Ängeln17 Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Hur spela den här handen? Inga som hellst reads eftersom det är andra handen. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown CO (t1500) Hero (t1490) SB (t1480) BB (t1500) UTG (t1500) UTG+1 (t1500) MP1 (t1500) MP2 (t1630) MP3 (t1400) Preflop: Hero is Button with J, J. UTG raises to t80, 5 folds, Hero ????? Vad gör Hero? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 jag synar. Fold är väl acceptabelt. Fast du sitter på knappen så fold är kanske att ta i:P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 fold! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kalleballe Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Tja, jag synar och avvaktar flop. JJ i den här situationen ( i början innan du vet om fi är en lösaggro) är knappast något jag kommer investera hela min stack i om fi börjar tokhöja. JJ är bra i sig själv, men oxå bra som en draghand till set. Ni har ~16 ggr insaten i era stackar, det är nästan värt att syna enbart som en draghand. Dessutom, chansen till fortsatt aktion efter floppen är stor (eftersom han höjde pf). Vad kan vi sätta fi på för händer? Vi vet ju inget om fi här, men min gissning är AA - 99 AKs - A8s AK - AJo som du kanske märkt finns det även lösare spelare än så. Ha det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Syn, fold finns verkligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
maxinhoe Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Raise är inget alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 reraisar bara kk och aa så här tidigt. Vilken nivå spelar dui på föresten? Aldrig nån som skriver ut det... det är fan viktigt det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Standardsyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Tja, jag synar och avvaktar flop. JJ i den här situationen ( i början innan du vet om fi är en lösaggro) är knappast något jag kommer investera hela min stack i om fi börjar tokhöja. JJ är bra i sig själv, men oxå bra som en draghand till set. Ni har ~16 ggr insaten i era stackar, det är nästan värt att syna enbart som en draghand. Dessutom, chansen till fortsatt aktion efter floppen är stor (eftersom han höjde pf). Vad kan vi sätta fi på för händer? Vi vet ju inget om fi här, men min gissning är AA - 99 AKs - A8s AK - AJo som du kanske märkt finns det även lösare spelare än så. Ha det Oj, det där låter väldigt löst! Skulle du själv raisa från UTG med dessa händer på den här blindsnivån? Tycker dessutom att det är en misstänkt liten raise. Han har ju hela bordet efter sig, borde raisat 5-6BB. Jag gissar på AA-JJ, AK-AQ. Mest tror jag på pockets pga den i mina ögon misstänkt lilla raisen. Raise är inget alternativ? Det var min första tanke också. Reraise till 200 kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 reraisar bara kk och aa så här tidigt. Vilken nivå spelar dui på föresten? Aldrig nån som skriver ut det... det är fan viktigt det med. Är det inte vilket som är rätt spel oavsett nivå som är viktigt? Denna hand var iofs från 30+3 USDnivån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Är det inte vilket som är rätt spel oavsett nivå som är viktigt? Denna hand var iofs från 30+3 USDnivån. Vilket som är rätt spel beror på nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Vilket som är rätt spel beror på nivå. IOFS. Har nämligen tänkt till, du har rätt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Skulle du själv raisa från UTG med dessa händer på den här blindsnivån? Iofs helt irrelevant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Iofs helt irrelevant. Menar du hur man själv skulle spelat eller menar du att position i det här fallet är irrelevant? Antar och hoppas att du syftar på hur man själv skulle spelat! Ja du får tycka hur du vill men jag anser inte att det är helt irrelevant att ha sitt eget spel i åtanke när man sätter folk på händer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Få se nu... Fjärde bästa handen sitter vi med... Vi är tidigt i en sng = mycket dårar kvar... Fem spelare före oss har lagt sig och vi har två kvar bakom oss att agera... UTG gör en standard raise på till 4xBB... Som jag ser det så är en raise till 200 och call båda helt ok. På dom nivåer jag spelar gör jag en raise - nu är det en $30+3 och hade det varit jag så hade det blivit en syn nu. Matte för tusan - Fold? Nej nej! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 jättestandard syn. Verkligen jättejättestandard. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Själv raisar jag aldrig t200 som tidigare nämnts. Alltid syn för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Menar du hur man själv skulle spelat eller menar du att position i det här fallet är irrelevant? Antar och hoppas att du syftar på hur man själv skulle spelat! Ja du får tycka hur du vill men jag anser inte att det är helt irrelevant att ha sitt eget spel i åtanke när man sätter folk på händer! Det jag menar är att det inte är en särskilt bra idé att anta att ens motspelare alltid spelar "rätt", eller som man själv skulle gjort. Jag skulle exempelvis aldrig öppna med AJ UTG i ett tidigt skede av en enbordsturnering, men det är ju inte direkt ovanligt att andra gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Få se nu...Fjärde bästa handen sitter vi med... Vi är tidigt i en sng = mycket dårar kvar... Fem spelare före oss har lagt sig och vi har två kvar bakom oss att agera... UTG gör en standard raise på till 4xBB... Som jag ser det så är en raise till 200 och call båda helt ok. På dom nivåer jag spelar gör jag en raise - nu är det en $30+3 och hade det varit jag så hade det blivit en syn nu. Matte för tusan - Fold? Nej nej! Varför skulle inte fold vara acceptabelt? Jag står fast vid att call är det bästa och att jag hade callat, men fold tycker jag är helt ok. Sng har precis börjat, och det är bara lek än så länge. För mig är en sng de första två blinds perioderna bara en väntan på den tredje... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Den allmänna åsikten verkar vara syn, ej fold iaf. Några vill reraisa. Själv tycker jag det är för tidigt i SnGn för att riskera mer än en syn på JJ. Så jag syna. Vi fortsätter diskussionen med PF-spelet med följande bräda. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown CO (t1500) Hero (t1490) SB (t1480) BB (t1500) UTG (t1500) UTG+1 (t1500) MP1 (t1500) MP2 (t1630) MP3 (t1400) Preflop: Hero is Button with J, J. UTG raises to t80, 5 folds, Hero calls t80, 1 fold, BB calls t60. Flop: (t250) 2, K, 4(3 players) BB checks, UTG bets t220, Hero ??? Vad gör Hero egentligen i det här läget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Såg inte beten vafan.. Ja självklar fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Snälla, det är ju en jättefold på denna floppen. Du är squezad och en K är på bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Varför skulle inte fold vara acceptabelt? Jag står fast vid att call är det bästa och att jag hade callat, men fold tycker jag är helt ok. Sng har precis börjat, och det är bara lek än så länge. För mig är en sng de första två blinds perioderna bara en väntan på den tredje... Vi kan nu nästan syna bara för setvärde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Flop är enkel fold. Ska du syna och hoppas han CB:ar en tom AQ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuckItOrMuckIt Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Fold tycker ja inte finns, raise är för riskabelt så tidigt, syn är det enda rätta. Standardsyn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts