?


Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi träffar par i knektar på floppen och bettar då han bör ha bästa handen. Hero synar och fi tänker wtf men väljer att skjuta turn i alla fall för att bluffa bort hero från sin dåliga kung. Det misslyckas då hero synar och fi svär några väl valda ord innan han får se den ljuvliga rivern. Han tänker haha nu jävlar ska jag ha betalt! Hero synar och tiltar rakt av efter sitt dåliga spel och kan inte släppa handen ur sitt minne. Väljer därför att lägga upp handen på pf.nu för att få några ryggdunkningar och för att visa vilken otur han hade.

 

Är jag rätt? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Please explain..

 

För att i första kapitlet i pokerskolan fick jag för många år sen lära mig att det är fiskarna som synar bort halva sin stack med TPNK och att det är VI som ska utnyttja det, och inte tvärtom.

 

För att vara lite mer seriös så finns det förstås tillfällen då man ska syna ner 3-barellbluffar tämligen light, men jag tycker dels att det här inte är rätt tillfälle, och då i synnerhet inte när väl knekten landar och han plötsligt pottar, eftersom jag verkligen kan se honom spela en knekt såhär.

 

Och dels måste vi ha nånstans där vi drar "gränsen", rent HD-mässigt, och då föredrar jag åtminstone TPTK när jag ska ge mig på sånt här. Inte för att den står sig mer än marginellt bättre (den har outs mot KJ och leder mot KQ), men för att vi inte kan göra det här med nån större frekvens (förstås) och gör vi det ända ner till KT finns det fan inte en möjlighet i världen (tror jag) att vi kan få det här till ett profitabelt spel. Vi kan helt enkelt inte låta "jaga bluffar" vara en så stor del av vårt totala spel, om vi inte har väldigt specifika anledningar mot en viss spelare att göra det emot (läs: han bluffar enormt mycket för mycket och/eller spelar alltid en viss typ av hand på ett visst sätt).

 

Så, att syna turn (iom betsize) kan jag tycka är iaf ok. River är bara meh.

 

River:

Nu slår jag alla kombodrag som fanns på floppen. Hans spel på turn får mig att tro att han inte floppade set. Därav synen. Hade floppen kommit KhJs6h eller KsJh6H så hade jag aldrig synat rivern...

 

Med reservation för att jag är trött och missar nåt, så undrar jag vad du egentligen menar här? Förutom att kombodragen på vissa brädor har några BÄTTRE outs (sf-outs) så är de ju alltid lika MÅNGA mot din hand, oavsett vilken av de tre flopparna du väljer. Så det där känns ju bara helt kosmetiskt, om du frågar mig. Däremot finns det en annan sak som förstås är av viss betydelse, men det gäller bara en av de tre flopparna och inte två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu slår jag alla kombodrag som fanns på floppen.
Du vet att kombodragen inte ger särskilt många kombinationer va?

 

Hans spel på turn får mig att tro att han inte floppade set.
Varför då?

 

Du har knappast sett honom spela mer än ett par hundra händer. Under den perioden kommer han inte ha hunnit spela mer än något enstaka set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...