Gå till innehåll

JJ i andra handen med raise 4xBB från UTG


Recommended Posts

Hur spela den här handen? Inga som hellst reads eftersom det är andra handen.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO (t1500)

Hero (t1490)

SB (t1480)

BB (t1500)

UTG (t1500)

UTG+1 (t1500)

MP1 (t1500)

MP2 (t1630)

MP3 (t1400)

 

Preflop: Hero is Button with Jclub.gif, Jheart.gif.

UTG raises to t80, 5 folds, Hero ?????

 

Vad gör Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja, jag synar och avvaktar flop. JJ i den här situationen ( i början innan du vet om fi är en lösaggro) är knappast något jag kommer investera hela min stack i om fi börjar tokhöja.

 

JJ är bra i sig själv, men oxå bra som en draghand till set. Ni har ~16 ggr insaten i era stackar, det är nästan värt att syna enbart som en draghand. Dessutom, chansen till fortsatt aktion efter floppen är stor (eftersom han höjde pf).

 

Vad kan vi sätta fi på för händer? Vi vet ju inget om fi här, men min gissning är

 

AA - 99

AKs - A8s

AK - AJo

 

som du kanske märkt finns det även lösare spelare än så.

 

Ha det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag synar och avvaktar flop. JJ i den här situationen ( i början innan du vet om fi är en lösaggro) är knappast något jag kommer investera hela min stack i om fi börjar tokhöja.

 

JJ är bra i sig själv, men oxå bra som en draghand till set. Ni har ~16 ggr insaten i era stackar, det är nästan värt att syna enbart som en draghand. Dessutom, chansen till fortsatt aktion efter floppen är stor (eftersom han höjde pf).

 

Vad kan vi sätta fi på för händer? Vi vet ju inget om fi här, men min gissning är

 

AA - 99

AKs - A8s

AK - AJo

 

som du kanske märkt finns det även lösare spelare än så.

 

Ha det

 

Oj, det där låter väldigt löst! Skulle du själv raisa från UTG med dessa händer på den här blindsnivån? Tycker dessutom att det är en misstänkt liten raise. Han har ju hela bordet efter sig, borde raisat 5-6BB. Jag gissar på AA-JJ, AK-AQ. Mest tror jag på pockets pga den i mina ögon misstänkt lilla raisen.

 

Raise är inget alternativ?

 

Det var min första tanke också. Reraise till 200 kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs helt irrelevant.

 

Menar du hur man själv skulle spelat eller menar du att position i det här fallet är irrelevant? Antar och hoppas att du syftar på hur man själv skulle spelat! Ja du får tycka hur du vill men jag anser inte att det är helt irrelevant att ha sitt eget spel i åtanke när man sätter folk på händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få se nu...

Fjärde bästa handen sitter vi med...

Vi är tidigt i en sng = mycket dårar kvar...

Fem spelare före oss har lagt sig och vi har två kvar bakom oss att agera...

UTG gör en standard raise på till 4xBB...

 

Som jag ser det så är en raise till 200 och call båda helt ok. På dom nivåer jag spelar gör jag en raise - nu är det en $30+3 och hade det varit jag så hade det blivit en syn nu. :shock:

 

Matte för tusan - Fold? Nej nej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du hur man själv skulle spelat eller menar du att position i det här fallet är irrelevant? Antar och hoppas att du syftar på hur man själv skulle spelat! Ja du får tycka hur du vill men jag anser inte att det är helt irrelevant att ha sitt eget spel i åtanke när man sätter folk på händer!

 

Det jag menar är att det inte är en särskilt bra idé att anta att ens motspelare alltid spelar "rätt", eller som man själv skulle gjort. Jag skulle exempelvis aldrig öppna med AJ UTG i ett tidigt skede av en enbordsturnering, men det är ju inte direkt ovanligt att andra gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få se nu...

Fjärde bästa handen sitter vi med...

Vi är tidigt i en sng = mycket dårar kvar...

Fem spelare före oss har lagt sig och vi har två kvar bakom oss att agera...

UTG gör en standard raise på till 4xBB...

 

Som jag ser det så är en raise till 200 och call båda helt ok. På dom nivåer jag spelar gör jag en raise - nu är det en $30+3 och hade det varit jag så hade det blivit en syn nu. :shock:

 

Matte för tusan - Fold? Nej nej!

 

Varför skulle inte fold vara acceptabelt? Jag står fast vid att call är det bästa och att jag hade callat, men fold tycker jag är helt ok. Sng har precis börjat, och det är bara lek än så länge. För mig är en sng de första två blinds perioderna bara en väntan på den tredje...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den allmänna åsikten verkar vara syn, ej fold iaf. Några vill reraisa. Själv tycker jag det är för tidigt i SnGn för att riskera mer än en syn på JJ. Så jag syna.

 

Vi fortsätter diskussionen med PF-spelet med följande bräda.

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO (t1500)

Hero (t1490)

SB (t1480)

BB (t1500)

UTG (t1500)

UTG+1 (t1500)

MP1 (t1500)

MP2 (t1630)

MP3 (t1400)

 

Preflop: Hero is Button with Jclub.gif, Jheart.gif.

UTG raises to t80, 5 folds, Hero calls t80, 1 fold, BB calls t60.

 

Flop: (t250) 2club.gif, Kdiamond.gif, 4club.gif(3 players)

BB checks, UTG bets t220, Hero ???

 

Vad gör Hero egentligen i det här läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle inte fold vara acceptabelt? Jag står fast vid att call är det bästa och att jag hade callat, men fold tycker jag är helt ok. Sng har precis börjat, och det är bara lek än så länge. För mig är en sng de första två blinds perioderna bara en väntan på den tredje...

 

Vi kan nu nästan syna bara för setvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...