VikingSW Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag har spelat TAG. Fi likaså med statsen 20/8/3 efter 400 händer och spelar bra överlag. För passivt spelat eller ok? Players(max 6): UTG (EUR 351.50 in seat 1) Hero (EUR 278.45 in seat 2) SB (EUR 98.39 in seat 3) BB (EUR 126.65 in seat 4) Fi (EUR 265.75 in seat 5) Dealer: Hero Small Blind: SB (1.00) Big Blind: BB (2.00) Hero was dealt: - Fi Raise (8.00) UTG Fold Hero Raise (23.00) SB Fold BB Fold Fi Call (15.00) Flop - - Fi Check Hero Bet (36.00) Fi Call (36.00) Turn - - - Fi Check Hero Check River - - - - Fi Check Hero Check Citera
brut Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Tycker att du kan värdebetta den på river. Han kan ju ex ha JT, 8x eller något annat sämre som han vill betala av med. Citera
Gyre Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag bettar river.. Jag med, han checkar aldrig en 9:a eller färg på river. Citera
Jerico Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Frågan är ju om han kan syna din bet med en hand av typen 77/78. Om du tror det så är det väl bara att beta. Du öppnar dig dock för en bluff-raise eller en whiffad turn c/r som gör det enda rätta (försöker igen). Jag åkte på nåt liknande igår när jag hade KK och brädan var lågparad. Bettade floppen i position och fick syn av en riktig fegis. Turn check-check när en flush kom och sen check-raisade han mig på river och jag var tvungen att kasta. Citera
RoyleAxe Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 JT är väl enda handen FI kan ha som du tjänar på att betta river med? Kan han ev ha QQ? Citera
y0 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag med, han checkar aldrig en 9:a eller färg på river. Även om det är sant betyder det ju att en bet är bra. Citera
edison Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Går finfint att checka denna floppen också tycker jag... Sen betta turn och/eller river. Citera
psatiw Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Wp. En riverbet är i det närmsta en bluff. Citera
manshora Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 jag håller med, en bet på rivern resulterar endast i syn av en bättre hand eller fold av en hand du skulle slagit. dvs bättre med check Citera
Fudge Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Går nog att variera rätt ofta här.. Men tycker check är bästa linjen! Citera
brut Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 I alla fall har hero en hand som ligger högt upp i sin HD och väldigt många händer i HD som ett par slår. Citera
VikingSW Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 Han höjer endast 8% av sina händer preflop så jag har svårt att se någon hand som är sämre än min som han kan tänkas syna med på river. Ingen som är sugen på en semi-bluff bet på turn? Citera
psatiw Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 I alla fall har hero en hand som ligger högt upp i sin HD och väldigt många händer i HD som ett par slår. OK, whatever. Ville inte vara så dissig förut, men om jag ska säga vad jag egentligen tycker så tycker jag att ett riverbet är helt jävla superkass. Ingen som är sugen på en semi-bluff bet på turn? Inte jag iaf. Citera
Jerico Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 En semibluff skulle endast vara till för att folda QQ, inte så värt eftersom det antagligen kommer misslyckas om han nu har den handen. Bra turncheck. Är han en station, beta river, annars inte kan väl det hela sammanfattas. Citera
-PK- Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Missade att du var uppe mot en jättenit.. Då blir ett riverbet aningen sämre. Citera
Lolle Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Men varför är verkligen inte ett halvpott/lite under halvpottsbet på rivern motiverad, för mig känns det som ett självklart värdebet då man väldigt ofta kan få syn av sämre händer som jt qt osv på rivern. Tror inte killen skulle checka en 9a eller färg här på rivern helt enkelt. Citera
Sansrom Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Men varför är verkligen inte ett halvpott/lite under halvpottsbet på rivern motiverad, för mig känns det som ett självklart värdebet då man väldigt ofta kan få syn av sämre händer som jt qt osv på rivern. Tror inte killen skulle checka en 9a eller färg här på rivern helt enkelt. Hur ofta synar en TAG 3-bet oop med JT och QT? Hur ofta "floatar" han ur pos med hålstegedrag på parad bräda? JT och QT är en minimal del av fi:s range. En bet där är bara för att hoppas på att få en gråtsyn med en osannolik hand. I alla andra fall bluffar vi eller matar pengar in i en passivt spelad QQ+. Citera
VikingSW Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 En bet där är bara för att hoppas på att få en gråtsyn med en osannolik hand. I alla andra fall bluffar vi eller matar pengar in i en passivt spelad QQ+. Bra analys. Han satt på KK. Citera
Lolle Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Hur ofta synar en TAG 3-bet oop med JT och QT? Hur ofta "floatar" han ur pos med hålstegedrag på parad bräda? JT och QT är en minimal del av fi:s range. En bet där är bara för att hoppas på att få en gråtsyn med en osannolik hand. I alla andra fall bluffar vi eller matar pengar in i en passivt spelad QQ+. Ojsan såg fel här i handen, mitt fel trodde det bara var raisat preflop inte 3 betat då är det självfallet en check enligt mitt tycke... ber om ursäkt! Om det bara va raisat pre av hero är det väl en bet iaf Citera
Draejutmig! Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Måste få en sak klar för mig. Fi har statsen 20/8/3. Någon skrev att han höjer 8% av sina händer preflop. Är det inte 8% av dom gånger han lägger in pengar i potten han höjer. I sådan fall är det ju 40% av dom händer han spelar som han höjer preflop? Citera
Jerico Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Måste få en sak klar för mig. Fi har statsen 20/8/3. Någon skrev att han höjer 8% av sina händer preflop. Är det inte 8% av dom gånger han lägger in pengar i potten han höjer. I sådan fall är det ju 40% av dom händer han spelar som han höjer preflop? Det är 8% av alla totala händer han höjer, dvs 40% av de han spelar. men sen är ju HDn för att syna 3 bets i allmänhet smalare än den för att bara openraisa. Och sen för att sen syna floppen tunnas fältet ut ännu mer. kvar är typ TT+, AsKs och kanske lite fler. Citera
Draejutmig! Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Ja det är sant, tycker själv att han spelade handen bra. En av anledningarna till min fråga är att jag har sett många som tolkat siffrorna precis som i mitt exempel i den här tråden, dvs att det är 8% av händerna han spelar. Den här missuppfattningen har jag sett även på betydligt högre nivåer. Citera
Fudge Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Ja det är sant, tycker själv att han spelade handen bra. En av anledningarna till min fråga är att jag har sett många som tolkat siffrorna precis som i mitt exempel i den här tråden, dvs att det är 8% av händerna han spelar. Den här missuppfattningen har jag sett även på betydligt högre nivåer. Jaha.. De va din "kompis". Dåså.. Citera
Recommended Posts